Scorito Vuelta 2024

1 2 ... 63 ... 104 105
BigMig

Prachtig, al zo'n drie pagina's vol over twijfels over de dagopstelling van vandaag! (en tussendoor een discussie van erg hoog niveau over of nasibal zich al dan niet hoeft te bewijzen adhv resultaten en of je wel of niet een trol bent als je hem een vraag stelt). Ik ben beniewd hoeveel berichten er na de etappe komen over bankpunten. Ikzelf heb Riccitello gebankt vandaag, wat met zijn gewicht en zo'n steile slotklim een beetje jammer is. Echter heb ik geen zin om Van Eetvelt (lijkt in bloedvorm) of Arensman (ik verwacht dat hij goed gaat zijn deze ronde, hij heeft zich al een beetje kunnen warmrijden en hij staat al kort in het jongerenklassement) te banken. Cappie wordt gewoon Roglic. Hier neem je hem van tevoren voor mee (o.a.) en qua vorm lijkt het wel goed te zitten. Zijn probleem zou meer pijn kunnen zijn, maar Roglic is een hele taaie. Alternatieven zijn Carapaz (Roglic sprint tegenwoordig vaak niet meer mee als het niet voor de overwinning/boni's is, Richie gaat ook nog vol voor een 6e plaats) of Yates (moet zich misschien nog een beetje in vorm fietsen).

Sommigen hier lijken ervan overtuigd dat de overwinning naar een klassementsman gaat, maar ik zie het ook wel gebeuren dat ploegen met favorieten een mannetje in de vlucht meesturen zodat ze niet hoeven te controleren. Verder denk ik dat de kopmannen van UAE en Roglic het niet erg zouden vinden om wat afwachtend aan deze ronde te starten. Tot slot vraag ik me af of Roglic wel zo'n zin heeft in de rode trui, lijkt tot nu toe de verplichtingen na de etappe zoveel mogelijk te mijden (om maximaal rust te hebben).

Coureurs du Courage
Canyon72
#1547
Heb nog 4 namen voor 2 plaatsen : Uijtdebroeks, Carlos Rodriguez, Ricitello, McNulty, Poole. Wie den...

Poole zou ik niet doen. Die val was echt lelijk en ik verwacht dat hij vandaag zal moeten 'overleven' = top 30 en verlies beperken om dan de dagen erna te kunnen herstellen.
CRod zou ik meenemen omdat je die in je team hebt en als je verwacht dat hij goed is, why not? Zijn tijdrit was naar behoren dus gewoon opstellen. Met Uijtdebroeks speel je op 'safe' door sowieso wat truipunten te sprokkelen mocht het niks worden. Riccitello kan positief verrassen en kun je een verschil mee maken. Ik laat hem nog op de bank zitten (zelfde met Del Toro), want ik verwacht ze pas later deze ronde in een echte aanvallersrit. McNulty is wellicht je beste keuze, gezien de kans dat UAE meerdere scenario's kan uitspelen en de kans op teampunten voor zowel etappe als AK reeel is en hij zelf mogelijk ook nog top 20 finished

Mas Nada
BigMig
#1551
Prachtig, al zo'n drie pagina's vol over twijfels over de dagopstelling van vandaag! (en tussendoor...

Helder verhaal. Maar je capt Roglic "gewoon", al geef je genoeg redenen het niet te doen ;) 

 

ditisdavid
Eddix
#1549
Iedereen heeft het hier over nasibal, en ik mis eigenlijk vooral arjenzvob =)

Ik mis hier wel een stuk of 10-20 man die er echt verstand van hadden. Ten opzichte van een jaar of vijf geleden lopen er veel minder mensen rond die er meer kijk op hebben dan ik, en ik heb nou niet het idee dat ik zelf zoveel beter ben geworden in het spelletje...

Hassan de Mosselman
D.R.E
#1540
Ik zie dat mijn bericht m.b.t. tot nasibal nogal wat los maakt. De manier waarop ik dit heb geformul...

Hoe veel bekers heb jij? Ongetwijfeld minder dan nasibal, dus hou je maar weer koest nu.

BigMig
Mas Nada
#1553
Helder verhaal. Maar je capt Roglic "gewoon", al geef je genoeg redenen het niet te doen ;)  &...

