Nu lijkt deze Vuelta alles mogelijk, maar ik kan jullie moeilijk volgen. Mas vandaag banken voor Lafay? En (@Oerdewai) je zegt dat het vandaag voor de AK-mannen is, maar van Landa, Rodriguez en Mas moet je er twee op de bank zetten?
Neeneee :p
Het ging over een twijfel tussen Mas, skjelmose, rodri als kopman ;) die staan er voor de rest gewoon in hoor.
Al lijkt Mas op de bank zetten voor Miquel mss geen slechte keuze ;) (grapje)
Wat een luxe. Ik moet affini al opstellen..;)
zou sowieso kuss en carapaz opstellen.
de andere plekken is afhankelijk waar je in het klassement staat. Sta je hoog zou ik voor van aert sowieso gaan. En dan gokken. Anders twee van de aanvallers
Over Tiberi's vorm ben ik het met je eens. Al waren die steile aankomsten wel iets wat hem goed ligt en heeft hij geen 'zware' bergetappe uitgereden.
Maar hij (en Arensman en Cian dus ook) is vooraf 500k duurder dan Mas en Kuss. 1mil meer dan Landa en Carapaz. En zelfs 1,5mil duurder dan Skjelmose. En in mijn ogen heeft hij nergens laten zien dat hij deze verschillen in prijs waard zou kunnen zijn.
Goed bezig was hij zeker, voor de pickers is zijn uitvallen absoluut vervelend maar hij was vooraf gezien gewoon overpriced.
Lijkt mij haast dat de prijs van deze gasten geknipt en geplakt is uit de afgelopen Giro waar ze ook allemaal aan t vertrek stonden en ik meen hetzelfde kosten. Alleen is het grote verschil dat ze toen bij de betere AK mannen hoorden en dat ze in dit deelnemersveld eerder bij de outsiders hoorden. Daarmee dus overpriced, want niet eens de grootste kanshebbers op wit.
Rodriguez wat mij betreft met daarachter Arensman, Tiberi en Uijtdebroeks die het eerder al hebben laten zien en dan had je nog Del Toro, Skjelmose en Lipowitz. Wel een dusdanig grote groep dat je vooraf weinig zekerheid had.
Ik lees met toch wel wat jaloezie de reacties dat mensen puntenopvullers kunnen (lees: moeten) opstellen. Hier nog iedere dag keuzestress, vandaag Castrillo, McNulty en Fortunato op de bank gehouden. Ik hoop niet dat Castrillo weer met de volle mep aan de haal gaat vanuit de vlucht. De vorige keer had ik hem uiteraard ook op de bank
Ben het er zeker mee eens dat de 3.5M jongeren overpriced waren. Maar dat gold eigenlijk ook voor Almeida, Yates, DFM en een hele rits sprinters. En je moest dat budget toch érgens aan besteden. Volgens mij kun je het beter omdraaien: Mas, Landa en Pats waren te goedkoop. Al zie je dat niet per se terug in hun pickrates, dus misschien heeft de stagiair de prijskaartjes qua 'populariteit' wel correct ingeschat.
Ik koos mede voor Broekuit vanwege de relatief zekere truipunten via Wout. Als Cian dan zelf ergens op plek 10-15 AK zou rijden, was dat prima voor plekje 8/9 in je bergteam. Nogmaals: normaal gesproken geef je daar geen 3.5M aan uit, maar het budget was ruim genoeg.
Ik baal er wel stevig van dat hij nu uitvalt. Ervan uitgaande dat Wout beide truien behoudt, zijn dat 7x12 + 2x18 = 120 punten down the drain voor mijn toch al flink gedecimeerde team. En dat is dan nog exclusief ritzeges van Wout en/of eigen punten van Cian. Nu ga ik natuurlijk wel andere renners op dat plekje opstellen die de schade kunnen beperken. Maar dan hebben we het over het zoveelste gokje op Del Toro of een paar vaste sprokkelpuntjes.
Dat Vine voor de bergtrui zou gaan was wel duidelijk maar als hij de eerste 3 bergen als 1e boven komt heeft hij evenveel punten als van Aart. Maar heeft hij de trui dan? Ervan uitgaande dat de kopgroep niet het einde haalt..krijgt de hoogste in het klassement hem omdat Soler m nu heeft?
Edit: Scorito zegt van Aart nog..maar wat is de criteria?
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.