Verbeterpunten Reageerders

1 2 ... 19 20 21 22
Romāns Vainšteins

Andersom is het gewoon ook goed dat reageerders gewoon de vrijheid hebben om intuïtief hun gedachten neer te pennen zonder een achterliggende (bedrijfs)filosofie waarin constant 'het geheel der dingen' in acht genomen moet worden. Ook hoef je als (gezond) kritisch forumlid niet altijd stil te staan bij de algemene sfeer behouden, vind ik. Het gaat om discussie en niet om een woonvorm of zo.

Laatst gewijzigd
Wheely
Whyze Katje
Ik zou persoonlijk beginnen bij een aantal reageerders om het verschil te leren tussen positieve opb...

"Hoe geef je kritiek en hoe ga je er mee om" kan ook de insteek zijn maar juist de ontvanger zal het onderscheid moeten gaan maken tussen de soorten kritiek/feedback in deze. Voor mijn gevoel gaat dat momenteel mis hier en dat is zonde van ieders energie.

Ik verwacht overigens helemaal niet dat WF aan mij verantwoording komt afleggen net zomin als ik dat bij de bakker doe, bij de bank wel. ;-) Het heeft met verantwoording nul komma nul te maken. Wat ze met kritiek doen is ook helemaal aan hun maar ik heb het gevoel dat ze het verbeterpunten topic en kritiek op artikelen momenteel als iets heel vervelends ervaren en dat is volgens mij niet nodig en dat zou ik dus graag anders zien.

Laatst gewijzigd
santakraam
Wheely
"Hoe geef je kritiek en hoe ga je er mee om" kan ook de insteek zijn maar juist de ontvanger zal het...

Zo gauw als de bakker op mij kritiek gaat hebben, zoek ik een andere bakker:). Nee, misschien moeten we het met z'n allen niet zo serieus nemen. Tot op zekere hoogte. Mij gaat bv die privacy aan het hart, een ander zal dat worst wezen (vooral de onvindbare worsten natuurlijk). De vraag is natuurlijk: hoe ga je een goed werkende community hebben/behouden, zonder daar veel moderatietijd in te steken? Het opheffen van forum/reacties is een aanzienlijke downgrading natuurlijk, precies dát wat wf bijzonder maakt, haal je weg.

De reacties worden meer gelezen dan het forum, maar verdwijnen ook snel weer, op het forum blijven de dingen staan. Moeten de huisregels worden aangepast? Moet er meer tijd in moderatie gestoken worden? Één ding weet ik: 'jullie reageerders' bestaat niet, dus zal er altijd verschil zijn in dat wat je wilt, en dat wat er gebeurt. Ook al heeft 99% het goed voor (en zelfs als je het goed voor hebt, kun je onbewust schade berokkenen, ik kan er over meepraten), die 1% gaat er altijd zijn.

Het enige wat werkt: communicatie! Keer op keer, scherp blijven, vragen stellen, antwoorden zoeken. Als het lang stil blijft vanuit wf, dan voel je de onvrede toenemen. En dan wordt het al snel irritant (zoals een flitser die maar blijft hameren op de privacy, of iemand die daar de hele tijd tegen ingaat:). Duuuus: communicatie, met een vleugje luchtigheid en humor, van alle kanten, en dan blijkt dat er helemaal niet zoveel moderatietijd nodig is.

Whyze Katje
Wheely
"Hoe geef je kritiek en hoe ga je er mee om" kan ook de insteek zijn maar juist de ontvanger zal het...

Met alle drek die hier regelmatig op het forum en onder de comments (de chat blijf ik wijselijk heel ver vandaan) wordt geplaatst, zou ik mijn geduld ook inmiddels wel een beetje verloren hebben. Heel enkel als ik echt vind dat iets ver over de scheef gaat (met name als het richting sporters is gericht) meld ik wel eens een comment. Ik heb daarbij eens aangegeven dat ik mij verbaas over de hoeveelheid drek die ze hier tolereren en of ze ook nog maar enigszins trots zijn op hun eigen website. Als het mijn nest was zou ik het niet op deze manier laten bevuilen, ik vind eerlijk gezegd dat hier veel te veel getolereerd wordt. Maar goed dat is mijn mening. Als het mij niet bevalt dan kom ik hier niet meer. Nu doe ik dat in beperkte zin. Ik lees de meeste draadjes op het forum niet en comments van een bepaalde reageerders en de reacties er op sla ik over, net als de artikelen die me niet interesseren. Je kunt hier kritiek geven, dat is al heel wat, bij de meeste bedrijven kun je dat niet eens. Misschien dat sommige reageerders hier eens tot zich door laten dringen dat er mensen van vlees en bloed zitten aan de andere kant, en bij WF zijn dat hardwerkende mensen, nee, ik ben het niet altijd met ze eens en dat is prima. Maar het is hun bedrijf en niet het mijne. 

