Scorito Vuelta 2024

1 2 ... 48 ... 104 105
ProScoritoManager
Barrygoal
#1174
Altijd skjelmose

Die eerste combi is ook wat ik nu heb staan, maar heb opeens enorme Lipo-fomo. Om niet last-minute aan m'n balans te gaan sleutelen is dit de enige ruil die ik kan vinden. Maar waarschijnlijk wint mn 'geen last minute wissels' principe

shankie

Roglic, Hermans & Oliveira of Tiberi, Landa en Affini?

ralfinho77
Hay
#1154
Wellicht rijdt Uijtdebroeks een iets beter klassement, maar ik zie Sjkelmose meer punten pakken, Goe...

Alleen zal Cian ook nog het nodige aan teampunten pakken. Daarnaast ook nog kanshebber de jongerentrui.

Ouleh

Laatste dilemma: DFM of Crod? Heb nu Crod staan maar wil eigenlijk nog een teamgenoot van Roglic

user24283

Wat betreft de klassementsrenners ben ik er inmiddels wel uit, zit zelf enorm te stoeien met de aanvallers. Heb momenteel:

  • CRod. Als hij aanvalt kan die kort eindigen en anders hoop ik op het eind van de vuelta zijn 500k terug te hebben door top 20 klassement.
  • Narvaez. No brainer voor mij. Aanvallend en regelmatig meesprintend + teampunten.
  • Kron. 750k voor een aanvaller, je moet alleen gokken dat je hem inzet op het juiste moment. 
  • Schmidt. Die hoor ik opvallend weinig. Kan goed punchen, tijdrijden en aanvallen. 750k
  • Woods. 750k, kan goed uit te voeten op steile spaanse klimmen. Verwacht dat die tekort gaat komen voor het klassement, dus aanvallen.

Nu zit ik zelf met de vraag of ik teveel aanvallers heb. Wat denken jullie? Heb 10 klassementsrenners (incl. poole en eetvelt) en 5 sprinters.

Michielenwaaier
Ouleh
#1179
Laatste dilemma: DFM of Crod? Heb nu Crod staan maar wil eigenlijk nog een teamgenoot van Roglic

Had lange tijd Crod, maar gisteren geswitcht naar DFM. Heb toch de keuze gemaakt voor meer punchy renners. Heb me in de Tour een paar keer zitten opvreten over Crod die steeds achteraan de groep finisht. Wat gewoon 10-20 punten scheelt.

Teker

Laatste hoofdbreker:

Yates & Livyns of DFM & McNulty

BigMig

Even los van allerlei namen. Ik ben om mijn eigen selectie te controleren (of de balans een beetje goed is enzo) eens gaan vergelijken met selecties vorige rondes. Wat mij opvalt is dat deze Vuelta volgens mij een geheel nieuw scenario is qua Scorito. En dat heeft vooral met de prijzen te maken. Eerder kon je 1 of 2 goede sprinters + 4 degelijke opvullers selecteren, 7 sterke klassementsrenners + twee talenten en 3 goede aanvallers. Dan kon je nog aanvullen met een goedkope tijdrijder ofzo. Dit keer moet je toch wel ergens in je selectie serieus besparen. De 3 favorieten zijn alle 3 echt stevig geprijsd. Daaronder is de subtop ook stevig geprijsd en elk plusje dat een renner heeft (goede tijdrit of jongerentrui) wordt gelijk stevig doorberekend in de prijs. Misschien is Skjelmose een uitzondering. Verder komt daarbij natuurlijk een historisch dun sprintveld waarbij iedereen die in de vlakke sprint serieus mee kan doen ook zwaar geprijsd is. 

Op zich is dit punt volgens mij al wel genoemd, maar het leidt er bij mij toe dat ik ook niet precies weet waar ik goed aan doe voor de balans. Op dit moment is dat 1 van de grote 3 thuislaten om in ieder geval 10 goede klimmers te kunnen meenemen. En dan heb ik echt een dunne selectie voor de sprints (wel goed opvullers denk ik). 

Anderen die met dit punt hebben geworsteld en een goed overwogen keuze hebben gemaakt?

