Scorito Vuelta 2024

1 2 ... 77 ... 104 105
ditisdavid
Dekkerony
#1899
Eigenlijk echt slecht dat als de ak mannen(Roglic) aangaan op een klim van 10% dat er 3 mannen van +...

Als je naar eerdere etappes met dezelfde finale had gekeken, dan had je geweten dat Degenkolb al eens een zwaardere versie van deze rit had gewonnen. Er is genoeg vreemds gebeurd tot nu toe, maar dat een aantal heuvelsprinters deze finale overleefde was juist normaal.

Daarnaast was het van Roglic ook niet echt vol-vol met het idee om door te rijden na de bonificatiesprint.

KV
ditisdavid
#1900
Kwam Groves niet vlakbij of zelfs voor Strong boven op de klim? Zo ja, dan was Strong zonder val nog...

Zullen idd nie ver van elkaar gezeten hebben. Maar vallen hoort bij de koers dus we konden vandaag profiteren ;-)

Als je ziet dat ze de eerste groep bijna aanraken op enkele km's van de finish is het gewoon extra zuur. 

Dekkerony
ditisdavid
#1901
Als je naar eerdere etappes met dezelfde finale had gekeken, dan had je geweten dat Degenkolb al een...

Ja klopt had ook gewoon Wva als cap en wellicht is Vacec wel de jongere versie ervan maar een Küng op p4 had ik niet verwacht. Het is ook door het enorme tijdsverschil nu gewoon niet te raden..wie mag/gaat weg..wie kan mee..het is elke dag een loterij..morgen Wva 2 sterren volgens scorito met een laatste km van 10%.normaal in deze etappe is het vol op de aanvallers maar nu kan het iedereen zijn want letterlijk iedereen staat zo op achterstand dat als bijv een Woods, Yates of Poole gaat het al geen bedrijging meer is..

Aanklampen
Dekkerony
#1899
Eigenlijk echt slecht dat als de ak mannen(Roglic) aangaan op een klim van 10% dat er 3 mannen van +...

Zowel Kung als Vacek als Pau M sloten pas op km of 6 voor de finish aan. Die zaten op 15-20 seconden of zo. Vacek en Kung reden dat gat dus dicht met Miquel op de bagagedrager.

 

weet 100% dat die drie er op de top niet bijzaten. Als je ziet waar Groves eindigt, in een groep achter Strong, dan had Groves tegen Strong gesprint als die groep er nog bijgekomen was. Als een Miquel en Kung nog kunnen aansluiten verbaas ik mij het meest of Narvaez. Die had minstens ook moeten kunnen leveren wat Hermans doet. Nu Groves niet erbij zat mocht Hermans voor zijn kans gaan. Levert met uiteindelijk 298 punten op met minder logische namen zoals Poole nog op de bank. 

encanto

Het is wel de ronde van de bankpunten ja..:)

morgen toch maar voor de klassementrenners gaan (Roglic, mas, almeida, skjelmose van eetvelt en kuss)

vul dit aan met twee soort opties:

Hermans. Narvaez, van aert (voor ontsnappingen)

del toro, carapaz, landa (voor GC)

 

of weer een combinatie...wat onmogelijk allemaal.

 

roglic captain lijkt me de meest safe optie

Aanklampen

Regie is om te huilen, je ziet echt niet wie allemaal in die groep zat.. beetje gissen.

 

Aantal AK mannen neemt zo wel snel af met weer Thymen in de problemen en Cian die niet vooruitkomt. Knecht voor Kuss en Wout erbij (op het vlakke) 🙈

Bozenik

Inderdaad zuur van Narvaez,  maar die harde val zal er toch wel ingehakt hebben lijkt me. Dat vind ik wel een goede reden me niet aan hem te ergeren. Een Narvaez in normale doen zit gewoon mee. 

Moest vandaag wel weer lachen om sprinter Küng. Ik ben wel eens beter begonnen aan een grote ronde, maar hij is wel een mooie meevaller.

KV
Bozenik
#1907
Inderdaad zuur van Narvaez,  maar die harde val zal er toch wel ingehakt hebben lijkt me. Dat v...

Akkoord van die val maar dan wel meedoen in een kansloze en gevaarlijke massasprint slaat gewoon nergens op.

zomaareens

Al iets bekend over Mcnulty?

 

KV
zomaareens
#1909
Al iets bekend over Mcnulty?  

Hij zit niet zo lekker in zijn vel zo te zien. Gewoon een bevestiging dat hij geen GT renner is. 

Oerdewai

Ik zet morgen vol in op de AK mannen. Het kan toch niet anders dat Bora en evt andere ploegen (bv een movistar) hoog tempo houden om O'Connor het vuur aan de schenen te leggen. Het risico om te wachten op momenten later in de Vuelta is in mijn ogen te groot met vijf minuten achterstand. 