Haha erg scherp. Ik zit dus nog te twijfelen om te wisselen naar Carapaz, en die twijfel nam wat toe bij het uittypen van mijn gedachtegang. Maar Roglic was van tevoren een logische cap voor veel etappes, daarom denk ik alsnog maar 'gewoon' Roglic, gezien zijn vorm goed lijkt (n.a.v. resultaat tijdrit).

BigMig
Hassan de Mosselman
#1555
Hoe veel bekers heb jij? Ongetwijfeld minder dan nasibal, dus hou je maar weer koest nu.

Dit soort reacties lijken me wat onnodig, laten we het gezellig houden.

Laatst gewijzigd
D.R.E
Hassan de Mosselman
#1555
Hoe veel bekers heb jij? Ongetwijfeld minder dan nasibal, dus hou je maar weer koest nu.

Mooie inhoudelijk reactie Hassan, complimenten!😁

Wim Peters

Eetveld, Ricitello of McNulty? 2 van de 3. Voor allen wat te zeggen...

Wim Peters

Eetveld, Ricitello of McNulty? 2 van de 3. Voor allen wat te zeggen...

Wim Peters

Eetveld, Ricitello of McNulty? 2 van de 3. Voor allen wat te zeggen...

Wim Peters

Eetveld, Ricitello of McNulty? 2 van de 3. Voor allen wat te zeggen...

Wim Peters

Eetveld, Ricitello of McNulty? 2 van de 3. Voor allen wat te zeggen...

Wim Peters

Eetveld, Ricitello of McNulty? 2 van de 3. Voor allen wat te zeggen...

Welkom

1 keer is voldoende Wim 😂 Ik zou Eetveld en Ricitello doen vandaag, die zijn beide kopman

rodelantaarn1

Haha rustig aan Wim, 1x is genoeg. 

Ik zou zelf voor McNulty en Eetveld gaan.

Eddix

Haha rustig aan Wim, ik zou voor McNulty en Ricitello gaan!

Wim Peters

Excuus excuus! Aan de antwoorden zie ik dat het een onmogelijke keuze is...

nasibal
D.R.E
#1540
Ik zie dat mijn bericht m.b.t. tot nasibal nogal wat los maakt. De manier waarop ik dit heb geformul...

Ha D.R.E, dank voor je verheldering!

Ik merk door de jaren heen dat mijn 'status' hier en de soms bijkomende verafgoding bij sommigen (begrijpelijk) wat iritatie kan opwekken. Daar heb ik ook alle begrip voor. Dat leidt zo nu en dan echter tot vervelende onvolwassen berichten van mensen die mij persoonlijk een beetje te kakken willen zetten en omlaag proberen te halen. Iets waar ik een stuk mínder begrip voor heb. Zelf heb ik ook niet om deze 'status' gevraagd. Ik ben dankbaar voor alle positieve feedback en vind het leuk dat mensen zo uitkijken naar mijn bijdrages, maar ik ben inderdaad geen Elvis Presley. 

Jouw berichtje paste in mijn ogen qua toonzetting en formulering exact in dit plaatje, ook al begrijp ik nu dat je intentie heel anders was. Ik was eerst van plan om het volledig langs me heen te gaan totdat door iemand anders gesuggereerd werd dat dit een gevoelig onderwerp was. Dat is het allerminst. Ik heb er geen enkel probleem mee om openheid te geven over mijn resultaten en ik wil ook niet bekend staan als iemand die hoog van de toren blaast maar vervolgens niet thuis wil geven. De grootste reden dat ik achteraf niet met mijn resultaten kom is omdat ik dat simpelweg niet zo interessant vind om te doen. Ongeacht wat dat resultaat dan is. Laat wat mij betreft de focus maar op de inhoud liggen.

Mijn excuses dat ik jouw berichtje kennelijk volkomen verkeerd inschatte. Geschreven media is helaas niet ideaal voor dit soort dingen, zeker niet als je autisme hebt. 

