Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 52 ... 283 284
Romāns Vainšteins

OK, ik ken dat stuk ja, heb het wel eens als bron opgevoerd en er een mening over.

Dit is een sociologisch issue dat nagenoeg overal opduikt waar mensen in een nieuwe wereld terecht komen. Heel simpel : je komt op nieuwe grond, weet niet wat te doen, klampt je vast aan soortgenoten en blijft hangen in het eerst bereikbare en leefbare evenwicht'. Een erg lastig op te lossen mechanisme waar je veel geld, aandacht en creativiteit aansmijten moet en 'het komt wel vanzelf goed' niet opgaat.

Dát hebben ze inderdaad flink laten lopen ja, en is ook bijzonder lastig om op te lossen. Wat wel héél erg belemmerend is is de kale, vale en platte inheemse Nederlandse cultuur. Het is alleen maar van ikke, ikke en weinig omvattends. Mensen hebben kortom nauwelijks nieuwe cultuur om te omarmen, houden het oude vast en voeden hun kinderen zo op.

Ik heb de mzaael om in een internationaal georiënteerd gezin opgegroeid te zijn maar begrijp deze mechanismen goed. Als overheid kun je deze problemen, en de enorme bak Oost-Europeanen die hier blijven is de volgende berg kan ik je vertellen, enkel bekempen met méér investeren.

Raul Alcala
esims2.0
#1270
Dat potverteren gekoppeld wordt aan de PvdA is helemaal geen leugen of mythe. Het is gebaseerd op de...

Hulde!

Raul Alcala
esims2.0
#1273
"Asielzoekers brengen nare ziektes mee = discriminerend, xenofoob en paranoïa" Ja dat was vast...

Paul Scheffer, daar gaat romans geen gaten in schieten hoor 

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Links weet wat goed voor u is. Quinoa, zonnepanelen en buren van kleur. 

Romāns Vainšteins

Kijk, uiteindelijk is het toch ook allemaal een beetje new school slavendrijverij toch? Waar NL zo goed in is.

Voor kutwerk hallen we buitenlandse handjes en veelal wat armere regio's (nu ook weer met de nieuwste migratiestromen), we bidden dat het allemaal tijdelijk is en wanneer ze wel blijven en naar de lagere sociale klassen afzakken zetten we een verbaasde huh?-kop op.

Raul Alcala

Koning Pils zegt

"Wij hebben een uniek ambtenarensysteem. Het feit dat een ambtenaar loyaal is aan wie dan ook de politieke baas is, is een fantastisch systeem dat ik ook zeer steun. Maar het staat iedereen vrij om, als dat niet met zijn of haar geweten overeen komt, een andere baan te zoeken. En ergens anders zijn of haar kwaliteiten in te zetten."

Romāns Vainšteins

'Links weet wat goed voor u is. Quinoa, zonnepanelen en buren van kleur'

Dit is dus, net zoals dat plaatje van esims, boring, 'blijven hangen' en whataboutism. Misschien eens tijd om vanaf hier over te schakelen naar wat er nu gebeurt?  

Romāns Vainšteins

Het beleid dat dít kabinet gaat hanteren gaat overigens, ook volgens de leer van Scheffer, tot nóg veel meer polarisatie, ongelijkheid, tyfuszooi, chagerijn en jankende mensen links en rechts leiden. Dez on die Chris Cornell lang gelden al aankondigde.

 

Raul Alcala

Ze staan nog niet op het bordes, de inkt is nog niet opgedroogd en heel links progressief wf weet al hoe verschrikkelijk en kortstondig het gaat worden.

Raul Alcala
Romāns Vainšteins
#1282
'Links weet wat goed voor u is. Quinoa, zonnepanelen en buren van kleur' Dit is dus, net zoals dat...

Ik weet dat je kwinkslagen en humor van rechts niet herkent,  zelfs niet na gisteren.

Raul Alcala

Links is gewoon lost. Niet alleen politiek. Linkse media, de Volkskrant, de VPRO, maken ruim baan voor iemand als Sander Schimmelpenninck, die zich zgn druk maakt over ‘de kloof’ maar stukjes schrijft over het feit dat er in Nederland te veel bestaanzekerheid is. Misschien zou deze ‘linkse’ denker zijn Twentse landgoed eens moeten verruilen voor een portiekflat in Amsterdam West, waar al dat verachtelijke ‘domrechtse’ volk woont.

Raul Alcala
Romāns Vainšteins

En dan nog even dit :

Ik voorzie 'mijn tweet klopt' 'mijn tweet KLOPT!' 'MIJN TWEET KLOPT!!!' ook een niet echt heel lange periode. Beetje het type gevangenisbewaarder die tegen een burnout aan zit.

