Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 81 ... 284 285
Il Leopardo della Primavera

Ah, esims heeft de discussie over boeren opgegeven? Verstandig. 

esims2.0

Misschien nog een keertje mijn video van Ben & Jerry's (onderdeel van het evil empire Unilever) erin gooien, met mijn broer erin als melkveehouder. Ter illustratie van je verhaal hoe Big Agro boeren uitknijpt, hoe schandalig boeren met hun vee omgaan en de sector met milieu en klimaat.

 

Romāns Vainšteins

Ah ja, nu maak je er meteen even 'terroristen' van. Was je een PVV bewindslid geweest zou je gezegd hebben niet zo bedoeld te hebben zeker?

kraamhol

Ik moest van d'n rob hierheen: 43% der boeren is miljonair, velen zitten daar maar ietsje onder, ze hebben het cultuurlandschaap (!!) naar de klote geholpen, de natuur volgepropt met stikstof, het land ontwaterd, de koeien in concentratiekampen gezet, ze praten gek, ze protesteren net als de pallo wappies, storten asbest tijdens de protesten, hebben een domme trien als leidster, hangen foute vlaggen op (met spelfouten erop), de bijtjes sterven uit door extreem gebruik van bestrijdingsmiddelen en kunstmest...

Ik ben overigens wel op yvonne...helaas

Il Leopardo della Primavera
esims2.0
#2002
Misschien nog een keertje mijn video van Ben & Jerry's (onderdeel van het evil empire Unilever)...

Daar komt de koe uit de mouw. Je broer is melkveehouder. Verklaart een hoop. En als jij daadwerkelijk denkt dat reclames een reëel beeld van de werkelijkheid schetsen heb ik slecht nieuws voor je.. 

ik heb ook nooit alle boeren over 1 kam geschoren, geen idee waarom jij dat nu wel doet. 

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Dat is ook het maffiose van de landbouw: het gewone volk wordt klem gezet door de graaiers een weerszijden maar niemand durft zijn mond erover open te doen. Dikke omerta daaro.

esims2.0

Ben & Jerry's streeft naar een happy planet maar had daarbij buiten zuur links gerekend.

Overigens begint je verhaal al met een drogredenering, want bijna al het kapitaal van boeren zit in grond. Het is geen geld dat ze vrij kunnen besteden. Het is wisselend maar van velen is de financiële positie helemaal niet zo goed. Maar stel dat boeren welvarend zouden zijn, wat is dan je punt? Dat jij daarin mee wilt delen?

Raul Alcala
kraamhol
#2004
Ik moest van d'n rob hierheen: 43% der boeren is miljonair, velen zitten daar maar ietsje onder, ze...

Je bent geen miljonair als je vermogen in land en gebouwen zit. Is inmiddels al wel 10 maal gezegd

kraamhol
Raul Alcala
#2008
Je bent geen miljonair als je vermogen in land en gebouwen zit. Is inmiddels al wel 10 maal gezegd

Sorry Raul, maar dan ben je evengoed miljonair. Gaat om een gek soort oude gedachte dat boeren arm zijn, de eindjes aan elkaar moeten knopen. Ze schreeuwen moord en brand, owee als het eens wat minder zou worden. Maar datgene wat er minder zou moeten worden, zijn de boeren zelf. Dus gewoon de boeren de kampen in, de koeien eruit, gewoon even voor een tijdje. Een lang tijdje. 

Edit: laten we gemakshave maar even beginnen met de broer van esi!

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

En even wat migratiefeiten op een rij

A: er wordt niets gedaan aan arbeidsmigratie, het hele systeem blijft in stand.

B: doordat het aanstaande kabinet aangeeft 'spreidingswet, hoef je je niet aan te houden' blijft het stokken in de asielcentra en stapelt de ellende zich daar op. En in het verlengde daarvan zwervende, kansloze niet zelden (potentieel) verwarde mensen in het daklozencircuit.

C: De beschermde status van Oekrainers wordt verlengd wat pakweg 100.000 opvangbedden kost. 

D: de toch al stroeve uitzet (enkele honderden) van (het sowieso lage aantal) pveiligelanders gaat helemaal vastlopen vanwege hardliners die 0,0 verstandshouding met de landen van herkomst hebben. Ze zullen er voor moeten betalen denk ik.

E: Europa gaat 0,0 meebewegen met de hypocriete valse smeekbedes vanuit Schoof 1.

F: van je vrienden moet je het niet hebben, wat er aanspoelt in Italie wordt met een briefje 'ga maar naar het noorden' uitgezwaaid.

G: Vrienden ga je niet maken als je echt van plan bent asielzoekers terug de grenzen van Belgie en Duitsland over te gaan zetten.

 

 

 

 

Raul Alcala
kraamhol
#2009
Sorry Raul, maar dan ben je evengoed miljonair. Gaat om een gek soort oude gedachte dat boeren arm z...

Nee dat ben je niet, alleen bij verkoop. 

Raul Alcala
Romāns Vainšteins
#2010
En even wat migratiefeiten op een rij A: er wordt niets gedaan aan arbeidsmigratie, het hele systee...

