Wat een enorm tactische onbenullen bij VismaLab met ploegleider Wagner voorop.
Eerst niet doorrijden bergop met 2 renners in een ideale positie en daarna Kelderman en Graat op kop om koploper van B-garnituur van Bike Aid terug te halen in de vallei waar iedereen lekker uit de wind zittende mee surfde w.o. FDJ renners en een goed kunnende sprinter Vendrame.
Ik denk dat juist Kelderman nog de best sprintende renner van VismaLab was om de sprint aan te gaan voor podiumplaatsen en boni's.
Wat was exact de situatie met Uijtdebroeks, Tulett en Prodhumme? Hebben ze even rondgedraaid en zijn ze daarna gestopt? Wie stopte er eerst met rijden? Hoe kansrijk waren ze in de vallei tegen de achtervolging?
Ik kan mij voorstellen dat daar een onbegrijpelijke tactiek werd getoond als ik het zo hoor, maar wordt mij nu niet helemaal duidelijk of het daadwerkelijk onbegrijpelijk weggeven van een goede uitgangspositie was.
Dat ze daarna in zo'n groep Kelderman en Graat op kop zetten vind ik niet zo boeiend. Dat is toch het werk waarvoor ze mee zijn in een koers waarin de kopmannen bij de beste horen? Prima om dan verantwoordelijkheid te nemen. Hooguit een gemiste kans van die twee om eens zelf van de situatie gebruik te maken.
Ik moet eerlijk zijn, ik dacht toen ze met zijn drieën voorop lagen: rijd maar door. Prudhomme leek een paar keer wel naar de kop te komen dus ik denk dat als ze met zn tweeën waren gaan rijden hij ook wel een deel had gedaan. Ja je kan dan nog geklopt worden deze etappe (en zelfs dat kun je nog wel spelen 2 tegen 1), maar ze konden bijna het hele veld uitschakelen voor het klassement en dat is dan twee etappes 2 tegen 1 terwijl Visma de sterkste ploeg heeft. Ik denk dat door daar met zijn drieën te blijven dat je de hele rond op slot kan zetten
Iemand met een VI pro account die hier nog mooie wielerquotes van Merijn uit kan halen? https://www.vi.nl/pro/overig/az-gaat-tegen-alle-logica-in
Een peloton waarin de verhoudingen op de klim, waarschijnlijk ook voor het klimmen in de rest van de week, duidelijk was geworden. Een peloton waar even daarvoor veel chaos was als ik het goed lees.
Wanneer je weet dat je er goed voor staat wat betreft dat eerste, dan ben je toch niet gebaat bij dat tweede? Dan is er volgens mij niets mis met het nemen van je verantwoordelijkheid.
Als je hier als Visma met je lead out trein komt met behrens, mclay en dan brennan/kooij moet je je meer laten zien dan hier gebeurt.
Kooij helemaal niet gezien, brennan liet op paar honderd meter lopen want ingesloten/kansloos.
Nou was t ook wel een verschrikkelijk onoverzichtelijk rondje en misschien hadden leadouts/sprinters de benen niet, wat kan, maar dit sloeg iig helemaal nergens op.
Opmerkelijk dat Visma na drie ritzeges en winst eindklassement in de Tour een plaatsje zakt op de UCI World Ranking; nota bene ten koste van Movistar, dat ondanks alle tegenslag vanaf kilometer nul vijf plaatsen wist te stijgen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.