Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 69 ... 283 284
Raul Alcala

Heintje Davids is geen neonazi!

Thurau
Raul Alcala
#1695
Heeft 1 van jullie links progressieve boys trouwens een zus met een dode kat die stukjes schrijft?...

 Over Dion is dit nog veel leuker qua anecdote: https://www.l1nieuws.nl/nieuws/1372589/dion-graus-voelde-zich-veilig-dankzij-nep-alarm

esims2.0
Il Leopardo della Primavera
#1694
Hoe legt rechts uit dat links ook niet leunt op steun van allochtonen? 

Wat een kinderachtig gedoe dat je er een woordenspelletje van maakt wat nu precies met "leunen op" bedoeld werd. Waardoor je altijd je gelijk kunt halen omdat ik het anders begreep. De voedselveiligheidboomerang heeft je hard geraakt.

Laatst gewijzigd
Il Leopardo della Primavera
esims2.0
#1703
Wat een kinderachtig gedoe dat je er een woordenspelletje van maakt wat nu precies met "leunen op" b...

Jij maakt het jezelf vooral heel moeilijk door dingen bij de opmerking van RV te verzinnen ;)

Thurau
esims2.0
#1703
Wat een kinderachtig gedoe dat je er een woordenspelletje van maakt wat nu precies met "leunen op" b...

De man van flapdrol, zuur links, de Fabeltjeskrant en rare spellingstic moet niet anderen kinderachtigheid verwijten. Komt sneu over.

Il Leopardo della Primavera
Thurau
#1702
 Over Dion is dit nog veel leuker qua anecdote: https://www.l1nieuws.nl/nieuws/1372589/dion-gra...

HAHAHAHA

"Zo belde Graus de DBB ooit op met de melding dat er opvallend vaak een man met Marokkaans uiterlijk voor zijn huis stond. Maar wat bleek? Het was gewoon Dions buuurman."

 

Dion - ik ben geen racist maar bel wel de politie vanwege m'n Marokkaanse buurman - Graus

Thurau

Overigens valt in de hoorzittingen te merken dat VVD en NSC niet al te lang meer in de Omvolkingstheorie zooi willen blijven zitten, zowel van Weel die een soevereine indruk maakt als Struycken zijn klip en klaar over die smerige onzin. Probleem blijft dat je 2 prominente uitdragers van die theorie als collega's hebt. Gaat onherroepelijk fout omdat zij geen enkele reden zien om hierover terug te krabbelen.

Thurau
Il Leopardo della Primavera
#1706
HAHAHAHA"Zo belde Graus de DBB ooit op met de melding dat er opvallend vaak een man met Marokkaans u...

Wat dit nog leuker maakte, het bevestigde dat Dion nooit op zijn opgegeven woonadres, bij zijn moeder in Heerlen dus was. Hij had gewoon een appartement in Den Haag en pakte dus duizenden extra euro's toeslagen om dat hij zogenaamd ver weg woonde. Dion is het paradepaardje qua onnozelheid en rare streken binnen de partij. Iets wat Geert ook weet, vandaar dat hij nooit in beeld was voor meer dan kamerlid.

Raul Alcala

Ruud Koopmans, ook alweer iemand verguisd door links. 

Auteur van 'De asielloterij’.

'Zijn cijfers en statistieken laten weinig heel van het Europese vluchtelingenbeleid. De Middellandse Zee is herschapen in een zeemansgraf, schrijft hij. En echte vluchtelingen halen het oude continent nog maar zelden. Het systeem moet op de schop. ‘Als we vluchtelingen na hun aankomst in Europa overbrengen naar Marokko of Senegal, zullen ze de oversteek in een gammel bootje niet meer wagen.’

Helft Belgische moslims is fundamentalist.