Het klopt dat ik mijn bekertjes voornamelijk in het verleden heb gehaald. Mijn 'scoritotalent' is tegenwoordig al lang niet meer zo onderscheidend en uniek als dat het ooit was. Het gros van de spelers heeft inmiddels jaren ervaring opgedaan en het algemene niveau is daarmee gigantisch gestegen. Ook is het tegenwoordig veel makkelijker om informatie te vinden/delen en moeilijker om 'foutjes' in het systeem / prijzen van scorito uit te buiten ten opzichte van anderen. Ik ben blij dat ik nog steeds (nieuwe) fanatiekelingen een zetje in de juiste richting kan geven, maar er zijn héél erg veel mensen die dat wat ik kan minstens net zo goed kunnen. Wie weet heb ik mezelf wel een beetje in de voet geschoten met al mijn openheid hier door de jaren heen ;) ;) 

Tot een paar jaar geleden kon je je met kennis en kunde onderscheiden van 95% procent van de spelers. De stap om vervolgens bij de beste 20% van de beste 5% te horen (if that makes sense) was een relatief kleine en daarmee minder op geluk gebaseerd. Tegenwoordig schat ik in dat 'kundig scorito'en' je hooguit bij de beste 20% brengt. Het net even wat beter doen dan alle andere toppers brengt je naar de 90-95% maar daarna moet je echt wel net die calculated lucky treffer hebben denk ik. Inmiddels moet je immers bij de beste 5% van de beste 20% horen voor dat goude bekertje.

Ik denk dat iemand die consistent boven de 90% scoort het tegenwoordig al heel erg goed doet.  Naast de Battle of de Subleagues ligt mijn persoonlijke doel dus tegenwoordig veel meer op die ondergrens van 90%. Past ook beter bij het feit dat mijn aandacht voor zowel het wielrennen als scorito echt wel anders is dan 5 jaar geleden. 

Maargoed, genoeg gelul, je wilde mijn resultaten. Dus bij dezen! :)

Laatst gewijzigd
Oerdewai

Poeh, lastige etappe om een team te formeren. De aanloop is naar de laatste klim is niet erg zwaar en het lijkt erop dat het op die paar kilometer steile stroken wordt beslist. 

Ik heb diesel Landa en Tiberi op de bank en kies voor renners met een redelijk eindschot, lichtgewichten en/of coureurs die met hete temperaturen kunnen omgaan:

Skjelmose (C), mas, Almeida, Kuss, mcnulty, Rodriguez, DFM, Carapaz en Eetvelt.

 

 

Hassan de Mosselman
BigMig
#1557
Dit soort reacties lijken me wat onnodig, laten we het gezellig houden.

Je hebt gelijk. Maar de jaloezie richting nasibal mag ook wel weer een beetje afnemen. Laten we blij wezen dat hij zijn inzichten hier met ons deelt, in plaats van smiechterig vragen naar zijn wat slechtere rondes. Dan ben je ook wel laag hoor.

Eddix
Wim Peters
#1568
Excuus excuus! Aan de antwoorden zie ik dat het een onmogelijke keuze is...

Nee dit was een grapje van mij, Ik zou persoonlijk voor McNulty en Eetvelt gaan. Dus 2 van de 3 komen nu overeen, succes!

Ben Nihilisty
nasibal
#1569
Ha D.R.E, dank voor je verheldering! Ik merk door de jaren heen dat mijn 'status' hier en de soms b...

Haha sterke reactie, zijn we in één klap van die rare verdeeldheid op de afgelopen pagina's af en kunnen we weer mooi over wielrennen lullen. Bij voetbal leg ik je d'r dus gewoon op hè, dat we dat wel even helder hebben!

stiffupperlip2

Van Aert inmiddels afgevallen. Laatste plekje twijfel ik nu heel erg of ik Woods er alsnog in moet fietsen. Zou dan ten koste gaan van Landa OF Carlos Rodriguez. Wat denken jullie?

Willempie94

Blij dat we allen weer eensgezind zijn:) en nu genieten vanmiddag van de koers, of lekker balen van de aankomende bankpunten. Hoort erbij en dat maakt het juist zoals al vaker hier is benoemt erg leuk. 

In elk geval vandaag een dag om te zien hoe de renners er voor staan. 

Ben benieuwd:)

1 2 ... 63 ... 104 105

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.