Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 67 ... 283 284
esims2.0
SprintMaster
#1650
"het gaat bij links en SprintMaster helemaal niet om de inhoud." Daar gaat het juist wel om! "maar...

Ik zeg eerlijk dat ik die beladenheid nergens van overnomen heb, maar dat was mijn interpretatie van wat ik Klever impliciet hoorde zeggen in - alweer - een NOS Teletekst bericht, de beknopte versie van het NOS artikel.

Laatst gewijzigd
Il Leopardo della Primavera
SprintMaster
#1650
"het gaat bij links en SprintMaster helemaal niet om de inhoud." Daar gaat het juist wel om! "maar...

Tsja je ziet het vaker aan de rechterflank, zodra de vragen lastig worden volgen er geen antwoorden maar wel whataboutismes, gaan ze over op andere onderwerpen of stoffen ze een oude quote af. Lekker doen hoor, maar besef dat het een duidelijk statement is. 

Wijsgeer

In het jaar 2000 liep Esims2.0 waarschijnlijk nog in een luier. Of zat ie nog bij papa in de loop van zijn geweer...

Maar ik stel inderdaad maar voor dat je "zuur links" hier op WF beter laat voor wat het is. Er zijn genoeg rechtse fora waar je iedereen vrolijk na kunt praten, je geen Godwins tegenkomt, waar iedereen ook gelooft in de omvolkingstheorie, en waarin Klever een heldin is die niets fout kan doen. Net als Wilders.

Dat voelt vast een heel stuk comfortabeler aan dan al deze kritische vragen terug, of feiten over deze fantastische volksvertegenwoordigers / kabinetsleden. 

esims2.0
Wijsgeer
#1653
In het jaar 2000 liep Esims2.0 waarschijnlijk nog in een luier. Of zat ie nog bij papa in de loop va...

Ja gooi er nog even een jij-bak tegenaan, alsof jij nu nóg in een luier rondloopt. Ik ben serieus verbaasd dat er nu een paar keer niet inhoudelijk op die verwijzing naar Paul Scheffers artikel gereageerd wordt. Allereerst is het een gezaghebbend artikel, en ook al is het 24 jaar oud, Paul Scheffer wijst daar op een demografische ontwikkeling en had het over "een feit". Hoewel het volgens mij grotendeels prognoses betrof, heb ik ook niemand hier horen zeggen dat hij er toen volkomen naast zat. Dat had ik wel terechte kritiek gevonden.

Thurau

Als je zelf niet ingaat op de vragen die aan jou zijn gesteld met betrekking tot de feitelijkheid van de omvolkingstheorie. Is er ook geen aanleiding om dan jouw afleidingsmanoeuvre, namelijk dat stuk van Scheffer te becommentariëren.

Laatst gewijzigd
SprintMaster

@Esims: als je al die drek (waaronder allerlei complot theorieën) leest die Klever retweette (zie het onderzoek van Burger), dan kun je toch niet anders dan constateren dat ze compleet gestoord is? En zo iemand sturen we straks naar het buitenland. Dan sta je niet me 1-0 achter maar met 10-0, kansloze missie. 

Laatst gewijzigd
esims2.0
SprintMaster
#1656
@Esims: als je al die drek (waaronder allerlei complot theorieën) leest die Klever retweette (z...

Misschien kan ze D66 en 's avonds wel goed spellen.

Il Leopardo della Primavera
esims2.0
#1657
Misschien kan ze D66 en 's avonds wel goed spellen.

Tsja je ziet het vaker aan de rechterflank, zodra de vragen lastig worden volgen er geen antwoorden maar wel whataboutismes, gaan ze over op andere onderwerpen of stoffen ze een oude quote af. Lekker doen hoor, maar besef dat het een duidelijk statement is. 

Laatst gewijzigd
Thurau
Il Leopardo della Primavera
#1658
Tsja je ziet het vaker aan de rechterflank, zodra de vragen lastig worden volgen er geen antwoorden...

Yup, das niet zo sterk van onze spellingsnazi. In plaats van antwoorden is het nu vooral goedkoop scoren. En zelfs dat scoren lukt alleen in de eigen goal.

Romāns Vainšteins

Klever is natuurlijk niet houdbaar als ze kennelijk zo diep in de horlepiepwappie-doorgedraaide mafklappert hoek zit. Die vliegt er nog eerder uit dan Faber, haalt misschien nog net het bordes maar een buitenlandse reis gaat het niet worden.

wel enigszins verbazingwekkend dat pvv met haar op de proppen komt, die de grootste Likudlikkers zijn. Ze heeft meer het profiel van een FvD'er eigenlijk. Die tweets zijn kortom vooral pijnlijk binnen 'de eigen partij' ook. Ik sluit niet uit dat ze haar zelf afserveren ipv anderen die eer te geven.

