Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 78 ... 283 284
esims2.0

Bij de consument moet gedragsverandering van bovenaf opgelegd worden, maar de intensieve veehouderij wordt geacht om zelf zijn verantwoordelijkheid te nemen? En hoe gaat dat dan in de praktijk? Dan stoppen een paar boeren, omwille van milieu en klimaat, maar denk je werkelijk dat de consumptie daardoor daalt? En eet je zelf eigenlijk vlees Leo?

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Zo'n accijnstoepassing gaat over de hele linie effect sorteren, als het te duur wordt kapt men met vreten en kappen daardoor boeren. 

Romāns Vainšteins

Laat ik Limal en Marik hun 'betrokkenheid' even omvormen naar 2 vragen en/of opmerkingen.

@limal: is er momenteel een vergelijkbare polarisatie gaande in Belgie? Het lijkt mij daar allemaal veel lokaler dan landelijk eigenlijk.

@marik: jouw CDA piste is wel een boeiende. Laten we eens voorstellen dat Henri Bontenbal 76 zetels zou hebben. Hoe zouden issues als asiel en klimaat dan ervoor staan nu? Voor mij zijn zij namelijk altijd vol van redelijkheid en iedereen horen maar even goed van het niet kunnen/willen beslissen, dingen op de lange baan gooien en als zachte heelmeesters te werk gaan. Als cement in een middencoalitie wel aardig maar niet enorm progressief en met veel te veel aandacht voor een mogelijkerwijs in wolken ergens huizende, minzaam toekijkende baardaap.

Laatst gewijzigd
esims2.0

"Vreten", "bek", "pleuris", "onnozel", "zakenluitjes", dat is wel ongeveer jouw niveau.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Beetje grof taalgebruik hou ik wel van ja. Zet de boel wat scherper.

ondertussen wacht ik eigenlijk nog steeds op hoe jij het praktisch allemaal ziet mbt uitzetten van immigranten.

esims2.0

In Engeland doen ze dat.

Maar ik ben wel een beetje klaar met jou en je criminaliseren van de agrarische sector. Totaal misplaatst.

kraamhol
Romāns Vainšteins
#1930
Beetje grof taalgebruik hou ik wel van ja. Zet de boel wat scherper. ondertussen wacht ik eigenlijk...

Gezien het feit dat d'n esi pro concentratiekampen is voor de veeteelt, denk ik dat we tav het asielbeleid ook wel weten hoe de vork in de steel zit. 

esims2.0
kraamhol
#1932
Gezien het feit dat d'n esi pro concentratiekampen is voor de veeteelt, denk ik dat we tav het asiel...

Ik denk dat je via Google wel kunt terugzoeken op dit forum dat ik iets anders heb gezegd. Maar ik snap dat je net als Paternotte de Wet van Godwin in de praktijk wilde brengen.

Romāns Vainšteins

'In Engeland doen ze dat'

Ah ja, jij zit op de lijn 'uit de EU, de gulden weer terug!' mooi, mooi. Wist je dat het dan (wellicht) mogen afvoeren van immigranten naar Rwanda (waarvoor Sunak trouwens mede een gepeperde rekening gaat betalen en wat snel weer afgeschaft wordt) als nadeel heeft dat je dan best wat gezeik krijgt met 'Nederland, doorvoerland & exportland'?

Raul Alcala
Il Leopardo della Primavera
#1909
Hey ehh, jij werkt in big agro ofzo? Of wat heb je te winnen met big agro (en big oil) zo te verdedi...

Het interesseert je geen reet hé, alleen maar primitief afgeven. Je hebt nog een heel klein beetje inhoud,  itt Romans die alleen maar uit z'n losse pols vingert en geen enkele moeite doet zich te informeren 

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

'Maar ik ben wel een beetje klaar met jou en je criminaliseren van de agrarische sector'

Ik vrees dat het 'beetje klaar zijn met' jouwerzijds geen doorslaggevende rol gaat spelen in mijn hetze richting de totaal losgeslagen, duistere, malifide en verwoestende machine dat het 'boerenleven' in NL geworden is.

Profiteurs : de voeders en afnemers

Klem : de boeren en in hun kielzog bakken arbeidsmigranten die het vuile werk moeten opknappen(bewust)

Blind : de plofvlees doorvretende consument

Dikke accijns er op, het liefst op Europees niveau en ook toevoer van buiten aan banden leggen middels afsschrikwekkende invoerrechten. En ja gasten, dat gaat leiden tot wat vaker een eierbal ipv kroketje en een falafel ipv mexicano. Oh oh oh wat errug!

Raul Alcala

Jammer dat Kraam zo ver weg van de inhoud blijft trouwens

Romāns Vainšteins

Romans is juist bijzonder goed geïnformeerd en heeft daardoor de mogelijkheid om uit de losse pols te oprereren. En tussen mijn informatiewinning zitten geen youtubegoeroe's die geloven in de heer vd omgekeerde redenering. Bestaat er al een hadj richting 'klik eens op mijn linkje'?

