Pogacar gaat toch niet warm of koud worden van een aanval van Jorgenson, Yates of Kuss? Roglic had hij toen twee jaar ervoor (in hun meest recente duel in een grote ronde) op het nippertje verslagen, dat was hele andere koek. Daarnaast zijn Yates en Almeida ook van een totaal andere orde dan McNulty en Majka destijds.
Pogacar en zijn ploeg verleiden tot tactische blunders, zoals dat toen en eerder in Baskenland lukte, zal niet meer te doen zijn.
Plus de Sloveense rivaliteit tussen Pogacar en Roglic.
Nierman noemt de fietsmaat van Campenaerts een van de factoren die ze mee hebben laten wegen.
De ploeg moet inderdaad naar andere wapens zoeken om Pogacar te verslaan. Hij en zijn ploeg zijn voorbereid op het sloopwerk van Visma Lab.
Vingegaard drie keer in de strijd met Pogacar. Dauphiné, Tour en Vuelta.
@morgenstern de renners die ze meenemen sta ik volledig achter. Het gaat mij om de logische volgorde. Het lijkt mij logischer dat je, gezien de fysiologische kwaliteiten jorgenson (grote motor) voor yates en kuss zet, maar het zal niet onoverkomelijk zijn.
@awestie en inderdaad: pogacar ga je niet meer verrassen met aanvallen van ver door satelliet rijders. Die gaat niet bang worden van yates of jorgenson, omdat hij en vingegaard zoveel beter dan derest zijn gaat het altijd man tegen man worden in grote rondes. In vlaanderen of roubaix hoop ik wel op scenario wat je eerder schetste
Dat is met de uitbreiding van wedstrijden in deze toch mooi opgelost en ja te weinig Nederlanders in de TdF is een verhaal apart.
Wat 't 1e. betreft komt een deel van die uitbreiding op 't bordje "witte truitjes" en wat 't 2e. betreft lijkt mij de zege in de TdF belangrijker. In de toekomst zie ik jongens als Graat en Huising goed meedoen.
Het gaat bij wielrennen altijd om een man op man gevecht. Dat zal ook nooit veranderen in deze sport. Waar 't wel omgaat is de tactiek om een ogenschijnlijk stekere Pogacar te verslaan. Derhalve moet je toch meer mogelijkheden hebben om in 't vuur te gooien en dat hebben zij keurig gedaan met 't halen van Simon Yates en het sterker worden van Matteo Jorgenson. Ook Sepp Kuss wordt belangrijk in deze en hopelijk is hij een stuk beter dan vorig jaar.
Sivakov beaamt dat hij Van der Poel de nek omdraaide op het WK, in dienst van Pogacar: 'Ben zo diep gegaan' | Indeleiderstrui.nl; dat bedoel ik nou. Je moet renners hebben, die dat kunnen om je kopman in positie te brengen.
Er wordt me (hier en in de pers) net iets te vaak gedacht dat het een 1+1 verhaal is. 'We halen yates, dus worden we sterker bergop'. Het moet allemaal nog. Visma is niet meer het gespreidde bedje, we weten niet hoe Yates bij het team gaat passen, we weten niet waar ie staat momenteel. Maar het is natuurlijk niet alleen voor de tour, als superknecht, maar gewoon ook extra kopman. Voor hetzelfde geld pakt ie dit jaar de giro, helpt ie Jonas aan tourwinst, voor hetzelfde geld is het niets in de giro en kun je beter Kellie of Stevie meenemen naar de tour.
We wachten rustig af...
Ja, maar Jonas en Primoz waren naar elkaar toegegroeid toch en nu heb je Matteo (met stappen vooruit), Sepp, die een minder jaar had door te hoge verwachtingen en nu Simon, die zeker wat gaat toevoegen aan de samenstelling. Daarom zou voor mij Kelderman van toegevoegde waarde zijn.
In principe wel toch, maar je moet zeker afwachten hoe situatie is op dat moment. Het nooit 1+1, want er zijn helaas meerdere factoren, die bepalen of je succesvol bent. Toch versterkt 't team zich waar 't mogelijk is. Visma|Lab denkt ook hardop na hoe Pogacar te verslaan. Dan mogen wij leken toch ook een duit in 't zakje doen.
Vanuit een emotioneel standpunt is dat zeker jammer. En de Koen van 2022 was ook zeker bruikbaar geweest. Toch denk ik dat het voor alle partijen beter is dat hij naar een andere ploeg is verhuisd. De ploeg is verder dan het bieden van voldoende ontsnappingskansen aan Koen en kan hem onvoldoende gebruiken in de rol van knecht. Daar zijn andere beter.
Doe ik ook maar een extra duit in het zakkie: wat mij betreft ligt de sleutel bij Jorg (indien een fitte en in vorm zijnde Jonas) en hoe ze hem gaan uitspelen. En we gaan sowieso drie heerlijke klimploegen krijgen in de tour (visma, uae, bora, in die volgorde van kwaliteit).
Lijkt mij toch duidelijk. Denk aan de manier waarop Jonas Vingegaard aansloot bij wonderboy Pogacar. En ja waarom is dat geen optie meer om op die manier aan te vallen. Nogmaals Jorgenson heeft stappen gemaakt. Simon Yates en Sepp Kuss kunnen zeker 't verschil maken.
Dat zie ik ook zo. Het lijkt mij een leuke TdF worden met meerdere sterke ploegen. Maar waarom mogen wij niet een discussie hebben over de tactiek en de overige randzaken.
Alles mag, en alles kan, dat is het leuke van koers volgen. Maar vind het soms ietwat te opportunistisch, vandaar die opmerking over 1+1. Stiekem hoop ik trouwens dat kwik die 3 ploegen overwacht een loer draait en rem er met de winst vandoor gaat (indien Roglic niet thuisgeeft).
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.