Scorito Vuelta 2024

1 2 ... 74 ... 104 105
wessel2105

Ik had niet verwacht dat 500K C. Rod vandaag punten had gepakt tot nu toe alleen maar bankpunten maar hij blijkt zijn punten al redelijk op te leveren

Behatzailea

Bankpunten Carapaz. 0 punten voor Narvaez en Vacek. Toch nog 120 punten en in het goud. Zou het dan toch deze Vuelta...

Smarty

Wow! 140 pnt dankzij o.a.  Lipowitz en Del Toro.

NielsH97

Ik begon o zo lekket deze vuelta na 3 etappes zilveren bekertje en nu weggezakt naar 79%..  pijnlijk dagje weer met alleen indirecte punten op 18de plek van Van Eetvelt na.

Smarty
Coureurs du Courage
#1823
Same here, 118 punten vandaag is meer dan ok. Lipowitz gaat een leuke puntenpakker worden deze Vuelt...

Yates en Riccitello veel verloren door valpartijen heb ik vernomen.

oli4g
twente4ever
#1821
Nou die valpartij gaat me wel pijn doen. Yates, pelayo, Kron, Riccitello...

Er staat enkel dat er een lotto renner bij betrokken was, en dat Kron op 27min finishte. Bij Kron zaten nog wat ploegmaats ook dus kan evengoed een andere geweest zijn.

 

edit: net bevestigd dat het wel degelijk Kron was

Laatst gewijzigd
Ragnar Lolbroek

Er zaten vandaag weer echt geniale breinen in de volgwagens. O Connor al die minuten cadeau doen. 🙄Toen hij zich tijdens de Tour terug tussen de toppers had gefietst, bleef hij er in de opvolgende bergritten vaak goed bij. Hier kunnen ze nog spijt van gaan krijgen.🤦‍♂️

64 punten heb ik na die grap.😅

Aanklampen

Waar heb ik naar zitten kijken? Red Bull die O Conner gewoon tot 5 minuten gaf door niet meer te rijden..

 

ik zei nog dat Carapaz nooit lieten rijden, dat had ik ook over Bennie verwacht. Echt, wat een gepruts, lijkt bijna het dameswielrennen qua tactiek.. 

Dekkerony
Aanklampen
#1833
Waar heb ik naar zitten kijken? Red Bull die O Conner gewoon tot 5 minuten gaf door niet meer te rij...

Voor morgen de opvullers met trui punten van Visma. Als Groves zowel bij de tussensprint als finish 1e wordt dan moet Wva 2e en 3e (of vise versa als ik me niet vergis, correct me if i'm wrong)worden om de puntentrui te behouden. Dat zijn zekere 8 punten en mis wel meer. 

Of denken jullie dat t toch anders verloopt op de laatste klim en de sterke sprinters niet meer kunnen terugkeren?

Edit: was niet de bedoeling om op je bericht te reageren Aanklampen. Gewoon een losse post. Weet niet wat daar fout ging🙈

Laatst gewijzigd
TheBest

O'Connor kan hier inderdaad de Vuelta gewonnen hebben. Echter moeten we niet vergeten dat die (uit mijn hoofd) in de eerste tijdrit al zo'n 30 seconden verloren heeft t.o.v. Roglic. En in die eerste bergrit ook al dik 1 minuut. Ook heeft hij nu ineens elke dag een hoop meer verplichtingen voor, tijdens en na etappes. 

Ik dacht ook direct terug aan hoe Kuss vorig jaar de rode trui pakte. Maar toen kon Visma in de resterende etappes makkelijk hun overtal uitspelen. Iets wat Decathlon-AG2R in mijn ogen niet kan doen.

Ik zal niet verbaasd zijn als O'Connor hier de Vuelta heeft gewonnen of in ieder geval een podiumplek heeft veilig gesteld. Maar ik zal ook niet verbaasd zijn als die toch ergens er doorheen zakt. 

Coureurs du Courage

Ik mag toch ook hopen dat RB en UAE nu wat agressiever gaan koersen. Genoeg troeven om uit te spelen of de koers hard te maken.

Willempie94
Coureurs du Courage
#1836
Ik mag toch ook hopen dat RB en UAE nu wat agressiever gaan koersen. Genoeg troeven om uit te spelen...

Dat maakt het wel interessant de aankomende bergetappes!;) voor de neutrale kijker alleen maar leuk natuurlijk.