Sunneklaas
Romāns Vainšteins
#1934
'In Engeland doen ze dat' Ah ja, jij zit op de lijn 'uit de EU, de gulden weer terug!' mooi, mooi....

Ah ja, je wilt iets doen zoals ze buiten de EU doen en dus wil je de gulden terug... En dat Labour het gaat afschaffen zegt natuurlijk niets over het succes van het concept. Ik heb niet alles meegekregen maar had je zelf al een idee aangedragen?

Raul Alcala
Romāns Vainšteins
#1938
Romans is juist bijzonder goed geïnformeerd en heeft daardoor de mogelijkheid om uit de losse p...

Je bent een politiek onbenul. Al eens eerder benoemd hier. Over asielmaatregelen, je wist ze niet te vinden, ze zijn er gewoon.  Over de terugkeer Marokkanen, je wist t niet. Ambtenaren met gewetensbezwaren, je kent de regels niet. 3 uit de losse pols, de lijst is zoveel langer.

Raul Alcala

'En tussen mijn informatiewinning zitten geen youtubegoeroe's die geloven in de heer vd omgekeerde redenering. Bestaat er al een hadj richting 'klik eens op mijn linkje'?'

Dat ook nog, totaal onbegrijpelijke  letterlijke zelfbevrediging van een narcist

Romāns Vainšteins

Als je lekker migranten naar Rwanda wil sturen moet je de EU uit, vandaar de gulden.

En wat betreft de oplossing? : ik denk dat er helemaal niet zo'n probleem met de asielstroom zolang er maar een goede uitvoering van de spreidingswet tegeaan gooit in plaats van er zo aanstellerig over te janken. De oplossing mbt vol=vol dient gezocht te worden in A: ongezonde arbeidsmigratie ontstaan uit kapitalisering zoals bijvoorbeeld de landbouw maar ook logistiek, met een beetje accijns en wetten kan je daar veel aan doen en ruimte creëren. B: eens wat meer doen met het 'onbenut autochtoon arbeidspotentieel' dat ook een heel stevige reden is van mensenimport.

Men zoekt oplossingen langs de verkeerde weg en dat 'genoeg is genoeg, nu zijn we er klaar mee' is vreselijke overtrokken fantoomaanstellerij. 

Romāns Vainšteins

Ja joh Raul: net zoals jij het beter denkt te weten mag ik dat ook toch? Of moet ik niet , hahaha, 'zo zuur doen en gewoon luisteren'? En na 100.001 linkjes en rare gesjeesde youtubeouwehoeren in allerlei topics is ook een kwinkslag die kant op volkomen gerechtvaardigd.

Kijk het maar na, het staat er echt.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Over feiten valt niet te twisten, behalve als je Romans heet

Romāns Vainšteins

Heb je ook linkjes, filmpjes en gekopiëerde teksten van die 'feiten'?

Ik ben door mijn materiaal heen dat ik niet aanklik, kijk & lees namelijk.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Terugbladeren, onthouden en je desinteresse mbt andere bijdrages eens wat minder showen

Romāns Vainšteins

Ik lees eigen teksten zo veel als mogelijk maar alles wat men er extern ingooit niet. Terugbladeren vind ik voor *vul maar wat in*

SprintMaster
Raul Alcala
#1940
Je bent een politiek onbenul. Al eens eerder benoemd hier. Over asielmaatregelen, je wist ze niet te...

Hier wil ik op reageren: ja, er zijn veilige landers die terugkeren. Maar hoe groot is hun aandeel op het totaal aantal asielzoekers in de opvang, iets van 3-5% afhankelijk van het jaar. Dus het zijn er sowieso al weinig. Dan heb je de keuze: laat je zo op straat zwerven of zet je ze op sobere opvang (bed-bad-brood). Die 3-5% omlaag krijgen zal lastig gaan, andere landen zitten er net zo goed mee. Cynisch gezegd kun je dan de afweging maken: ga je een heel systeem optuigen om de gelukszoekers aan de rand van de EU tegen houden of meen je de extra kosten van die paar procent op de koop toe...

Raul Alcala
Romāns Vainšteins
#1947
Ik lees eigen teksten zo veel als mogelijk maar alles wat men er extern ingooit niet. Terugbladeren...

Dat bedoel ik dus. Nog geen 10 minuten geleden postte ik

Over asielmaatregelen, je wist ze niet te vinden, ze zijn er gewoon. Over de terugkeer Marokkanen, je wist t niet. Ambtenaren met gewetensbezwaren, je kent de regels niet. 3 uit de losse pols, de lijst is zoveel langer.

‐‐

Romans,  "hoe bedoel je. Noem eens voorbeelden?"

Raul Alcala
SprintMaster
#1948
Hier wil ik op reageren: ja, er zijn veilige landers die terugkeren. Maar hoe groot is hun aandeel o...

Ik zag liever dat je op mn big agro reactie reageerde, die was nl vooral voor jou bedoeld.

Mss kom ik op je reactie terug. Ik ga eerst lunchen 

1 2 ... 78 ... 283 284

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.