Laatst gewijzigd
esims5.0

De cursus omgaan met teleurstellingen gaat wederom niet door.

SolitaryShell
Whyze Katje
Ik zou persoonlijk beginnen bij een aantal reageerders om het verschil te leren tussen positieve opb...

Vreemd, je stelt dat verantwoording afleggen niet hoeft, maar Wielerflits eist wel verantwoording bij de gebruikers en als ze de telefoon niet opnemen worden ze door het slijk gehaald.

Wat mij betreft is allang duidelijk dat het ontvangen van kritiek uiterst moeilijk ligt bij Wielerflits. Of dat komt omdat ze a) er van overtuigd zijn dat ze zelf toch altijd al volledig de wijsheid in pacht hebben of b) dat ze heel moeilijk vinden om hun ongelijk toe te geven, ik weet het niet. Zal wel een combi van die twee zijn.

Het is ook gewoon een wisselwerking. Als je met opbouwende kritiek komt en daar wordt op vaak hautaine wijze niets mee gedaan of zelfs vijandig op gereageerd, dan kun je niet verwachten dat het altijd maar opbouwend blijft.

Je post hierboven van dat je bij de meeste bedrijven geen kritiek kunt leveren, deel ik niet. Welke bedrijven heb je het dan over? Mijn mailbox wordt volgespamd met enquêtes over geleverde producten en diensten waar ik alles kan zeggen wat ik wil over het product en het bedrijf, er zijn tig sites waar je ook buiten het bedrijf om alles wat god verboden heeft over ze mag zeggen. En zeker elk zichzelf respecterend medium, en Wielerflits vindt dat ze behoren tot het summum van de media in Nederland, heeft een manier om in contact te komen met lezers en kritiek te ontvangen, graag zelfs. Bijvoorbeeld de Ombudsman van NRC Handelsblad. En ja, daar komen ook mea culpa's uit voort, iets wat bij Wielerflits nogal ontbreekt.

Whyze Katje

Ja je mag een multiple choice lijstje invullen of een mailtje sturen echter die worden nooit gepubliceerd. En bij kranten wordt heel soms iets behandeld door een ombudsman. Of er iets met kritiek gedaan wordt weet je meestal niet.

esims5.0

Nu het over ombudsman gaat, heb ik ook nog een verhaal. Wielerflits is een commercieel bedrijf en die zijn natuurlijk vrij om te doen wat ze willen. Ik vind dat dat anders ligt bij de publieke omroep. Het begon hiermee:

Mijn allereerste reactie aan hem gericht en gelijk geblokkeerd. Na nog wat van dit soort incidenten, waarbij ik bij de omroep geen gehoor kreeg, heb ik contact gezocht bij de ombudsman van de publieke omroep. In dit geval een vrouw (Margo Smit). Vriendelijke reactie ontvangen maar zij kan alleen maar iets doen in het geval van journalistieke kwesties. Een corrigerend mechanisme voor dit soort gedrag is er dus niet.

Overigens kon ik om het voorval met Wouter op Twitter nog wel lachen toen ik een week later dit zag. Over overspannen gesproken.

santakraam
esims5.0
Nu het over ombudsman gaat, heb ik ook nog een verhaal. Wielerflits is een commercieel bedrijf en di...

Karen heeft groot gelijk, bladblazers zijn hufters. Hier in de belt moet ieder blaadje weg, daar verdienen aardig wat slimmerds hun centjes mee. Maarrruuh, waarom heb je dit gepost hier?

Wheely

Wouter vd Goes is bij deze ook welkom op de trainingssessie! 

esims5.0
santakraam
Karen heeft groot gelijk, bladblazers zijn hufters. Hier in de belt moet ieder blaadje weg, daar ver...

"Maarrruuh, waarom heb je dit gepost hier?"