Canyon72
Ragnar Lolbroek
#1886
Dat bleek achteraf zeker geen "flauw idee"😅

Zeker niet, goed gescoord 🤪

Georgeske

Stellen we Narvaez en Wout gewoon op vandaag? Of lijken Yates en Del Toro betere opties? 
Wie kan het mij zeggen? 

Jommelb
Georgeske
#1913
Stellen we Narvaez en Wout gewoon op vandaag? Of lijken Yates en Del Toro betere opties? Wie ka...

Als ik dat toch eens wist...

Ik denk dat ik Narvaez toch even op het bankje houd voor nu. Ik denk dat ik vooral AK opstel en 1 of 2 vluchters. Maar ik kan me ook voorstellen dat Bora vooral morgen een serieuze aanval op O'Connor wil doen. Vandaag zal echt om seconden gaan.

Willempie94

Onze vriend schrijft inderdaad dat hij verwacht dat Bora morgen ten strijde zal trekken en vandaag dus een grote kans voor de vluchters is.

Kan 2 kanten op, toch maar rekening houden met de ontsnapping vandaag?

Aanklampen

MI kan Bora niet de etappes uitkiezen. Tis niet dat ze een minuut of 2 nodig hebben he. 

 

Overigens, in laatste fase kwam die groep van 6 terug, camerawerk ruk dus niet te zien wie dat waren.

Als je de uitslag van etappe 7 bekijkt, denk ik dat in die groep van 6 zaten: 2. Vacek, 3. Miquel, 4. Kung, 6. Pacher, 7. Rota. Die 6e kan Del Toro zijn..

Concluderend maakte die groep nogal een verschil, vooral omdat daardoor AK-mannen allemaal 5 plekken opschoven aangezien MI er 5 in de top 7 finishten. Quinten 'verloor' zo 3 plekken maar velen kregen Vacek erbij (ik ook) en ook Miquel.

Irriteer me mateloos aan de kwaliteit van de beelden. Veel te ver, door zon zie je bijna niets.

CAI

Denk dat er niet veel te halen is voor RB Bora, niet al te veel hoogtemeters, daar gaat O'connor niet heel erg moe van worden als je daar doortrekt als ploeg. Beter sparen voor morgen. 

Welkom

De laatste beklimming bevat stroken van 22%, verwacht dat ze daar zeker wel wat gaan proberen 

BigMig
CAI
#1917
Denk dat er niet veel te halen is voor RB Bora, niet al te veel hoogtemeters, daar gaat O'connor nie...

Juist als je het voor O'connor vandaag zwaar maakt heb je toch morgen meer kans om 'm te kraken?

Daarnaast zijn er wat boni's en vooral een etappezege te halen voor de ploeg.

Laatst gewijzigd
Willempie94

Is dit dan niet juist een rit voor een strijd op 2 fronten?

Weet niet of Bora de hele rit op kopwerk sloopwerk gaat zitten doen met oog op morgen. Ja ze zullen op de klim tempo maken, maar niet de hele rit controleren en zwaar maken toch?

 

Ben benieuwd trouwens hoe hard Vlasov gister aangepakt is door Roglic^^

Ben Nihilisty
Aanklampen
#1916
MI kan Bora niet de etappes uitkiezen. Tis niet dat ze een minuut of 2 nodig hebben he.   ...

En je kon ook wel zeeziek worden zo erg schommelen die grappenmakers af en toe. Foutje kan natuurlijk he, maar het is net alsof ze zowel bij de regie als op de motors louter mensen hebben gezet die hun eerste ronde mee mogen draaien. Al is het camerawerk in de Vuelta altijd wel een paar stapjes achteruit als je net nog in de Tour-modus verkeerde. 

kevinraar

mij team voor vandaag

kopman van eetvelt

kuss

landa

carapaz

skjelmose

fortunato

rodriquez

mas

van aert

 

bank

arensman

yates

martinez

paret paintre

poole

canal

groves

marit

vacek

narvaez

Laatst gewijzigd
CAI
BigMig
#1919
Juist als je het voor O'connor vandaag zwaar maakt heb je toch morgen meer kans om 'm te kraken? Da...

Als je het o'connor zwaar kan maken ja, maar ik denk dat die vrij rustig meebolt in het peloton en dat je het vooral je eigen team zwaar maakt. De etappezege kan evt nog de moeite zijn, maar komen nog wel veel kansen voor voor Roglic. 

Scoritop
Georgeske
#1913
Stellen we Narvaez en Wout gewoon op vandaag? Of lijken Yates en Del Toro betere opties? Wie ka...

Lastige. Narvaez sowieso op de bank! Die presteert niet. Yates is een gok of hij mee mag zitten. Daarnaast kan je ook Vacek opstellen als je die hebt. Het is weer een lastige vandaag. Ik ga grotendeels voor AK

João Bicicleta

Lekker allemaal Narvaez op de bank zetten. Die rijdt vandaag top 5!

Laatst gewijzigd
1 2 ... 77 ... 104 105

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.