Scorito Vuelta 2024

1 2 ... 84 ... 104 105
Daan Brakenhoff
Ecko
#2072
Je kunt het ook andersom bekijken. Er wordt hier zo vaak gevraagd: morgen A of B opstellen? Een klei...

A of B opstel discussies was niet direct waar ik op doelde. Meer de discussies over waarom het morgen bijvoorbeeld verstandig is wel McNulty op te stellen terwijl hij, op zijn tijdrit na, vrijwel niks heeft laten zien deze Vuelta. Of je dan na het aanhoren van voor- en tegenargumentatie zelf de keuze maakt hem daadwerkelijk op te stellen is dan achteraf je eigen keuze. Waardoor je ook niet blindelings iemand kunt 'aanwijzen' die bij jouw X of X keuze de verkeerde renner opperde.

 Indirect gaat het bij opstelkeuzes altijd om A, B (of C etc) keuzes maken, die soms zelf lastig zijn in te schatten, en waarbij het logisch is dat je hier 'hulp' komt vragen op het forum. Waar je natuurlijk dus gelijk in hebt, en waar ook het gehele forum voor renner A kan kiezen, en dus tegen verwachting in renner B meer kan scoren.

 

Kevin, wat kan ik toch soms genieten van jou hier hé. Van Eettent, die houden we erin wat mij betreft :)!

Ecko

Kevin hield 'm er zelf helaas niet in.

Paret Paintre is ook een fijne, we blijven in de culinaire hoek.

ik zou Poole opstellen en Narváez nog een kans geven. Landa eruit en Rodrigues?

Laatst gewijzigd
Arne Riis
Daan Brakenhoff
#2076
A of B opstel discussies was niet direct waar ik op doelde. Meer de discussies over waarom het morge...

Waar ik me over verbaas is dat zo ongeveer alle voorbeschouwers McNulty als een van de favorieten tippen. Sterker nog: ik zie hem geregeld als topfavoriet. Waarom snap ik zelf ook niet helemaal, maar ik neem hem dan toch maar mee. Wellicht houdt Yates de bergtrui, dan heb ik iig 6 teampunten als het niks wordt.

Daan Brakenhoff
Arne Riis
#2078
Waar ik me over verbaas is dat zo ongeveer alle voorbeschouwers McNulty als een van de favorieten ti...

Als er nog 1 etappe is waar McNulty zou kunnen winnen, buiten de afsluitende tijdrit om, dan is het die van morgen. Na het uitvallen van Almeida lijkt de gehele ploeg voor eigen succes te mogen gaan. Rit 9 hebben we natuurlijk gezien wat dat heeft gebracht. McNulty heeft het overigens wel eens eerder gedaan, na 'weinig' te laten zien 'plots' een rit te winnen ( https://www.procyclingstats.com/race/giro-d-italia/2023/stage-15  (redelijk vergelijkbaar parcours hé :) )). Ik zeg niet dat het mijn topfavoriet is morgen, en als hij morgen weer 88e wordt zou het me ook niks verbazen, maar dat hij zo nu en dan genoemd wordt bij de voorbeschouwingen verbaasd mij niet veel. En zoals je zegt, misschien houdt Yates de bergtrui vast en/of wint Soler de rit wel. Heb je alsnog wat truipunten gescoord.

Arne Riis
Daan Brakenhoff
#2079
Als er nog 1 etappe is waar McNulty zou kunnen winnen, buiten de afsluitende tijdrit om, dan is het...

Goed punt, dank voor de link. Die rit was ik al weer helemaal vergeten. Ik moet toch 9 renners opstellen. Dit is er een die op veel verschillende manieren punten kan halen. in de categorie: 'Je moet toch wat': go-go McNulty, danmaar.

Edd1e

Vandaag is het meer voor de klimmers dan voor mannen als Narváez. Die hebben morgen een beter parcours. Daarnaast is het ook tijd voor bankpunten van Arensman.

Valvermeer

Over Arensman gesproken, is dit niet iets voor hem vandaag? 26 graadjes in Galicie, klassement toch al voorbij net als bij Poole, en misschien kan hij Narvaez wel op sleeptouw nemen in de vlucht.

Kan hetzelfde ook vragen over Uijtdebroeks maar dan mbt Van Aert . Dus, verwachten jullie Arensman/Uijtdebroeks in de vlucht vandaag? 

ditisdavid

Uijtdebroeks kan je een streep doorheen zetten tenzij zijn fysieke problemen plotseling als sneeuw voor de zon verdwijnen. Snap eigenlijk niet waarom hij nog in koers is.

