Team Visma | Lease a bike 2025

1 2 ... 14 ... 57 58
kelderfan

Toch nog gelukt, want Kooij wint in Oman. Het is hem gegund.

Cycling

@Kelderfan Waarom zou het Kooij dan niet lukken? Behrens en McLay zijn voor dit niveau gewoon prima lead outs.

WoutvoorGoud

Proficiat Olaf. De 1e overwinning voor Visma/Lab in 2025.

kelderfan
Cycling
@Kelderfan Waarom zou het Kooij dan niet lukken? Behrens en McLay zijn voor dit niveau gewoon prima...

Gisteren heeft Kooij 't einde niet gehaald. Dat hij vandaag scoort en gezien de tegenstand ook niet ongegrijpelijk is 't mooi dat hij 't toch afmaakt. Dat scheelt een hoop kritiek toch. Volgens mij heeft McLay hem afgezet en ja Behrens en Mattio hebben veel werk verzet. Dus pluimpje.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Trouwens morgen wordt 't gezien de aankomst wat lastiger voor Olav om te scoren. 

Cen Morawec

Het wordt lastig voor Olav, maar de jonge kopman Cian doet goede zaken qua witte trui.

AWestie

Altijd een ingewikkeld sprintverhaal als de loods sneller is dan de sprinter. Veenhoven had meer kans dan Fidanza.

WoutvoorGoud

Prima prestatie van Cian. Die lange tijd Gaudu en Adam Yates kon volgen. Cian maakt een frisse start, goed omringt door jonkies en Good Old Steven Kruiswijk.

kelderfan
WoutvoorGoud
Prima prestatie van Cian. Die lange tijd Gaudu en Adam Yates kon volgen. Cian maakt een frisse start...

Ik heb  't niet gevolgd, maar die Matttio doet leuk mee in Oman en hopelijk kan Cian nu de stap zetten.

kelderfan

https://sporza.be/nl/2025/02/07/-niet-100-zeker-dat-hij-bij-de-ploeg-blijft-bepaalt-tour-droom-toekomst-van-olav-kooij~1738954879196/; steeds meer signalen, dat 't geen zekerheidje is dat Olav Kooij blijft.

Hopelijk kan hij zich tonen in de rit van morgen.

Laatst gewijzigd
Cycling

@Kelderfan dat Kooij vertrekt is net zo zeker als dat Kooij 2 jaar geleden zou vertrekken. Toen was het volgens velen 100% zeker. Daar verandert niets aan door er 100 artikelen over te lezen/schrijven.

Barttej

Leuk dat Visma weer meedoet aan de Brabantse Pijl. Laatste deelname was alweer van 2021. 

kelderfan
Barttej
Leuk dat Visma weer meedoet aan de Brabantse Pijl. Laatste deelname was alweer van 2021. 

Dat zou ik begroeten, want daar zijn zij wel erg langgeleden geweest. Nu met die jonge garde lijkt mij dat een goede zet.

AWestie

De ploeg heeft Kooij ook niet aan een touwtje jammer genoeg. Niermann geeft aan dat ze in ieder geval graag met hem door willen. Het stomme is dat we inderdaad net als de vorige keer einde contract bij gebrek aan concrete signalen maar wat gaan roepen.

Zonder bewezen (veel)winnaar ben je wel echt zinkende als ploeg - zie hoe langzaam Ineos afglijdt - dus als ik op de burelen in Den Bosch rond zou lopen gaf ik Kooij carte blanche. Maar ja, ik ben ook maar een simpele ziel met een toetsenbord.

Yeez

Kooij gaat niet nog eens 2 jaar verlengen zonder zekerheid op de tour. Nu een gevestigde naam die wil scoren. 2 jaar geleden de coming men

Rawolf
AWestie
De ploeg heeft Kooij ook niet aan een touwtje jammer genoeg. Niermann geeft aan dat ze in ieder geva...

