Scorito Vuelta 2024

1 2 ... 62 ... 104 105
NielsH97

Ideale dag voor Skjelmose, een van de betere op die steile beklimmingen. Mocht je hem hebben, hij is vandaag het overwegen waard voor cap.

RappeEddy

Ik ga voor het volgende gezelschap

Roglic, Yates, Almeida, Carapaz, Skjelmose, Kuss, Riccitello (ipv Crod), Eetvelt, Castrillo (ipv Poole)

Laatst gewijzigd
stiffupperlip2

Ik volg de discussies hier altijd op de voet dus toch maar besloten ook een account aan te maken en mezelf er mee te bemoeien!

Voor vandaag heb ik moeite met het invullen van mijn laatste plek. Eén van deze drie namen moet het worden:

Van Eetvelt: Heeft laten zien dat hij gretig is. Zou kunnen aanklampen bij de AK groep maar ik verwacht niet meer dan dat. Mocht er geen vlucht vooruit blijven dan zie ik hem top 15 rijden.

Woods: Mocht er een aanval slagen dan dicht ik Woods de meeste kans toe. Daarnaast zijn er in mijn subpoule bijna geen verschillen tussen teams. Vandaag verwacht ik dat iedereen ongeveer hetzelfde team opstelt. Woods kan dan een verschilmaker zijn voor de dagprijs. (In onze poule krijgt de winnaar per etappe een kleine prijs, naast de prijzen op het eind)

van Aert: Zekere punten. Al denk ik dat Woods en van Eetvelt beiden meer potentieel hebben. Mocht er een grote groep vooruit blijven waar Woods NIET bij zit, ben ik wel spekkoper voor de dagprijs.

Op dit moment staat van Eetvelt erin. Wat zouden jullie doen? Zit overigens op 80% omdat ik niet heb geïnvesteerd in de tijdrit. De laatste 2 sprintetappes heb ik met Groves, WVA, Strong, Arubasturi en Marit al weer 30% goedgemaakt.

kwarc
stiffupperlip2
#1528
Ik volg de discussies hier altijd op de voet dus toch maar besloten ook een account aan te maken en...

Ik verwacht dat Van Aert het rood verliest, en dat er ook geen Visma de etappe wint. Dus dan blijft het bij groene trui puntjes. Ik zou zelf op deze 1e bergdag zo breed mogelijk gokken. Teampunten komen meer te spelen als de verhoudingen duidelijker zijn.

Laatst gewijzigd
Fieljepper

Het wordt een grote gok vandaag maar iedereen zit zo te zien met dezelfde afwegingen. Voor mij gaat het bij de laatste twee plekken tussen; del Toro, Arensman, Ciccone, Poole en McNulty.

Ciccone verwacht ik dat hij niet weg gaat mogen en dat hij voor de slotklim bij Skjelmose en Geoghegen Hart moet blijven.

Arensman... Vroeg in de koers en ik betwijfel of hij in een favorietengroep ook echt kort eindigt.

Poole... hoe fit is hij na de val?

del Toro. Krijgt van mij de eerste plek als joker. Kan zomaar eens de UAE man zijn die wel weg mag springen of waar niet op gereageerd wordt door (andere) favorieten. Ook een kans op truipunten als Almeida of Yates de trui of etappe pakken.

McNulty. Als ik hem deze ronde ga gebruiken dan is dit wel een van de etappes waar het zinnig is. Staat er goed voor, mag volgens mij nog redelijk voor eigen kans gaan en zal super gemotiveerd zijn om kort te eindigen en misschien zelfs voor rood te gaan. Normaal gesproken zou ik denken dat een top tien wel echt lastig voor hem is maar hij zal dit ook als zijn grote kans zien gok ik?

 

Laatste plekje dus tussen Arensman en McNulty waar ik nu richting McNulty neig en mij voorbereid op bankpunten met Poole...

thewout79
Coureurs du Courage
#1525
Ik ben heel benieuwd welke 8 renners jij voorrang geeft.. want ik zou zelf niet eens twijfelen om ze...

