Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 66 ... 283 284
Romāns Vainšteins

Plasterk is weliswaar een wetenschapper maar niet op dit vakgebied. Net zoiets als Mona op wonen is dat.

Raul Alcala

"Wat een giftige goorlap die Paternotte, broe...."

SprintMaster

De natuur (Natura 2000) is al zo ver heen in Nederland dat dat niet heel snel meer te herstellen is (er wordt nu ingezet op niet verslechteren). Lees maar eens de achtergrondverhalen van biologen en ecologen. Het lijkt allemaal nogal mee te vallen omdat alles zo lekker groen is (brandnetels zijn ook natuur). Het grote probleem zit m.n. in de sterke afname van het aantal insecten (zijn meerdere studies naar gedaan). Zij vormen de basis van de voedselketen, alle dieren erboven hebben er last van. De problemen stapelen zich op en een totaal aanpak is nu hard nodig. 

Laatst gewijzigd
esims2.0
SprintMaster
#1623
"Als je ergens ziet dat de natuur er slecht bij ligt, dan komt dat niet door stikstof maar door droo...

Haha hadden die domme boeren in Saoedie-Arabië de grondwaterstand maar niet zo laag moeten zetten. Dit is een typisch voorbeeld van hoe hier de boel voortdurend verdraaid wordt. Het artikel begint met 4 droge zomers op rij (natuurlijk ook de schuld van de boeren 🙄), en aan het einde wordt er iets gezegd over conflicterende belangen. Wat soms het geval kan zijn en waarin best een balans gevonden kan worden. Sommigen hebben de boeren ook gewoon nodig om iemand de schuld te geven, om het voor zichzelf overzichtelijk te houden.

Overigens is het D66 en 's avonds. Ik erger me op mijn beurt aan dit soort knulligheden.

pirazzi

De natuur (Natura 2000) is al zo ver heen in Nederland dat dat niet heel snel meer te herstellen is (er wordt nu ingezet op niet verslechteren). Lees maar eens de achtergrondverhalen van biologen en ecologen. Het lijkt allemaal nogal mee te vallen omdat alles zo lekker groen is (brandnetels zijn ook natuur). Het grote probleem zit m.n. in de sterke afname van het aantal insecten (zijn meerdere studies naar gedaan). Zij vormen de basis van de voedselketen, alle dieren erboven hebben er last van. De problemen stapelen zich op en een totaal aanpak is nu hard nodig.
Bij de Action kun je een insectenhotel kopen voor € 2,29.

SprintMaster

"Haha hadden die domme boeren in Saoedie-Arabië de grondwaterstand maar niet zo laag moeten zetten."

Geklets, stropop. Woorden in de mond leggen die niet gezegd zijn. 

"Sommigen hebben de boeren ook gewoon nodig om iemand de schuld te geven, om het voor zichzelf overzichtelijk te houden."

Geklets, ad hominem, drogreden. 

Je zult vast wel weten dat het grondwaterpeil al een jaar of 20 geleden is verlaagd om de zware landbouwmachines over het land te kunnen laten gaan. Dus met die 4 recente droge zomers kom je niet weg. 

Erken nu gewoon eens dat er nogal wat zaken spelen (o ja, pesticiden, Parkison ooit van gehoord?) waar dringend wat aan gedaan moet worden! Kop in het zand steken gaat niet meer helpen. 

Il Leopardo della Primavera
esims2.0
#1629
Haha hadden die domme boeren in Saoedie-Arabië de grondwaterstand maar niet zo laag moeten zett...

en sommigen hebben 'buitenlanders' nodig om de schuld te geven, om het voor zichzelf overzichtelijker te houden.

SprintMaster

Samenvatting van de formatiebesprekingen:

Wijsgeer

Briljante cartoon... zegt inderdaad alles.

Ze hebben overigens ook nog gezocht naar de ruggengraat van Yesilgoz. Maar die bleek ze niet te hebben...

