Verbeterpunten Reageerders

1 2 ... 5 6 7 8 »
Puddingbenen

@Marik, is dit niet een mooi projectje voor jou als communicatieadviseur? Of denk je dat er geen eer te behalen is ;-)

Romāns Vainšteins

Ik ga in ieder geval een poging doen met adviseren om er een punt achter te zetten nu. Laat ons van alle zijden geen grootheidswaanzin oplopen van het belang van deze kwestie.

 

Txirrindularitza

Poeksel schreef: "Maar die informatie (de gebruikersnaam) is openbaar. Iedereen met een computer kan de gegevens van die persoon vinden. Het is dus niet zo dat Maxim in dit geval informatie misbruikt heeft die in vertrouwen gegeven is (hoe het met andere gevallen zit waarin hij telefonisch met gebruikers gebeld heeft weet ik niet)."

 

Als ik mijn huissleutel verlies of laat slingeren, betekent dat nog niet dat het voor de vinder ok is om zomaar mijn huis binnen te gaan. Het punt is niet dat het 06-nummer vindbaar was, het punt is dat iemand het blijkbaar een goed idee vindt om ernaar te zoeken, via google, en het vervolgens nog doodleuk te bellen ook. Blijkbaar houden sommigen er andere mores op na, maar ik kan me niet voorstellen wat voor kronkel je in je hoofd hebt als je dat doet, vanuit je functie voor deze site nog wel. Het lijkt me evident dat je eerst een PB stuurt of diegene er eens over wil praten. Maar nee, de gebruiker krijgt onder uit de zak omdat hij de telefoon niet opneemt! Mon dieu.

Ik ben meer dan twintig jaar hoofdredacteur geweest van een krant. Trust me Poeksel, je bent een uitzondering (maar jij mag dan ook over de prachtige schaaksport schrijven, én krijgt ervoor betaald! Dan moet je haast wel Hans Ree zijn, al ga ik daar niet op googlen....), maar 95% van de reacties die je krijgt is op fouten wijzen (mag, graag zelfs), al dan niet gefundeerde kritiek (mag ook), of geouwehoer en drek (soit). Zo is het gewoon. Daar leer je mee omgaan.

Waar ik van schrik is dat deze episode het gebrek aan professionele distantie bij Maxim blootgelegd heeft. En dat dat wellicht veel zegt over de manier waarop deze site gerund wordt. 

Waar ik ook van schrik, is dat men niet lijkt te begrijpen dat de mensen die zich hier roeren, dat doen omdat het ze aan het hart gaat! Als je helemaal geen reacties meer krijgt, ben je slechter af dan kritische reacties. Niemand zit hier om te trollen, iedereen die hier reageert doet dat omdat de site ze in meer of mindere mate aan het hart gaat. Dat tegemoet treden met een hautaine, arrogante houding, met je gebruikers meermaals oproepen om aan zelfreflectie te doen en er een topic voor te openen (zonder zelf die reflectie op te kunnen brengen) is het allerslechtste wat je kunt doen, maar dat is precies wat de redactie doet. Dat is amateuristisch, zonder professionele distantie, en vanuit de heup geschoten. Drie kwalificaties die ik liever niet zie bij een site die ik graag bezoek.

 

Laatst gewijzigd
esims4.0
Romāns Vainšteins
Ik ga in ieder geval een poging doen met adviseren om er een punt achter te zetten nu. Laat ons van...

Communicatieadviseur op Algemene Zaken dan maar Romans. Je verontwaardiging ventileren heeft niets met grootheidswaanzin te maken. Dat op een gegeven moment alles gezegd is, ben ik het wel mee eens, maar dat is niet wat je bedoelde. En wat mij betreft ook niet aan de orde.

OneTrickPony

Nou nou nou, je zoekt via Google de privégegevens van een reageerder op en belt 'm op of zijn negatief kritische reactie wat minder kan? Dat is zeer onprofessioneel. Ik had Wielerflits hoog zitten maar dit vind ik behoorlijk toxic.

Wat betreft moderatie: zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
Jullie laten heel veel gaan, bijvoorbeeld de ultranationalistische Nederlanders en Belgen die elkaar voor rotte vis uitmaken. Maar als je zélf een lading kritiek krijgt, waar deels ook een kern van waarheid in zit, dan kan het ineens niet meer. Dat vind ik onhandig, olie op het vuur van de toetsenbordridders.

Ik heb genoeg forums ten onder zien gaan omdat een paar schreeuwers geen strobreed in de weg wordt gelegd, zodat de beschaafde meerderheid er geen trek meer in heeft. Laat het hier niet gebeuren a.u.b.

OneTrickPony
Txirrindularitza
Poeksel schreef: "Maar die informatie (de gebruikersnaam) is openbaar. Iedereen met een computer kan...

Ik had het niet beter kunnen verwoorden, dank!

