Scorito Vuelta 2024

1 2 ... 57 ... 104 105
nasibal
Dekkerony
#1378
Kom net thuis en zie van Eetvelt 5e en Vlasov 8e. Wie had dat gedacht .Beide niet opgesteld natuurli...

Vlasov is een redelijk klimmende sprinter ;)

Laatst gewijzigd
Bozenik

Wil jij toevallig nog je team delen Nasibal? Ben wel benieuwd. Als je geen zin/tijd hebt voor uitgebreide uitleg vind ik alleen de 20 namen ook al leuk.

Bring me the horizon

Heb toch mijn investering in de sprinttrein aardig uitzien pakken met plek 1,2 en 3.

Alleen Coqaurd zat mij te ver naar achter op pad 14.

Op het laatste moment heb ik lyvins nog voor hermans vervangen, en nu al blij mee door de team punten.

Hoop wel dat Poole en Navarez in orde zijn, met name Navarez leek hard te vallen 

Guido Maltempi

Thanks @Punchen of verzuipen. vEetvelt lijkt dan idd een eenmalige toevalstreffer. Met 'significant skin abrasions' is het wel de vraag of Narvaez morgen nog gaat sprinten, dus Rivera opstellen kan nog best een optie zijn.

ProScoritoManager

Iemand die weet waarom Vacek niet meesprintte gister? Meedoen bij de tussensprint lijkt mij toch een signaal dat je je ook in de eindsprint gaat mengen. Wellicht dat zijn valpartij hem of de ploeg van gedachten heeft doen veranderen?

KV
ProScoritoManager
#1405
Iemand die weet waarom Vacek niet meesprintte gister? Meedoen bij de tussensprint lijkt mij toch een...

Of dat hij geen kracht meer had na zijn wilde achtervolging?

CAI

De Pestel leek ook rustig achterin te zitten bij zijn ploeg. Is de vraag of die er nog een keer voor gaat. 

Michielenwaaier
CAI
#1407
De Pestel leek ook rustig achterin te zitten bij zijn ploeg. Is de vraag of die er nog een keer voor...

Lijkt erop van niet: 

De Pestel is de enige allrounder van dienst. “Gelukkig kan ik ook bergop uit de voeten. Ik ben waarschijnlijk de komende 3 weken de meid van alle werk. In de bergritten zal mijn taak er snel opzitten.”

“Maar in de andere etappes moet ik de kopman in de best mogelijke positie naar de finish loodsen. Het is voor mij ook de 1e keer dat ik in dienst rijd van een klassementsrenner. Ik neem mijn taak heel serieus. Ik ben trouwens de enige wringer in de ploeg. De renner die als een slang zijn kopman netjes vooraan kan afleveren.”

https://wielerverhaal.com/2024/08/16/oost-vlaamse-versie-van-el-tractor-25-rijdt-zijn-1e-grote-ronde-ik-ben-de-enige-wringer-in-de-ploeg/

bdebouwer
ProScoritoManager
#1405
Iemand die weet waarom Vacek niet meesprintte gister? Meedoen bij de tussensprint lijkt mij toch een...

Denk dat die met boni's de rode trui wilde pakken, maar dat die verder gewoon wegkapitein voor Skjelmose is. 

NOAD1912
Punchen of verzuipen
#1399
Letterlijk de communicatie van de teams zelfs. https://x.com/lotto_dstny/status/1825231326905000300...

Nuttige info! Heb Narvaez voor Van Eetveld gewisseld, maar gisteren was dus echt een toevalstreffer. Met het oog op dinsdag verwacht ik nu een nulpunter, maar ja een gevilde Narvaéz biedt ook weinig hoop 🤔

Aanklampen
Guido Maltempi
#1394
Hoezee, 56 bankpunten en een onverwacht luxeprobleem voor morgen. Met vEetveld (5de) en Rivera (9de)...

Narvaez viel als eerste, verloor zijn balans.. Hij zou 100% zeker de sprinter van dienst zijn.

CAI
Michielenwaaier
#1408
Lijkt erop van niet:  De Pestel is de enige allrounder van dienst. “Gelukkig kan ik ook...

Dat lijkt er niet op idd. Thanks voor het linkje. 

Ferumbras
bdebouwer
#1409
Denk dat die met boni's de rode trui wilde pakken, maar dat die verder gewoon wegkapitein voor Skjel...

Heb je zijn valpartij/pech/wat het maar was gezien paar km voor de finish? Die moest een gat van bijna 1 minuut dichtrijden om weer aan te sluiten. Kon zo niet zien wat er gebeurde, maar er was duidelijk zichtbare frustratie richting publiek (zonder shirts, dikke bierbuik, luidruchtig, etc).

kwarc

Iemand nog iets over 'sprinter' Schelling gehoord? Had 'm op de gok, omdat ie ook in een ontsnapping kan. Als ie zich niet meldt in dit soort sprints, beter wat teampunten opstellen?

