Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 382 ... 388 389
Il Leopardo della Primavera

Niks aan de hand mensen, gewoon doorlopen. Het waren géén hooligans van Maccabi die in Amsterdam waren. Ik herhaal; géén hooligans.

In de praktijk dus gewoon confrontaties dus loepzuivere israelische tokkiehooligans en antisemitische bontkraagjes. Beide groepen moeten keihard worden aangepakt, blij dat de politie al heeft aangegeven beide kanten goed te gaan onderzoeken. Want hoe de media het nu brengt klopt dus duidelijk gewoon niet; de israelische 'supporters' die zijn belaagd zijn dus gewoon hooligans die zelf een flinke portie uitlokking als voorafje hebben gegeten. Maar de lange hand van Bibi 'slachtofferrol' Netanyahu heeft de beeldvorming ondertussen al bepaald, helaas.

Nogmaals: het (antisemitische) geweld de afgelopen nacht(en) is echt bizar en verschrikkelijk, dat wil ik benadrukken. Maar de Maccabi-hooligans zijn vrijwel geen haar beter.

Laatst gewijzigd
Klootje Kriekeljon
Klootje Kriekeljon
Leo, toch nog ff. Zie net deze. Zelfde kleur, praktisch zelfde verhaal. Andere duiding, andere...

Overheen gelezen?

Klootje Kriekeljon
Overheen gelezen?

Nog geen tijd (en zin) gehad om 5 minuten te luisteren naar een monoloog van een random brit en youtube video's doen het niet met het schermpje uit. Ben dit weekend ook druk zat. Wat is de TLDR versie?

Edit: ik had oprecht geen idee dat die gast bekend was/is, dus voor mij een random Brit. Is het nog steeds overigens.

Laatst gewijzigd
Klootje Kriekeljon
Nog geen tijd (en zin) gehad om 5 minuten te luisteren naar een monoloog van een random brit en yout...

Dat lijkt me niet handig. Kom er anders maar evt. op terug als je het wat rustiger hebt. Np.

edit: random Brit. Flauw. Voor jou random misschien. Geen hele grote naam, wel bekend.

Laatst gewijzigd
kleomantre
  Niks aan de hand mensen, gewoon doorlopen. Het waren géén hooligans van Macc...

De hooligans die zich enkel in groepje groot voelen om dan te gaan slopen enzo, die mogen van mij met kaakbreuk door ME het ziekenhuis in gemept worden en zelf de kosten daarvan ophoesten.

Geen enkel respect voor zulk lowlife gajes dat, m.i. eigenlijk nog losers eerste klas zijn ook, juist omdat ze het alleen in groep durven en/of onder invloed van drank, coke of pillen.   

Hoeven we verder geen medelijden mee te hebben. Medelijden moet je enkel hebben met omstanders of normaal publiek dat ineens ingesloten raakt en klappen krijgt, dat zelfs kan gebeuren als ze er met hun kinderen rondlopen. 

Klootje Kriekeljon

Medelijden moet je enkel hebben met omstanders of normaal publiek dat ineens ingesloten raakt en klappen krijgt,

Ja precies.
Even afwachten natuurlijk. Maar dat lijkt dus nu net te zijn gebeurd als ik alle info zo zie. Er was wel degelijk een grote opschaling van politie. Maar er zijn na ronselacties via sociale media allerlei groepjes tuig bezig geweest geisoleerde Maccabi fans op te zoeken en te vernederen/intimideren/mishandelen op allerlei manieren.
Nou valt aan filmpjes niet te zien of die geisoleerde fans zich eerder ook ergens schuldig aan hebben gemaakt in groepjes. Maar het is wel precies wat jij beschrijft. Mieren, die zich alleen in groepen sterk voelen.

Laatst gewijzigd
Karamazov
  Niks aan de hand mensen, gewoon doorlopen. Het waren géén hooligans van Macc...

Palivrouwtje op twitter. Topbron!

kleomantre
Klootje Kriekeljon
[quote]Medelijden moet je enkel hebben met omstanders of normaal publiek dat ineens ingesloten raakt...

We zullen het wel horen

Eventuele picornies mogen van mij krijgen waar ze om vragen, dat dus ultiem zelfs de dood kan zijn. Is een beetje als een snelheidsduivel die over een provinciale weg raast en dan een boompje meepakt. Risico dat inherent is aan de keuze zo te rijden, daar hoeft geen traan om gelaten te worden. 

This post is no longer available.

Wel chill als we in de 21e eeuw gewoon weer en oldschool geloof-oorlog krijgen met kruistochten enzo. Wat leren we toch goed van de geschiedenis jongens!

Klootje Kriekeljon
This post is no longer available.

