Scorito Vuelta 2024

1 2 ... 61 ... 104 105
KV
Ferumbras
#1495
Voor de echte kenners vandaag: de aankomst wordt door scorito omschreven als "debiel" (laatste 3km 1...

*steil

Gewoon Rog pakken. Vlakt ook nog beetje af de laatste 2km

CAI
ditisdavid
#1498
Narvaez krijgt later deze week 3x op rij een betere kans dan vandaag en zal wellicht nog niet 100% z...

Schmid lijkt me meer voor de heuvels, die gaat 13% niet bij de beste horen lijkt me. 

Laatst gewijzigd
John McBennett

Zoals al vaker geschreven een lastige dag vandaag. Gaat er een team zijn die de kopgroep kort wil houden? Denkt Bora dat Roglic goed genoeg is? Gaat UAE vrolijk verder met de koers controleren zo zonder Pogi? Misschien wil EF het wel kort houden, aan zelfvertrouwen geen gebrek bij Carapaz. Of krijgt de kopgroep toch een vrijgeleide? Enkel vragen en zeer weinig antwoorden helaas.

 

Voor mij persoonlijk de laatste twijfel tussen de mogelijke teampunten en rode trui van NulPunty en de mogelijke punten van Riccitello. Mijn inziens moet de steilte van de laatste klim (en een kans op een vroege vlucht) Riccitello wel liggen, maar McNulty heeft laten zien dit ook te kunnen af en toe, en is in goede vorm. Helaas wel pas 3e man natuurlijk.

NOAD1912

Ik breek mijn hoofd over het laatste plekje.. eentje moet er afvallen.. McNulty, Van Eetveld of Del Toro.. heeft Van Eetveld ooit weleens op zo'n stijle berg met de besten omhoog gereden?

Arry1338

In welke situatie blijft McNulty er langer aan dan Yates, Almeida, Vine, (del Toro) en Sivakov? Alleen als de groep uit meer dan 20 man bestaat. En dan lijkt me dat van Eetvelt de grootste kans maakt om een uitslag te rijden. 

KV
Arry1338
#1505
In welke situatie blijft McNulty er langer aan dan Yates, Almeida, Vine, (del Toro) en Sivakov? Alle...

Mc Nulty is 3de man binnen UAE. Lijkt me dat hij er dus langer aanhangt dan Vine, Sivakov en Del Toro. 

Of je hem dan ook moet opstellen, hangt uiteraard van je andere opties af, want hij zal normaal niet in de top 10 van AK groep binnenkomen lijkt me. 

Hay

Vandaag ga ik volledig voor de klassementsmannen, ga er vanuit dat deze bij de eerste kans willen vlammen en het rood willen pakken. 

Hay
Korovic
#1482
Hahaha prachtige comments hier. Het gaat er niet om of Nasibal je team een zegen geeft of wat voor s...

Mensen als Nasibal zijn in feite onmisbaar voor dit forum en verdienen alle respect (bovendien bij hem ook nog eens bewezen goed). Wil echter niet zeggen dat je hierover niet van mening kunt verschillen, er zijn veel verschillende opties en visies. Zolang dat dan maar met respect gebeurt. Dat maakt Scorito ook zo leuk, de emoties en niemand die het 100% zeker weet.

hjjanssen1973
CAI
#1502
Schmid lijkt me meer voor de heuvels, die gaat 13% niet bij de beste horen lijkt me. 

Er zit zelfs een flink stuk aan 20% bij.

Titivoeckler

Ik ben wel benieuwd naar de overwegingen van de mensen die denken dat de vlucht het gaat halen. Ik zie dit alleen gebeuren als een grotere groep weg rijdt. Het is een lastige start, waarbij slechts een selecte groep (goed klimmende) renners kan rijden. Die staan juist allemaal nog binnen een minuut of 2-2,5 in het AK. Die gaan ze ook geen minuten geven. Dit moet ook een behoorlijk groep zijn gezien het stuk vlak dat na de start gaat komen. Aan het begin van een grote ronde denken toch meerdere renners (vaak onterecht) de trui te kunnen pakken en hun ploeg daarom mee te laten rijden. 

Laatst gewijzigd
kwarc

Mijn hoofd zegt ondertussen McNulty, en het hart Del Toro. 1 van de 2 moet op het bankje blijven...

Coureurs du Courage
NOAD1912
#1504
Ik breek mijn hoofd over het laatste plekje.. eentje moet er afvallen.. McNulty, Van Eetveld of Del...

Vorig jaar 15de op Angliru (uit mijn hoofd).. nough said ;)

zomaareens

oude krijgers uran en caruso.. of geven ze die geen tijd?

