Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 94 ... 399 400
Raul Alcala

Politiek is soms net schaduwboksen met een hoofddoekje om. En sinds gister dissen ze als rappers. En het is hier sinds kort ook een ouwehoer topic. Zoals Bosma elke dag een gedicht voordraagt...

redacted_251125_441
SprintMaster
De EU is gewoon zelfvoorzienend in voedsel. Maar: "Het betaalbaar houden van voedsel is in de E...

Dit bericht is verwijderd

Il Leopardo della Primavera
redacted_251125_441

Nederland heeft meer dan genoeg landbouwgrond om haar bevolking te voeden. waar de discrepantie vandaan komt zijn producten zoals koffie en bananen die je hier niet kan verbouwen maar die we wel en masse nuttigen. 

En nogmaals: minder veeteelt en meer landbouw levert én meer vrije grond op én een hogere productie van voeding. Veeteelt moet simpelweg een heel stuk minder in nederland, helemaal gezien we op het gebied van vlees veel meer dan zelfvoorzienend zijn, we produceren ongeveer 2-3x zoveel als wat we eten aan vlees.

Laatst gewijzigd
redacted_251125_441

redacted_251125_441

Ja, en dat grote oppervlakte komt door oa productie van bananen en koffie in het buitenland (en idd veevoer), dat is zoals ik zei waar die discrepantie vandaan komt.
En veevoer, nog een reden waarom we meer landbouw moeten doen en minder veeteelt. Dacht dat dat wel duidelijk werd uit mijn betoog. Als we helemaal overschakelen op landbouw en veeteelt stoppen hebben we veel minder ha nodig voor dezelfde voedselproductie.

Laatst gewijzigd
redacted_251125_441

redacted_251125_441

Dat klopt, ik bedoel akker- en tuinbouw. Maar ik vermoed dat je prima snapt wat ik bedoel.

Om nog even op die discrepantie terug te komen, want volgens mij snap je dat niet: wat ik bedoel is dat we van alle producten die we hier nuttigen én hier verbouwen we gemiddeld gezien meer verbouwen dan we nuttigen. Daar vallen inderdaad bananen en koffie dus niet onder, want die verbouwen we hier (praktisch) niet.

Blijft nog steeds staan dat we veeteelt flink moeten inperken, omdat dat alleen maar winst oplevert op (inter)nationaal niveau.

redacted_251125_441
Dat klopt, ik bedoel akker- en tuinbouw. Maar ik vermoed dat je prima snapt wat ik bedoel.Om nog eve...

Laatst gewijzigd
redacted_251125_441

Dat zou alleen werken als de veeteelt alleen voor binnenlands gebruik was, niet zoals nu met 60-70% voor export natuurlijk.

Ik hou dat overigens oprecht niet bij, maar ik vermoed dat dat een aardig stuk onder de 25kg zit. Ben wel benieuwd hoe jij dat bijhoudt.

Raul Alcala
redacted_251125_441

Raul Alcala
redacted_251125_441

Al eens eerder gezegd Esims. Uit dat soort hoeken heiligt het doel de middelen om in dit geval de PVV en haar aanhang weg te zetten. "Kwaadaardig!", zou die jongen van Denk brullen. Ze kunnen het niet verhullen.

Koud uit de kelk. Melk voor elk.

Laatst gewijzigd
redacted_251125_441

Raul Alcala

Deaud.

Raul Alcala

Gaaan ze dan nu ook van de mouw van Arsenal af?

Romāns Vainšteins

Was ook één van de meest idiote ideeën ooit, goed dat het afgeschoten is.

Sowieso kijk ik wel uit naar hoe linksmidden nu het UK runnen gaat, steeds meer landen komen de golf van schuimbekkende conservatieve niksoplossers te boven, NL next?

Romāns Vainšteins

Omdat ik er niet veel van weet heb ik eens uitgezocht wat nou de prinsenvlag is, kennelijk rood-out, oranje-in. Voor zover ik zien kan was dit een jubileum-editie tegen de paëllavreters? Waarom is het tegenwoordig dan iets waar Bosma statig mee op zijn zolderkamer rondparadeert? Ik begrijp hem even niet?

redacted-191125

Laatst gewijzigd
redacted-191125

redacted-191125
Romāns Vainšteins
Omdat ik er niet veel van weet heb ik eens uitgezocht wat nou de prinsenvlag is, kennelijk rood-out,...

Romāns Vainšteins

Dit topic is gewoon hersengymnastiek met mini clubje, impact nihil gewoon voor vermaak. Ik heb gewoon niets met conservatisme, bijbehorende bangmakerij en anderen de schuld geven. Daarbij zie ik Wilders als een gefrustreerde nepperd die iedereen naait v zijn eigen wannabe dictatuurschap. Hem en zijn slipstream op de hak nemen is zowel geoorloofd als erg lollig

Romāns Vainšteins

En wat die prinsenvlag verder betreft zal het wel, de trotse dragers mogen hem omgekeerd ophangen, lekker in de zuidwest laten wapperen voor een uurtje of 3, oprollen, ergens instoppen en dan met tenorstem 'waar de blanken top der duinen' ten gehore brengen. Het is namelijk een vrij land.

Romāns Vainšteins

En gewoon omdat het me steeds overvalt: ik kan gewoon niet die kop van Bosma zien zonder een uniform en pet er bij te zien. Zou hem als regeisseur proactief casten zo goed staat hem dat.

redacted_251125_441

Laatst gewijzigd
kraamhol
redacted_251125_441

Technische revoluties? Heb je dat op teletext gelezen?

1 2 ... 94 ... 399 400

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.