Team Visma | Lease a bike 2025

1 2 ... 10 ... 55 56
WoutvoorGoud

Jonkie Matthew Brennan van Visma/Lab knap 3e in Villawood Men's Classic. Veel bochten voor de finish en een zware valpartij in laatste bocht. Sam Welsford (Bora) won de rit voor Henri Uhlig van Alpecin-Deceuninck.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Nog een jonkie, die scoort, dan wel bij de dames in Benidorm. Fem van Empel is de dame.

Aerts
kelderfan
Dat is jouw insteek, maar ik denk dat Matteo echt wel een paar stappen heeft gezet. Hij is meer een...

Jorgenson is toch gewoon te zwaar om ooit tot het klimniveau van Pogacar en Vingegaard te komen. Weet je hoeveel watt hij meer moet trappen als het boven de 12% gaat? Vingegaard is 11 kilo lichter (volgens pcs) en dan vind ik dat Jorgenson met 69 kilo op 1,90m al heel licht geschat van pcs. 

Wel lekker om bij Jorgenson in het wiel te zitten. 

kelderfan
Aerts
Jorgenson is toch gewoon te zwaar om ooit tot het klimniveau van Pogacar en Vingegaard te komen. Wee...

Maar Jorgenson heeft zich vorig jaar pas aangesloten bij 't team en met de foodcoach-app komt hij echt wel strakker te staan.

Dus op basis van de huidige situatie heb je een punt, maar dat kan nog veranderen. Als je hem vergelijkt met Wilco Kelderman dan staat ie nu met 5cm lengteverschil maar 4 kg zwaarder. Ik zou die jongen nog niet uitvlakken.

Laatst gewijzigd
Rahim Vlasblom
admin

Voor een renner van 1.90 lijkt me 69 kilo een prima gewicht... daar kan bijna niets meer van af lijkt me. Ik bedoel Pogacar is een stuk kleiner en stond in de Tour op een 65 kilo. Nog lichter staan lijkt me vrij ongezond worden.

AWestie

Inzetje over Jacco bij TVL (uit: Jacco Verhaeren is terug en wil van Nederland weer topland maken: ‘Er is altijd voldoende zwemtalent’ | Andere sporten | AD.nl)

Aan de badrand staat Verhaeren zelf al jaren niet meer. Zijn functie bij de zwembond is meer een aansturende rol, die daardoor ook mogelijkheden biedt om te combineren met andere activiteiten. Zo maakt de Brabander al sinds eind 2023 deel uit van de vijfkoppige technische leiding van wielerploeg Visma-Lease a Bike als hoofd coaching. ,,Ik ga mee op stages, mee naar wedstrijden. Maar als het heel sportspecifiek en koers gedetailleerd wordt, bemoei ik me daar niet mee. Maar dat doe ik in het zwemmen ook niet meer”, legt Verhaeren uit. 

,,Het gaat ook bij de wielersport meer om eenheid in het team, om samenwerking, om saamhorigheid, teamdynamiek. Met mijn blik van buitenaf kan ik daar kritische vragen over stellen. Streven we de afgesproken doelen nog na? Doen we nog wat we afgesproken hebben om te doen? Hoe komen we tot bepaalde beslissingen? Ik ben er om het proces te bewaken, daar zit mijn rol. Ik ben er niet voor de strategie van de Tour de France.”

Verhaeren is al decennialang groot voorstander van kruisbestuiving. Zo zocht hij vroeger bij de zwembond al de samenwerking met atletiekcoaches als Henk Kraaijenhof. ,,Alleen maar binnen je eigen cocon kijken naar wat je aan het doen bent en alleen maar leren van je eigen wereld, is niet altijd op de oplossing. Je wordt altijd onderdeel van je eigen cultuur, dan gaan langzaam de oogkleppen op. Dus moet je over het muurtje durven blijven kijken, naar wat je daar kunt halen.”

Yeez

Huising doet oa strade, catalonie en waalse pijl. Via het AD 

WoutvoorGoud

Wat een grandioos World Tour debuut van Matthew Brennan. Kwam maar net iets tekort om Sam Welsford te verslaan. Klasse Matthew.

