Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 79 ... 283 284
SprintMaster
Raul Alcala
#1950
Ik zag liever dat je op mn big agro reactie reageerde, die was nl vooral voor jou bedoeld. Mss kom...

O, daar heb ik al een verhaal in voorbereiding. Nog even geduld. Wordt waarschijnlijk vanavond. 

Laatst gewijzigd
kraamhol
Raul Alcala
#1937
Jammer dat Kraam zo ver weg van de inhoud blijft trouwens

Jo Raul, ik doe dat natuurlijk met een reden, wat weg blijven van de inhoud, ik probeer wel de verschillende 'karakters' in dit topic te duiden. En erg lastig is dat niet. Een lijstje is zo gemaakt, ik hou van lijstjes.

Il Leopardo della Primavera
Raul Alcala
#1935
Het interesseert je geen reet hé, alleen maar primitief afgeven. Je hebt nog een heel klein b...

Dames en heren, ik presenteer u Raul alcala, de man die alleen maar inhoudelijk reageert! 

Il Leopardo della Primavera
esims2.0
#1926
Bij de consument moet gedragsverandering van bovenaf opgelegd worden, maar de intensieve veehouderij...

Nope, bij intensieve veehouderij zou het ook goed zijn als het van bovenaf wordt opgelegd. Die doen het namelijk ook niet vanuit zichzelf.  Ik eet zelf praktisch alleen biologisch vlees, heb nu mooi rundvlees in de vriezer van een hobbyboer 500 meter verderop. Heerlijk vlees kan ik je vertellen, smaakt echt 10 keer beter dan de supermarktmegastaltroep.

Jammer overigens dat je verder niet op mijn toch redelijk uitgebreide betoog in gaat. 

Laatst gewijzigd
Thurau
Il Leopardo della Primavera
#1953
Dames en heren, ik presenteer u Raul alcala, de man die alleen maar inhoudelijk reageert! 

Is inderdaad opvallend maar met een bord voor je kop is het lastig reageren op de inhoud. Dus hup, maar weer 1500 Peterson filmpjes hier doelloos neergooien.

Raul Alcala
SprintMaster
#1948
Hier wil ik op reageren: ja, er zijn veilige landers die terugkeren. Maar hoe groot is hun aandeel o...

Enkele duizenden geloof, maar ze veroorzaken vreselijk veel overlast. In Ter Apel, Nieuw Weerdinge (moi opa)

Nog steeds kampen de paar duizend inwoners dagelijks met veiligelanders die, onder andere, inbreken, intimideren, bedreigen, rondhangen, rotzooi maken, stelen en vandalisme plegen.

Maar ook ver daarbuiten.

"Een Utrechtse moskee besloot in de zomer haar deuren sluiten vanwege overlast door zogenoemde ‘veiligelanders’. Ze kwamen er slapen, douchen en stelen, zegt de moskeebestuurder. ‘Op een dag draaide zo’n jongen door. Toen wist ik: we kunnen niet volledig openblijven.’

Je doelt op klinkeren. Goh, een term en probleem van al lang geleden.

Van den Burg: "De aanvraag wachten ze vaak niet eens meer af, legt Van der Burg uit. „Ze weten dondersgoed dat ze niet mogen blijven en dat als ze worden afgewezen, ze in vreemdelingenbewaring worden gezet. En dus zijn ze, als DT&V de afgewezen asielzoekers komt ophalen uit de COA-locatie waar ze verblijven, vaak al met de noorderzon vertrokken: naar een ander EU-land, naar een andere plek in Nederland, niemand die het weet. „Dat is nu ons probleem.”

Het aan de randen van Europa selecteren is niet alleen bedoeld om de veilige landers er uit te filteren Sprintmaster, maar ook de economische gelukzoekers. Tis natuurlijk opvallend dat velen de moeite nemen heel Europa te doorkruisen. Nederland is blijkbaar een paradijs voor velen, met vele softe maatregelen. Dus ik en m'n maat Wilders regelen dat de voorzieningen worden versoberd (ook al zo'n maatregel welke ik Romans al eerder heb verteld),  maximaal 5 jaar verblijfsvergunning etc, zodat het onaantrekkelijke wordt je te melden bij de hemelpoort Hollandia.

Los daarvan moet je er mi alles aan doen deze pleurislijers buiten de deur te houden. Al was het alleen maar om het draagvlak te vergroten voor échte vluchtelingen.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Dat verschijnsel heet 'goeroeklampen' sinds corona erg populair 

Raul Alcala
kraamhol
#1952
Jo Raul, ik doe dat natuurlijk met een reden, wat weg blijven van de inhoud, ik probeer wel de versc...

Waarom maat? Het gaat toch niet over Israël en of Joden? Straks word je nog zo'n Thurau, die alleen maar giftig kan fantaseren. 

Raul Alcala
SprintMaster
#1951
O, daar heb ik al een verhaal in voorbereiding. Nog even geduld. Wordt waarschijnlijk vanavond. ...

Nice. Ik zie er naar uit, naar een goed gesprek. Later

Il Leopardo della Primavera
Raul Alcala
#1956
Enkele duizenden geloof, maar ze veroorzaken vreselijk veel overlast. In Ter Apel, Nieuw Weerdinge (...