KV
kwarc
#1414
Iemand nog iets over 'sprinter' Schelling gehoord? Had 'm op de gok, omdat ie ook in een ontsnapping...

Was betrokken bij die val gisteren blijkbaar dus niet veel over te zeggen. Als ik hem had, zou ik hem wel opstellen vandaag. 

zomaareens

Narvaez of 6 teampuntjes voor vandaag? zullen wel meer dat dillema hebben:)

bdebouwer

Wie verwachten we dat vandaag gaat sprinten bij Lotto? 

Laatst gewijzigd
bdebouwer
zomaareens
#1416
Narvaez of 6 teampuntjes voor vandaag? zullen wel meer dat dillema hebben:)

6 punten is zo marginaal dat ik altijd de gok voor de (gehavende) Narveaz zou nemen. Normaliter de sprinter van dienst bij Ineos.

Sambonhof
zomaareens
#1416
Narvaez of 6 teampuntjes voor vandaag? zullen wel meer dat dillema hebben:)

Ik heb hetzelfde dilemma, maar dan ook nog met Van Eetvelt erbij. Ik neig nu naar Narvaez, maar geen idee of hij nog veel last heeft van zijn val gisteren

Ben Nihilisty
bdebouwer
#1418
6 punten is zo marginaal dat ik altijd de gok voor de (gehavende) Narveaz zou nemen. Normaliter de s...

Maar doelen we met 6 teampunten op een ploegmaat van Groves? Dat is mijn geval namelijk wel zo (Q. Hermans), en dat kunnen er dan ook zomaar 16 worden; dan hebben we het toch alweer ergens anders over. Narvaez en Van Eetvelt zijn bij mij, mede daardoor, ook pijnpuntjes voor vandaag.

zomaareens

Nee skjelmose of Narvaez

Edd1e

Iedereen Van Eetvelt morgen opstellen wanneer het voor Kron is.

bdebouwer
Ben Nihilisty
#1420
Maar doelen we met 6 teampunten op een ploegmaat van Groves? Dat is mijn geval namelijk wel zo (Q. H...

Een teamgenoot van Groves is weer een andere overweging. Bij winst pak je 16 punten, maar als WVA hoger eindigt heb je er waarschijnlijk 0. 

Wat betreft van Eetvelt, die gaat waarschijnlijk niet meer sprinten dus die zou ik niet opstellen. Ik verwacht Livyns of eventueel Kron. Narveaz is gewoon even afwachten hoe die herstelt is van de val. 

geelinlatourette

Weet iemand of Adria ook betrokken was bij de val van o.a. Narvaez? Bora leek zich toch voor zowel Roglic als Adría te positioneren de laatste kilometers, maar Adría rolt uiteindelijk als 140e over de finishlijn. Twijfel sterk om zowel Adria als Narvaez te banken voor de zekere punten van Mcnulty & Kuss.

Laatst gewijzigd
nasibal
Bozenik
#1402
Wil jij toevallig nog je team delen Nasibal? Ben wel benieuwd. Als je geen zin/tijd hebt voor uitgeb...

In grote lijnen komt het er op neer dat mijn focus deze vuelta ligt op het feit dat er ontzettend veel etappes zijn waarbij de kans heel groot is dat er 10-15 random namen in de top 20 verschijnen. Dat kan zijn omdat het vluchtetappes zijn, omdat er maar 2 en halve sprinter aan de start staat en/of omdat de Vuelta toch altijd het rondje is waar veel namen waar je het vooraf níet perse van verwacht toch vooraan verschijnen. Makkelijk te pakken  punten en/of vaste punten hebben door deze onzekerheid een grotere impact op het geheel dan dat ze normaal al hebben. Daar wil ik er zoveel mogelijk van meepakken op de volgende manieren:

  • De truipunten uit top 5 AK. Ik tel deze giro precies 21 etappes waar je deze lui kan optellen. Nadeel is wel dat dit nog niet na etappe 1 de AK mannen zullen zijn, dus in praktijk komt het op iets minder etappes aan. Als het er in praktijk slechts 15 etappes zijn waarin ik pakweg 25 'geletruipunten' kan rapen zijn dat  375 "gratis" punten. Als ik ook nog eens in minimaal 12 etappes de +8 voor het PK kan opstellen komen daar nog een pakweg 100 punten bovenop. De kans hierop is zeer aanwezig vanwege de enorme opstelbaarheid van Wout en/of de kans dat de trui bij een AK topper is.
  • Teampunten via de nr 1 AK. We hebben in de Giro en Tour al kunnen zien dat deze punten enorm kunnen oplopen als 1 persoon meerdere truien draagt. De Vuelta is daar het uitgelezen rondje voor. Ook zijn er veel etappes waarin een dominante AK renner +10 kan creëeren via de etappewinst. 
  • De punten van Groves. Puur omdat ze zo zeker zijn en ik Groves eigenlijk de enige sprinter (naast Wout) vind die op dit parcours een groot gedeelte van de Vuelta hoog in dat PK kan staan, inclusief eindafrekening. Dat Groves heel moeilijk de magische-doch-semibullshit-grens van 300 punten gaat halen ben ik het overigens volledig mee eens. Datzelfde geldt in nog grotere mate voor Strong, dus dat miljoentje besparing daar zag ik niet zo. 

