De andere kant van het spectrum zal morgenvroeg al wel weer weten dat het om een te hoge bloedsuikerspiegel ging. Of een verwarde getraumatiseerde man. Of ja hij kreeg geen goed genoeg huis voor zijn 13 kinderen.
Volgens mij ben je per definitie ontoerekeningsvatbaar als je een conservatieve geloofsovertuiging hebt.
Het was ongepast om meteen te zeggen dat ik benieuwd was naar de linkse reflex, maar deze ontkenning is nog erger dan ik dacht. Ik heb de hele avond geen tv gekeken, maar zag op de NOS website toevallig een stukje van de uitzending met Sven Kokkelman en begreep dat veel kerstmarkten in Duitsland beveiligd zijn met betonblokken, die daar Merkelblokken genoemd worden. Die brengen ze niet aan tegen dronken katholieken.
Ja, ik vind het ook bijzonder. Heel erg a-typisch. Dit is z'n twitter trouwens allegedly. En hij zou ook mensen die mogelijk politiek/religieus vervolgd konden worden in SA geholpen hebben met vluchten naar het buitenland. Het enige wat ik me kan verzinnen is dat het is gericht tegen het huidige Duitse beleid, maar dan nog is het absurd.
Hopelijk blijft het bij twee doden, dat is erg genoeg. Verder wat Limal zegt.
Ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom mensen niet gewoon afgaan op gerenomeerde nieuwsbronnen, en de meest logische is voor mij NOS.nl. Ik was rond 2.00 uur gestopt met het lezen van het liveblog, maar om 3.17 2.49 uur viel daar het motief al te lezen, en ik denk dat daar niet veel meer aan verandert. Het bericht van Leopardo klopt feitelijk wel, maar bevat geen bronvermelding en het zou me niet verbazen als het van X afkomstig is.
Screenshot van de NOS van vanochtend. Maar als ik zeg dat het onder een youtube-video stond, is het dan ook goed?
Extreem rechts heeft behoorlijk last van cognitieve dissonantie op dit moment. Overigens niet alleen hier, maar ook op bijvoorbeeld nu.nl
Een man uit een Islam-land, die uit naam van de extreem rechtse partij AfD (de Duitse tegenhanger van de PVV) over een kerstmarkt scheurt. Terwijl ze tot een paar uur terug nog allemaal volledig los gingen op de zoveelste Ahkbar-roeper uit het Midden Oosten.
Dus inmiddels is de twijfel toegeslagen. Hoe lang heeft deze man aan zijn dekmantel gewerkt? Hoe lang heeft hij op zijn Twitter likes gegeven aan AfD en Wilders om zijn imago zo rechts mogelijk te krijgen? Hoe betrouwbaar zijn de politie en de media?
Maar bovenal: het is ook nog eens de schuld van links. Want omdat links het zo slecht doet, is deze man uiteindelijk extreem rechts geworden en heeft ie een aanslag gepleegd.
Je ziet de gekste dingen voorbij komen om iets te doen aan de collectieve cognitieve dissonantie in de extreemrechtse hoek.
Ga je nu een beetje linkse victorie zitten kraaien? Wat de precieze psychologie van deze man ook is geweest, het is treurig genoeg dat er kerstmarkten afgezet moeten worden met betonblokken. Ook hier, en dat deze man alsnog een manier gezien heeft om die te omzeilen. Ik denk dat jij de hele dag met cognitieve dissonantie zat: hoe rijm ik dit met mijn migratiestandpunt.
Daar heb ik helemaal geen moeite mee. Je zou als migrant namelijk gek worden als je je afvraagt wat je moet doen om opgenomen te worden in de Nederlandse of Duitse samenleving. Zelfs als je je de pleuris werkt, geen voet verkeerd hebt gezet, iedere dag werkt voor een (blanke) baas, dan nog hou je het gevoel dat je niet welkom bent. Je moet jezelf blijkbaar eerst blank schilderen en tot een andere god gaan bidden wil je geaccepteerd worden. O ja, en varkensvlees eten.
Een anti-islam arabier die een kerstmarkt op rijdt namens AfD; je zou er inderdaad complotdenker van worden.
Heel soms heb ik het idee dat Esims eigenlijk ultra-links is. Maar nu hard werkt aan zijn extreemrechtse imago op platforms zoals deze, om later ook ooit de wereld voor de gek te houden...
Deze humor lijkt zo voor de hand te liggen, maar zelf kom ik er niet op. Vorig jaar (1 september) waren de makers van Fokke & Sukke gestopt met dagelijkse cartoons op foksuk.nl (je kon ze alleen nog bekijken via een abonnement op de NRC), maar nu lijken ze toch weer door te gaan. Zou een groot publiek uiteindelijk toch het belangrijkst zijn?
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.