Over Pau getwijfeld, aan Groves niet gedacht, Vacek wel (ook in VB genoemd), en Van Aert. Visma rijdt de beste man in koers in de poep dus niet helemaal erg dat Wout niet wint. Val dan ook gewoon aan en rij met Narvaez naar de streep.
7 sprinters is voor mij een minimum, zelfs in een ronde als deze. Er waren 3 sprintritten in week 1 & een sprint van een gereduceerd peloton in rit 7. Ik denk altijd maar zo, punten die je hebt kunnen ze je ook niet meer afpakken, dus 9 goeie renners opstellen in week 1 weegt voor mij zwaarder dan week 3. Wel bewust voor beter klimmende sprinters gekozen (Canal & Miquel). Denk dat het kiezen voor meer sprinters ook de reden is dat ik nog zo hoog sta.
Vandaag net als velen verkeerd ingeschat. 1, 4, 5 en 10 op het bankje. Gelukkig wel Wout als captain. 99,1% nu, schade valt mee!
Lekker bezig!
Mooi team hoor. Wordt alleen met wat hangen en wurgen door de bergritten komen denk ik. Al zou je er mee weg kunnen komen als de vluchters blijven winnen. Geniet ervan!
En dan de vraag, verwachte je vandaag een (gereduceerde) sprint? Of verwachte je dat er een dusdanig grote groep weg zou mogen waarbij ook 'sprinters' deel uit van konden maken (een Vacek, Groves, Miquel, WvA en Canal etc), dat het opstellen van bijvoorbeeld zelfs Roglic niet nodig was? Jij als nummer 1 van het spel weet ook dondersgoed dat Roglic vandaag 9 punten pakt en Groves (normaal gesproken) maar 6. Dus daar moet een reden achter gezeten hebben die veel mensen hier (ikzelf ook niet hoor) vooraf niet zagen aankomen.
Deze slaat werkelijk alles. 1,3,5,10 op de bank. Gelukkig wel deze morgen nog narvaez verwisseld voor wva als kopman ...
Morgen maar de pure sprinters opstellen? ;)
Klagen over bankpunten. Het lijkt deze Vuelta over niets anders te gaan, maar desondanks stijg ik toch anderhalf procentje. 83% voor wat t waard is.
Ja IDL kop: Hoe de tour v Aart aan het denken zette. Niet echt een item waarop je zou klikken voor de Vuelta maar op t einde zei hij dat en daardoor Strong erin geklikt voor Patsie en als ik Groves/Vacek/Pau had gehad ook maar die heb ik allen niet. Voor Marit was dit toch wel te lastig dus die had ik op bankie laten zitten..
Klimploeg is na wegvallen van Almeida en Van Eetvelt (en ik had ook een klassement van Del Toro verwacht) normaal gesproken inderdaad te smal om stand te houden. Had eerst extra klimmers met Landa en Riccitello, maar ben toen toch voor de tijdritpunten van Tarling en McNulty gegaan.
En wat betreft de etappe van vandaag verwachtte ik (zoals velen) een grote ontsnapping die stand ging houden, maar met daarin ook een pak snelle mannen. Groves was een twijfelgeval, maar die had in ieder geval zekere punten en met kans op een uitschieter, terwijl ik AK-mannen geen etappepunten zag pakken. Zo'n Miquel en Canal leken me ook wel renners die in de vlucht zouden gaan, terwijl ik daar bij Strong pessimistischer over was. En het is soms ook wel een beetje spreiden.
Wanneer in de bergetappes de vlucht wegblijft zak ik denk ik nog iets meer dan wanneer de klassementsmannen het uitmaken, aangezien ik niet echt heb ingezet op klimvluchters maar meer op puncheurs voor de overgangsritten, zoals Pacher en Hermans. Die twee had ik overigens op de bank toen ze 5 en 6 werden in etappe 7, dat was weer heel slecht ingeschat :)
Soms zit het onbedoeld heerlijk mee. Na vrolijk vele bankpunten te hebben verzameld vandaag uitgegaan van grote vluchtersgroep met o.a. captain WvA, Strong en Vacek (ook Narvaez en Campenaerts opgesteld). Dat de mannen het op deze manier dan waar maken is voor mij puur geluk en voelt toch des te meer als een prachtig cadeautje..! Een mooie wederdienst na de puntjes op de bank! Bittner die ik (uiteraard) niet voor deze etappe had opgesteld en die zich in de laatste paar honderd meter gewonnen geeft was de kers op de taart: zelfs geen klein zuur nasmaakje nodig, euforie ten top!
Op naar de dag van morgen, daar veiligheidshalve maar gewoon mijn klassementsmannen..
Voor de verandering slechts één coureur met bankpunten, helaas wel de nummer 1. Alle aanvallers (inclusief strong) opgesteld en WVA captain, dus eindelijk eens aan de goede kant nadat ik voorgaande etappes constant verkeerd had opgesteld.
Voor morgen de klassementmannen. Ik heb geen Roglic en twijfel tussen Landa, Mas en Rodriguez (Ineos). Het is een lange klim, dat moeten de drie bovenstaande goed kunnen. Was het eergisteren een eenmalige inzinking van Mas? Zet Rodriguez zijn opmars voort? Rijdt Landa stoïcijns in eigen tempo voorop naar de top? Ik neig toch naar Mas. Iemand die zijn/haar mening wil ventileren?
Fair enough. Ik zou het niet durven, als ik zo hoog zou staan om Roglic vandaag te banken (want, stel dat, het blijft toch een klim van ruim 20km). Maar goed ingeschat dus, en 'risico's' nemen loont vandaag.
Succes met het vasthouden van plek 1!
Ik zit in hetzelfde straatje zonder Roglic en twijfelde tussen Mas, Rodriguez en skjelmose.(Geen Landa ook)
Door de "inzinking" (bezwaarlijk een echte inzinking te noemen) van Mas toch maar voor Rodriguez gekozen, want die lijkt wel beter en beter te worden.
Hopelijk kan Benno nog een dagje langer z'n rode truipunten doorgeven aan Lafay en zichzelf, maar ik vrees voor de zaak. (Dit wordt mss de laatste opstelbeurt van Lafay)
Verder moeten Kuss, Carapaz en Yates de meubelen redden.
Wva haalt z'n punten sowieso :)
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.