pallo demo vlak voor de herdenking vd kristallnacht, man man, waarom worden die antisemieten niet gewoon vastgezet...geen puddies in m'n stadsie aub.
VVD-leider Yesilgöz meldde op sociale media dat ze vandaag heeft gesproken met mensen uit de Joodse gemeenschap. En net als Schoof had ze een ontmoeting met minister Sa'ar. "Ik heb ook hem laten weten dat we niet zullen rusten totdat de gasten die hierachter zitten zijn opgepakt en deze stroom van Jodenhaat een halt is toegeroepen."
Lijkt me heel simpel, gewoon met de ME Amsterdam West in en overal waar een Palestijnse vlag hangt en een scooter voor de deur staat die KMtjes naar buiten slepen. Dat doen de mannen van de ME maar al te graag denk ik. Knapt de buurt daar ook weer een beetje op.
Dat denk ik niet RV, zit te veel geld en invloed in de Moslimgemeenschap worldwide. Het wordt tijd dat we de tolerante en de intolerante Islam in tweeën hakken, net als we dat bij de Christenen en de Joden zouden moeten doen, prima dat je geloof beleidt maar zodra dat een vorm van geweld inhoudt, pik er af!
"Mooi wat Netanyahu gister zei, dat er een verschil is met toen: nu hebben we een staat. Dat geeft me toch wat hoop, en wat mij betreft extra motivatie de zaak te verdedigen, ten koste van alles."
De lange arm van Netanyahu. Hoe hier zaken worden verdraaid/omgedraaid is niet te geloven.
Pro-Palestina =\= antisemitisme. Jammer dat zo veel mensen in dat kwalijke frame trappen. Sithlord Bibi spint er garen bij. Net als anti-israel of hun regering trouwens, dat is ook géén antisemitisme.
Het is ook triest hoe het begrip antisemitisme - wat echt een serieus probleem was en is - op deze manier zo verwaterd. Als je alles maar antisemitisme blijft noemen verliest het z'n waarde. Je zou bijna denken dat degene die dit pushen het expres doen.
Ah, daar is de opperantisemiet weer die het graag over "joodjes " heeft en erg druk is met het begrijpen van het geweld tegen joden. We hoeven niet lang na te denken over de vraag of u voor wat kopgeld te verleiden zou zijn joodse onderduikers aan te geven.
Geen idee wat dit met de VK te maken heeft. Het is gewoon opvallend dat (met name) op social media pro-palestina en antisemitisme aan elkaar gelijk worden gesteld, ook door sommigen hier. Dat is simpelweg niet waar, en een kwalijk frame. Evenals dat je prima tegen de israelische regering kan zijn zonder antisemitisch te zijn. Los van wat er in Amsterdam is gebeurd.
Hoe maak ik het precies bont?
Kraamzakov,
Mijn opa en oma hebben in de tweede wereldoorlog hun leven gewaagd door meerdere joodse onderduikers op hun boerderij te verstoppen. Ik ben altijd heel trots op ze geweest.
Maar als ik jou zo bezig hoor dan hadden ze dat risico beter niet kunnen nemen. En ik denk dat als ze nu nog zouden leven, dan zouden ze zich afvragen of ze destijds niet beter een andere keuze gemaakt hebben. En dat is een pijnlijke constatering.
Ik lees alleen maar Volkskrant linkjes van je. En dat is die krant die het deze week bijv stug over geweld en groepjes jongeren heeft ipv het beestje bij de naam te noemen. En er alles aan doet om het op Palestijnse vlaggen verwijderen als oorzaak te houden. Inmiddels wel duidelijk dat er dagen van te voren al opgeroepen werd op social media. Maar we mogen rechts niet in de kaart spelen. Waardeloze kutkrant geworden.
Of je bent je er niet bewust van, of je bent het er niet mee eens. Of je durft nogal om als Volkskrant lezer over framen te beginnen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.