Ik heb roglic, skjelmose,tiberi, martinez, yates, rodriquez, van aert, del torro en daar wil ik dan nog carapaz of almeida bij hebben

mirkodek
thewout79
#1531
Ik heb roglic, skjelmose,tiberi, martinez, yates, rodriquez, van aert, del torro en daar wil ik dan...

Ik zou Almeida en Carapaz allebei meenemen in WvA. Die pakt vandaag zeer waarschijnlijk alleen 6 punten voor de groene trui. Als Carapaz en Almeida 17e of hoger eindigen vandaag dan heb je er al meer. En die kans lijkt me vrij aannemelijk.

KV
mirkodek
#1532
Ik zou Almeida en Carapaz allebei meenemen in WvA. Die pakt vandaag zeer waarschijnlijk alleen 6 pun...

WVA pakt 8 punten, maar toch beetje triest als je daar nu al op zou inzetten.

En dan nog zou ik sowieso veel eerder Tiberi, Rodriguez of Del Toro banken dan Almeida/Carapaz op deze aankomst.

Laatst gewijzigd
King01234

3 plekken voor 5 renners: 

Van eetvelt, Arensman, Woods, Fortunato en Poole. 

Iemand hier kan helpen met de keuze? Kom er niet uit

NOAD1912

En toch sluit ik niet 100% uit dat WvA zijn trui gaat verdedigen. Ik stel hem absoluut niet op, maar was zijn aanvankelijke plan met zege van de ploegleiding niet dat hij voor een klassement in de Giro wilde gaan? We hebben allemaal gezien wat hij in de Tour kon wanneer hij in vorm is.. heeft in het hooggebergte een cruciale rol gespeeld in vooral de eerste Tourzege van Vingegard en ook een hooggebrgte rit gewonnen (of was dat een Tour later?)

Al is die 20% strook andere koek en weet ik ook weer niet of hij die bloedvorm heeft. Een in vorm zijnde WvA in veelvraat modus is tot heel veel in staat.

Maar goed, ik ga vol op UAE vandaag. Durf McNulty en Del Toro niet te banken. 

Mogelijke bankpunten met Poole, Riccitello en Van Eetveld. Zij zijn ook echt meegenomen met het oog op kijken of zij zich in de basis kunnen rijden. 

Ik ga dus voor een vol AK team + Del Toro. misschien wordt dit wel zijn grote doorbraak voor het oog van de hele wereld. 

Qua cap twijfel tussen Almeida (redelijk safe), Yates en Carapaz.

Laatst gewijzigd
Willempie94
King01234
#1534
3 plekken voor 5 renners:  Van eetvelt, Arensman, Woods, Fortunato en Poole.  Iemand hie...

Zou zelf in elk geval eetvelt er in zetten en poole op de bank laten. 

Ferumbras
kwarc
#1529
Ik verwacht dat Van Aert het rood verliest, en dat er ook geen Visma de etappe wint. Dus dan blijft...

Toch wel erg weinig vertrouwen in Kuss, zo algemeen gelezen op het forum. Wordt die jongen nou zo onderschat, of heb ik nu al een roze VLAB bril opgezet?

Coureurs du Courage
thewout79
#1531
Ik heb roglic, skjelmose,tiberi, martinez, yates, rodriquez, van aert, del torro en daar wil ik dan...

Waarom Van Aert? Die pakt in gunstigste geval 18 punten en met een beetje pech verliest hij de groene trui (tussensprint) en levert ie slechts 6 punten op. Ik zou lekker allebei meenemen om je potentiele punten maximaal te optimaliseren, want waarvoor heb je andere mannen van 2,5 en 5,5 miljoen mee?

