"Gewoon" is zo'n woord om meteen je gelijk te claimen. In ieder geval heeft een voorgaande discussie aangetoond dat Nederland niet genoeg landbouwgrond heeft om de eigen bevolking te voeden. En als het waar is wat SprintMaster beweert, dan ben ik onmiddellijk voor Europese wetgeving die import van veevoer vanuit Zuid-Amerika verbiedt. Waar nog steeds tropisch regenwoud gekapt wordt om veevoer te verbouwen. Ik ken de exacte feiten niet, maar de algemene opvatting die ik ken is dat het huidige consumptiepatroon van dierlijk voedsel niet houdbaar is.
Nederland heeft meer dan genoeg landbouwgrond om haar bevolking te voeden. waar de discrepantie vandaan komt zijn producten zoals koffie en bananen die je hier niet kan verbouwen maar die we wel en masse nuttigen.
En nogmaals: minder veeteelt en meer landbouw levert én meer vrije grond op én een hogere productie van voeding. Veeteelt moet simpelweg een heel stuk minder in nederland, helemaal gezien we op het gebied van vlees veel meer dan zelfvoorzienend zijn, we produceren ongeveer 2-3x zoveel als wat we eten aan vlees.
"Nederland heeft meer dan genoeg landbouwgrond om haar bevolking te voeden. waar de discrepantie vandaan komt zijn producten zoals koffie en bananen die je hier niet kan groeien maar die we wel en masse nuttigen."
Nederland gebruikt 10 miljoen hectare landbouwgrond. Teruggerekend tot de voedselproductie voor eigen bevolking is 3,3 miljoen hectare nodig, terwijl Nederland ca. 2 miljoen hectare landbouwgrond heeft. Je blijft trouwens maar in de koffie en bananen zitten, maar je vergeet de import van veevoer.
Ja, en dat grote oppervlakte komt door oa productie van bananen en koffie in het buitenland (en idd veevoer), dat is zoals ik zei waar die discrepantie vandaan komt.
En veevoer, nog een reden waarom we meer landbouw moeten doen en minder veeteelt. Dacht dat dat wel duidelijk werd uit mijn betoog. Als we helemaal overschakelen op landbouw en veeteelt stoppen hebben we veel minder ha nodig voor dezelfde voedselproductie.
Dat klopt, ik bedoel akker- en tuinbouw. Maar ik vermoed dat je prima snapt wat ik bedoel.
Om nog even op die discrepantie terug te komen, want volgens mij snap je dat niet: wat ik bedoel is dat we van alle producten die we hier nuttigen én hier verbouwen we gemiddeld gezien meer verbouwen dan we nuttigen. Daar vallen inderdaad bananen en koffie dus niet onder, want die verbouwen we hier (praktisch) niet.
Blijft nog steeds staan dat we veeteelt flink moeten inperken, omdat dat alleen maar winst oplevert op (inter)nationaal niveau.
Als alle Nederlanders op het vleesconsumptieniveau van esims (ca. 25 kilogram per jaar, reeds genoemd) gaan zitten, dan denk ik dat we aardig kunnen rondkomen met onze eigen landbouwgrond. Of het met het vleesconsumptieniveau van Leopardo ook lukt, blijft de vraag. Want die cijfers zijn geheim.
Dat zou alleen werken als de veeteelt alleen voor binnenlands gebruik was, niet zoals nu met 60-70% voor export natuurlijk.
Ik hou dat overigens oprecht niet bij, maar ik vermoed dat dat een aardig stuk onder de 25kg zit. Ben wel benieuwd hoe jij dat bijhoudt.
Al eens eerder gezegd Esims. Uit dat soort hoeken heiligt het doel de middelen om in dit geval de PVV en haar aanhang weg te zetten. "Kwaadaardig!", zou die jongen van Denk brullen. Ze kunnen het niet verhullen.
Koud uit de kelk. Melk voor elk.
Omdat ik er niet veel van weet heb ik eens uitgezocht wat nou de prinsenvlag is, kennelijk rood-out, oranje-in. Voor zover ik zien kan was dit een jubileum-editie tegen de paëllavreters? Waarom is het tegenwoordig dan iets waar Bosma statig mee op zijn zolderkamer rondparadeert? Ik begrijp hem even niet?
Zeg jij het maar RV. Er moesten vragen over gesteld worden want PVV hè. Maar negatieve connotaties of symboliek werkt kennelijk maar 1 kant op voor links.
En Engeland is letterlijk het enige voorbeeld zowat maar jij ziet een trend.
Het is zo jammer dat ik telkens het tegengeluid moet geven dat ik eigenlijk niet wil. Zo lijkt het alsof ik volledig aan die kant zit terwijl dat verre zo van is. Maar ook hier zien de (centrum)linkse jongens ook alleen maar de tekortkomingen van rechts.
