Het verschil is dat Van Aert meedoet in de vuelta en garantie was op teampunten.
Cian&kuss hoeven daarom al minder punten zelf bij elkaar te fietsen. Je kan ze prima zien als 2.5M en 2M picks aangezien ze zomaar 100+ aan teampunten krijgen.
Ik hoorde op tv (maar heb dit niet gecheckt) dat dit wordt bepaald door de volgorde van doorkomst op de cols. Op de eerste categorie stonden geloof ik gelijk maar bij de tweede categorie was van Aert net iets beter. Maar voor degene die dat heel gedetailleerd wil weten, dit zal toch wel te vinden zijn op internet (Vuelta zal toch wel een reglement hebben).
Ik krijg het idee dat Gall gisteren express heeft laten lopen, omdat ie moet knechten voor O'Connor terwijl hij beter klimt. Hij hoopt nu de ruimte te krijgen in de vlucht met als smoes dat ie op het eind altijd nog kan terugzakken om O'Connor te helpen als dat moet. Gall is mijn etappefavoriet voor morgen!
Weet je wat ik meeneem naar volgende selecties bij Scorito? Schijt hebben aan 'geld overhouden'.
Ik heb bijvoorbeeld Pau 'geupgraded' naar Marit omdat ik nog 250.000 open had staan, maar eigenlijk meer vertrouwen had in de renner in het donker groen en vooraf al baalde dat ik 'm wisselde. En hetzelfde met Castrillo, die ook ergens sneuvelde omdat ik een duurdere of betere GC man kon selecteren, terwijl ik op basis van zijn presteren vooraf had ingeschat dat ie goed was.
Hebben jullie nog goede voornemens als overpeinzingen tijdens de rustdag?
Ik denk dat je wel een punt hebt, maar wel specifiek voor een Vuelta met weinig sprinters en veel aanvallersritten. Normaliter leveren duurdere klassementsmannen en sprinters over het algemeen ook meer punten. Het zou me niet verbazen als deze keer het optimale team 1 tot 2 miljoen overhoudt.
Er staat op mijn verbeterpuntenlijst al 3 keer 'neem geen dure aanvaller' (ja ik ben heel koppig). Maar dat lijkt dan weer niet op te gaan in deze Vuelta. Ik denk dat Soler zich in het optimale team fietst.
Ja snap je punt! Die aanvallers zijn het meest onvoorspelbaar in de Vuelta (en Klassiekerspel ook vind ik). Een van mijn weinige goede keuzes voor deze editie is Mas en Soler kiezen. Zij bewijzen steevast dat ze de Vuelta ademen en leven voor die koers. Volgend jaar worden het wederom twee kliks.
Heel frustrerend. Herrinner me een moment waar ik zeer tevreden was en dus 750.000 volgens mij over had. En cognitief gaat het dan gewoon mis: dan klopt het niet...
...terwijl die bedragen geen fuck zeggen. Heb even de huidige top 10 GC, top 5 sprint en berg aan rennerwaardes bij elkaar opgeteld. Precies 47 miljoen! Zitten we dan met de Almeida's, Uijtdebroeksen, Tiberi's, Tarlings, Arensmannen van bij elkaar al een slordige 18 miljoen knaken.
Blijft zo'n ongelofelijk tering leuk rot spel!
Geen verbeterpunt tov mijn eigen team, maar ik ben wel benieuwd hoe de teams die maar 3-4 sprinters meenamen het doen. Daar zag je er vooraf toch aardig wat van voorbij komen. Dan ook nog eens met een Tarling die de tijdrit niet wint (waar ik zelf ook wel 95% vanuit ging dat ie dat 'even' zou doen, maar niet echt m'n hele team op ingericht).
Als ik dan kijk waar ik zelf de grootste sprongen op de ranglijst gemaakt heb dan zijn het duidelijk de sprintritten (6 sprinters mee), maar lijkt erop dat ik met oa Miquel & Vacek ook wel een beetje het geluk aan mijn zijde had bij het uitkiezen van de juiste poppetjes.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.