Ineos heeft het jarenlang volgehouden zonder echte sprinter. Met Vingego en WvA zit Jumbo wat dat betreft nog goed. Je wil Kooij geen Tour bieden, dus zijn vertrek is waarschijnlijk. 

Ik denk dat voor jumbo alles in het teken staat van de opvolger van Vingegaard vinden, de Tour winnen is uiteindelijk waar alles om draait. Wat overwinningen van Kooij is leuk voor erbij en de teamflow maar geen hoofddoel. 

S. Morgenstern

Waarom zou je Kooij geen Tour willen bieden? Wanneer ze dicht jaar niet dichter bij Pogacar komen, zou ik de komende jaren Kooij altijd meenemen 

Niklas

Als je een buitenaertse Belg meeneemt om te winnen én te knechten, dan mag je ook van Kooij verwachten dat hij z'n werk doet. Het ligt dus niet alléén aan de keuzes van de ploeg, maar ook aan de beschikbaarheid van Kooij om z'n steentje bij te dragen. Zou daar de sleutel niet kunnen liggen?

Laatst gewijzigd
WoutvoorGoud

Met Olaf Kooij heb je wel een absolute topper in huis, die nog jaren meekan. Maar ook zijn plafond nog niet heeft bereikt. Ik zou hem vanaf volgend seizoen wel een plek in de Tourploeg geven.

Alle ballen op Jonas Vingegaard en Wout van Aert in een vrije rol. Deels om Jonas te helpen, deels om lead out voor Olaf te vormen en daarna voor eigen kans in wat zwaardere (heuvel)etappes. 

Het is daarnaast ook nog de vraag of Jonas zijn rivaal Pogacar kan verslaan? Waarom alles op Jonas zetten. Een valpartij of pech kan zomaar de kans op eindoverwinning minimaliseren.

Laatst gewijzigd
WoutvoorGoud

Robbert de Groot (Head of Development Visma) heeft een aantal interviews gegeven over scouten van talent. Een vrij kort interview in www.wielerkrant.be en een wat uitgebreider artikel in Wielerrevue van 9 februari.

Robbert geeft aan dat ze bij Visma Lab Development Team, 3 jonge coureurs hebben waar ze hoge verwachtingen van hebben:

Gevraagd naar jonge verrassingen antwoordde hij: "We hebben met Patryk Goszczurny, Matisse Van Kerckhoven en Elliot Rowe drie jonge jongens die op dit moment dingen laten zien waarvan we denken: dat is héél interessant."

Laatst gewijzigd
kelderfan
Niklas
Als je een buitenaertse Belg meeneemt om te winnen én te knechten, dan mag je ook van Kooij verwacht...

Precies. Als Kooij nog stappen kan maken in 't Vlaamse geweld en natuurlijk de klassiekers, dan kan hij in de voetsporen van Wout Van Aert stappen. Als sprinter heeft hij nu nog een paar Belgen voor zich en er staan weer nieuwe sprinters in wachtkamer. En je ziet bij zijn voorgangers, dat een overstap ook geen garantie geeft om te scoren.

Hij liet zich nu al zien in de MSR en dat vind ik een goed teken. Ook P-R moet hem goed liggen. Go, go Kooij.

kelderfan
WoutvoorGoud
Robbert de Groot (Head of Development Visma) heeft een aantal interviews gegeven over scouten van ta...

Ja die Robbert de Groot heeft een punt met genoemde jongens; maar een goeie indruk maakt zeker die Mattio. Die weer onbaatzuchtig zijn werk doet voor sprinter van dienst Kooij.

kelderfan

Bij IDL wordt nu ook bevestigd, dat 't team naar de Brabantse pijl trekt.

BraboCycling

Nette overwinning weer van Kooij! 

kelderfan

Met dank aan zijn ploegje met vooral Mattio, die 't mogelijk heeft gemaakt. Maar Kooij is goed bezig met zijn 2e. zege

1 2 ... 14 ... 57 58

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.