"Bovendien, zegt hij, denkt de helft van de bevraagde moslims er niet zo over. "Dat is de echte strijd. Onze neiging is groot om hier een conflict van te maken tussen radicale moslims versus het Westen. Maar het gaat in de eerste plaats om een burgeroorlog binnen de islam. Namelijk tussen een groep die denkt dat de enige mogelijke interpretatie van de islam er een is van het jaar 700, en de groep die gelooft in een islam die in een democratische rechtsstaat past."

Hoofddoek is beste voorspeller fundamentalisme

'Een hoofddoek of sluier is zeker geen emancipatiemiddel. 'De feiten laten zien dat het al dan niet dragen van een hoofddoek, samen met opleidingsniveau, ook één van de sterkste voorspellers is van of moslima's op de arbeidsmarkt actief zijn. En dat geldt ook voor de hoogopgeleide moslima's die volgens de islamitische leer dankzij hun hoofddoek de arbeidsmarkt op kunnen of mogen.'

Raul Alcala
esims2.0
#1703
Wat een kinderachtig gedoe dat je er een woordenspelletje van maakt wat nu precies met "leunen op" b...

Rechts maakt bij deze duidelijk dat links vandaag de dag bijna nergens meer op leunt. De arbeiders zijn vertrokken, de allochtoon is vertrokken, Plasterk is vertrokken. Ze komen inmiddels op voor fata morganas. Praatjes hebben ze wel, vooral over anderen.

Romāns Vainšteins

Dat zal na het ploffen van dit fopkabinet pas blijken Raul, wat 'rechts' nu vooral aantoont is niks kunnen, en dat gaat ook aan gematigde Henk & Ingrid's niet voorbij. Zij stemmen niet voor de glorie van pannenkoeken.

Romāns Vainšteins

En daarbij: ook met de vertrokken arbeiders en nooit aangekomen allochtonen is het mandaat nog stevig zat.

Raul Alcala

Wat weet jij nu van Henk en Ingrid , Romans?

Romāns Vainšteins

Van hen weet ik dat ze flink zullen afhaken wanneer hun 'redders' een ijdel hoopje xenofobe fantasten blijkt te zijn. Jij doet altijd net alsof ze allemaal het padje af zijn maar de meesten weten het gewoon niet totdat ze bedonderd worden. Tot nu toe zie ik niets in dit kabinet wat niet tot een totale deceptie gaat leiden.

Romāns Vainšteins

En die Faber kan zeggen wat ze wil qua dikke drollen terugtrekken terwijl ze half vergaan bij haar voordeur op de stoep weg liggen te rotten. Een asielminister die er een of andere xenofobie op nahoudt mbt de genetische samenstelling van de bevolking zit daar bevooroordeeld en niet op de juiste post.

dat is dus nog los van dat geen dooie kip gelooft dat ze ineens het licht gezien heeft, oo het vlak van woordkeuze dan.

esims2.0
Romāns Vainšteins
#1715
En die Faber kan zeggen wat ze wil qua dikke drollen terugtrekken terwijl ze half vergaan bij haar v...

Zei Romans met een allochtone achtergrond, die vindt dat iedereen behalve autochtone Nederlanders hun identiteit mogen behouden.

Romāns Vainšteins

Wat bedoel je precies met 'allochtone achtegrond' Esims? Ik meen namelijk dat ikzelf niet aan jouw definitie daarvan ga voldoen.

En doe er meteen maar 'Nederlandse identiteit' bij. Want als Nederlander vraag ik me nog altijd af of dat  meer behelst dan met Linda de Mol meelallen, kutmuziek luisteren en Memphis afzeiken.

 

Thurau
esims2.0
#1716
Zei Romans met een allochtone achtergrond, die vindt dat iedereen behalve autochtone Nederlanders hu...

Je bent nogal druk bezig met de achtergrond van mensen en dus in jouw ogen hun minderwaardigheid. Heb je ook een account op Stormfront toevallig?

Romāns Vainšteins

Laten we eerst even zijn reactie afwachten: vooralsnog is nogal schimmig wat dít keer de begrippen 'allochtoon' en 'Nederlandse identiteit' inhouden.

