Scorito Vuelta 2024

1 2 ... 96 ... 104 105
Hay
Villa
#2371
C rodriguez en anders lipowitz denk ik

Dan zou je moeten kijken of je b.v. nog ergens de odds/voorspellingen kunt vinden. Ik zou zeggen Carlos Rodriguez en Tiberi. Lipowitz zou ik vooraf nog achter Arensman en Uijtebroeks hebben ingeschat.

Valvermeer
Dekkerony
#2375
Dat Vine voor de bergtrui zou gaan was wel duidelijk maar als hij de eerste 3 bergen als 1e boven ko...

Denk het niet Van Aert had eerder 46 punten dan Vine

Laatst gewijzigd
CAI

Het gaat erom wie er het vaakst als eerste is boven gekomen bij de hoogste classificatie berg. Als dat gelijk is dan het vaakst bij een categorie berg lager. 

ditisdavid

De eerste zes van de klassementsrenners vandaag, dit zijn van die fijne dagen...

Michielenwaaier
John McBennett
#2373
Ik lees met toch wel wat jaloezie de reacties dat mensen puntenopvullers kunnen (lees: moeten) opste...

That did not age well.. balen dat je Castrillo niet hebt opgesteld! Wat rijdt die een ongekend goede Vuelta zeg. Gaan we nog veel van zien komende jaren.

Frank Visser
John McBennett
#2373
Ik lees met toch wel wat jaloezie de reacties dat mensen puntenopvullers kunnen (lees: moeten) opste...

Sterkte John, misschien gaat Castrillo ter verzachting van het leed nu voor de bollen....

Villa
Hay
#2376
Dan zou je moeten kijken of je b.v. nog ergens de odds/voorspellingen kunt vinden. Ik zou zeggen Car...

Tiberi uiteraard ook maar van de anderen was ik niet direct overtuigd, ook zeker icm het prijskaartje. 

lipowitz heb ik sws wel een zwak voor, die kan wel fietsen

ProScoritoManager
Coureurs du Courage
#2369
Lijkt mij haast dat de prijs van deze gasten geknipt en geplakt is uit de afgelopen Giro waar ze ook...

Tiberi was 2,5 in de giro. Die weet ik iig zeker. Arensman en uijtdebroeks dacht ik 4 en 3, dus zeker geen copy-paste van de giro. 

ditisdavid
ProScoritoManager
#2383
Tiberi was 2,5 in de giro. Die weet ik iig zeker. Arensman en uijtdebroeks dacht ik 4 en 3, dus zeke...

Uijtdebroeks was 3.5 in de Giro.

Arne Riis
ditisdavid
#2384
Uijtdebroeks was 3.5 in de Giro.

Maar daar was de tegenstand afgezien van Pogi om te huilen. Cian (of Arensman) had daar met wat mazzel misschien wel podium kunnen rijden.

 

Dat zag in in deze Vuelta echt op geen enkele manier voor me.

Laatst gewijzigd
Pieter Bijl
Arne Riis
#2385
Maar daar was de tegenstand afgezien van Pogi om te huilen. Cian (of Arensman) had daar met wat mazz...

Het verschil is dat Van Aert meedoet in de vuelta en garantie was op teampunten.

 Cian&kuss hoeven daarom al minder punten zelf bij elkaar te fietsen. Je kan ze prima zien als 2.5M en 2M picks aangezien ze zomaar 100+ aan teampunten krijgen.

RappeEddy

Het kan niet anders dat het een doel voor Castrillo is om nu te gaan voor de bollen. 

Aanklampen
Valvermeer
#2377
Denk het niet Van Aert had eerder 46 punten dan Vine

Gaat volgens mij op basis van rangorde AK.. Overigens eerst nog gekeken of beiden een 1e categorie berg als eerste hebben bedwongen. Daarin staat het volgens mij 2-2... Wout staat hoger in AK.

Hay
Aanklampen
#2388
Gaat volgens mij op basis van rangorde AK.. Overigens eerst nog gekeken of beiden een 1e categorie b...

Ik hoorde op tv (maar heb dit niet gecheckt) dat dit wordt bepaald door de volgorde van doorkomst op de cols. Op de eerste categorie stonden geloof ik gelijk maar bij de tweede categorie was van Aert net iets beter. Maar voor degene die dat heel gedetailleerd wil weten, dit zal toch wel te vinden zijn op internet (Vuelta zal toch wel een reglement hebben).

Edd1e

Allebei 2x 1e categorie als 1e boven, maar Van Aert 6x bij een 2e categorie en Vine 0x. 

hjjanssen1973

Ik krijg het idee dat Gall gisteren express heeft laten lopen, omdat ie moet knechten voor O'Connor terwijl hij beter klimt. Hij hoopt nu de ruimte te krijgen in de vlucht met als smoes dat ie op het eind altijd nog kan terugzakken om O'Connor te helpen als dat moet. Gall is mijn etappefavoriet voor morgen!