Ik geloof ook niet zo in de types Narvaez voor vandaag, met de klim aan het begin zullen er veel klimmers in de vlucht zitten en met 50 kilometer op rij enkel klimmen en dalen in de finale gaan die klimmers ook weg kunnen rijden bij de allrounders. Schmid en (ook voor de truipunten) Van Aert overweeg ik nog wel voor vandaag, maar omdat morgen voor hen een betere kans is neig ik er eigenlijk naar gewoon voor mijn klimploeg te gaan.

Willempie94
ditisdavid
#2083
Uijtdebroeks kan je een streep doorheen zetten tenzij zijn fysieke problemen plotseling als sneeuw v...

Die zal waarschijnlijk zelf de hoop hebben om nog een ritje te pakken? zou anders ook niet weten waarom hij nog blijft fietsen inderdaad.

kwarc

Van Aert krijgt 40% kans van het Wielerorakel algortime - ik denk t niet. Misschien rijdt ie mee tot de tussensprint.

Sambonhof

Skjelmose staat best hoog in de odds. Gaan jullie hem opstellen?

Ben Nihilisty

Voor mijn gevoel wordt Van Aert en rappe heuvelmannen als Narvaez nu constant benoemd als favorieten in, op het oog, etappes die naar aanvallers gaan. Maar tot nu toe zijn er in die etappes steeds sterke klimmers die het verschil kunnen maken, en ook vandaag zie ik toch echt weer behoorlijk veel hoogtemeters waardoor ik wederom vraagtekens heb bij de genoemde favorieten. 10 kilometer à 6% richting het einde van een middelzware etappe: dat is toch eerder Soler achtig werk dan een Van Aert die daar iets voor elkaar bokst? 

Dat gezegd hebbende draai ik overigens een meer dan vreselijke Vuelta, dus laat ik wel voorop stellen dat ik ook niet de man ben om naar te luisteren. 

Poule d'Or

Als ik Soler had gehad, had ik hem deze week veel captain gemaakt. Was helaas te duur om het risico te nemen. Verder was dit de etappe waar ik vooraf nog geen kopman ingevuld had, maar het probleem vooruitschuiven heeft niet veel geholpen. Ik verwacht dat er flink wat klassementsmannen die op achterstand staan aan gaan vallen, waarbij een Narvaez or van Aert mee kunnen zitten, maar die worden er dan op die laatste klim wel afgereden. Betekent overigens niet dat je ze niet kopman kan maken, 5 tot 10 is beter dan 20+. Maar dit is het geval dat de groep het redt. 

Het kan ook zijn dat de overige GC schrik hebben van de comebacks van O'Connor, Yates en Carapaz en het toch weer dichtrijden. In dat laatste scenario zit je met een hele grote groep aan de streep. En dan heb je een snelle klimmer nodig Eetvelt, Skjelmose, Vlasov?.

Kung klom zondag ook wel erg goed en die sprint ook. Als ik die had gehad zou ik hem ook overwegen als kopman.

geelinlatourette
Ben Nihilisty
#2087
Voor mijn gevoel wordt Van Aert en rappe heuvelmannen als Narvaez nu constant benoemd als favorieten...

Ik denk er hetzelfde over inderdaad. Ik laat WVA thuis. Narvaez geeft mij bij etappes als vandaag het welbekende FOMO gevoel, dus die neem ik wel mee, maar geen captain. De Ineos comeback gaat nog komen, maar wanneer en wie (Narvaez/ de Plus deze week, Arensman volgende week)? Zijn de meubelen gered als C. Rodriguez top 5 + de jongerentrui binnensleept? Lijkt me niet voor zo'n grote en rijke ploeg als Ineos.

Morgen zie ik als een betere kans voor Narvaez, vanwege de kortere klimmetjes en de laatste punchheuvel. Maar we weten allemaal hoe het de vorige etappe ging vóór de perfecte Narvaez etappe ;)

Sta op 84,3%, dus week 2 gaan we wat meer gokjes wagen:

Poole (C)
Ineos Rodriguez
Carapaz
Mas
Kuss
Skjelmose
Narvaez
Hermans
McNulty


Wim Peters
geelinlatourette
#2089
Ik denk er hetzelfde over inderdaad. Ik laat WVA thuis. Narvaez geeft mij bij etappes als vandaag he...