Laatst gewijzigd
Wijsgeer
Romāns Vainšteins
#1660
Klever is natuurlijk niet houdbaar als ze kennelijk zo diep in de horlepiepwappie-doorgedraaide mafk...

Toch mag ik aannemen dat Wilders echt wel weet wat voor vlees hij in de kuip heeft. Geert is geen dommekloot maar een zeer ervaren politicus die zo'n beetje alles al gezien heeft in Den Haag. Dus het is denk ik heel bewust dat hij dit soort figuren naar voren schuift; ik denk dat hij het alleen maar leuk vindt als het lekker schuurt. En bij een motie van wantrouwen kan hij weer mooi wijzen naar "zuur links", in plaats van naar de tekortkomingen van zijn eigen partij en politici.

Of het is nog genialer wat ie hiermee beoogt, maar is het zo geniaal dat ik het zelfs nu nog niet door heb.

SprintMaster

Volgens mij heeft Wilders haar naar voren geschoven om o.a. ook weer aandacht te geven aan de zwarte piet discussie. Nog even lekker inspelen op de onverzadigbare onderbuik. Komt samen met de discussie of Bosma wel naar Keti Koti moet gaan. Dan heeft ie de mensen met een Surinaamse of Antiliaanse achtergrond ook op de kast gejaagd. Lekker ophef creeëren en afgeven op iedereen die niet mee loopt in de PVV polonaise. 

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Toch liggen er kansen bij Klever: desnoods breng je haar hele tweetgeschiedenis naar Israelisch journaille, van kijk eens wat deze nieuwe bewindspersoon van jullie gabbertje Geert allemaal aanhangt joh.

nogmaals, het is een fvd'er, dat gaat fout uiteindelijk.

Wheely

Heeft iemand nog juice over Fleur?

https://nieuwspaal.nl/agema-als-enige-pvv-minister-nog-niet-omstreden/

Raul Alcala

Radicaal links zal zich hier wel verheugen op de inquisitie van Faab 

Wijsgeer

Het wordt tijd om tribunalen op te richten...

Marik
Raul Alcala
#1665
Radicaal links zal zich hier wel verheugen op de inquisitie van Faab 

En ik maar denken dat jij je afscheid hier in drievoud had aangekondigd. Verkeerd gedacht.

Romāns Vainšteins

Heel Nederland zou zich moeten verheugen op zoiets: voor je het weet geef je een ministerie aan een hybride tussen allo allo en kampbewaarster, of aan een kirrende ON verslaggeefster de met lekker gekke inktzwarte Piet rechtsextremistische politici op bezoekjes trakteert.

Nu kunnen gedegen politici als Omtzigt en Yesilgöz daar nog last minute een stokje voor steken.

Wijsgeer

Ik verwacht helaas niks meer van Yesilgoz en Omtzigt. Omdat ze in de PVV val getrapt zijn, is er eigenlijk geen weg meer uit zonder verlies van gezicht en stemmen. Wie eruit stapt wordt de volgende zondebok van Geert en Caroline.

esims2.0

En het bleef nog lang onrustig in het praathuis van de Fabeltjeskrant.

esims2.0

Romāns Vainšteins

Slappe stuiptrekking: terechte kritiek op je knuffelidioten enkel pareren kunnen met het plaatsen van sullige plaatjes, linkjes of filmpjes.

esims2.0

Ik had met voorgaande twee afbeeldingen ook geen serieuze inhoudelijke bedoelingen. Maar wanneer heb jij eigenlijk wel iets zinnigs gezegd, wanneer het standpunt van 'rechts' hier werd genoemd? Het is alleen maar dom trappen tegen de PVV met het verstand op nul.

Raul Alcala
Marik
#1667
En ik maar denken dat jij je afscheid hier in drievoud had aangekondigd. Verkeerd gedacht.

⁸Ja, ik heb ook het idee dat je me een beetje mist, Marik. De al jaren niet nalatende pogingen van je om me bij de les te houden, waardeer ik enorm. 

En ook omdat het hier nog steeds over de poppetjes gaat. Let wel, de PVV poppetjes. Het is ook wel een beetje een zootje bij de PVV. Poppenkast. Ik vind dat continue aanspreken (heb hetzelfde wel 100 keer gehoord in allerlei varianten,  het voelt een beetje als het luisteren naar Wouter) van alle bewindslieden in het kwadraat over die omvolkingstheorie van Rost, de vreselijke zuurheid en frustratie van de oppositie toont. Hoelang gaan ze dit nog volhouden? Ten koste van de inhoud ook. Die Teunissen van de dieren praat al dagenlang hetzelfde riedel tje.  En ze weten welk antwoord ze krijgen hoor. Bühne. En therapie denk ik, net als hier.

Hier ook een enge (tweeledig) focus op een handjevol. Genoeg goeie bewindslieden. Dhr van Weel is de oom van Kruijswijk. Nu al fan. Ik zie uit naar jullie loftuitingen in bloemzang! 