Dylan van Baarle flink gehavend door valpartij. Flinke domper voor Dylan en Visma/Lab

Laatst gewijzigd
Yeez

@woutvoorgoud er is nog niks bekend over hoe gehavend v Baarle is

josi

Van Baarle heeft zijn sleutelbeen gebroken en gaat morgen niet meer van start

Yeez

Dylan kennende wel binnen 3 weekjes weer op de fiets zitten. Zal het openingsweekend wel halen, maar weer een tik... kelderman, gesink, van baarle en kruijswijk: vallen = iets breken. Bizar hoe je sommige gasten (cav, sagan, roglic) uit een bus kon gooien en deze jongens bij een lullige val wat breken

kelderfan

Ja, shit dat Van Baarle weer 't slachtoffer is, maar mooi dat 't jonkie uit 't goede hout blijkt gesneden.

Die Matthew Brennan gaan wij nog vaker bewonderen. 

kelderfan
Yeez
Huising doet oa strade, catalonie en waalse pijl. Via het AD 

Die Huising begint goed met Strade en  Catalunya.

Yeez

Helaas is pagina 1 een zooitje geworden. Wf gevraagd dit op te lossen.

anyway: valter en zingle rijden het franse openingsweekend samen met uijtdebroeks

Cycling

@Yeez pagina is prima opgelost door Wielerflits. 

kelderfan

De reden dat hij kansen ziet, is de klim die de renners dinsdag moesten bedwingen, Menglers Hill (2,8 km aan 6,6%). Het was een uitdaging voor Welsford, vertelde hij na afloop, die zich terug moest vechten naar het peloton. Echter de Visma-Lease a Bike-debutant ging hem soepel over.

'Ik denk dat het vandaag, zelfs op de klim, best goed ging. Er was geen moment waarop ik onder stress stond, dus ik voel me eigenlijk best goed voor de heuvels van morgen, en misschien ja, gewoon proberen alles te geven. Vooral met het team, ik denk dat het team echt wil pushen en proberen de witte trui te behouden, maar ook voor het algemeen klassement te gaan.'

Matthew Brennan met een podiumplaats in zijn allereerste WorldTour-race, heeft zichzelf al stevig gepositioneerd. 'Ik wist dat hij snel was, maar hij verrast me, hij verrast ons echt tot nu toe. Ik weet niet wat hij morgen kan doen. We moeten het zien', vertelde Engels eveneens tegen Cyclingnews.

Wordt spannend dus morgen met Gloag en Graat met de jonkie Brennan. Die wil zich ook mengen in de strijd.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Jammer dat Brennan niet kon meekomen in de finale, maar gelukkig kan Gloag vooruit kijken.

Yeez

Brennan en gloag zaten helaas veel te ver bij het opdraaien vd klim. Dat gaven zij zelf ook aan. 

kelderfan
Yeez
Brennan en gloag zaten helaas veel te ver bij het opdraaien vd klim. Dat gaven zij zelf ook aan. 

Als je dan wel mee kan doen in de finale is dat niet verkeerd. 

Cycling

Hieruit blijkt wel het gemis van een renner als Van Baarle in zo'n etappe 

Poeksel

https://cyclinguptodate.com/cycling/matteo-jorgenson-reveals-he-turned-down-offer-of-vismas-giro-ditalia-2025-leadership-i-didnt-feel-ready-for-that-yet

Als hij het dit jaar goed doet in de Tour wil hij het volgend jaar wel proberen als kopman in Giro of Vuelta.

Laatst gewijzigd
Yeez

Brennan die zijn positionering totaal verknald. Blijft toch raar om te zien. Lijkt totaal geen aanstalten te maken om op te schuiven… daar moet een goede leadout voor worden gezet. Lijkt alsof hij het wel best vindt.

tdola

Geeft aan op tjv website dat t te hard ging om op te schuiven.

De eventuele lead outs (Vermote en van Belle) zaten helaas niet meer in de groep.

S. Morgenstern

Mag alles van een negentienjarige in zijn eerste WT nog gewoon normaal zijn?

kelderfan
S. Morgenstern
Mag alles van een negentienjarige in zijn eerste WT nog gewoon normaal zijn?

ja, dat lijkt mij wel.

1 2 ... 10 ... 55 56

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.