Scorito Vuelta 2024

1 2 ... 66 ... 104 105
TheBest

Nou heeft bijna iedereen van Eetvelt in zijn Scorito team. Nu wint van Eetvelt vandaag bijna de etappe. Nu is van Eetvelt al dagen onderwerp van gesprek op dit forum. Waarom schrijven mensen dan toch steeds zijn naam verkeerd? 

dr klaas

De teleurstelling en opwinding is altijd mooi na `de 1e echte bergetappe.    Wat een slachtpartij vandaag, genoten!

Michielenwaaier

Mooie slotklim vandaag! Viel zoals verwacht helemaal uit elkaar op die steile slotklim. Wat goed dat die dekselse Roglic er gewoon staat. Dat kunnen we niet van iedereen zeggen. En de 'klimmende aanvallers', die gewoon een klassement gaan rijden, hebben met een sterk optreden voor veel bankpuntjes gezorgd. Daardoor ook een rit die een hoop vragen oproept.

Is het dan Sivakov waarachter McNulty '3e kopman' is bij UAE? Wat zat er bij Ineos in de bidons, waardoor niemand in de top 20 rijdt? En is Gall stiekem toch kopman bij Decathlon? 

De tijd zal het leren!

VincentK
TheBest
#1626
Nou heeft bijna iedereen van Eetvelt in zijn Scorito team. Nu wint van Eetvelt vandaag bijna de etap...

Tja, waarom juicht hij te vroeg? Een foutje is snel gemaakt; vlak voor de finishlijn, maar ook achter het toetsenbord.

Daan Brakenhoff

Het was een leuke laatste 5km waar veel duidelijk is geworden, maar waar ook weer niet teveel conclusies uit getrokken moeten worden. Voor iedereen was het eigenlijk de eerste echte inspanning deze ronde, en dan gelijk 3km met zulke vreselijke stijgingspercentages. Niet elke renner kan hier evengoed tegen. Zoals bijvoorbeeld Almeida (en Landa die nog verder zat) die echt vanaf plek 20 nog naar voren wist te komen, tov een Roglic en Mas die consistent bij de eerste 4/5 reden (Roglic heel sterk vandaag). Of een Carapaz die er bijvoorbeeld helemaal doorheen zakt, terwijl hij lang goed van voren zat. 

Om een Kuss, Yates en Rodriguez (totaal niet zijn soort klim) hierbij af te schrijven is wat voorbarig. Maar het eerste beeld van wat we mogen gaan verwachten is wel geschept.

 

D.R.E
Daan Brakenhoff
#1630
Het was een leuke laatste 5km waar veel duidelijk is geworden, maar waar ook weer niet teveel conclu...

Ik hoop dat je gelijk hebt Daan,

Hier met: carapaz/Yates/Rodriguez/uijtdebroeks ook een bloedbad😅. 2.2% gezakt naar 89.9 (laat ik zelf met percentages ook maar gaan delen voordat nasibal z,n gram komt halen). Voor de duidelijkheid: dit is een grapje jongens....

Coureurs du Courage
mirkodek
#1624
Dilemma voor morgen, één plekje over: Vacek mee (gaat ie sprinten?), Kuss voor de team...

Vacek gaat sprinten. Kuss is echter een prima alternatief als je toch twijfels blijft hebben, maar dan moet Van Aert eigenlijk al winnen.

Narvaez gaat zijn krachten sparen voor etappe 6 (hoop ik).

martijncr
Coureurs du Courage
#1632
Vacek gaat sprinten. Kuss is echter een prima alternatief als je toch twijfels blijft hebben, maar d...

Waar baseer jij de stelligheid van Vacek die gaat sprinten op?

Hangtieniedanstaatie

@TheBest schrijf het dan zelf ook goed! Het is een Vlaamse naam, dus het is ''Van Eetvelt'' en niet ''van Eetvelt''... lees anderen niet de les als je het zelf ook verkeerd schrijft en de hoofdletters vergeet! 

Dekkerony
D.R.E
#1631
Ik hoop dat je gelijk hebt Daan, Hier met: carapaz/Yates/Rodriguez/uijtdebroeks ook een bloedbad😅....

Hou er dan over op. Dit is een zinloze post. Whats done is done..let it go!

Papa Bart

Door omstandigheden heb ik volledig onvoorbereid, en zonder ook maar iets te lezen een team in elkaar gerommeld, binnen een uur op vrijdag middag. Gevolg: na mijn eerste gouden bekertje ooit, nu de slechtste start ooit.

Maar het blijft een gaaf spelletje, en een achterhoede gevecht is ook leuk, simpelweg om te zien of een goede einduitslag toch haalbaar blijkt..... Een beetje laat, maar daarom niet minder gemeend: veel plezier allen!

 

 

encanto

Veel duidelijk geworden,

in mijn subleauge ben ik op een of andere manier de enige met Roglic. Wat was die indrukwekkend. Toch gek dat vlasov er zo vroeg aflag en toch nog 12e ofzo wordt.

 

tactiek UAE wederom onnavolgbaar..waarom del toro en McNulty niet niet een minuutje of twee meer laten verliezen en dan morgen aanvallen? Nu staan ze allemaal te dichtbij.

Carapaxz verrassend er doorheen gezakt maar goed dan in ie aanvallen (wat ik stiekem hoopte).