En ik erken het meeste. Maar ook hier wordt er geen woord gerept over de totale incompetentie op links en centrum.
Nee RV, oog om oog/tand om tand is kennelijk heel normaal voor de zogenaamd moreel superieuren. Wat val je dan een partij door de mand in zo'n topic in een paar weken tijd zeg. Poeh hee.
Nog een voorbeeld, het nieuws over Trump in Nederland. Als je Amerikaanse kanalen kijkt en luistert krijg je echt een totaal ander beeld. Of het nu een rood of blauw kanaal is.
Biden stond al op verlies voor het laatste debat. Democrats/Biden waren degenen die het debat zelf zo vroeg aangevraagd hadden.. het was een strategisch moment dat het kenterpunt moest worden, maar is totaal in eigen gezicht ontploft.
In de V.S. is ook onder democrats het sentiment van een politiek proces (over een zaak van bijna 20 jaar geleden) tegen Trump ontzettend groot. Dan kunnen we met zijn allen met onze Europese bril Trump een enorme debiel vinden... maar je voelt dan niet goed aan hoe er daar over gedacht wordt. Dat president Clinton 850000 dollar afkoopsom aan Paula Jones betaalde weet dan niemand hier in Europa. Dat er veel meer mensen door Obama het land uit gezet zijn ook niet. Of dat er onder Obama enorme burgerslachtofferaantallen vielen met drones enz. Waar heeft Trump eigenlijk allemaal oorlog gevoerd?
Dubbele moraal. Toen Hillary Clinton miljoenen mensen schoffeerde met haar hoogst arrogante diarree-campagne zag je precies hetzelfde gebeuren wat er op verschillende plekken in Europa gebeurt. Mensen waren er al klaar mee, maar waar ze helemaal klaar mee zijn is om voortdurend een label opgehangen te krijgen alsof je eigenlijk gewoon dom tokkievolk bent. Wat jij dus de hele tijd hier aan het doen bent RV. En weet je wat je daarmee doet? Mensen nog harder jouw tegenovergestelde kant op duwen. En straks allemaal verbaasd zijn als Trump gewoon president wordt. Hoe kan het, hoe kan het.
Maar om antwoord te geven met de beperkte kennis die ik heb.. wel degelijk een (inmiddels) fout nationalistisch symbool dat in bepaalde kringen graag gebruikt wordt. Later recht geluld door de PVV met onzin over een vader die door de SS neergeschoten is. Zoek het maar in de hoek van Stormfront en andere idioten. Want idd. daar schurken teveel PVVers wel tegenaan die hoek. Maar zoals ik eerder zei, ga je maar eens verdiepen in Groenlinks en dan snap je waarom ik hier gechargeerd over linksterrorisme en politieke aanslagen begon.
Dit topic is gewoon hersengymnastiek met mini clubje, impact nihil gewoon voor vermaak. Ik heb gewoon niets met conservatisme, bijbehorende bangmakerij en anderen de schuld geven. Daarbij zie ik Wilders als een gefrustreerde nepperd die iedereen naait v zijn eigen wannabe dictatuurschap. Hem en zijn slipstream op de hak nemen is zowel geoorloofd als erg lollig
En wat die prinsenvlag verder betreft zal het wel, de trotse dragers mogen hem omgekeerd ophangen, lekker in de zuidwest laten wapperen voor een uurtje of 3, oprollen, ergens instoppen en dan met tenorstem 'waar de blanken top der duinen' ten gehore brengen. Het is namelijk een vrij land.
"Als niemand zich ooit zou willen aanpassen zaten we nu nog als een stel amish met paard en wagen over kasseiweggetjes te knotsen natuurlijk."
Of met knotsen in onze grotten. Je kunt niet op alle slakken zout leggen maar dit was ik vergeten en is toch te kinderachtig om te laten gaan. Ik heb als technologische revoluties meegemaakt: de introductie van de compact disc, het internet en de smartphone. Cultureel gezien was The Beatles hype net voor mijn tijd. Leopardo wil doen geloven dat we daarvan verstoken waren gebleven zonder immigratie.
Leopardo gooit gemakshalve alle ontwikkeling op een hoop en gebruikt dat als een drogredenering. Maar als rode draad begrijp ik vooral de vanzelfsprekendheid bij hem niet dat de oorspronkelijke bevolking op sommige punten zal moeten inbinden, waarbij hij nul boodschap heeft aan sentiment van die oorspronkelijke bevolking. Niks bescheidenheid, nieuwkomers eerst. Het meest extreme voorbeeld is de hoofddoekjesdiscussie bij boa's.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.