John Bidon

De podcast luisterend word ik wel beetje verdrietig. Vanaf 2010 een trouwe, vrijwel dagelijkse bezoeker van deze website. En hopen plezierige tijden beleefd, met name voordat Southfield zich had ingekocht. Maar ook daarna. En ja, ook is was/ben kritisch maar om dan denigrerend weggezet te worden door Youri, Maxim en Kerckhoffs als goofy, bruine beer of whatever word ik verdrietig. En jammer dat jullie  niet het vermogen hebben om goedbedoelde adviezen en kritieken  te kunnen onderscheiden van de drek die dat handvol idioten hier neerkraamt. 

Misschien is de tijd wel gekomen om de comment sectie te sluiten en van Wielerflits Wielerland 2 te maken zodat er een nieuwe Wielerflits kan komen. Is cirkeltje weer rond.

Raul Alcala

Ja, na 9 minuten en 55 seconden afgehaakt bj de podcast. Napraten over de reacties van mensen op het deurtje bellen van Maxim, in een door hemzelf geopend topic over hoe je hier je beste zelf kan zijn, icm een slechte imitatie van Scooby Doo...jullie lijken wel een stel wijven op de tennisclub aan de Sherry. Het gaat nergens over. Zeg ik met een glimlach

Maillot à Pois

Met grote verbazing de opening van dit topic gezien en met steeds verder stijgende verbazing verdergelezen.

Eerst en vooral verbazing over het googelen en daarna ook nog eens hier delen van contactgegevens van een reageerder door een hoofdredacteur. Dat is kwalijk en hoogst onprofessioneel. Ondenkbaar bij elk ander zichzelf respecterend nieuwsmedium. 

Verder ben ik me gaan realiseren dat ik hier al een hele tijd rondhang, maar blijkbaar niet lang genoeg. Ik ben zeer benieuwd hoe het hier "vroeger" was, in de tijd waar al deze oude en ex-leden blijkbaar met heimwee op terugkijken, want ik heb geen idee.

Ik stel vast dat er nog erg veel meespeelt uit die tijd, onderlinge relaties en gevoeligheden, ook bij de redactie, anders kan ik de manier van omgaan met kritiek maar moeilijk verklaren.

Als Wielerflits zich verder wil ontwikkelen als professioneel medium, dan dient die dynamiek doorbroken te worden. Als ik voor mezelf spreek, dan zou ik graag zien dat redacteurs zich in hoofdzaak bezighouden met eigen content, en zo toegevoegde waarde creëren tov de nieuwsitems die je op 101 andere plekken ook kan lezen. Hier zijn de laatste jaren al grote stappen in gezet. Stukken zoals de interviews met Sean Quinn en Lionel Marie, voorbeschouwingen op de Tour de l'Avenir, eigen content, dàt creëert meerwaarde voor de wielerliefhebber, dat is waarvoor ik graag op deze site kom.

Daarnaast vind ik de discussies onder de artikelen en het forum ook een meerwaarde en unique selling point. Het zou jammer zijn als dat zou verdwijnen. Op voorwaarde dat er toegekeken wordt op de forumhygiëne en de huisregels gehandhaafd worden. Maar dat zou wat mij betreft niet tot het takenpakket van een redacteur moeten behoren. Die moet zich niet bezighouden met zelf in discussie gaan onder artikelen of huisregels toetsen. Ik weet uiteraard niet wat het budget van Wielerflits daar toelaat, maar dat zou moeten gedaan worden door iemand met een totaal ander profiel. Iemand die losstaat van de historie van Wielerflits, bij voorkeur zelfs niets met wielrennen heeft en dus zelf weinig emotie voelt bij potentieel controversiële topics. Maar wel kan aftoetsen of iets al dan niet binnen de huisregels valt, want die zij  op zich helder. Deze persoon zou ook kritiek en verbeterpunten moeten opvolgen, samenvatten en voorleggen aan de redactie. 

Laatst gewijzigd
Poeksel

@Txirrindularitza Je hebt denk ik gemist dat er  over twee verschillende punten werd gesproken. De ene is dat Maxim ongevraagd iemand belde; de andere dat hij daar prive-informatie voor gebruikt zou hebben die in de database van WF staat, waardoor mensen zich zorgen maakte over de bescherming van hun hier geregistreerde gegevens. Daarom vermeldde ik dat Maxim het telefoonnummer met openbare gegevens gevonden had (zoals hij zelf ook gedaan had). Dat het ene niet ok is, betekent niet dat het andere waar is.

Wheely

Sorry jongens, waar gaat dit nog over? Is het niet even tijd om uit te zoomen en te relativeren? 

Ik heb ook echt dat hele Teunissen bericht gemist. 🙈

Romāns Vainšteins

Wil je een link?

Wheely

Nee hoor dankjewel, zit lekker die podcast te luisteren.

Wheely

En als ik klaar ben met die podcast ga ik xistnc ff bellen. ;p

Dikke Kater

Tjemig, wat een chaos. En het verbaast mij niet eens. De trend in professionaliteit is al jaren dalende. Maar dit is wellicht de doodsteek voor de site en/of haar medewerkers.

Gelukkig komt de kokommertijd er aan. Dat geeft wat meer tijd om (tijdelijk?) ergens anders te buurten.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 5 6 7 8 »

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.