Scorito Vuelta 2024

1 2 ... 55 ... 104 105
PowerPiet
Valvermeer
#1349
Ik vraag me af wie beter te nemen voor vandaag, Marit of Miquel. De een lijkt niet voor een heuvel g...

Ik vroeg me af waarom je ze in je team zou hebt, als je ze niet beiden zet vandaag 

Valvermeer
PowerPiet
#1351
Ik vroeg me af waarom je ze in je team zou hebt, als je ze niet beiden zet vandaag 

Scherp ;)

maar ik ga vol voor de VLAB teampunten vandaag met 4 man (wva, affini, kuss, cian). En moet zodoende een c-sprinter opofferen

bdebouwer
Valvermeer
#1352
Scherp ;) maar ik ga vol voor de VLAB teampunten vandaag met 4 man (wva, affini, kuss, cian). En mo...

Dan heb je toch alsnog te veel sprinters gekozen? Gezien het feit dat WVA de grote favoriet is in elke sprintetappe en je dus altijd volledig vlab zou opstellen daar.

Jommelb
Valvermeer
#1352
Scherp ;) maar ik ga vol voor de VLAB teampunten vandaag met 4 man (wva, affini, kuss, cian). En mo...

Als je denkt dat Marit er nog bij zit zou ik daar voor gaan. Maar of hij er nog bij zit mag je zelf bedenken😅

ditisdavid

De laatste en enige relevante klim is 2 kilometer aan 7% plus wat vals plat, de koers moet flink hard worden gemaakt om daar het peloton uit te dunnen. Als een Merlier meedeed zouden Jumbo en Alpecin dat maar wat graag hebben gedaan. Maar gezien er buiten Marit geen minder klimmende sprinters zijn en Marit deze sprint toch niet gaat winnen, lijkt het me verspilde moeite om het heft in handen te nemen. Kortom, verwacht dat iedereen de heuvels wel overleeft vandaag.

Jommelb
ditisdavid
#1355
De laatste en enige relevante klim is 2 kilometer aan 7% plus wat vals plat, de koers moet flink har...

Het enige wat kan gebeuren is dat ze voor de tussensprint de boel bij elkaar willen hebben voor de boni's, maar dan kunnen ze ook de vlucht dichtbij houden dus dan hoeft het ook niet persé heel hard te gaan

Branco
Valvermeer
#1349
Ik vraag me af wie beter te nemen voor vandaag, Marit of Miquel. De een lijkt niet voor een heuvel g...

Marit komt gewoon een heuveltje over...

Ben Nihilisty
BigMig
#1342
Misschien niet-fanatieke spelers die ff zo'n artikeltje doorscrollen voor een mogelijk 500k pareltje...

En ook mensen die een team in elkaar klikken, maar geen Scorito abonnement hebben. Zelf een paar jaar geen Scorito gekocht rond 2019 ofzo, maar wel een conceptteampje in elkaar geklikt wat dan resulteerde in 5% scores uiteindelijk (dus je doet dan wel mee). 

Guido Maltempi
ditisdavid
#1355
De laatste en enige relevante klim is 2 kilometer aan 7% plus wat vals plat, de koers moet flink har...

Dit was ook mijn gedachte bij het samenstellen van de sprintploeg. Marit is de enige semi-relevante sprinter die het lastig zou kunnen krijgen op zo'n klimmetje, maar ik kan me niet voorstellen dat VLAB of Alpecin zich daar nou druk om maken. 

Hieronder met wat vakantie-vertraging nog mijn team incl. overwegingen:

  1. Roglic
  2. Almeida
  3. Landa
  4. Carapaz
  5. Mas
  6. Kuss
  7. Uijtdebroeks
  8. G.Hart
  9. Skjelmose
  10. vEetvelt
  11. Del Toro
  12. vAert
  13. Groves
  14. Marit
  15. Aberasturi
  16. Vacek
  17. Narvaez
  18. Kron
  19. Q.Hermans
  20. Rivera

 

In het AK team waren Roglic, Almeida, Landa en Carapaz onomstreden. Ik heb me flink verwonderd over de manier waarop er hier over Landa werd gesproken, die rijdt echt het beste seizoen uit z’n hele carrière en had ik er ook voor 3.5-4M nog wel in geklikt. Skjelmose, vEetvelt en Hart waren in zekere zin ook onomstreden, vanwege hun aantrekkelijke prijskaartjes. Mas neem ik nooit en daar heb ik elke Vuelta weer spijt van, dus nu maar gewoon mee ondanks zijn matige TdF.

