Ik gok dat het programma van McLay er ongeveer zo uitziet:
07.02 Muscat Classic 08.02 Tour of Oman 17.02 UAE Tour 02.03 Kuurne - Brussel - Kuurne 10.03 Tirreno-Adriatico 26.03 Classic Brugge-De Panne 30.03 Gent-Wevelgem in Flanders Fields 01.05 Eschborn-Frankfurt
Oftewel dat van Kooij minus MSR en de Giro.
Die McLay heeft wel erg veel DNF's achter zijn naam; dus ik zou maar voorzichtig zijn met opstellen in de genoemde koersen.
Ik denk eerder aan Denain, Samyn en ja Brugge-De Panne.
McLay rijdt vorig jaar Zwitserland en de Tour uit. Lijkt me onzinnig om dan genoemde koersen als te zwaar te beschouwen. Helemaal omdat tegenover enkele DNF's in voorgaande jaren ook uitstekende toptien uitslagen in Kuurne en Wevelgem staan. Zoiets als hierboven zou prima zijn programma kunnen zijn.
Een enorm talent, maar wel vaak ziek voor belangrijke koersen. Ben Tulett is ook getalenteerd, maar ook vaak pech met blessures en ziektes.
Ik verwacht dit jaar niet alleen tegenstand van Pogi, Remco (mits op tijd herstelt) en in mindere mate van Primoz in de grote ronden. Maar ook weerwerk van Egan Bernal. Lijkt eindelijk weer op oude niveau terug te komen. Maar of hij in 3 weekse koers, de strijd aan kan binden met de toppers is de vraag.
Ze zijn allebei ook gewoon nog jong, al loopt Tulett ondertussen alweer even in het profpeloton rond. Waar bij de ene jonkie profstappen gepaard gaan met malheur in de gewrichten, rug of wat dan ook, is het ook niet gek dat het bij de ander meer in de categorie ziekte terecht komt. Kan zomaar over een paar jaar over zijn, maar het stomme is dat een profploeg daar maar beperkt geduld voor (kan) hebben.
Dat we ieder jaar tegenwoordig het ene jonge talent na de andere zien floreren in de WT betekent nog niet dat dat de route is die iedereen volgt.
hier gaan je nekharen toch recht van overeind staan
https://www.wielerflits.nl/nieuws/visma-lease-a-bike-wil-met-white-jersey-group-winnaars-van-wereldklasse-opleiden/
Zelfs talenten kansen geven hebben ze nu opeens zelf uitgevonden.
Wel fijn dat ze eindelijk meer prutkoersen gaan rijden voor dit doel, heeft alleen wat lang geduurt.
Overdreven interessant doen over iets, is dat niet net zo lachwekkend als overdreven negatief reageren op iets?
Volgens mij een prima aanpassing van de aanpak. Specifiek gericht op een leeftijdscategorie die binnen de selectie, sinds de start van de opleidingsploeg, gestaag is gegroeid van drie naar nu elf renners. Niet zo gek dat ze hun programma aanpassen, nu het ruim eenderde van de selectie betreft.
Als ze nu zouden zeggen dat dit een grootse innovatie is die nergens anders gebeurt zou het bij mij ook jeuken. Had ik bijvoorbeeld een beetje bij de control room al begreep ik daar later wel wat er anders was. Maar ze schrijven alleen dat dit na evaluaties wat meer onder de aandacht komt. Mooi, nu lekker winnen.
Ik waardeer de grotere focus op winnen wel, anders verval je zo in de volgende Ineos.
Jammer genoeg geen Nordhagen in Oman, zonde voor de wittetruigroep.
Ik vind 't prima dat de focus op de jonge talenten komt te liggen in de door Niemann genoemde wedstrijden. Dat heb ik al langer onderbelicht gevonden. Dus prima die White-jersey groep.
Nieuwe sprintcoach - met goede familiebanden - moet Kooij en Visma | Lease a Bike stapje verder helpen | Indeleiderstrui.nl. Hopelijk kan Kooij met zijn nieuwe sprintcoach stappen maken.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.