Scorito Vuelta 2024

1 2 ... 97 ... 104 105
Goelau
ProScoritoManager
#2400
Geen verbeterpunt tov mijn eigen team, maar ik ben wel benieuwd hoe de teams die maar 3-4 sprinters...

98,4% met WVA, Groves, Marit en Livyns.

dr klaas

Huidige nummer 4 ook 4 sprinters, het gaat erom wie je wel hebt niet perse hoeveel van welke. 

martijncr
ProScoritoManager
#2400
Geen verbeterpunt tov mijn eigen team, maar ik ben wel benieuwd hoe de teams die maar 3-4 sprinters...

Ja goeie vraag! Misschien is het de combi van precies de juiste en genoeg sprinters mee die verschil maken? Ik heb er 5 mee: Van Aert, Strong, Marit, Canal en Vacek. Doordat Marit en Canal matig presteerde in de sprints tot nu toe, Vacek volgens mij ook maar 1 keer echt goed meezat in de gekende sprintetappes, verlies je heel veel punten tov Pau en Groves die er altijd en goed bij zaten. Je risico wordt iets beter gespreid met meer sprinters in je team. 

EDIT: Ha! Bovenstaande comments bewijzen direct dat mijn veronderstelling dus larie is... 

Laatst gewijzigd
ProScoritoManager
dr klaas
#2402
Huidige nummer 4 ook 4 sprinters, het gaat erom wie je wel hebt niet perse hoeveel van welke. 

Wie van Wout, Groves, Strong, Vacek & Aberasturi reken jij dan niet tot de sprinters?

Niet dat ik het per se een sluitend antwoord op mijn vraag vind, maar uit interesse toch even gekeken naar de top10 teams: 3 met 5 sprinters, 4x 6 en 3x 7.

@Goelau: Wow nette score met 4 sprinters! Zeker als je bedenkt dat je 2 opvulsprinters op z'n best matig presteren. Ik neem dan haast aan dat je op klassementsvlak en/of vluchtersvlak precies de goede keuzes gemaakt hebt? Of een van de weinige forumleden die hun bankpunten tot een minimum hebben kunnen beperken ;)

tour barbaar

Mijn laatste keuze moet genomen worden tussen Bennet en Poole.

wat zou jullie pick zijn?

dr klaas
ProScoritoManager
#2404
Wie van Wout, Groves, Strong, Vacek & Aberasturi reken jij dan niet tot de sprinters? Niet dat...

Strong is Marit denk ik, en Vacek sprint niet mee in 2 en 5, maar dat zou een halve sprinter kunnen zijn en presteert top natuurlijk net als Kung een halve sprinter is gebleken. 

ProScoritoManager
dr klaas
#2406
Strong is Marit denk ik, en Vacek sprint niet mee in 2 en 5, maar dat zou een halve sprinter kunnen...

Ah Marit ipv Strong idd. Vacek heb ik idd meegeteld als sprinter. Sprint wat onvoorspelbaar mee, maar ondertussen wel een keurige tweede en vierde plek. En een twaalfde plek, maar voor een sprinter van 1 miljoen die op andere plekken zijn punten ook pakt klaag ik daar niet over. En door bijzonder verloop van de eerste paar ritten ook prima opstelbaar in de sprints waar hij niet meedeed. Maar vooral in het kader van de oorspronkelijke discussie: Ik denk dat zo'n beetje iedereen die Vacek mee had, hem in eerste instantie mee had als sprinter. Dat hij daarbij opstelbaarheid heeft in de TT's en heuvelachtige overgangsetappes is mooi meegenomen, maar in deze editie van de Vuelta had het overgrote deel van de spelers hem toch mee als sprinter vermoed ik.

Daan Brakenhoff
ProScoritoManager
#2407
Ah Marit ipv Strong idd. Vacek heb ik idd meegeteld als sprinter. Sprint wat onvoorspelbaar mee, maa...

Als daadwerkelijk vrijwel iedereen die Vacek koos hem in eerste instantie als sprinter meenam, heeft vrijwel iedereen niet geluisterd naar de woorden van de ploeg.

https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/moet-lidl-trek-plan-vacek-aan-grote-sprints-gaan-we-niet-meedoen-omgooien-na-knaltijdrit-vuelta/amp

Ik denk dat een groot deel hier ook van dit interview op de hoogte was. Het was vooraf dus meer een keuze voor de itt en gereduceerde sprints (en als plekje 6/7 ook misschien wel een plekje waard in je sprintequipe). Naar mijn ogen pakt de keuze door het 'overpresteren' in de eerste tijdrit wel iets beter uit dan vooraf voorspeld, maar wie hem wel eens heeft zien rijden (voor Nys) is denk ik voor de rest niet geschrokken van zijn prestaties. 

Punchen of verzuipen

Als je Vacek tekeer zag gaan in bijvoorbeeld de Baloisa Tour en Tour of Norway dan mocht je inderdaad wel iets van hem verwachten in de meer gereduceerde sprints een aanvalsetappes. Voor 1M twee keer kunnen opstellen in tijdritten + leuke kansen in gereduceerdesprintetappes en aanvalsritten leek mij een prima deal, zelfs zonder echte massasprintgaranties.