Astarloa

Zie Martinez eigenlijk alleen goed scoren als Roglic uitvalt, anders wordt het gewoon knechten zonder eigen sprintjes. Maar om daar nou op te gokken is vrij prijzig.

kevinraar

Mij team voor vandaag

Van aert

Yates

Rodriguez 

Arensman 

Kuss

Carapaz

Landa

Skjelmose 

Martinez 

 

Bank

Eetvelt 

Mas

Poole

Groves

Vacek 

Aberasturi 

Navaez 

Fortunato 

Paret paintre 

Canal

Marit

Laatst gewijzigd
Symen De boer

Laatste breinbreker, 

Landa en Vansevenant of Skjelmose en ricitello

Welkom

Landa, carapaz en kuss gaan vandaag niet scoren Kevin Laatstgenoemde enkel als van Aert vandaag wint. Even wisselen voor vacek en narvaez 😉

Laatst gewijzigd
user24283
kevinraar
#1185
Mij team voor vandaag Van aert Yates Rodriguez  Arensman  Kuss Carapaz Landa Skjel...

Ziet er goed uit, maar wel enigszins opvallend vind ik je keuze voor Kuss ipv Vacek. Verwacht je dat Van Aert wint van Tarling + denk je dat niet dat Vacek zelf niet kort rijdt in de tijdrit?

Ferumbras
BigMig
#1183
Even los van allerlei namen. Ik ben om mijn eigen selectie te controleren (of de balans een beetje g...

Dit is denk de worsteling voor velen. Dan is dus de vraag wat doe je: toch genoeg gewicht aan je sprint geven? Punchy aanvallers en hopen op weinig sprints? Groot middensegment AK omdat het echt een loterij lijkt te zijn achter de grote 3?

wellicht dat de echte scorito experts deze scenario's hebben doorgerekend en stiekem wel weten wat de grootste kans op succes heeft. Voor mij persoonlijk is het ook een kwestie van 3 weken plezier hebben. De eerste week vind ik niet zo boeiend in deze Vuelta. Dan maar wat achterstand. En dan kijken of ik voldoende namen heb die boven komen drijven in de weken erna.

Del Toro thuislaten is voor mij bijvoorbeeld geen optie. Is het niks, ach dan heb ik het geprobeerd. Gaat hij verrassen dan ben ik spekkoper. Al snap ik heel goed dat het statistisch wellicht niet in mijn voordeel uitpakt. Ik kijk vooral hoog over naar de gedachte van velen, zoals "zorg voor minimaal 1 teamgenoot van een door jou voorspelde truidrager". En soms wat uitproberen, zoals afstappen van dat eeuwige "zorg voor balans en voorkom bank punten". Absoluut een bewezen feit, maar soms moet je ook beetje durven gokken.

Bekertjes kunnen me gestolen worden. Als ik m'n vrienden in de subpool maar versla! 

kevinraar
Welkom
#1187
Landa, carapaz en kuss gaan vandaag niet scoren Kevin Laatstgenoemde enkel als van Aert vandaag wint...

Vacek en navaez zijn goeie tijdrijden 

 

Die 3 gaan wel vol voor het klassement 

Ferumbras
kevinraar
#1190
Vacek en navaez zijn goeie tijdrijden    Die 3 gaan wel vol voor het klassement 

Het is meer een proloog dan een tijdrit. De verschillen zullen klein blijven. Narvaez krijgt een bak punten vanwege Tarling (grootste kanshebber). En Vacek is op papier top 10 vandaag.

Coureurs du Courage
ProScoritoManager
#1176
Die eerste combi is ook wat ik nu heb staan, maar heb opeens enorme Lipo-fomo. Om niet last-minute a...

Heel goed 👏. Ik ben ook al de hele ochtend aan het twijfelen om mijn resterende 250k te gebruiken om Heiduk te upgraden naar een VLab (Kruijswijk), maar hou me sterk 💪.

Wiwawout
BigMig
#1183
Even los van allerlei namen. Ik ben om mijn eigen selectie te controleren (of de balans een beetje g...

Heel herkenbaar. Komt ook omdat ik  een beetje een obsessie heb deze keer met de eindafrekening. In de Tour voelde ik mij comfortabel op 99,6 met de afsluitende tijdrit maar door de eindafrekening 0,6 gezakt en ternauwernood nog die gouden beker kunnen binnen harken.