Kuss en Uijtdebroeks zijn pas vrijdagavond mijn team binnen gefietst, ik had daar heel lang Yates en Poole staan. Daardoor nu wel wat Yates-FOMO, maar ergens schat ik zijn kansen redelijk gelijkwaardig in aan die van Kuss. Als in: kan de pannen van het dak rijden, kan ook zwaar door het ijs zakken. En dan voelde Uijtdebroeks wel echt als een forse upgrade t.o.v. Poole. Als joker heb ik nog Del Toro mee, geen idee wat voor Vuelta we van hem moeten verwachten maar ik durfde hem niet thuis te laten.

Voor de sprintploeg was het oorspronkelijke plan Wout plus 5 budget sprintertjes. Maar het veld is zó mager dat ik toch Groves erbij wilde hebben. Verder Marit en Aberasturi mee als sprinters, aangevuld met Vacek en Narvaez als hybride sprint/heuvelmannen. Of Narvaez mee gaat sprinten weet ik niet zeker, ik gok erop dat Down Under geen incident was. (Dit voelde als een risicoloos gokje met de teampunten van Tarling in rit 2 en 3, maar dat pakt dus niet uit zoals verwacht).

Dan nog 1.75M over voor de laatste 3 plekjes. Met vAert, Narvaez en Vacek heb ik al drie man voor de vluchtetappes, daar moesten er nog 2 bij. Kron was uitstekend op dreef in Donostia en Getxo en Quinten Hermans mag mee na zijn uitstekende vluchters-Giro, met mogelijke teampunten via Groves als extra bonus. Op plekje 20 gekozen voor Brandon Rivera. Met name als opvuller in etappes 1/2/3, maar die vlieger gaat dus niet meer op… wellicht kan hij verderop nog wat eigen puntjes sprokkelen. (Voor de oplettende lezer: Rivera was onderdeel van de Yates/Poole > Kuss/Uijtdebroeks wissel, op zijn plek stond lange tijd Affini in mijn team.)

ditisdavid
Guido Maltempi
#1359
Dit was ook mijn gedachte bij het samenstellen van de sprintploeg. Marit is de enige semi-relevante...

We hadden klaarblijkelijk veel meer gelijke gedachten dan die over Marit: 16 op 20 gelijke renners met mijn Yates, Poole, Affini en Schmid tegen jouw Uijtdebroeks, Del Toro, TGH en Rivera, en zonder je laatste grote wissel had het dus nog dichter bij elkaar gelegen.

NOAD1912

Ploeg voor vandaag:

Wout (C), Kuss en Affini

Groves, Strong, Marit, Miquel, Narvaez (hopelijk sprint ie mee) en Vacek.

Skjelmose er niet ingezet omdat ik verwacht dat Wout vandaag Rood pakt, maar kan zomaar eens anders uit gaan pakken. 

Turbo T

Wat een klasbak wordt die Vacek zeg, lang overwogen en toch niet meegenomen haha.
Kan aanvallen, sprinten, tijdrijden. Van Aert krijgt de rode trui niet gratis straks denk ik dan.

ditisdavid

Roglic door 43% opgesteld vandaag, het relatief kleine aantal spelers vertaalt zich duidelijk niet naar een hoger gemiddeld niveau...

Groves overigens gecapt voor vandaag, als je de caprates negeert is hij denk ik net iets safer. Zou natuurlijk echter lood om oud ijzer moeten zijn, want beiden kunnen hier nauwelijks het podium missen. Idealiter vandaag 1) Groves, 2) of 3) Van Aert, dan pakken zowel Hermans als mijn Visma's vandaag hun punten mee.