De veiligelanders zijn inderdaad soms een probleem, ben ik met je eens. Dat probleem wordt alleen maar groter als je ze met een kluitje in bijvoorbeeld Ter Apel zet. Daarom is de spreidingswet dus een goed idee; dan kan je ze veel makkelijker spreiden. Die jongens geven vooral in grote groepen problemen, met 2 of 3 man zijn ze over het algemeen niet meer zo stoer.

Laatst gewijzigd
kraamhol
Raul Alcala
#1958
Waarom maat? Het gaat toch niet over Israël en of Joden? Straks word je nog zo'n Thurau, die al...

Punt is Raul, ik zie geen verschil. Haat is haat, tegen wie dan ook. Zeker verdedig ik de joodse staat, maar strijd ook tegen iedere vorm van haat, domheid, racisme, etc, even los van de redenen van die haat. Misschien mag ik af en toe eens een videotje hier plaatsen, ter vermaak en irritatie?

Raul Alcala

Ja hoor, die linkse haat is ook niet tof natuurlijk.

Plaatst ik er nog eentje voor die nep Jood 

Il Leopardo della Primavera

Over het versoberen van voorzieningen gesproken; ben je wel eens in een AZC geweest? De tijdelijke  bij mij om de hoek kan al niet veel soberder namelijk. 6 man op een kamer met letterlijk alleen 3 stapelbedden. Het zijn ook meer halve tenten dan kamers trouwens, net zoals de grote eetzaal bijvoorbeeld. En als je de dagbesteding en tafelvoetbaltafel afpakt dan gaan ze rondhangen op straat; precies wat jij niet wil toch? Of heb je andere versoberingen in gedachten?

Laatst gewijzigd
Marik
Romāns Vainšteins
#1928
Laat ik Limal en Marik hun 'betrokkenheid' even omvormen naar 2 vragen en/of opmerkingen. @limal: i...

Dat is wel een interessante vraag Romans. Wat mij nu vooral aanstaat is de redelijke toon die Bontebal aanslaat in de debatten en de media. Ik ben wel klaar met ik-toep-over-met-harde-woorden. Voor mij staat een groot middenblok voor een redelijke toon, bereidheid tot samenwerken en de verbinding opzoeken om de pijnpunten aan te pakken. Laten we wel zijn, ook het CDA zal afhankelijk zijn van partijen om mee te gaan regeren, 76 zetels is natuurlijk niet realistisch. Zoals ik er naar kijk is een partij die waarden, het gezin, fatsoenlijkheid en internationale solidariteit hoog in het vaandel heeft staan EN dit in de communicatie ook zo uitdraagt, een partij om op te stemmen.
Helaas heeft het CDA er de laatste jaren een potje van gemaakt. Hun boodschap was onvoldoende onderscheidend en sloeg niet aan. Maar ik denk dat de partij weleens garen kan spinnen bij de verharding van veel partijen. Ik als hun was, dan zou ik daar een goede marketeer op zetten en fatsoenlijkheid sexy maken.

Laatst gewijzigd
esims2.0
Il Leopardo della Primavera
#1954
Nope, bij intensieve veehouderij zou het ook goed zijn als het van bovenaf wordt opgelegd. Die doen...

Je bent echt een rare fantast met je biologische vlees. "Stikstofverbindingen etc etc" las ik als "stikstofverbindingen bla bla bla" en toen was ik er wel klaar mee.

Laatst gewijzigd
Il Leopardo della Primavera
esims2.0
#1965
Je bent echt een rare fantast met je biologische vlees. "Stikstofverbindingen etc etc" las ik als "s...

Je mag het ook gewoon eerlijk zeggen als je niet inhoudelijk kan reageren hoor, of als je niet meer fatsoenlijk over het onderwerp kan discussieren. Die ad hominems zijn een beetje jammer. Ik kan dat best hebben als ze gevolgd worden door inhoud, maar dat gebeurt hier gewoon niet.

En dat jij iets verkeerd leest en er daardoor klaar mee bent dat is niet mijn schuld natuurlijk. ;)

Laatst gewijzigd
esims2.0
Il Leopardo della Primavera
#1966
Je mag het ook gewoon eerlijk zeggen als je niet inhoudelijk kan reageren hoor, of als je niet meer...

Met je superieure debattechniek over voedselzekerheid. Toen werd wel duidelijk dat je niet toegeeft, ook al weet je zelf dat je fout zit. In dit geval ging de discussie over Big Agro, dat door een stel sukkels louter op basis van complottheorieën tot Evil Empire gemaakt wordt. Ik ga daar mijn tijd niet aan verdoen, want het is net als bij de omvolkingstheorie: de bewijslast wordt omgedraaid. Bewijs jij maar dat die elite geen bewuste strategie heeft.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala
Il Leopardo della Primavera
#1963
Over het versoberen van voorzieningen gesproken; ben je wel eens in een AZC geweest? De tijdelijke &...

Ja, toen m'n gestolen telefoon daar werd gespot, ben ik die kant opgegaan.