En 'vaste punten kans' die ik bewust laat liggen is het JK, normaal juist één van de beste manieren om vaste punten te garanderen. De reden is dat ik geen van de JK renners goed genoeg vind om ze met zekerheid voor de top 5 algemeen mee te zien doen, terwijl ze wél erg duur zijn. Meerdere van die gasten meenemen zou dus zomaar eens er toe kunnen leiden dat je wél de JK punten pakt, maar verder een achterhoede gevecht bergop aan het voeren. Simpelweg omdat je de betere klimmers thuis hebt moeten laten. 

Deze tactiek vereist wel wat 'consessies':

  • Deze aanvliegroutes vereist dat ik alle potentiele eindwinnaars meeneem. Dat betekent dat ik eieren moet leggen in het Roglic en Yates mandje en in mindere mate ook in het Almeida en Mas mandje. Allemaal jongens die ook gewoon flink tegen kunnen gaan vallen voor hun prijs.
  • Als ik op de AK dagen de enorme potentie aan teampunten wil oprapen (scenario: Renner in rood heeft meerdere truien én wint de etappe) moet ik op plek 9 wel een teamgenoot opstellen. De doorsnee vuelta tactiek gericht op het meenemen van 14 klimmers zodat je sowieso de 9 juiste hebt werkt hiermee dus niet. Je krijgt dan erg moeilijk dat 9e plekje vrijgespeeld voor de teampunten. 
  • Er rijdt geen Pogacar, dus ik weet niet uit welke ploeg die dominante klimmer gaat komen. Hierdoor ben ik dus méér plekjes kwijt voor teamgenoten en dus een verhoogde kans dat ik plekjes/budget verspeel. Het was dus zoeken naar teamgenoten die ook zonder teampunten een rol kunnen spelen en/óf heel erg goedkoop waren.

Tenslotte gold dat ik toch ook 2 of 3 namen wilde hebben die ik potentieel kon cappen in de echte vluchtetappes of zelfs zonder te cappen daar goed punten konden rijden. Ook dit kost weer 3 plekjes en budget. Belangrijke jongens die door al deze consessies buiten de boot zijn gevallen zijn oa Vacek, Skjelmose, Eetvelt en in mindere mate Cian en Mcdikkeluldriebierty. Laatstgenoemde was net te duur om in te passen vs Toro (of Skjel). DFM ben (was) ik stiekem ook erg bang voor bij dominantie Roglic. Vlasov zou ideaal zijn geweest (ook als massasprinter, want wat hij gisteren deed is geen toeval meer), maar heb ik geen moment overwogen na zn blessure. 

Als extra puntje ben ik zoveel mogelijk bij de Giro AK renners weggebleven. 30% minder hoogtemeters dan in de Vuelta en toch echt wel significant lagere wattages tijdens de Giro dan tijdens de Tour kúnnen (!) een indicatie zijn dat jongens die daar bij de top hoorden in dit veld misschien alsnog iets minder zijn. Zeker de jongens die in de Giro naar het einde al een beetje struggleden. 

Uiteindelijk is het hier op neer gekomen:
7 man AK: Yates, Almeida, Roglic, Kuss en Mas als potentiele top 5 rijders (eindwinnaars), aangevuld met Landa en Paz voor hun potentiele uitschieters en/of BK kans. 

3 jongens die ik in de (semi) aanvalsritten kan spelen of afhankelijk van verloop in kan brengen in de AK ritten: G Martin, Poole en Teuns

4 veelzijdige renners waarmee ik op verschillende momenten ook de plek 9 teampuntenkaart kan spelen: Affini, Oliveira, Lipo en Toro

2 relatief betrouwbare (en wederom veelzijdige) aanvallers voor de wat simpelere overgangsritten: Narvaez en Hermans

4 jongens die in de spaarzame sprints het gros van de knikkers moeten oprapen: Wout, Groves, Marit en Miquel. De laatste 2 niet perse vanwege mijn overtuiging van hun kwaliteiten, maar vanwege de zekerheid dat ze het gingen proberen. 

De valkuil van mijn selectie is potentieel verloren budget uit het rijtje Groves, Martin, Teuns, Lipo, Toro en Narvaez. Buiten de hierboven al door mij genoemde concessie-renners zie ik echter weinig andere renners waarvan je vooraf al had kunnen zeggen: Deze wil je graag er bij hebben. Achteraf zouden daar wel een paar uit het kaliber Arensman, Strong en zelfs Oconnor bij kunnen komen natuurlijk. Hiertegenover staat dat mijn 'valkuilrenners' stuk voor stuk ook gewoon een flinke potentie lijken te hebben. Al is het even afwachten hoe het nu met Narvaez is. 

Laatst gewijzigd
1 2 ... 57 ... 104 105

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.