Thurau

Pieter zijn grootste probleem is dat hij zich voordoet als de enige met een geweten in Den Haag, iemand die ook de meest verheven idealen nastreeft op het gebied van zuiver politiek handelen. Dat is onmogelijk vol te houden op langere termijn. Dan ontkom je niet aan compromissen en komen ook de nare trekjes van je persoonlijkheid naar boven. De media die je eerst op het schild hesen zijn nu al op zoek naar de volgende witte ridder. Binnen het CDA kende men als geen ander de minpunten van Omtzigt, hij is een dossiertijger maar tegelijkertijd ook niet vies van rare kronkels zoals zijn omstreden theorie over MH17. In deze onderhandelingen valt idd zijn gebrek aan ruggengraat op, na zijn eerste uitstap is hij daarna vrolijk doorgegaan zonder echt iets binnen te halen. Er is geen kabinet op afstand van de kamer gekomen zoals hij eiste, de ministers komen niet van 50% buiten de haagse stolp en de bestaanszekerheid en bescherming van de rechtstaat zijn een lachertje gebleken. Ministers praten met 1 mond, dus is de stelling van Klever dat de Omvolking een feit is nu onderdeel van deze regering. Pijnlijk, pijnlijk, pijnlijk vooral omdat het een voorbode is. De unieke positionering van NSC als het morele geweten in de kamer en kabinet is al opgegeven voor ze zijn begonnen te regeren. Dan kun je de uitkomst ook wel dromen.

Romāns Vainšteins

Prachtih zo'n cartoon: een kunstvorm waar ik enorm van genieten kan, helemaal los van wie het lijdend onderwerp is.

SprintMaster

Peter Burger (Universiteit van Leiden) heeft onderzoek gedaan naar het twitter gedrag van Riette Klever.

Hier zijn draadje:

Volgens Klever is 'omvolking' geen extreemrechtse complottheorie. Wat gek dan dat zij zelf zo vaak berichten verspreidt van neonazi's en andere complotdenkers die 'omvolking' zien als een joods complot om witte Europeanen te vervangen. Draadje. 1/8

Kees Cijferreeks, hier geretweet door Klever, doet ook aan Holocaustontkenning. https://x.com/JPeterBurger/status/1440411514314248195 Hij is niet de enige antisemiet die via Klever een groter publiek bereikte. 2/8

Klever en Karskens verspreiden hier een bericht van 'Anti White Watch', die joden verantwoordelijk houdt voor'omvolking. ' 3/8

En hier retweet Kever iemand die... joden verantwoordelijk houdt voor 'omvolking' (en voor het homohuwelijk en euthanasie). 4/8

Even tussendoor, voor wie denkt: ja, maar ze retweet toch die antisemitische *boodschappen* niet? Nee, maar ze maakt de accounts populairder, en het is geen toeval - ze zit in een netwerk waarin dit soort ideeën verre van taboe zijn: https://universiteitleiden.nl/nieuws/2022/05/fvd-politici-versterken-antisemitisme-op-twitter 5/8

Hier boost Klever het account van iemand die het verhaal verspreidt dat joden kinderen slachten en opeten. 6/8

Hier retweet Klever twee maal iemand die in een ander bericht betoogt dat de moordpartij van 7 oktober plaatsvond met goedkeuren van de Israëlische regering. 7/8

En hier retweet Klever iemand die in een ander bericht zegt: 'ALLE joden aan het gas.' Maar voor haar is 'omvolking' gewoon een 'demografisch gegeven'. Voor haar Twittervrienden niet. 8/8

Bron: Peter Burger on X: "Volgens Klever is 'omvolking' geen extreemrechtse complottheorie. Wat gek dan dat zij zelf zo vaak berichten verspreidt van neonazi's en andere complotdenkers die 'omvolking' zien als een joods complot om witte Europeanen te vervangen. Draadje. 1/8 https://t.co/SoEuU7CRjX" / X

Blijft fascinerend, partijlijn PVV is pro Israël, maar de jodenhaat is vaak maar één retweet ver...

esims2.0

Ik had me eigenlijk voorgenomen om deze discussie te laten voor wat het is, maar hier vond ik ook wel wat van. Het spel om iemand te pakken op woorden is begonnen, het gaat bij links en SprintMaster helemaal niet om de inhoud. Hier zoals de NOS het bracht. Waarbij ik dacht dat ze gelijk had: het is een feitelijke term en een feitelijk proces, maar de term is zo beladen dat je hem beter niet kunt gebruiken. En dan zo'n Paternotte die Godwin's Law weer eens in de praktijk brengt.

https://nos.nl/collectie/13962/artikel/2525598-beoogd-pvv-minister-klever-noemt-omvolking-een-feitelijke-omschrijving

Il Leopardo della Primavera
esims2.0
#1638
Ik had me eigenlijk voorgenomen om deze discussie te laten voor wat het is, maar hier vond ik ook we...

Leg mij eens uit wat er feitelijk is aan de term en het proces omvolking in Nederland, anno 2024. Roepen dat het zo is maakt het niet waar.

Thurau
esims2.0
#1638
Ik had me eigenlijk voorgenomen om deze discussie te laten voor wat het is, maar hier vond ik ook we...