Ecko

Mag ik zeggen dat ik het eigenlijk wel prettig vind dat Tarling het lekker vern**kt heeft voor al die teampuntenpussies? 

Fins Els Collons
Ecko
#1364
Mag ik zeggen dat ik het eigenlijk wel prettig vind dat Tarling het lekker vern**kt heeft voor al di...

Kijk, da's pas taal

Ferumbras
Ecko
#1364
Mag ik zeggen dat ik het eigenlijk wel prettig vind dat Tarling het lekker vern**kt heeft voor al di...

Zozo, en dan even kijkende naar een foto van jezelf, je kleine Ecko een slinger geven, genietende van je superieuriteit! 🤣

Snelletim
Ecko
#1364
Mag ik zeggen dat ik het eigenlijk wel prettig vind dat Tarling het lekker vern**kt heeft voor al di...

Als het onderdeel is van het spel moet je het meenemen in je tactiek. Zelf niet gedaan en wel mcnulty mee dus een gouden beker nu op dit moment. En voor jou speciaal 4 Vlab renners mee alles op Wout, aangezien je het zo kan aanpakken 

Ecko
Ferumbras
#1366
Zozo, en dan even kijkende naar een foto van jezelf, je kleine Ecko een slinger geven, genietende va...

Het is superioriteit, geen superieuriteit. 

Ecko
Snelletim
#1367
Als het onderdeel is van het spel moet je het meenemen in je tactiek. Zelf niet gedaan en wel mcnult...

Ja, ik weet natuurlijk dat het onderdeel van het spel is, dat hoor ik steevast iedere keer nadat ik m'n stokpaardje hier weer eens heb losgelaten. Maar ik hoop dat meneer Scorito meeleest en eens gaat beseffen dat het spel echt nog leuker wordt zonder die teampunten die een beloning zijn voor op safe spelen. Zonder die punten krijg je veel meer variatie in de teams en volgens mij ook meer spelplezier. Het is toch veel leuker om proberen te voorspellen wie er kort gaan finishen dan teamgenoten opstellen? Gewoon schrappen die punten! 

pirazzi

Van Baarle DNF. Nummer 50 in de lijst van meest geselecteerde renners.

Poule d'Or
Ecko
#1369
Ja, ik weet natuurlijk dat het onderdeel van het spel is, dat hoor ik steevast iedere keer nadat ik...

Vertel jij maar welke teampunten safe zijn? Ineos in rit 1 ? UAE in rit 1 in de Giro en de Tour ? Wie heb je als teamgenoten voor het AK en de sprints? Het is achteraf altijd makkelijk bepalen welke teampunten je moest hebben, vooraf vaak lastiger. Uitzondering was de domininantie van Pogacar in de Giro en Tour, maar dit zal volgend jaar weer onzeker zijn.

Guido Maltempi
ditisdavid
#1360
We hadden klaarblijkelijk veel meer gelijke gedachten dan die over Marit: 16 op 20 gelijke renners m...

Ah ja, ik zie nu jouw team! Mijn vorige variant had inderdaad 18 dezelfde renners, het enige verschil was jouw Kuss + Schmid tegenover mijn Hart + Del Toro (en 250k restbudget). Dat zijn ook meteen de twee onzekere factoren in mijn AK ploeg, maar met name Hart wilde ik er erg graag bij hebben. Het niet hebben van Kuss zat me niet lekker, mede daarom uiteindelijk die wissel doorgevoerd. Moet wel bekennen dat Del Toro eigenlijk een vervelende FOMO-stoorzender in mijn team is, zonder hem had ik waarschijnlijk wel een manier gevonden om Kuss én Yates erin te puzzelen.

ditisdavid

Van Eetvelt?! Dat zijn de eerste grote bankpunten...

Behatzailea

Van Eetvelt... ja daar had ik niet aan gedacht hoor, haha.

BigMig
ditisdavid
#1363
Roglic door 43% opgesteld vandaag, het relatief kleine aantal spelers vertaalt zich duidelijk niet n...

Bof jij ff

1 2 ... 55 ... 104 105

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.