quote: wielerrevue;"Het beste voorbeeld komt uit Strade Bianche 2023, waar Valter en teamgenoot Tiesj Benoot meer tegen elkaar leken te rijden dan met elkaar. "Ik dacht dat ik het goed deed, maar hij zei dat ik een groep had teruggebracht naar hem. Na de race zei hij: 'Laten we wachten tot onze hartslag onder de honderd is, dan douchen we en dan praten we erover in de bus.'"
"In iedere andere ploeg spreek je daar niet meer over, of laat je het een halfjaar aanmodderen. Wij dronken een dag later een koffie samen. Er waren geen hard feelings. Dutch fanboy Attila Valter over zijn aanpassingen bij de Nederlandse ploeg.
Nog een aantal talenten waar Visma Lab in heeft geinvesteerd en veel van verwacht wordt, zijn de Noor Hakon Eiksund Oknes en de Amerikaan Ashlin Barry. Ze doorlopen een voortraject via het Juniorenteam van JEGG-DJR Academy. Oknes rijd dit jaar voor dit jeugdteam en start volgend jaar voor Visma/Lab Development Team. Barry rijd in 2026 voor JEGG en stapt in 2027 over naar Visma/Lab of eerst nog voor het Development Team van Visma/Lab.
Originele bericht is van HLN: “Wie beweert dat hij op 10 jaar de nieuwe Evenepoel kan aanduiden, is volslagen getikt”: de uitdagingen van vroege wielerscouting | Next Gen koers | hln.be
Cian knap 5e in zware bergrit op 51 seconden van ritwinnaar. Hield een tijdje in laatste kilometers de koplopers in het vizier en lag op 4e plek, moest ze uiteindelijk toch loslaten.
Rit gewonnen door Valentin Paret-Peintre, die Adam Yates net versloeg. Adam Yates eindwinnaar. Cian ook 5e in het Eindklassement. Prima prestatie van Cian. Team uitstekend, met 2 etappe overwinningen van Olaf.
Ja zeker knap van Cian Uijtdebroeks om binnen de top vijf te eindigen in 't algemeen klassement. Dat zal hem vertrouwen geven voor de volgende uitdaging. Bovendien vind ik dat Steven Kruijswijk zijn mannetje staat en van toegevoegde waarde voor de jeugd is of gaat worden.
Veenhoven lijkt de kopvrouw te zijn voor Visma in Valencia, of in ieder geval heeft ze nummer 111 gekregen. Ben wel benieuwd of ze aan sprinten toekomt, want elke etappe heeft wel een berg van de tweede categorie. In de laatste etappe is die wel ver van de finish, dat zal de beste kans zijn.
quote:IDL;"Tot slot ervaringsdeskundige Van Aert, die er in 2022 mede voor zorgde dat Pogacar richting Hautacam gekraakt werd. We moeten allemaal een stap maken tegenover Tadej Pogacar. Hij heeft de lat nog wat hoger gelegd, maar zo gaat het tot dusver elk jaar naar mijn gevoel. Jonas was in 2023 ook beter dan dat hij in 2022 was, en Pogacar was weer beter in 2024. Dus hij zal in 2025 ook weer beter moeten zijn, want we blijven allemaal verbeteren."
Bij IDL wordt nog eens de discussie aangezwengeld over de Tourploeg. Nu zonder Kelderman (gemis) en Lemmen, die 't bovenverwachting goed heeft gedaan. Maar ja er vanuit gaande dat Jorgenson een grote stap gaat zetten en dat Simon Yates dat extra toe kan voegen. Vooral natuurlijk dat Sepp Kuss er weer gaat staan, want die is vorig seizoen helaas wat minder geweest.
Eindelijk weer wat info over de komende wedstrijden en klassiekers. In de Omloop met Affini en Hagenes erbij en een vraagteken bij Van Baarle.
Oh, ja Kelderman gaat ook mee naar Portugal lees ik bij IDL. Dus Jonas gaat goed omringd zijn met Sepp Kuss, Wout Van Aert en Tiesj Benoot er ook nog bij.
Nu de voorlopige startlijsten van drome, ardeche, uae tour en het nieuwsblad uit zijn en de ploeg jaen en algarve op haar site heeft gedeeld is pagina 1 bijgewerkt.
reden dat algarve en jaen met 6 zijn is het uitvallen van van baarle. Had eigenlijk wel verwacht dat tulett daar zou rijden (stond ook op de voorlopige startlijst van jaen)
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.