Laatst gewijzigd
SprintMaster

Dat alles zo lang moet duren is wel opvallend. Volgens Plasterk zou het allemaal zo rond zijn. Echter is nu wel duidelijk gebleken hoe groot de weerzin binnen VVD en m.n. NSC tegen de PVV is. Maar men zit nu moervast in de beeldvorming van Yesilgöz en Wilders dat asielimmigratie zo'n groot probleem zou zijn. Dat beeld is alles bepalend, hoe onterecht ook en men kan niet meer terug. Nuchter beschouwd is het gebaseerd op één grote leugen. Eigenlijk het enige wat de vier verbind is de beeldvorming dat Frans 'green deal' Timmermans een bedreiging voor Nederland zou zijn en dat D'66 de schuldige zou zijn van het mislukte stikstofbeleid, hoewel de VVD (en CDA) hier gewoon voor getekend heeft in het regeerakkoord Rutte 4. Maar zich terugtrokken toen het moeilijk werd. Ook dit is één grote leugen. 
Dus ja, dan bedenkt men een constructie om de PVV proberen in te kapselen via het akkoord over de bescherming van de rechtstaat. Anderzijds probeert men om via de term 'extra parlementair' kabinet vooral het beeld te vormen dat m.n. de VVD en NSC er niets mee te maken willen hebben als het ze beter uit komt. Om het nog langer te laten duren stellen ze een zo warrig en onsamenhangend mogelijk akkoord op en dragen ze een aantal volslagen idioten voor als minister. Door het allemaal zo lang te laten duren, lijkt het er op dat men de bevolking wil laten wennen aan een soort 'nieuwe normaal' waarin zaken die niet normaal waren normaal gemaakt zijn. Ook de hoorzittingen dragen hier aan bij. 
Het spannendste deel moet eigenlijk nog komen, namelijk het verder uitwerken van het hoofdlijnen akkoord. Ofwel, hoe maak je van vier koninkrijkjes één samenhangend geheel. Dat zal nog best eens  kunnen tegenvallen want als een bezuiniging niet gehaald wordt gaat de kaasschaaf erover. Kijk maar eens naar deze uiteenzetting die ik vond op Twitter:

Wilders: “De zon gaat weer schijnen in Nederland! ☀️

Er is geen enkele indicator die daar op wijst.

- Toekomstige verdienmodel van Nederland ondergraven door te snijden in de financiering van innovatie in onderwijs. Nettokosten: tientallen miljarden.
- De overspannen economie wordt verder aangezwengeld; er wordt pro-cyclisch beleid uitgevoerd, want de belastingen voor bedrijven wordt verlaagd en tegelijkertijd wil men investeren in infrastructuur en woningen. De meest basale macro-economische wetmatigheden worden dus genegeerd in het akkoord op hoofdlijnen.
- Het containerbegrip van NSC: ‘bestaanszekerheid’, blijkt niets waard te zijn. Onafhankelijke onderzoeken over de financiële bijstand van arbeidsongeschikten worden in de wind geslagen (1-2 miljard euro).
- In het Hoofdlijnenakkoord beloven de vier coalitiepartners plechtig aan de NAVO-norm te zullen voldoen, en dit wordt zowaar wettelijk verankerd. Echter, er is geen geld voor vrijgemaakt dit betekent dat er dadelijk bijvoorbeeld (nog meer) bezuinigd moet gaan worden op  onderwijs e.d.
- De gewenste uitzonderingsposities die in “Brussel” bedongen moeten worden, gaan er in veel gevallen niet van komen. Van der Plas en consorten kunnen met de vuist op tafel slaan wat ze willen, of kunnen investeren in  intensieve constructieve verhoudingen met Brussel, linksom of rechtsom zal het aanstaande kabinet nul op het rekest krijgen.
- We krijgen een aantal bewindslieden van de PVV die totaal geradicaliseerd is, ik zie niet in hoe zij een constructieve bijdrage gaan leveren aan het verbeteren van de nieuwe bestuurscultuur.
- De grootste fractie van Nederland is totaal disfunctioneel: vaak zijn er geen Kamerleden aanwezig van deze partij tijdens commissiedebatten en plenaire debatten. En als ze wel aanwezig zijn dan zwetsen ze over het gevreesde wokeïsme.

En zo gaat het maar door, je kan het nog hebben over de fictieve bezuinigen, het pamperen van specifieke beroepsgroepen zoals de boeren, het bevoordelen van de visserij ten koste van de nationale energievoorziening etc.

Bron: Bram van Gendt on X: "Wilders: “De zon gaat weer schijnen in Nederland! ☀️ Er is geen enkele indicator die daar op wijst. - Toekomstige verdienmodel van Nederland ondergraven door te snijden in de financiering van innovatie in onderwijs. Nettokosten: tientallen miljarden. - De overspannen economie https://t.co/18w8ex1Qhl" / X

Laatst gewijzigd
1 2 ... 67 ... 283 284

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.