Il Leopardo della Primavera
Raul Alcala
#1710
Rechts maakt bij deze duidelijk dat links vandaag de dag bijna nergens meer op leunt. De arbeiders z...

Toch groeit links in de peilingen!

Il Leopardo della Primavera
Romāns Vainšteins
#1719
Laten we eerst even zijn reactie afwachten: vooralsnog is nogal schimmig wat dít keer de begr...

Als je doorvraagt bij esims krijg je meestal een vage quote, plaatje, of gewoon geen antwoord. Maar ik laat me graag verrassen!

Raul Alcala

Pardon Romans? Waaruit blijkt dat ik altijd doe alsof PVV stemmers van het padje af zijn? Ik neem ze juist wél serieus. En dat doe je om te beginnen door niet te beredeneren in bijzinnen, zoals jij doet.

En daarnaast gewoon af te wachten hoe het regeeraccoord zich gaat ontvouwen. Veel interessante bewindslieden maar ik begrijp dat jij terug verlangt naar Kaag, Ollongren en de meest woke minister ooit, Eygelshoven 

PVV'ers zijn echte pragmatisten, na zo lang teleurgesteld te zijn geweest. Je bijzin deed me denken aan toen ik op de Folkingestraat bezig was idealen te vervullen, van anderen. Er was een PvdA ledenvergadering met na afloop een borrel met kaas, worst en borrelnootjes (die steevast werd geplunderd door mevrouw Kiki). Gedoe met verkiezingen, m'n maat Wouter Bos droeg over aan Job Cohen. Op een gegeven moment ging het over waarom de traditionele achterban toch afhaakte.  Ja, migratie, islam, veiligheid, opperde ik voorzichtig terwijl ik de borrelnootjes bijvulde van achter de bar. 

Ja, nee, dat waren niet de wezenlijke zaken waar het om draait, reageerden de mastondanten. Veiligheid is voor rechtse partijen, het gaat om verbinden. De multiculturele samenleving is top. En een verrijking.

Toch ervaren veel mensen in de oude wijken van grote steden dat niet zo, probeerde ik pragmatisch te beredeneren. Maar dat was ook niet aan ze besteed. Want toen kwam de zin die ik nooit zal vergeten.

"En als ze dat niet begrijpen, dan leggen we het gewoon nog een keer uit!"

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

En tuurlijk groeit links in de peilingen, net zoals écht CDA onderhand is ook 'het gewone volk' wel duidelijk dat ze keihard genaaid zijn mbt 'bestaanszekerheid' en dat Omtzigt met wat vage raadseltjes van wetveranderingetjes hijgend het riet ingejaagd is.

'Nee, nee we bedoelden extratreemrechtsparlementair kabinet'

Zou Bontenbal niet met een goede lobby nú al 14 van de NSC leden kunnen laten overlopen? Kan maar moeilijk geloven dat die lui daar zich fijn voelen nu hey.

Romāns Vainšteins

'Waaruit blijkt dat ik altijd doe alsof PVV stemmers van het padje af zijn?'

Mísinterpreatie: ik ben mening dat jíj het paadje niet echt meer weet te liggen. En niet zozeer de gemiddelde PVV-stemmer, daar zitten enorm veel mensen tussen die eerst keihard door de VVD genaaid werden om nu nog keiharder door de PVV genaaid te worden. Zijn blind voor de 'bestaanszekerheid' gegaan en zien migratie echt wel als bij/randzaak. Dat zijn minimaal 10-15 zetels in de min.

Je verhaal van Kiki op de Folkinge klinkt alsof er wat lang in de walm van The Clown (is weg geloof ik?) gehangen is, excusez-moi.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Hey Esims, waar blijven je definities? Ouwe autochtone boerenrakker dat je daar bent jongen?!

1 2 ... 69 ... 283 284

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.