Wiwawout
Titivoeckler
#1510
Ik ben wel benieuwd naar de overwegingen van de mensen die denken dat de vlucht het gaat halen. Ik z...

Hier sluit ik mij volledig bij aan! 

Daarbij denk ik ook dat we weinig vuurwerk gaan zien tussen de AK mannen. Voor mijn gevoel is dat toch vaak in een grote ronde met zoveel hoogtemeters dat het ook een beetje kat uit de boom kijken is en krijgen we wellicht alleen wat speldenprikjes. Of aanvallen uit de B en C categorie AK mannen?

Coureurs du Courage
Titivoeckler
#1510
Ik ben wel benieuwd naar de overwegingen van de mensen die denken dat de vlucht het gaat halen. Ik z...

Ik ben hier in de Tour etappe 4 compleet nat op gegaan; ik ga nu dus 100% voor AK, want zou ook niet weten welke 'aanvaller' ik zou moeten opstellen.

joost2909

Heeft het nog zin om Van Aert op te stellen vandaag? Hij zal de rode trui kwijt raken maar nog wel punten pakken voor de groene trui. 

Is het de moeite om hem te laten staan of beter om een AK-man of vluchter op te stellen?

ProScoritoManager
joost2909
#1516
Heeft het nog zin om Van Aert op te stellen vandaag? Hij zal de rode trui kwijt raken maar nog wel p...

Als jij een AK man hebt waarvan je vandaag minder dan 8 punten verwacht, moet je zeker Wout opstellen. Daarna jezelf gaan afvragen waarom je die AK man eigenlijk mee hebt.

Laatst gewijzigd
Welkom

Het zou kunnen voor de zekere punten. Echter zijn er veel andere renners die top 10 kunnen rijden vandaag mits ze goed zijn. Dit is de eerste echte test dus zelf spreid ik mijn kansen daar liever Joost.

Ferumbras
joost2909
#1516
Heeft het nog zin om Van Aert op te stellen vandaag? Hij zal de rode trui kwijt raken maar nog wel p...


  • 8 punten voor de groene trui + mogelijk 10 punten als Kuss of Uijtdebroeks wint.

  • Plek 12 en hoger pakt vandaag 18 punten of meer voor enkel de etappe. 17 en hoger pakt 8 punten of meer.


Kun jij 9 man opstellen waarvan jij verwacht dat ze zo hoog gaan eindigen?

thewout79

ik heb mn team voor vandaag redelijk staan , maar ik moet er nog 1 ak bij hebben.

Almeida of Carapaz.

Voor wie is deze aankomst beter ?

Ik neig zelf naar Carapaz omdat Almeida meer een aanklamper is en Carapaz kan er vaak nog wel een sprint uitgooien.

Georgeske

Del Toro of Poole?

Ben Nihilisty
Titivoeckler
#1510
Ik ben wel benieuwd naar de overwegingen van de mensen die denken dat de vlucht het gaat halen. Ik z...

Je haalt me de woorden uit de mond. Er zijn totaal nog geen verschillen in het algemeen klassement, en om een vlucht te laten floppen hoeft er maar één quasi-klassementsmsan van de derde rij bij te zitten. Om zo'n vlucht echt tot succes te laten komen hebben ze wel flink wat tijd nodig bij de laatste klim, en dan nog is een naam die dat kunstje zou kúnnen afmaken te interessant om zomaar wat tijd cadeau te doen. Kan me zo voorstellen dat alle ploegen eerst de onderlinge verhoudingen eens even willen peilen voordat dit soort ritten weggegeven gaan worden. Bovendien: als ik namen als Narvaez en Schmid de revue zie passeren als mogelijke winnaars in zo een ontsnapping, dan denk ik dat niet iedereen het routeboekje even goed heeft bekeken eerlijk gezegd.

Laatst gewijzigd
martijncr

Voor het eerst in mijn Scorito-leven heb ik Mas mee, en voor het eerst in mijn Scorito-leven...jawel...maak ik 'm kopman. Mijn negen zijn 8 AK mannen plus de joker die ik vandaag verwacht in de vlucht, bergtrui wellicht pakt, en mogelijk van strategisch belang is dat UAE niet de koers hoeft te controleren: Soler

KV
Ferumbras
#1519
8 punten voor de groene trui + mogelijk 10 punten als Kuss of Uijtdebroeks wint. Plek 12 en hoger...

Jazeker! (en straks met de voetjes op de grond)

Coureurs du Courage
thewout79
#1520
ik heb mn team voor vandaag redelijk staan , maar ik moet er nog 1 ak bij hebben. Almeida of Carapa...

Ik ben heel benieuwd welke 8 renners jij voorrang geeft.. want ik zou zelf niet eens twijfelen om ze allebei op te stellen vandaag. 

1 2 ... 61 ... 104 105

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.