Zitvlees
Punchen of verzuipen
#2409
Als je Vacek tekeer zag gaan in bijvoorbeeld de Baloisa Tour en Tour of Norway dan mocht je inderdaa...

Kijken jullie die hele wedstrijden dan, of de samenvatting?

Ik zelf heb enkel tijd om wat uitslagen te lezen..

Punchen of verzuipen
Zitvlees
#2410
Kijken jullie die hele wedstrijden dan, of de samenvatting? Ik zelf heb enkel tijd om wat uitslagen...

Meestal samenvattingen, soms de finale terugkijken. Daarnaast ook veel podcasts die koersen bespreken en verhaal achter een uitslag bespreken.

chassepatatemayonaise
tour barbaar
#2405
Mijn laatste keuze moet genomen worden tussen Bennet en Poole. wat zou jullie pick zijn?

Poole heeft al iets meer laten zien. Hoewel Bennett kan verassen, zat bij de laatste etappe even mee maar kwam uiteindelijk op 22 minuten achterstand binnen, heeft nu dus weinig meer te verliezen..

OneTrickPony

Help! (Ploegleider)

Roglic, Mas, Carapaz, Skjelmose, WvA, Vine, Poole, Narvaez
Bank: Vacek, Bittner, Affini

Vandaag wil ik Vacek er alvast in i.v.m. morgen, morgen Bittner. Maar wie haal ik er uit...?

Laatst gewijzigd
Jommelb
OneTrickPony
#2413
Help! (Ploegleider) Roglic, Mas, Carapaz, Skjelmose, WvA, Vine, Poole, NarvaezBank: Vacek, Bittner,...

Vandaag Vacek erin voor morgen? Ik mis de logica hier eerlijk gezegd.

OneTrickPony
Jommelb
#2414
Vandaag Vacek erin voor morgen? Ik mis de logica hier eerlijk gezegd.

Ik mag 1x per dag wisselen in Ploegleider. Had het op het ploegleider draadje kunnen vragen maar daar gebeurt bijna niks

Daan Brakenhoff

Bij Visma | LaB denken ze vandaag niet aan Van Aert

'Het is een lastige etappe, maar de kans zit er wel in dat het een sprint wordt. Daar gaan we natuurlijk vol voor met Wout van Aert. Het is vandaag niet het beste idee dat hij in de vlucht gaat. Wout zou vandaag graag wat bergpunten sprokkelen, maar... Hij mag alles van ons en hij voelt het natuurlijk zelf het best aan, maar ik denk niet dat dat het beste idee is', aldus Grischa Niermann bij HLN

 

Stel je sprinters maar weer op! ;)

KV
Daan Brakenhoff
#2416
Bij Visma | LaB denken ze vandaag niet aan Van Aert 'Het is een lastige etappe, maar de kans zit er...

Moest dit ook eerst 2x lezen voor ik het begreep

ProScoritoManager

Uit het Scorito liveblog:

"Nu de kopgroep de zegen van het peloton heeft, staat leider Ben O'Connor wel overdreven lang langs de kant met wat problemen aan zijn fiets. Het schaadt allicht niet, want zijn ploegmaats mennen de meute aan de kop van het peloton. De koplopers zien hun voorsprong significant oplopen naar een prachtige marge"

Krijgen we nu ook al schwalbes in het wielrennen?

Dekkerony
Ecko
#2396
Ik zou zo graag willen dat Ricci & Toro eens waar voor hun geld leveren, maar ik ga morgen toch...

Goeie zet! Al zit Ricci er ook bij. 

Edit: ook del Torro.

Maakt dus niet uit voor welke maar je had of hebt liever natuurlijk voor alle 4 gekozen🙈

Laatst gewijzigd
Pom titcock

Wat is Wout z'n plan nou vandaag? Bergtrui/ punten trui?

Ecko
Dekkerony
#2419
Goeie zet! Al zit Ricci er ook bij.  Edit: ook del Torro. Maakt dus niet uit voor welke maar...

En Del Toro ook! Ik had ze alle vier moeten opstellen en twee AK-mannen minder. Maar Covadonga is nog ver.

Van Aert zit trouwens ook op m'n bank, ik ga liever voor een gok met pakweg Zana dan de 'zekere punten'. 
Edit: ja inderdaad dus. Al gaat het van hun klassering binnen de top 20 afhangen.

Laatst gewijzigd
Ecko
Pom titcock
#2420
Wat is Wout z'n plan nou vandaag? Bergtrui/ punten trui?

Wout wil alles (maar moet just niks).

John McBennett

Toen Castrillo won steeds Riccitello opgesteld. Nu voor Castrillo gegaan vanwege de vlakke aanloop. Schrijf Riccitello maar op voor de winst!

Jasperdewaal11

Lijkt mij dat de AK-mannen voor de overwinning gaan rijden. Of iemand uit de kopgroep moet een wonderdag hebben en dat zie ik niet zo snel. Al zou ik hopen op de opgestelde Poole 😋

Valvuillerdemoz

Ooh oh o! Nu zit ie eindelijk wel een keer mee. Precies de dag dat ik hem toch maar weer eens gebankt heb. Die Poole is wel funest voor mijn poule!

1 2 ... 97 ... 104 105

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.