 

enkel skjelmose valt echt tegen. Arensman en poole kunnen hun waarde nog in week 2 en 3 bewijzen.

na bergetappe 1 eigenlijk nog geen spijt van mijn keuzes..dat is wel eens anders geweest...:)

Villa

wat verwachten jullie morgen? Van aert of groves? Ik verwacht zelf dat groves hem morgen gaat pakken!

Hassan de Mosselman
D.R.E
#1631
Ik hoop dat je gelijk hebt Daan, Hier met: carapaz/Yates/Rodriguez/uijtdebroeks ook een bloedbad😅....

Zelf een middelmatige score hebben maar wel continue zeiken op nasibal? Getuigt van veel respect ja.

TheBest
Hangtieniedanstaatie
#1634
@TheBest schrijf het dan zelf ook goed! Het is een Vlaamse naam, dus het is ''Van Eetvelt'' en niet...

Oei, touché. Al blijf ik erbij dat een d of een t in de achternaam makkelijker goed te schrijven is dan dat ik als Hollander de Vlaamse grammatica had moeten weten. 

Maar goed, je hebt gelijk!

Mas Nada
encanto
#1637
Veel duidelijk geworden, in mijn subleauge ben ik op een of andere manier de enige met Roglic. Wat...

Je bedoelt overmorgen aanvallen dan denk ik? Morgen nog een keertje sprinten, Van Aert VS. Groves. 

Mas Nada
TheBest
#1640
Oei, touché. Al blijf ik erbij dat een d of een t in de achternaam makkelijker goed te schrij...

Ach Van Eetvelt of van Eetvelt of Eetveld, ik let er niet op. Maar we weten uiteindelijk wie men bedoelt toch? Daar gaat het om. Gelukkig doet, Amanuel Ghebreigzabhier niet mee dit jaar, dat kan wel een breinbreker worden qua spelling. 

Bring me the horizon

Helaas mijn gok op darkhorses pakt niet gewenst uit.

Roglic toch sterk in vorm en mas doet ook weer keurig mee.

Yates valt me tegen en dfm al helemaal.

Maar Riccitello lijkt dan weer een goede keuze te zijn geweest

encanto
Mas Nada
#1641
Je bedoelt overmorgen aanvallen dan denk ik? Morgen nog een keertje sprinten, Van Aert VS. Groves.&n...

Ja dat bedoelde ik!!:) het is al laat.

morgen lekker sprinten ja. 

Ecko
Hangtieniedanstaatie
#1634
@TheBest schrijf het dan zelf ook goed! Het is een Vlaamse naam, dus het is ''Van Eetvelt'' en niet...

Ook fout. Ook de Nederlandse 'van' in de achternaam schrijf je met een hoofdletter wanneer de voornaam ontbreekt. Voorbeeld: De eerste uitvaller was Van Baarle. En niet van Baarle. Wel Dylan van Baarle. Was Van Baarle een Vlaming dan zouden we het over Dylan Van Baarle hebben. 

Coureurs du Courage

@martijncr: Vacek sprintte in etappe 2 mee voor de groene trui punten. Hij kwam er in de eindsprint niet aan te pas ivm valpartij die hem ophield. Etappe 3 sprintte hij wel mee. Dus ik verwacht hem wel meedoen. IDL schrijft em ook op als long shot.

@encanto: Skjelmose staat 8ste in AK. T was niet overtuigend, eens, maar kunt niet direct hem afschrijven op een wedstrijdje bergpunchen in 40 graden. Hij verliest ook niet super veel tijd.

D.R.E
Hassan de Mosselman
#1639
Zelf een middelmatige score hebben maar wel continue zeiken op nasibal? Getuigt van veel respect ja.

Als we daar onze Hassan weer eens hebben! Continu zeiken? Benieuwd op welke berichten je doelt? Volgens mij heb ik in een eerder bericht, heel duidelijk uitgelegd hoe mijn bericht bedoelt was. En middelmatige score? Het is maar wat je gewend ben. Des te knapper dat ik het dan deel toch😘

dr klaas

Groves lijkt mij toch sneller  na een makkelijke etappe. Mooi dat er niet simpel wat jumboos geklikt kunnen worden, de mannen met 6 sprinters lijken zo toch in het voordeel.

Verder zie ik sprinter Canal  als 89e binnenkomen gisteren, nog 2 minuten voor Strong.  Kan zomaar nog wat punten opleveren in de heuveletappes wellicht ? 

Hier 5 sprinters met opvul Eetvelt Roglic DFM (ook gemist dat ie last minute toegevoegd was) en Kron. Die weleens veel punten kan gaan opleveren met Eetvelt wit en misschien wel winst en zelf rond de 15e plek eindigen. 

Lowland

D.R.E., het zou je sieren als je nog reageert op de (in mijn ogen onterechte) mea culpa van Nasibal op pagina 63. En neem een voorbeeld aan zijn reflectieve vermogen.

stiffupperlip2

Het dilemma van de dag voor de laatste twee plekken:

O.b.v. odds heeft WVA 46% kans om vóór Groves te eindigen (gemakshalve gaan we er vanuit dat de puntentrui naar de winnaar van dit onderlinge duel gaat). De kans dat van Aert dit duel wint is 54%. De odds dat van Aert de etappe wint is 40%.

Concreet betekent dit:

Kuss en Affini: 46% kans op 6 (12) punten en 40% kans op 10 (20) punten

Eetvelt en Mas: 99% kans (evt uitvallen) op 6 (12) punten.

Welke twee zouden jullie nemen?

1 2 ... 66 ... 104 105

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.