Ik heb nu bijv als ik alle etappes invul structureel 2 klimmers/AK (totaal 2,5M) op de bank zitten. Natuurlijk is het zo dat als er een AK man doorheen zakt dat deze dat dan kunnen opvullen maar dan vind ik 2,5M wel veel. Normaal heb ik hier 1 of Max 1.5M zitten aan gasten die voor een bergtrui kunnen gaan of wat dan ook.

Zit dus echt te dubben of ik die 1-1.5M in m'n sprintploeg ga stoppen want die is niet sterk. Maar aan de andere kant vind ik het ook zonde om 1.5M meer voor sprinters uit te geven en dat die 'betere' sprinters dan 3 plekken boven een 500-750K sprinter eindigen in 4 etappes. Lijkt het me ook niet waard.

En zo ben ik al een week of 2 aan het schuiven en bedenken maar ben ik, nu die deadline in zicht is, geen steek verder gekomen haha

zomaareens

Narvaez een goede tijdrit..? Kaj m nergens vinden

Astarloa

Enige die ik nu echt mis die ik graag erin wil hebben is Riccitello. Dat is mijn ogen nou typisch iemand die een hoog plafond heeft en ook al heeft laten zien met de besten mee te kunnen.

Lexhaak

Hoe kijken jullie naar het puntenpotentieel van Groves? Stond er naast WvAert bij mij heel lang in als een must. Uiteindelijk heel lang lopen puzzelen om een aantal klassementsmannen er in te fietsen, en in mijn sprintselectie dan toch maar budget vrijgemaakt door Groves er uit te klikken. Gedachte is dat puntenklassement naar Wvaert gaat dan wel AK mannen / aanvallers. Wel grote kans voor Groves voor een 2e plek en is een veilige backup voor als Wvaert mis gaat.

Sprintteam:
Wout van Aert
Strong
Aberasturi
A. Marit
Narvaez (sprint en aanvallend)

Affini (tijdrit en teampunten + leadoutman )

Qua team zit ik dan nu wel met 11 'AK' mannen. Qua opstellen moet ik keuzes maken en 2/11 banken (zal dan gaan tussen bv Poole, Van Eetvelt en Mcnulty). Maar verwacht dat er een aantal doorheen zakken dan wel uitvallen en dan is een iets bredere AK Selectie wel prettig.

Hoe hebben jullie dit aangepakt? Ergens gok ik op een tegenvallende Vuelta van Groves en overall zijn er gewoon te weinig zekere sprints om zeker te zijn dat die 3m investering zich terugbetaald. 

BigMig
Lexhaak
#1196
Hoe kijken jullie naar het puntenpotentieel van Groves? Stond er naast WvAert bij mij heel lang in a...

Eigenlijk nooit durven twijfelen aan Groves. Had voor de Giro getraind op klimmen en was van de sprinters de beste klimmer. Daarnaast was hij achter Merlier (snelste sprinter ter wereld denk ik op dat moment) en Milan (trapt bizarre wattages en had een epische trein) gewoon de snelste. In deze Vuelta een eigen trein mee en dat betekent  denk ik garantie op top3 in 4 etappes. Coquard (of evt Bittner) zou ik denk ik als enige als realistische vervanger overwegen, maar dat levert je dan 500k op...

Laatst gewijzigd
Astarloa

Voor mij is Groves ook onomstreden, wil toch wel graag 2 goeie opties voor die sprintetappes en Strong of Coquard vind ik echt een pak minder. En zoals BigMig aangeeft bespaar je er nauwelijks op terwijl het wel veen punten kan schelen.

Jommelb
kevinraar
#1190
Vacek en navaez zijn goeie tijdrijden    Die 3 gaan wel vol voor het klassement 

En ik zou Poole ook opstellen

HaagseHaas
Lexhaak
#1196
Hoe kijken jullie naar het puntenpotentieel van Groves? Stond er naast WvAert bij mij heel lang in a...

In de weinige sprintetappes gaan Groves en van Aert gewoon strijden om de winst, en Coquard daarachter. Alles wat volgt is een loterij.  Ik begrijp bijvoorbeeld niet waarom zoveel mensen Strong kiezen, hoeveel goede sprints heeft die nu eigenlijk gereden tot nu toe? Aberasturri en Marit zijn sneller dan Strong. Dus Strong en Bittner zie ik net zo makkelijk 7 of 8e worden als 3e.

1 2 ... 48 ... 104 105

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.