Laatst gewijzigd
hjjanssen1973
RappeEddy
#2387
Het kan niet anders dat het een doel voor Castrillo is om nu te gaan voor de bollen. 

Eens. Net als Vine. Van Aert laat dit lopen denk ik.

martijncr

Weet je wat ik meeneem naar volgende selecties bij Scorito? Schijt hebben aan 'geld overhouden'.

Ik heb bijvoorbeeld Pau 'geupgraded' naar Marit omdat ik nog 250.000 open had staan, maar eigenlijk meer vertrouwen had in de renner in het donker groen en vooraf al baalde dat ik 'm wisselde. En hetzelfde met Castrillo, die ook ergens sneuvelde omdat ik een duurdere of betere GC man kon selecteren, terwijl ik op basis van zijn presteren vooraf had ingeschat dat ie goed was. 

Hebben jullie nog goede voornemens als overpeinzingen tijdens de rustdag? 

Poule d'Or
martijncr
#2393
Weet je wat ik meeneem naar volgende selecties bij Scorito? Schijt hebben aan 'geld overhouden'. Ik...

Ik denk dat je wel een punt hebt, maar wel specifiek voor een Vuelta met weinig sprinters en veel aanvallersritten. Normaliter leveren duurdere klassementsmannen en sprinters over het algemeen ook meer punten. Het zou me niet verbazen als deze keer het optimale team 1 tot 2 miljoen overhoudt.

 

Er staat op mijn verbeterpuntenlijst al 3 keer 'neem geen dure aanvaller' (ja ik ben heel koppig). Maar dat lijkt dan weer niet op te gaan in deze Vuelta. Ik denk dat Soler zich in het optimale team fietst.

Laatst gewijzigd
martijncr
Poule d'Or
#2394
Ik denk dat je wel een punt hebt, maar wel specifiek voor een Vuelta met weinig sprinters en veel aa...

Ja snap je punt! Die aanvallers zijn het meest onvoorspelbaar in de Vuelta (en Klassiekerspel ook vind ik). Een van mijn weinige goede keuzes voor deze editie is Mas en Soler kiezen. Zij bewijzen steevast dat ze de Vuelta ademen en leven voor die koers. Volgend jaar worden het wederom twee kliks. 

 

Ecko

Ik zou zo graag willen dat Ricci & Toro eens waar voor hun geld leveren, maar ik ga morgen toch voor Poole en Zana (naast m'n AK-mannen). 

dr klaas

Als je denkt dat je 500 man meer punten haalt als je 750 man dan zou de keuze simpel moeten zijn, mits het  type renner gelijk is natuurlijk. ? Vraag is dan of je je andere 750 man dan naar een 1 miljoener  moet upgraden. 

Maar het gekregen budget moet op !!!  Herkenbaar overigens. 

martijncr
dr klaas
#2397
Als je denkt dat je 500 man meer punten haalt als je 750 man dan zou de keuze simpel moeten zijn, mi...

Heel frustrerend. Herrinner me een moment waar ik zeer tevreden was en dus 750.000 volgens mij over had. En cognitief gaat het dan gewoon mis: dan klopt het niet... 

...terwijl die bedragen geen fuck zeggen. Heb even de huidige top 10 GC, top 5 sprint en berg aan rennerwaardes bij elkaar opgeteld. Precies 47 miljoen! Zitten we dan met de Almeida's, Uijtdebroeksen, Tiberi's, Tarlings, Arensmannen van bij elkaar al een slordige 18 miljoen knaken. 

Blijft zo'n ongelofelijk tering leuk rot spel! 

hjtimmer

Wie te cappen vandaag...? Gc (roglic) , aanvaller (Woods) of een aanvaller met minimaal één trui aan het einde van het verhaal (van Aert) . Dilemmaatje.. 

ProScoritoManager
martijncr
#2393
Weet je wat ik meeneem naar volgende selecties bij Scorito? Schijt hebben aan 'geld overhouden'. Ik...

Geen verbeterpunt tov mijn eigen team, maar ik ben wel benieuwd hoe de teams die maar 3-4 sprinters meenamen het doen. Daar zag je er vooraf toch aardig wat van voorbij komen. Dan ook nog eens met een Tarling die de tijdrit niet wint (waar ik zelf ook wel 95% vanuit ging dat ie dat 'even' zou doen, maar niet echt m'n hele team op ingericht).

Als ik dan kijk waar ik zelf de grootste sprongen op de ranglijst gemaakt heb dan zijn het duidelijk de sprintritten (6 sprinters mee), maar lijkt erop dat ik met oa Miquel & Vacek ook wel een beetje het geluk aan mijn zijde had bij het uitkiezen van de juiste poppetjes.

1 2 ... 96 ... 104 105

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.