Hermans morgen toch ook betere etappe voor?

Papa Bart

Leuke discussie ten aanzien van de bankpunten: zelden heb ik er zoveel verzameld als deze Vuelta.

ik had tot voor kort mijn winkel en een goed resultaat hing elk jaar weer voor een groot gedeelte af van het voorkomen van 'lekkage': dat is waar je onnodig geld door verliest, wat de oorzaak dan ook is. Eén keer een foute berekening, onnodige schade, teveel personeel te lang aanhouden of juist te weinig waardoor je de arbeid niet aankan, strategische fouten zoals iets inkopen waar geen koper voor blijkt etc. en dat aangevuld met lekkage waar je echt niets aan kan doen.

 Lekkage is nooit helemaal te voorkomen, maar mijn gouden bekertje van de afgelopen Tour, heeft meer te maken met minder lekkage hebben dan anderen, dan met een betere team selectie. Zoals gezegd, door fouten in de dagopstelling is de lekkage in deze Vuelta niets minder dan grotesk voor Papa Bart met name de eerste drie, vier etappes. Bovendien ben ik mijn jonge favoriet Tiberi kwijt, plusbescheiden maar zekere puntenpakker Aberasturi.

ik kan voor vandaag een selectie opstellen waarbij zoals de stand nu is, alle 9 punten verdienen, en de behoudende ik zegt dat je het zo moet doen, maar mijn handelsgeest zegt: pak een risicootje en neem twee aanvallers (Narvaez en Lazkano) in plaats van zulke mannen als Rodriguez en Landa. Een grotere kans op lekkage, maar juist ook een grotere kans op grote marge. Zeg het maar..

 

Scoritop
geelinlatourette
#2089
Ik denk er hetzelfde over inderdaad. Ik laat WVA thuis. Narvaez geeft mij bij etappes als vandaag he...

McNulty geen captain maken? 

Jommelb
Papa Bart
#2091
Leuke discussie ten aanzien van de bankpunten: zelden heb ik er zoveel verzameld als deze Vuelta. i...

Nee, zeg jij het maar want ik weet het helaas ook niet. Heb nu maar Yates en Mas op de bank zitten.

Mittavic

Vandaag gaan we voor

Roglic
Mas
Kuss
Poole
Van Eetvelt
WvA
Del Toro
Narvaez
Schmid

O.a. op de bank:
Yates, Arendsman, Skjelmose en Fortunato.

Tot nu toe Roglic als kopman staan, maar voelt niet helemaal goed...

Wie nemen jullie als kopman?

 

geelinlatourette
Wim Peters
#2090
Hermans morgen toch ook betere etappe voor?

Morgen gaat Hermans zeker ook mee. 

John Bon

Aangezien ik Almeida/Tiberi kwijt ben moet ik het hebben nu van ritten als dit dus ga ik voor mijn vluchters opstelling

Roglic
Carapaz
Paret
Poole
Wva
Del Toro (c)
Narvaez
Sanchez
Valter

Fingers crossed

hjjanssen1973

Een dooie mag alles eten, dus stel ik vandaag DFM en Arensman op!! ;-)

Aanklampen

" Pelayo Sánchez (Tellego, Ribera de Arriba, 2000) had good legs at the start of the Vuelta a España, but not luck. He was fully involved in the breakaway of the seventh stage last Thursday, which went from Jerez de la Frontera to Yunquera (Málaga), and he crashed twice and, although he says that everything was a "good job", the truth is that he has suffered more than expected in the last few days, waiting for the rest day that took place yesterday and that should help him "get his body back on track". The race resumes today in Galicia "..  

 

en toen hield het artikel achter een abonnement op. 

hjjanssen1973
kwarc
#2085
Van Aert krijgt 40% kans van het Wielerorakel algortime - ik denk t niet. Misschien rijdt ie mee tot...

Dat denk ik ook. Daarna rolt ie binnen tussen plek 15-20.

Dekkerony

Alles of niks..Hoppa

Woods (C)

Poole

Sanchez

Narvaez

v Aart

Armirail

v Eetvelt

McNulty

Roglic

Kan het jammer genoeg niet zien lijkt me een hele leuke rit vandaag..Misschien maar goed ook haha op hoop van zegen dan maar🤞

1 2 ... 84 ... 104 105

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.