Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 70 ... 283 284
Il Leopardo della Primavera
Romāns Vainšteins
#1723
En tuurlijk groeit links in de peilingen, net zoals écht CDA onderhand is ook 'het gewone vol...

Als ik bij NSC was geronseld onder voorwendselen als 'houden aan de rechtstaat' en 'wij werken niet samen met racisten' was ik van een koude kermis thuisgekomen ja, en had ik Omtzigt nog even heel duidelijk gemaakt dat ik wel voor een functie elders ga en dat hij dat wellicht toch ook al eerder had moeten doen.

esims2.0
Romāns Vainšteins
#1719
Laten we eerst even zijn reactie afwachten: vooralsnog is nogal schimmig wat dít keer de begr...

Ik heb een of twee keer de vraag rechtstreeks op de man af gevraagd, en de meesten waren duidelijk, alleen jij gaf een schimmig antwoord of je een allochtone achtergrond hebt. Ik bedoel dan of je voorouders wel of niet hun roots in Nederland hebben.

Laatst gewijzigd
Il Leopardo della Primavera
esims2.0
#1727
Ik heb een of twee keer de vraag rechtstreeks op de man af gevraagd, en de meesten waren duidelijk,...

Hoe ver terug kan dat precies gaan? Voorouders is een nogal breed begrip.

Romāns Vainšteins

Nu probeert Faber problemen in het onderwijs en de zorg aan asielmigratie te koppelen, ze is kennelijk nog veel knettergekker dan reeds bekend?

Romāns Vainšteins

Inderdaad hoeveel generaties?

Of is dat allmaal niet relevant meer als ik een tweemeterlange neger ben?

 

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Dat had je al eens eerder gezegd. Kan je deze dan wél onderbouwen waaruit dat blijkt? Of teer je nu weer op emoties?

Bevestigend ook mbt mn verhaal net uit de oude doos. Het moreel superieur geweten op links. Volop wentelend in hun eigen gelijk.

Excuses, het was de Haddingestraat natuurlijk. 

 

esims2.0
Il Leopardo della Primavera
#1728
Hoe ver terug kan dat precies gaan? Voorouders is een nogal breed begrip.

Terug tot zover je zelf ervan bewust bent.

Raul Alcala

Faber komt uitstekend over. Al die poeha doet ze lekker niet aan mee. Iron lady

Raul Alcala

Demografie is wetenschap hoor. 

Romāns Vainšteins

'Kan je deze dan wél onderbouwen waaruit dat blijkt?'

'Faber komt uitstekend over'

Voilà

Romāns Vainšteins

Demografie is niet alleen wetenschap maar ook nog eens complex.

Het punt van die rechtse smeurzooi is dat ze zelf niet eens meer weten of ze nou genetisch of cultureel 'Nederland weer NÉDERLÁÁNDD' willen maken. Wat hebben zou nou liever? Een Rutger Hauer lookalike die grijnzend in de trein zit te schijten of ik, de tweemeterlangeneger, die op ukelele in rauw Drents Op fietse van Skik ten gehore breng?

Il Leopardo della Primavera
esims2.0
#1732
Terug tot zover je zelf ervan bewust bent.

Ah dus we hanteren niet het bij wet vastgelegde begrip dat je alleen allochtoon bent als je zelf of een van je ouders uit het buitenland komt? Iemand waarvan z'n grootouders naar Nederland zijn gekomen is namelijk geen allochtoon meer.

Romāns Vainšteins

Ha! Dan ben ik geen allochtoon, mijn Duitse oma telt niet meer mee.

Hmmmmmm, zou het dan toch níet genetisch zijn en meer aan mijn kernwaarden en (daardoor) leefomgeving kunnen liggen? 

esims2.0

Nee dan hanteer ik niet het bij wet vastgelegde begrip. Want het gaat me om culturele verschillen die wel degelijk uitmaken voor standpunten in deze discussie, en die verdwijnen niet opeens na twee generaties.

Raul Alcala
Romāns Vainšteins
#1735
'Kan je deze dan wél onderbouwen waaruit dat blijkt?' 'Faber komt uitstekend over' Voil&agr...

Lol. Je lijkt mw Piri wel romans. Hooghartige hittepetit 

Faab easy hoorzitting.

Raul Alcala
Romāns Vainšteins
#1736
Demografie is niet alleen wetenschap maar ook nog eens complex. Het punt van die rechtse smeurzooi...

Het lukt je keer op keer weer dat de zin me ontbreekt met je door te discussiëren. Kan het niet ietsje zakelijker?

Romāns Vainšteins

Tuurlijk maken (begrip voor) culturele verschillen verschil in deze discussie. Daar niks van (willen) weten kan je namelijk doen geloven in dingen als omvolking en de Nederlandse identiteit. Maar het gros van de Henk en Ingrid's heeft niet vanuit die positie op Wilders gestemd, die hebben zijn en Omtzigts geleuter over bestaanszekerheid geloofd en gaan, vele malen meer dan ikzelf, daar een gepeperde rekening voor betalen.

Raul Alcala

Nee, deze zakelijkheid bevalt me ook niet. 

esims2.0

Dus de Nederlandse identiteit bestaat niet Romans? Even een voorbeeld wat ik nu al twee keer heb meegemaakt. Een winkelstraat waar ik voorbij of doorheen moet om ergens anders te zijn. Wat leegstand, er trekken allochtone ondernemers in met een groenten- of kapperszaak, en vervolgens zie je daar alleen maar allochtonen in en buiten die winkels. Dus geen gemengd gezelschap. En dan heb ik het niet eens over een grote stad waar dat op grote schaal plaatsvindt. Ik denk dat daar een groot deel van de onvrede bij de PVV stemmer zit.

Raul Alcala

Mw Faber, m'n favoriete strenge doch lieve tante. Weet van wanten

esims2.0

Doe dat nu eens niet met die vervelende video's. Je wilt er ook gewoon geen rekening mee houden.

Raul Alcala

Ja wel hoor, ik ben je al tegemoet gekomen. Maar er zijn altijd momenten dat het wel even moet. Als je denkt een forum te kunnen bepalen zou ik gaan ouwehoeren op een muziek forum, oid

Romāns Vainšteins

Wat een raar argument? En bovendien te wijten aan je mede-Nederlanders die het kennelijk verdommen om de detailhandel in te gaan. Dat is net zo dom als die Westlanders die wel met zijn allen 'o o westland weetikveel' zitten te zingen in een buurtkoor en een buurthuis, met weemoed over de kassen zingen maar er niet meer werken want willen niet.

Thurau
esims2.0
#1744
Dus de Nederlandse identiteit bestaat niet Romans? Even een voorbeeld wat ik nu al twee keer heb mee...

Dus omdat de verwende Nederlander alleen nog maar online zijn bestellingen doet en daardoor de fysieke winkel laat kapseizen is het de schuld van de allochtone ondernemer die nog wel iets durft dat jij met een ongemakkelijk gevoel door een straat rijdt met je auto? Je had dus liever een leegstand gehad want ondernemerschap is een teken van niet willen integreren. Zoiets?

esims2.0
Raul Alcala
#1747
Ja wel hoor, ik ben je al tegemoet gekomen. Maar er zijn altijd momenten dat het wel even moet....

Je draait het om, in het muziektopic heb ik hier geen moeit mee. Of iets moet bepalen jij en ik niet, maar je zou een inschatting kunnen maken of de meesten het op prijs stellen.

1 2 ... 70 ... 283 284

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.