Raul Alcala
Romāns Vainšteins
#1288
En dan nog even dit : Ik voorzie 'mijn tweet klopt' 'mijn tweet KLOPT!' 'MIJN TWEET KLOPT!!!' ook e...

Yeşilgöz belt me net. Maar ik heb het te druk met wielerflits.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Ah kijk, mondjesmaat wordt Thurau's advies opgepakt, de partijleiders gaan nu zelf ook de PVV'ers voor de bus gooien. Dan is Klever de volgende natuurlijk.

kraamhol

Ik ga gewoon proberen wat tijd vrij te maken, heb wel zin om deel te nemen aan dit kabinet, Kraam1

Thurau
Romāns Vainšteins
#1290
Ah kijk, mondjesmaat wordt Thurau's advies opgepakt, de partijleiders gaan nu zelf ook de PVV'ers vo...

Je hoeft echt geen glazen bol te hebben hoor. LOL Maar het is een stabiele club, yeah right!

SprintMaster

Kan Dick Schoof zijn oude vriendjes van de AIVD niet meteen de hele PVV fractie laten doorlichten? 

Thurau
SprintMaster
#1293
Kan Dick Schoof zijn oude vriendjes van de AIVD niet meteen de hele PVV fractie laten doorlichten?&n...

Raken ze overbelast. Alleen Dion doet al 345 alarmbellen rinkelen. Overigens is Dilan hier, gedekt door de Telegraaf super laf in haar verhaal over Gidi en Mevrouw Bulstronk. Ja, je hebt geen veto over de voordracht van anderen op papier maar in de praktijk kun je gewoon nee zeggen. Immers, Geert mocht ook geen Premier worden. Dat laffe wegduiken van haar en de messias van de NSC kun je geen 4 jaar volhouden. Rechtstaat verdient stevige bescherming, Bulstronk bijvoorbeeld is een pleitbezorger van de omvolkingstheorie, haar een plek in dit kabinet toewijzen betekend dat die kletspraat onderdeel wordt van het regeringsbeleid of het nu op papier staat of niet.

Edit: Domme Dilan haar betoog is nog rammelender want ze hadden juist wel met zijn vieren afgesproken dat ze een veto hadden over elkaars kandidaten. Dus nu je bezorgdheid uiten maar intern door de knietjes gaan is schijnheilig.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

'pleitbezorger van de omvolkingstheorie'

Dan is het einde verhaal, je kan dat niet aanhangen en tegelijk minister van Asiel & Migratie zijn.

Omvolkingstheorie hijgt dicht aan tegen:

'Oe oe, wij toffe apen, zij zieke apen, oe oe ahhh, wij willen gewoon goede gezonde apen blijven, oe oe ah, die andere apen moeten niet met onze apen neuken anders worden het hier óók zieke apen'

 

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

En dat is iets anders dan problemen op het gebied van religie, bestaanszekerheid, sociologie, sociale psychologie etc aanpakken. Omvolkingstheoriën aanhangen betekent dat je uitgangspunt bevooroordeeld is en je daarom ongeschikt bent om maatschappelijke functies te bekleden. Hoe graag Henk en Ingrid zoiets ook zouden willen zien gebeuren.

van Valouwe
Raul Alcala
#1286
Links is gewoon lost. Niet alleen politiek. Linkse media, de Volkskrant, de VPRO, maken ruim baan vo...

Kijk maar uit, voor je het weet is hij je buurman...

Romāns Vainšteins

Laatste nieuws: ministers komen langs maar die van asiel ontbreekt, misschien hét moment om er een 'the masked singer'-achtig iets tegenaan te gooien?

Marik

We kunnen inderdaad vaststellen dat al die mensen die een rotsvast vertrouwen hebben in Geert, niet allemaal doorhebben dat Geert niets alleen kan. Ja hij kan roeptoeteren vanaf de zijlijn en vervolgens heeft hij andere mensen nodig die samen met hem gaan uitvoeren. Als je dan ziet dat er grotendeels rotte appels op zijn partij zijn afgekomen, dan moet je ook niet raar staan te kijken als de fruitmans gaat stinken. En dus kunnen we de volgende stelling er wel ingooien: een stem op een populistische partij is een weggegooide stem.

Edit: Faber is ook gewoon een hele enge vrouw. Bekijk een paar foto's van haar en je weet genoeg. Die lijkt rechtstreeks te zijn weggelopen van de set van "From Russia With Love." Zou ze ook een uitschuifbaar mes in haar schoenen hebben?

 

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Er zijn simpelweg nauwelijks tot geen normale mensen te vinden die dergelijk beleid uit wíllen voeren, dat vereist al een type mindset waarmee je bij voorbaat ongeschikt bent voor landsbestuur. Ja, in een alleenheerserij wellicht.

1 2 ... 52 ... 283 284

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.