Je doet weer eens een linkje waar je selectief uit selecteert. Merkwaardig dat je dit weglaat: De AIVD noemt het een "feitelijk onjuiste complottheorie". Kortom, in de ogen van de veiligheidsdienst, niet echt de 'linkse' media waar jij zo een hekel aan hebt komt een zeer duidelijk oordeel over wat dit inhoudt.

esims2.0
Thurau
#1640
Je doet weer eens een linkje waar je selectief uit selecteert. Merkwaardig dat je dit weglaat: De AI...

Ik vind dat eerlijk gezegd flauw van het NOS artikel. Want de AIVD bedoelt duidelijk of er een vooropgezet plan achter zit. Dat lijkt mij ook een complottheorie, maar daar gaat het hier helemaal niet over.

Laatst gewijzigd
Thurau
esims2.0
#1641
Ik vind dat eerlijk gezegd flauw van het NOS artikel. Want de AIVD bedoelt duidelijk of er een vooro...

Daar gaat het hier juist wel over, Klever retweet de mensen op Twitter die met graagte vertellen over de Omvolkingstheorie als een groot plan bedacht door de VN en de Joodse elite (lees Soros). Nu net doen of dit A niet bestaat en B stellen dat ze slechts iets feitelijks benoemd is dus niet juist. Hetzelfde doet ze met de Prinsenvlag, dat is gewoon de NSB pur sang. Zij is juist diegene die iets volkomen irrelevants noemt, namelijk haar heldhaftige grootouders terwijl die niks te maken met de activiteiten van de kleindochter.

esims2.0

Wat Klever op Twitter retweet, weet ik niet. Als het werkelijk zo zou zijn dat zij aanhanger is van de gedachte, waarom werd zij daarover dan niet aan de tand gevoeld, maar wel over uitspraken van Dewinter, die niet door haar gedaan zijn? Tussen het gevolg van een politieke visie en een vooropgezet plan zit ook maar een klein verschil, dus kan zuur links (zoals Wilders terecht opmerkt in de tweet in het NOS artikel) hier weer lekker zijn eigen draai aan geven.

Laatst gewijzigd
Il Leopardo della Primavera

Esims: Leg mij eens uit wat er feitelijk is aan de term en het proces omvolking in Nederland, anno 2024. Roepen dat het zo is maakt het niet waar.

esims2.0

Dit is wat Paul Scheffer in 1990 erover zei in zijn opiniestuk Het multiculturele drama:

"Volgens de meest terughoudende telling herbergt Nederland nu een kleine anderhalf miljoen allochtonen die worden gerekend tot de zogeheten doelgroepen van het minderhedenbeleid. Dan hebben we het over landen van herkomst als Turkije, Marokko, Suriname, Antillen, en niet over Amerika of Zweden. De voorspelling van het SCP-rapport luidt dat in 2015 twaalf procent van de bevolking, dat wil zeggen rond de twee miljoen burgers, uit deze `doelgroepen' afkomstig is. Zo'n veertig procent van hen zijn asielmigranten uit de Derde Wereld. Belangrijk is ook dat in 2015 ongeveer de helft van de bevolking in de vier grote steden allochtoon zal zijn. Nu al is de schooljeugd er in meerderheid afkomstig uit wat straks enkel nog in naam `minderheden' zijn. Voor alle vijfenveertig grote steden van Nederland zal deze omslag over tien jaar een feit zijn."

Il Leopardo della Primavera

Een quote uit 1990 erbij halen over Nederland anno 2024, good riddance mate

esims2.0

Is het voor zuur links in dit topic geen goed idee om in te zetten op een nieuwe verkiezingsdatum in Nederland? Kun je veel geld mee verdienen.

Thurau
esims2.0
#1647
Is het voor zuur links in dit topic geen goed idee om in te zetten op een nieuwe verkiezingsdatum in...

Flapdrol, zuur links. Toe maar, je wordt steeds inhoudelijker. Ondertussen draai je vrolijk om de vragen heen en kom je steeds met teletekst pagina's die niet erg relevant zijn.

esims2.0

Ik vergis me trouwens 10 jaar met dat stuk van Paul Scheffer. Het is uit 2000.

SprintMaster

"het gaat bij links en SprintMaster helemaal niet om de inhoud."

Daar gaat het juist wel om!

"maar de term is zo beladen dat je hem beter niet kunt gebruiken. " Volgens mij heb je dit letterlijk overgenomen van Wierd Duk. 

Denk nu toch eens na en leg eens uit wat er feitelijk is aan het proces van omvolking in Nederland anno nu. 

Laatst gewijzigd
1 2 ... 66 ... 283 284

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.