Wat ik als positief zie is dat we daarmee weer aan het begin van een nieuwe golfbeweging staan. Verwacht dat de toekomst weer meer van het (realistische) middengeluid zal worden. Ook zoiets als in Amsterdam, vanuit idealisme zijn we jarenlang het naieve GroenLinks aan de knoppen geweest in Nederland. Want de Nederlander is in de basis niet verkeerd, solidair ook voor buitenlanders. Maar er is meer aan de hand. En als Femke Halsema vandaag spreekt over antisemitisch geweld, dan is er daar ook al een verandering waar te nemen. Het is allemaal niet meer te houden. Helaas komen grote veranderingen pas na grote rotzooi.

esims5.0

We moeten gewoon eens stoppen met het project Israël. De inwoners verdelen over andere landen (wir schaffen das) en dat gebied gebruiken voor opvang van asielzoekers.

Raul Alcala

Maar dan nog mag de moslimgemeenschap zich wel eens beseffen dat de wereld groter is dan hun eigen eer en daden, wat ze nu gedaan hebben is de nakende oorlog tegen de islam in Europa weer een stapje dichterbij brengen. 

Het is toch zeker gaande, kijk naar die koppen van Trump, Orban, Wilders, Netanyahu, die engerd van de AfD: Is toch niks ander

Sinds wanneer zijn die gasten die je opsomt, onderdeel van die moslimgemeenschap?

Puddingbenen

We zijn veel meer verontwaardigd als er een paar jodenhooligans in elkaar gemept worden dan wanneer er weer tientallen doden vallen. 

En dit wordt politiek meteen uitgebuit door zowel de joodse gemeenschap als door Israël.  Maar er is geen enkele  politicus die tegen de Israëlische delegatie durft te zeggen dat het een gevolg is van het oorlogsbeleid.

Als het geen joden waren die zo tekeer gingen in gaza, maar minions of muppets, dan zou er geen antisemitisme zijn maar minion- of muppet haat.

esims5.0

Ik zie dit ook niet als antisemitisme. Netanyahu die iets roept over "zeer gewelddadig". Dit is jammer genoeg weer koren op de molen van Israël en de usual suspects van dit forum.

Karamazov
esims5.0
We moeten gewoon eens stoppen met het project Israël. De inwoners verdelen over andere landen (...

Laten we stoppen met project esims5.0. De ledematen verdelen onder hongerigen en genieten van de ruimte op het forum.

esims5.0

Het is allemaal zo hilarisch, dat patent op de slachtofferol. Jammer dat het Internationaal Strafhof nu zo druk is met die genocidezaak.

Laatst gewijzigd
Puddingbenen

Dit is wat je krijgt als je Israël nog altijd op feestjes laat komen. Dat geeft een gespannen sfeer. 

Dat zag je bij het Songfestival. En aangezien voetbal wat minder fijnzinnig is, krijg je dit.

Politiek gezien wordt dit uitgemolken. Jammer genoeg hebben we niet dezelfde mate van verontwaardiging als het gaat om moslimhaat of haat naar bijvoorbeeld Marokkanen. 

Blijkbaar is het ene soort mensen toch wat meer waard dan het andere...

Raul Alcala

Mokum is trouwens een Joodse benaming,  of verbastering, voor veilige haven voor minderheden. Nou dat bleek. Wollah. Maar niet voor onze Joodse vrienden.

Karamazov
Puddingbenen
We zijn veel meer verontwaardigd als er een paar jodenhooligans in elkaar gemept worden dan wanneer...

Jaja, daar is de verheerlijker van de geweldscyclus weer. Vorige keer was het corona, dan is het weer wat anders. Dit reltuig grijpt alles aan om te rellen. Gesteunt door verstandelijk beperkte  linkse idioten en antismieten als puddingbenen.

Raul Alcala

Karamazov
Puddingbenen
Dit is wat je krijgt als je Israël nog altijd op feestjes laat komen. Dat geeft een gespannen s...

Ja, moslims worden echt altijd in elkaar geslagen in Nederland door groepjes op scooters. Of wacht...

Puddingbenen
Karamazov
Ja, moslims worden echt altijd in elkaar geslagen in Nederland door groepjes op scooters. Of wacht.....

Dat is niet nodig. We hebben een trekpop als premier, een buikspreekpop van wilders. Moslimhaat is daarmee politiek georganiseerd EN goedgekeurd,  een gericht beleid tegen deze religie. Zelfs opgenomen in het partijprogramma van de grootste regeringspartij. 

Maar kom niet aan de joodjes....

Klootje Kriekeljon

https://www.dumpert.nl/item/100107321_fdf99ab2

Beelden. Wordt er zelfs een aangereden joh. Man man.

Raul Alcala

Heeft Amsterdam al een negatief reisadvies elders,  zoals Syrië  enzo bij ons?

Kaakklem zegt tegen de Joodse gemeenschap dat het om "Amsterdamse geboren en getogen jongens" gaat."

Wat een shithole, Fem.

"Gimme some Mo."

1 2 ... 382 ... 388 389

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.