@NOAD: probeer zelf eens een klim van 20% op te fietsen met een paar kilootjes meer en je weet dat het uit den boze is dat Wout hier zijn trui kan verdedigen. Dit is simpelweg te steil tov van die vedergewichte klimmertjes. Ok, er is een scenario dat hij zijn trui kan verdedigen: hij schuift mee met de vlucht van de dag 😉

Laatst gewijzigd
mirkodek
Ferumbras
#1537
Toch wel erg weinig vertrouwen in Kuss, zo algemeen gelezen op het forum. Wordt die jongen nou zo on...

Hij was zelf niet echt vol zelfvertrouwen vond ik:

"Op de vraag of het dinsdag al Kuss-tijd is, antwoordde de kopman van de Nederlandse ploeg met een strak gezicht en veelzeggende teksten. 'Ik denk niet dat het morgen al aan mij is, het is hartstikke vroeg voor mij in deze wedstrijd. Ik weet niet of het goed zal gaan, dat zal overigens voor veel andere renners ook zo zijn', hield hij zich behoorlijk op de vlakte."

D.R.E
Bozenik
#1475
Het gebeurt wel vaker dat als het om Nasibal gaat, mensen die verder niks bijdragen ineens flauw gaa...

Ik zie dat mijn bericht m.b.t. tot nasibal nogal wat los maakt. De manier waarop ik dit heb geformuleerd heeft geen kwaad in de zin. Met een knipoog zaken opschrijven is nou eenmaal mijn stijl. Maakt het forum denk ik ook wat levendiger en interessanter. Mocht dit beledigend overkomen excuses daarvoor.

Wel sta ik nog steeds achter mijn tekst dat het erg jammer is dat nasibal z'n uitslagen niet deelt. Als je zo diep gaat in je analyses is het voor forumleden natuurlijk ook interessant wat de uitkomst is. En ja, ik ben op de hoogte van zijn aantal gouden bekertjes, kan ook niet missen, dit word regelmatig benoemt door forumleden En nasibal zelf. Wel heb ik de indruk dat de meeste van deze bekers in een wat Verder verleden zijn behaald en dat het steeds lastiger worden om die goudenbeker te behalen. Resultaten van het verleden geven geen garantie voor de toekomst! Daarom vind ik het zo jammer dat de resultaten ook niet gedeeld worden.

In trollen herken ik mij overigens niet, daarvoor kom ik veel te graag op dit forum 

Laatst gewijzigd
Willempie94
NOAD1912
#1535
En toch sluit ik niet 100% uit dat WvA zijn trui gaat verdedigen. Ik stel hem absoluut niet op, maar...

WvA gaat niet de rode trui verdedigen, de groene trui verdedigen en ritten kapen. Verwacht dat hij de rode trui gaat laten varen. 

Ferumbras
mirkodek
#1539
Hij was zelf niet echt vol zelfvertrouwen vond ik: "Op de vraag of het dinsdag al Kuss-tijd is, ant...

Brrr dat is niet erg hoopvol nee. Bedankt voor de quote.

ivo001

Ik ga vandaag toch maar voor de volgende selectie:

  1. Roglic (C)
  2. Almeida
  3. Yates
  4. Del Toro (zou leuk zijn als UAE hem in de vlucht stuurt, dan alle druk op de concurrenten. Eventueel teampunten mocht Roglic kraken en Yates/Almeida het rood pakken)
  5. Kuss
  6. Carapaz
  7. Landa
  8. Riccitello
  9. Van Eetvelt

Met twijfels/pijn op de bank:

  • Vine (loop mogelijk TP mis, en is in vorm een uitstekend aanvaller/klimmer. Beetje dezelfe rol als Del Toro. Maar Door zijn heftige val eerder dit jaar is het de vraag hoe hij nu op zo'n zware beklimming mee kan. In Burgos liet hij zich alleen zien in de tijdrit)
  • Poole (Met GC ambities denk ik dat hij deze eerste test vooral gaat proberen aan te klampen bij de andere favorieten, en gezien eerdere val ook wat meer twijfels zal hebben)
  • Schmid (Dit lijkt mij een te zware etappe voor vluchtkansen voor hem. Alleen als een grote groep van 15+ man zo'n 10 minuten zou krijgen zie ik hem rond plekje 5 eindigen)

Ik weet nog niet zo goed wat ik met deze quotes uit het WF bericht van 16 augustus over van Eetvelt moet denken.