Migratiefeiten 😂

esims2.0
Raul Alcala
#2011
Nee dat ben je niet, alleen bij verkoop. 

En vergeet niet dat de meesten een hypotheek op hun bedrijf hebben. Ik geloof er niets van dat 43% van de boeren een eigen vermogen van meer dan een miljoen heeft. Feiten graag.

Il Leopardo della Primavera
Raul Alcala
#2011
Nee dat ben je niet, alleen bij verkoop. 

Miljonair zijn of niet heeft te maken met vermogen, niet alleen geld. Land en gebouwen vallen ook onder vermogen. 

Il Leopardo della Primavera
esims2.0
#2013
En vergeet niet dat de meesten een hypotheek op hun bedrijf hebben. Ik geloof er niets van dat 43% v...

Oh nu zijn het opeens geen familiebedrijven meer die al generaties in eigen bezit zijn?

Romāns Vainšteins

Het lastige aan die Faber is dat je niet eens aan haar kan zien wanneer het echt allemaal boven het petje uittorent, ze doordraait en simpelweg de post niet meer opent. Kan best lang duren omdat de oogopslag niet verandert.

Er zullen er kortom zijn die verbaasd het nieuws lezen dat ze a la FvdB met een karabijn op het dak van haar huis staat, lukraak vurend en 'mijn cijfers kloppen!!!' gillend.

Sunneklaas
Romāns Vainšteins
#2003
Ah ja, nu maak je er meteen even 'terroristen' van. Was je een PVV bewindslid geweest zou je gezegd...

Nee ik zou gewoon verwijzen naar wat de D66-collega's recent zeiden:


Nog fijner zou natuurlijk zijn dat ze hier helemaal niet komen, omdat ze vooraf al weten dat ze een nat pak krijgen en terug mogen zwemmen met niets meer dan een sultana en een pakje wicky. Het moet duidelijk zijn voor een ieder die hier niet mogen zijn dat ze de zee in gaan als ze weigeren zelf te vertrekken. Want ipv dat NL nu een populair land is omdat 80% binnen mag, wordt het dan een groot risico om hier te komen en zullen ze hun heil elders zoeken. Ik verwacht dat je nog vóór je iemand de zee in sukkelt, maar na de aankondiging, al duizenden mensen hebt die maar naar een ander land gaan om het risico te ontlopen.

Il Leopardo della Primavera
Raul Alcala
#1984
Je bent afentoe net Romans, vanuit je luie stoel vragen afvuren,  ipv jezelf eens te verdiepen...

Ik bedoel vooral welke groepen er onder kansarme asielzoekers vallen. Land van herkomst, status, etc etc.

Verder netjes ctrl c ctrl v van het regeerakkoord, maar de praktijk moet uitwijzen of dat helpt. Je kan mensen hier niet echt de grens over zetten, en zelfs als je dat doet kan je ze niet tegenhouden om weer terug te komen. Of moeten we zo'n mooie hek net als bij mexico?

Il Leopardo della Primavera
Sunneklaas
#2017
Nee ik zou gewoon verwijzen naar wat de D66-collega's recent zeiden: Nog fijner zou natuurlijk zijn...

Dat terug de zee in tyfen doen ze in Griekenland en Italie al een tijdje en sorteert vooralsnog weinig effect. Nog meer domme ideeen?

Raul Alcala

'Miljonairs actief in de landbouw zijn vooral vertegenwoordigd in de vermogensklassen tot 5 miljoen euro. Het gaat in de landbouw niet zozeer om het besteedbare inkomen als wel om het vermogen; vastgelegd in grond, gebouwen, veestapel en machines. Het inkomensrendement van elke (geïnvesteerde) euro eigen vermogen is lager dan in andere sectoren. Overigens bevestigt de CBS-analyse wat boeren al langer realiseerden: boeren zijn miljonair zonder rijk te zijn.'

Jullie haat naar de boeren is ongekend.

Raul Alcala

"Ik bedoel vooral welke groepen er onder kansarme asielzoekers vallen. Land van herkomst, status, etc etc."

Zoek het lekker zelf op, ik ben je hondje niet 

Romāns Vainšteins

Je hebt er geen filmpje, linkje of gekopieerd stukje tekst over in je database?

esims2.0
Il Leopardo della Primavera
#2015
Oh nu zijn het opeens geen familiebedrijven meer die al generaties in eigen bezit zijn?

Wat is dit nu weer voor flauwekul? Hoezo is een bedrijf familiebezit als het voor een groot deel met vreemd vermogen is gefinancieerd? Ben jij soms meteen van de basisschool naar dit forum doorgestroomd? Want daar lijkt het wel op.

Raul Alcala
esims2.0
#2013
En vergeet niet dat de meesten een hypotheek op hun bedrijf hebben. Ik geloof er niets van dat 43% v...

Ja, de hypotheek en andere schulden bij bv de Rabobank worden gemakshalve vergeten.

Romāns Vainšteins

Rabobank idd ook een prominente capo in deze schandalige branche. 

1 2 ... 81 ... 284 285

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.