Denk alleen dat de knechten zoals dfm & yates, del torro etc wel meer opgeofferd gaan worden..

Masterw

Zou Marit die heuvel over komen?

Willempie94
Masterw
#1838
Zou Marit die heuvel over komen?

Denk uiteindelijk wel..

 

Laatst gewijzigd
Jommelb
Willempie94
#1839
Denk uiteindelijk wel..  

😂

RappeEddy

Ziet iemand hier nog kansen voor een ontsnapping van bv Vocsnor of een complete outsider Engelhardt? Dat soort type renners, zouden zij iets proberen in dergelijke etappe?

Laatst gewijzigd
oli4g

In de uitslagen van dezelfde finale in 2021 vinden we renners als Cort, Bagioli, Matthews en zelfs Roglic op 12. In veel voorbeschouwingen lees ik dat het een semi sprinter etappe wordt maar ik denk persoonlijk dat het toch iets te zwaar gaat zijn, zeker als er aanvallen zijn op de laatste beklimming. 

Lijkt me eerder iets voor Valter en Hermans dan WVA en Groves eigenlijk.

Laatst gewijzigd
Wicked Wout
oli4g
#1842
In de uitslagen van dezelfde finale in 2021 vinden we renners als Cort, Bagioli, Matthews en zelfs R...

Wel een grappig verschil in die voorbeschouwingen idd. De benelux-sites mikken op het type WvA, terwijl de meer zuidelijke pagina's (Spaans, Frans, sloveens) een aanval van klassementsmannen verwachten om alvast iets van de (te) grote voorsprong terug te snoepen.

Wim Peters

Kan niet anders dat RB en UAE gaan proberen hier tijd terug te winnen op O'Conner - door aan ta vallen op de klim. Zelfs iedere boni seconde is nodig om die 5min te minimaliseren. Wordt dus knallen op de Alto 14% en gaan weinig/geen sprinters overleven. 

João Bicicleta

Ik verwacht vandaag ook de klassementsmannen (Roglic, Almeida, Skjelmose, V. Eetvelt e.d.) vooraan op die heuvel. WvA zal zijn treintje wel kunnen aanhaken en in een zetel naar de finish worden gereden. Tenzij Ben gewoon in het wiel zit en dan komt iedereen weer terug en gaan we met een grotere groep sprinten.

mirkodek

Ik zit er ook over na te denken om Groves (en Coquard) op de bank te laten. En in plaats daarvan te gaan voor wat AK mannen met een sterke sprint.

Selectie is vooralsnog als volgt:

WvA (kopman)

Kuss 

Campenaerts

Narvaez

Teuns

Van Eetvelt

Vacek

Skjelmose

Op de bank dan: Almeida, DFM, Poole, Landa, Mas, Arensman, Ciccone, Rubio, Affini en Groves en Coquard dus

geelinlatourette

Weet iemand wat er met McNulty aan de hand was gister? Komt bijna als laatste over de finish op ruim 32 minuten.

Door het 'tegenvallen' van Yates, en het nog in handen hebben van P7 na 5 dagen koers, had dit een mooi moment voor hem geweest om zo lang mogelijk voor een goed klassement te rijden...

João Bicicleta
geelinlatourette
#1847
Weet iemand wat er met McNulty aan de hand was gister? Komt bijna als laatste over de finish op ruim...

Die spaart zich al voor de afsluitende tijdrit? Of ook gevallen?

Smarty

Heeft iedereen Wout van Aert gisteren de benen stil zien houden? Nou dan weet je wel hou laat het is: hij spaart zich voor de volgende etappe! 

Laatst gewijzigd
Ferumbras
geelinlatourette
#1847
Weet iemand wat er met McNulty aan de hand was gister? Komt bijna als laatste over de finish op ruim...

Is inderdaad opmerkelijk. Als derde kopman was dit het moment, aangezien Yates het echt niet gaat doen deze Vuelta. Maakt me toch huiverig om hem de komende dagen op te stellen. Kan zomaar ziek zijn en afstappen. Bedoel aangezien men kennelijk grote AK mannen gewoon laten aanvallen, hoef je niet 30+ minuten achter te staan voor ze je laten gaan.

Ben wel heel benieuwd of Del Toro nu 2de man wordt bij UAE. Daar kan men nog veel plezier aan gaan beleven in Scorito de komende weken.

1 2 ... 74 ... 104 105

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.