Waar collega Uijtdebroeks iets behoudender is vanwege zijn rol bij de Nederlandse ploeg, geniet de 23-jarige Van Eetvelt het kopmanschap bij de Lotto-ploeg. “Een plaats in de top-10 zou voor mij een goed klassement zijn. Ik ga alvast proberen om de favorieten te volgen en drie weken op een constant hoog niveau te rijden. Het is zeker niet mijn ambitie om mee te sluipen in een ontsnapping. De favorieten zo lang mogelijk volgen, dat is mijn plan.”

Laatst gewijzigd
Coureurs du Courage

Ik stoor mij ook aan Nasibal. En dan niet aan hemzelf, want ik vind zijn input altijd zeer interessant om te lezen. Hij heeft duidelijk verstand van en passie voor wielrennen. Zijn of andermans bekertjes kunnen me ook gestolen worden..

nee ik irriteer mee aan het feit dat er hier een cultuur van blinde verafgoding is ontstaan. En ik denk dat dat DRE ook dwarszit? Nou ja, ik spreek liever voor mezelf en dat is wat mij is opgevallen. Overigens vind ik verder dat iedereen hier heel fijn maar toch ook kritisch met elkaar omgaat en we elkaar allemaal helpen op deze manier om beter te worden in dit verslavende spelletje!

mirkodek
Ferumbras
#1542
Brrr dat is niet erg hoopvol nee. Bedankt voor de quote.

Ja ik zit zelf nog te twijfelen of ik hem meeneem vandaag. Ik ga er vanuit dat het een AK rit wordt en dat hij wel bij de eerste 20 zelf eindigen. Op de bank zitten nu Ciccone, Rubio en Poole (en Narvaez en Teuns).

Mee zijn:

Carapaz (voorlopig kopman)

Kuss

Mas

Skjelmose

Landa

DFM

Almeida

Van Eetvelt

Arensman

Laatst gewijzigd
Ragnar Lolbroek
Coureurs du Courage
#1544
Ik stoor mij ook aan Nasibal. En dan niet aan hemzelf, want ik vind zijn input altijd zeer interessa...

Er wordt afentoe wel veel stroop gesmeerd ja. Ik kan mij voorstellen dat nasibal zelfs soms denkt: rustig jongens...Ik ben nasibal, niet Elvis Presley.😅

Canyon72

Heb nog 4 namen voor 2 plaatsen : Uijtdebroeks, Carlos Rodriguez, Ricitello, McNulty, Poole. Wie denken jullie te nemen?

Eerste moeilijke dag qua opstelling. Cap zal Roglic of Skjelmose worden.

Mas Nada

Ik lees veel luxeproblemen hier ; ) 

Ik heb 8 klassementrenners, dus die gaan mee. Van Eetvelt als nr. 9, andere optie is Van Aert puur als opvuller. Captain Roglic, het is nu de eerste test wie het kopmanschap verder in de koers verdient :)

Eddix

Iedereen heeft het hier over nasibal, en ik mis eigenlijk vooral arjenzvob =)

Mas Nada
Canyon72
#1547
Heb nog 4 namen voor 2 plaatsen : Uijtdebroeks, Carlos Rodriguez, Ricitello, McNulty, Poole. Wie den...

Ik tel er 5 ;) het wordt er niet makkelijker op. Maar ik denk dat je moet afgaan op welk scenario het uitdraait, vlucht of klassement? 
gewoon op gevoel afgaan. 

1 2 ... 62 ... 104 105

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.