Heb je daar langer dan twee seconden over nagedacht? Want het staat er eigenlijk al. Wat het uitstapje naar bladblazers betreft: ik heb er zelf ook een ontzettende hekel aan. De ellende is ook nog dat mensen er op een mooie zomeravond mee aan de slag gaan. Ik had pas recent het artikel gelezen waar die Karen op reageerde en zag toen pas hoe groot de ergernis is. 

Laatst gewijzigd
Poeksel
Wheely
Wouter vd Goes is bij deze ook welkom op de trainingssessie! 

Ik neem aan als voorbeeld voor WF hoe om te gaan met vervelende zeikreacties?

Laatst gewijzigd
esims5.0
Poeksel
Ik neem aan als voorbeeld voor WF hoe om te gaan met vervelende zeikreacties?

Ik ben bang dat dit geen grap is. Ik moet ook gelijk denken aan Arjen Lubach die Jack Spijkerman opvoert als overstapcoach naar RTL.

Laatst gewijzigd
Marik
esims5.0
Nu het over ombudsman gaat, heb ik ook nog een verhaal. Wielerflits is een commercieel bedrijf en di...

Wouter vd Goes heeft meer dan gelijk in zijn reactie. Jij hebt gewoon niet door dat je ongelofelijk star en 1 dimensionaal op mensen reageert esims. Even wat zelfreflectie kerel.

esims5.0
xistnc
esims5.0
Says mister smeulend vuurtjes oppoken.

Een op zichzelfstaande post, compleet zonder context en ook zonder dat je kunt doorklikken naar het topic of de pagina om die context te bekijken? Kwalijke feature.

esims5.0

Je kunt doorklikken toch? Maar de essentie staat er: de mening van Marik was duidelijk ingegeven door iets anders. En dat is een ziekte waar wel meer mensen hier last van hebben: niet meer objectief aan de actuele discussie deelnemen vanwege andere discussies. Ik moet me zwaar vergissen of Wheely bedoelde dat Wouter van der Goes ook wel wat coaching kan gebruiken, en niet andersom als coach zou kunnen fungeren.

Romāns Vainšteins

Vintage Esims is dat, hij houdt ook scores bij en staat daar altijd voor.

Poeksel

@esims: hij reageert op een beschaafde manier op de onbeschofte reactie van jou. Kan me niet voorstellen dat op basis daarvan Wheely bedoelt dat hij degene is die coaching nodig heeft.

Romāns Vainšteins

Er is al collectief aan coaching gedaan, sommigen zijn gewoon immuun.

Ook een besef dat je als redactie beter hebt.

esims5.0
Poeksel
@esims: hij reageert op een beschaafde manier op de onbeschofte reactie van jou. Kan me niet voorste...

Dag Eddie,

Bedankt voor je mail! Ik vind het vervelend dat je een nare ervaring hebt gehad met een van onze dj’s. Ik ga je mail even doorsturen naar iemand die het bij Wouter neer gaat leggen. Bij deze ieder geval onze excuses!

Fijne dag & groet,
NPO Radio 2

De suggestie werd gewekt dat erop teruggekomen werd, maar dat is nooit gebeurd. Ik ga ervan uit dat ook jij hier niet objectief naar kunt kijken.

Marik
esims5.0
Dag Eddie, Bedankt voor je mail! Ik vind het vervelend dat je een nare ervaring hebt gehad met een...

Een meer dan correct antwoord van NPO 2 dat niet in discussie gaat met iemand die halsstarrig tegen een stukje muur blijft schoppen dat maar niet stukgaat. Ik had niet gedacht dat esims me nog kon verbazen/verrassen. Toch gelukt! 

Heb je echt niet door dat je extreem rechtlijnig naar zaken kijkt? 

esims5.0

Zeker wel. Ik zocht hem net ook al vanwege je "1-dimensionaal".

santakraam
xistnc
Een op zichzelfstaande post, compleet zonder context en ook zonder dat je kunt doorklikken naar het...

Misschien kan esims het even verduidelijken. Hij doelt hier op marik, die vorig jaar privacy heeft lopen schenden door de gegevens van esims te openbaren, door hem weg te treiteren, door naampjes te pikken, en zo af en toe hier te verschijnen als een goedeman maar gewoon aan het poken is. 

#teamesims

Marik
santakraam
Misschien kan esims het even verduidelijken. Hij doelt hier op marik, die vorig jaar privacy heeft l...

Sommigen leven echt in een hele bijzondere wereld. Onze lieve Heer heeft vreemde kostgangers.

1 2 ... 19 20 21 22

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.