Scorito Vuelta 2024

1 2 ... 58 ... 104 105
Ben Nihilisty
zomaareens
#1421
Nee skjelmose of Narvaez

Skjelmose heeft slechts 4 vaste punten, toch? 1 van z'n eigen 5e plek in jongerenklassement + 3 van witte trui Vacek. Die offer ik zelf wel op voor de mogelijkheid dat Narvaez zich d'r tussen smijt vandaag.

KV

Narvaez ging gisteren als eerste op de grond aan (vermoedelijk) 60-70km/u. Denk niet dat die zich vandaag kiplekker zal voelen om zich opnieuw in een (op voorhand verloren) sprint te mengen. Ik laat hem op de bank ten faveure van Hermans. Maar zou hem ook wel opstellen als het in de plaats van enkele sprokkelpuntjes zou zijn. 

kwarc
KV
#1415
Was betrokken bij die val gisteren blijkbaar dus niet veel over te zeggen. Als ik hem had, zou ik he...

Dank!

bdebouwer

Verwachten jullie iets van Kron vandaag? Twijfel nog tussen hem en Skjelmose.

ProScoritoManager
zomaareens
#1421
Nee skjelmose of Narvaez

Skjelmose pakt 4 puntjes, geen 6.

Zit zelf ook met Narvaez of Alpecin ploeggenoot te tobben, met daarnaast ook nog de optie om Rivera op te stellen, waarbij het erop lijkt dat Rivera mag sprinten als Narvaez te gehavend blijkt te zijn.

mirkodek

Hier de twijfel om Ciccone op te stellen voor de teampunten van Vacek of om een Teuns/Rubio mee te nemen voor de minieme kans op bergtrui voor die klim van 2e categorie....

Bozenik
nasibal
#1425
In grote lijnen komt het er op neer dat mijn focus deze vuelta ligt op het feit dat er ontzettend ve...

Thanks! Tof om te lezen. Aardig wat overeenkomsten met mijn team, al zag ik Rodriguez ook bij die top 5 kandidaten. Voor de Tour leek hij me de beste van de rest na de grote 4 en toen hij nog fit was stond hij ook ongeveer op die plek. Bovendien leek hij me nu de topfavoriet voor het JK. Maar goed, ook rond hem zijn er wel onzekerheden natuurlijk en hem meenemen betekende weer consessies elders.

Daan Brakenhoff
nasibal
#1425
In grote lijnen komt het er op neer dat mijn focus deze vuelta ligt op het feit dat er ontzettend ve...

Mooi team, mooie uiteenzetting. Was je er trouwens van op de hoogte dat er nog iemand 11 bekertjes bezit? Ik was aan het scrollen in één van mijn subleague's en zag dat er nog een manager met 11 gouden bekers bestaat. Extra motivatie om deze Vuelta de 12e binnen te harken ;) ?

Nazgulsauron

Ook maar eens een teamlijstje spammen met vertraging. Toch 15/20 hetzelfde als de grote man himself. Strategie was vooral elke dag een beetje klikken, en uiteindelijk bleven renners over die ik niet meer uit wou klikken. Misschien net wat veel del Toro's, Lipowitzen, Vaceks en Narvaezen, maar een deel is goed begonnen.

 

Algemeen Klassement: 9 + 2

Yates ging ten koste van de Del Toro en Lipowitz FOMO. Vond 'm de minste van de grote drie. Arensman laatste additie. Geloof ook niet zo in de giro jongeren groep, maar tijdrit plus "zekere" Tarling punten, plus prima derde week voor een schappelijke prijs. Behalve Yates ook een hele tijd Poole gehad. Vond Skjelmose goedkoop, al zijn er natuurlijk ook nadelen aan zo'n renner.

