Klinkt goed! Mooie kwaliteit om te hebben. Wel een iets ander deelnemersveld natuurlijk ;)
Daar ging het om Ayuso, Hindley, O'Conner, Arensman, Del Toro en Uijtdebroeks (op het elastiek) die over bleven in zijn wiel en werden o.a. Vauquelin, Pidcock, Tiberi en Mas eraf gereden door Tulett.
Hier ken ik zelf slechts een paar renners in de toptien en moet ik daar buiten vrij lang zoeken voor ik weer een naam herken.
Jenno Berckmoes is een heel interessante wielrenner. Type Benoot. Maar meer een afmaker dan Benoot. Debuteerde voor Lotto in 2024 met uitstekende uitslagen. Was in 2025 door Lotto aangewezen als 1 van de 3 kopmannen. Door een bacteriele infectie ging seizoenstart flink de mist in en boekte Berckmoes geen aansprekende uitslagen. Nog onder contract t/m 2027.
Huub Artz is een prima wielrenner, maar denk ik meer een vrijbuiter. Weet niet of hij goed bij Visma past.
Jarno Widar wordt door de Belgische Bondscoach als topper voor toekomst gezien, verwacht in toekomst tweestrijd met Paul Seixas. Zoals nu Pogacar en Vingegaard.
Tot nu toe nog wisselvallig in prestaties. Rijd nog voor de beloften van Lotto. Maar zou een investering voor mogelijke toekomstige topper kunnen zijn voor Visma/Lab. Maar ik vrees dat afkopen contract lastig zal zijn en waarschijnlijk ook financieel onhaalbaar.
Ik zou het mooi vinden wanneer die generatie toptalenten elkaar allemaal vanuit een eigen ploeg kan gaan bekampen. Seixas, Torres, Widar, Nordhagen en wie daar nog meer bij horen. Dat ze aan elkaar gewaagd zijn, en we heerlijke open grote rondes krijgen.
Gelijkwaardige kopmannen bij elkaar in de ploeg is als kijker alleen een toegevoegde waarde wanneer ze het op moeten nemen tegen een sterkere tegenstander.
De jonkies van Visma/Lab hebben uitstekend gereden in Tsjechië. Sterke teamprestatie en ze hebben goede ervaring opgedaan. Cian heeft aangetoond weer op goed niveau te rijden en ook aanvallend te kunnen koersen.
Absolute top was welliswaar niet aanwezig in Tsjechië, maar Cian kwam maar net tekort om laatste etappe en het eindklassement te winnen. Hij heeft er flink voor gestreden, maar de finish was niet steil genoeg om Lecerf achter zich te laten. Bied hoop voor rest van seizoen en ook voor volgend wielerjaar.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.