Geldt natuurlijk deels voor de kansarme asielzoekers. Je kan je ook afvragen waarom Nederland Europees gezien zo'n hoog inwlligingspercentage heeft. 

Nederland keurt nog altijd veel meer asielverzoeken goed dan onze buurlanden. Het komt deels doordat er veel oorlogsvluchtelingen naar ons land komen, maar ook door beleid om asielzoekers sneller ’het voordeel van de twijfel’ te geven. Nederland staat met een inwilligingspercentage van 80 procent in de top, terwijl Frankrijk (31,4 procent), België (44,7 procent) en Duitsland (62,2 procent) veel minder asielverzoeken honoreren."

In het voorlopige regeerakkoord staat dat ‘kansarme asielzoekers’ op aparte locaties moeten worden opgevangen, met een ‘versoberd en deels gesloten regime’. Ik zou ze ook geen leefgeld meer geven. En de beroepsprocedures kunnen flink ingekort worden.

Het is nogal een waslijst hoor. Kan prima in gesneden worden

Het gaat om onderdak, een wekelijkse financiële toelage voor voedsel, kleren en andere persoonlijke uitgaven, openbaarvervoerkaarten voor reizen van en naar de rechtsbijstandverlener in verband met de asielprocedure, recreatieve en educatieve activiteiten, medische kosten; een aansprakelijkheidsverzekering, betaling van buitengewone kosten.

Laatst gewijzigd
Thurau
Raul Alcala
#1962
Ja hoor, die linkse haat is ook niet tof natuurlijk. Plaatst ik er nog eentje voor die nep Jood&nbs...

Ah, Nepjood. God, wat inhoudelijk weer. En heerlijk zo een filmpje waar niemand naar kijkt hier. Mis nog wel je dreigementen aan mijn adres zo als vroeger. Maakt het pas compleet als je weer lekker uit je plaat gaat tijdens het begeleid wonen.

Sunneklaas

Bosma's uitnodiging voor Keti koti ingetrokken. Die heeft echt zitten te grinniken de afgelopen weken met dit als toetje. Al vermoed ik dat ie het ook geen probleem had gevonden als ie wel heen moest.

Il Leopardo della Primavera
esims2.0
#1967
Met je superieure debattechniek over voedselzekerheid. Toen werd wel duidelijk dat je niet toegeeft,...

Ik heb toen toegegeven dat ik het niet meteen bij het juiste eind had, omdat veel producten die we hier nuttigen (bananen, koffie, etc) uberhaupt niet in Nederland verbouwt kunnen worden. Dat jij dat (bewust) hebt gemist is niet mijn probleem. Het feit dat je keer op keer naar deze veronderstelde 'winst' voor jou teruggrijpt is overigens wel hilarisch.

Niemand noemt big agro 'evil empire', jij bent de enige die dat nu doet. Maar we weten allemaal dat de grote agrobedrijven een flinke lobby hebben en dat op meerdere manieren toepassen, onder andere via de BBB. Als je dat niet ziet zou ik je toch een flinke bril aanraden. 

Wat is er overigens mis met biologisch vlees, waarom ben ik daarom een 'rare fantast'?

Laatst gewijzigd
Il Leopardo della Primavera
Raul Alcala
#1968
Ja, toen m'n gestolen telefoon daar werd gespot, ben ik die kant opgegaan. Geldt natuurlijk deels v...

Waar zou jij concreet in snijden dan? En hoe zie je dat voor je? En enig idee wat de gevolgen zijn?

Raul Alcala
Thurau
#1969
Ah, Nepjood. God, wat inhoudelijk weer. En heerlijk zo een filmpje waar niemand naar kijkt hier. Mis...

Ja, je fantasie slaat op hol en is giftig. Ik kan het me nog goed heugen, net na de verkiezingen en een 'discussie' tussen ons nav een wielergerlateerd bericht vs het klimaat. Ik reageerde erop in de trant van dat het nieuwe kabinet een nieuwe wind zou laten waaien, dus niet meer van dat verstikkende gelul (ook in de wielersport) over bv stikstof. Jij lachte er om, ik reageerde daarop als in wacht nou maar af, je merkt het vanzelf

Waarna je begon te gillen als een zwanger speenvarken dat ik je persoonlijk bedreigde. Je bent zo niet serieus te nemen.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala
Il Leopardo della Primavera
#1972
Waar zou jij concreet in snijden dan? En hoe zie je dat voor je? En enig idee wat de gevolgen zijn?

Dat staat er toch al deels.

Het resultaat zal zijn dat Truc en ik het een stuk rustiger krijgen, en de asielzoekers een andere herberg gaan opzoeken.

Il Leopardo della Primavera
Raul Alcala
#1973
Ja, je fantasie slaat op hol en is giftig. Ik kan het me nog goed heugen, net na de verkiezingen en...

Dat gillen als een zwanger speenvarken kan jij ook goed Raul, ik denk dat jullie best wel eens matties zouden kunnen worden in het echt. Lekker samen gillen als je staart eraf geknipt wordt door een BBB-corifee!

1 2 ... 79 ... 283 284

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.