  • Roglič
  • Almeida
  • Arensman
  • Kuss
  • Mas
  • Carapaz
  • Landa
  • Skjelmose
  • van Eetvelt
  • Del Toro
  • Lipowitz

 

Sprint: 5 + 1

Had graag Aberasturi nog gehad i.p.v. Marit, maar budget, en Marit heeft beloofd op heuvels getraind te hebben. Affini voor de tijdrit, opvul in rit-2 en 3, en mogelijk nog punten vanuit de lead-out als 'ie wat later op kop komt. En geloof ook in Strong, maar niet genoeg om nog meer te investeren. Vacek ook een beetje FOMO.

  • van Aert
  • Groves
  • Vacek
  • Marit
  • Miquel
  • Affini

 

Aanval: 3

Narvaez leek me een potentieel puntenkanon. Even afwachten hoe erg de val was, zuur. Sánchez is lekker bezig, hadden er nog een aantal kunnen zijn. Hermans deels als aanvaller, met mogelijk wat bonus vanuit Groves. Vond de 500k's niet geweldig verder. Aanvalsritten prima op te vullen met mannen als van Aert, Vacek, del Toro en dergelijke, afhankelijk van het koersverloop.

  • Narvaez
  • Sánchez
  • Hermans

Valvermeer
PowerPiet
#1386
Nu weet je het nog niet, want Marit ingesloten door affini. Wie had je gezet ? Beiden hoop ik

Ben toch voor Marit gegaan i.p.v. Miquel, had al zon voorgevoel.......

nasibal
Daan Brakenhoff
#1433
Mooi team, mooie uiteenzetting. Was je er trouwens van op de hoogte dat er nog iemand 11 bekertjes b...

Dat is zeker een motivatie! Wat is de scoritonaam van deze absolute amateur? ;) ;)

Daan Brakenhoff
nasibal
#1436
Dat is zeker een motivatie! Wat is de scoritonaam van deze absolute amateur? ;) ;)

Hellas2012, 515 punten tot nu toe. 

nasibal
Daan Brakenhoff
#1437
Hellas2012, 515 punten tot nu toe. 

Dat moet een hacker zijn, kan niet anders.

Gelukkig slechts een zeer geringe achterstand. Wordt nog wel een leuk gevecht als ik onze beide teams zo zie :)

Laatst gewijzigd
Rafał Kišerlovski
geelinlatourette
#1424
Weet iemand of Adria ook betrokken was bij de val van o.a. Narvaez? Bora leek zich toch voor zowel R...

Adria reed gisteren juist zo'n 25 km op kop om Roglic veilig naar de streep te brengen.

Michielenwaaier

Van Eetvelt meldt netjes op tijd dat hij zeker niet gaat meesprinten. Morgen is veel belangrijk voor hem.

dr klaas

 Slechte start met de 1e duikelaars Poole en Narvaez al in mijn team, hopelijk weinig erg en blijf ik aan de gunstige kant van de medaille van de uitvallers dit keer.  Ik verwacht en hoop dat Roglic wint, rijdt toch weer de snelste tijdrit en was in de tour de best of the rest. Dus 'knecht'' DFM mee,    V Aert voor de puntentrui dus wat klimmende jumboos erbij. Kuss de bergtrui en Cian top 5. 

 Verder ga ik er vanuit dat Arensman er weer zal staan zoals de laatste 5 rondes.   Vandaag alvast 6 bonus puntjes voor sprinters EE EPK.   Vamoss 

 

 

valowitz
nasibal
#1436
Dat is zeker een motivatie! Wat is de scoritonaam van deze absolute amateur? ;) ;)

Hey Nasibal, even een rare vraag misschien maar heet jij ook zo in de scorito.com rangschikking of sta jij daar onder een andere naam? 

ditisdavid

4 echte sprinters en ze worden 1 tot en met 4. Gaat uitstekend zo.

Ragnar Lolbroek

Nummers 1,2,3,4,6,12. Best ok.

Voor morgen

Roglic (c)

Almeida 

Yates

Kuss

Mas

Carapaz,

Skjelmose 

Poole 

Van Eetvelt 

Guillaume en Co blijven nog even gebankt. 

Georgeske

Poole, Del Toro, Christian Rodrigues, Wout of Narvaez als laatste renner in mijn team morgen?

Laatst gewijzigd
NielsH97

Tot nu toe valt de keuze voor 4 visma's goed uit. Vandaag 355 punten en gestegen naar 96,8%

Voor morgen de knoop doorhakken om 1 van de volgende renners te selecteren: Poole, Fortunato, van Eetvelt of van Aert

En wie ga ik cappen? Dacht zelf na om Carapaz te cappen en anders evt Skjelmose. Safe optie is Almeida of Yates

 

Voor wie gaan jullie?

ditisdavid

Ik cap morgen denk ik Mas, wmb de meest veilige optie om hier minimaal topvijf (van de klassementsrenners, vlucht heeft echt wel kans morgen) te rijden. Al zal er normaal gezien minimaal eentje beter zijn.

John Bon

Bon de makkelijke dagen zijn voorbij. 
Nu begint het echte werk... en dan bedoel ik voor ons want we hebben allemaal een berg klimmers mee ds wie gaan we in godsnaam allemaal meenemen. :D 

kevinraar

mij team voor morgen

martinez

landa

rodriquez

kuss

yates

carapaz

mas

van eetvelt

skjelmose

 

bank

arensman

fortunato

poole

paret-paintre

 

twijfel nog wel tussen van eetvelt en arensman

 

Laatst gewijzigd
Behatzailea

Ik zie trouwens dat ik mijn team nog niet gedeeld had. (Mochten mensen dat interessant vinden)

Roglic - in de tour géén Vingegaard gekozen door de twijfels vooraf, maar daar brand ik mij geen 2 keer aan.

Almeida - verwacht meer van Almeida dan van Yates.

Landa - die ontbreekt sowieso nooit. Behalve afgelopen tour natuurlijk 😅.

Kuss - eigenlijk verwacht ik niet veel van Kuss, maar Uijtdiebroek was te duur.

Mas - dit blijft toch wel zijn ronde.

C. Rodríguez - Spanjaard in de Vuelta. En de jongerentrui natuurlijk.

Carapaz - ik geloof niet dat hij om het eremetaal gaat strijden, maar hij strijdt wel in de etappes en dat levert toch ook punten op (misschien nog wel meer).

Skjelmose Jensen - alles op deze ronde gezet, dus we moeten er maar op vertrouwen.

Van Eetvelt - zometeen heb je 'm niet en pakt-ie een sloot punten. De eerste sloot heb alleen al wel gemist.

Lipowitz - teampunten Roglic en misschien nog wel een ontsnappinkje hier en daar.

Riccitello - kan je hem een dark horse noemen? Ik vond zijn interview wel lekker positief. Ik had trouwens ook voor Teuns kunnen gaan. Maar ik vond Riccitello mooier klinken.

Campenaerts - tja... het idee was leuk. Misschien nog ergens in een overgangsetappe.

Affini - voor de tijdrit en de teampunten. Dat gaat voorlopig crescendo!

Van Aert - groen, geen twijfel

Groves - misschien toch een twijfel?

Aberasturi - de best sprintende Bask die mee is.

Marit - moest wel mee, want had Campenaerts al voor 750k en er zijn geen 250k renners (of 1,25M) én ik had een sprinter nodig.

Vacek - tijdrit, sprints, aanval. Gaat prima zo.

Miquel - was Izagirre, maar wilde er toch wel graag een sprintertje bij. Soto viel af omdat Miquel beter klimt.

Narváez - aanval, teampunten Tarling (oeps) en evt. in de sprint.

Dat was het weer. Tot nu toe gaat het best. De Vuelta is normaal mijn slechtse ronde (volgens mij nooit boven de 70%), maar wil nu toch voor mijn derde gouden beker gaan. Fingers crossed.

 

 

 

1 2 ... 58 ... 104 105

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.