Team Visma | Lease a bike 2025

1 2 ... 137 138 139 140
kelderfan
S. Morgenstern
Vingegaard had overigens dit seizoen graag de Giro gereden. Ik kan mij goed voorstellen dat de ploeg...

Ja, maar in de TdF ging 't niet als Jonas zich had voorgesteld en ook Pogacar liet duidelijk weten, dat hij even pauze moest inlassen en ook de Vuelta van zijn programma heeft gehaald. Ook Almeida geeft aan, dat het een zware opgave is en zowel lichamelijk als psygisch. 

Wout van Aert en ook Simon Yates waren in de TdF in 't begin niet top. Dat is waarom ik de combinatie Giro en TdF een slecht idee vind.

LaatsteWiel
ComebackWout
Misschien vallen Schiffer en Kielich in Deutschland Tour erg tegen. Ze worden toch intensief gescout...

Behrens laat inderdaad wel erg weinig zien, zeker als je het vergelijkt met de anderen uit de top 10 van het WK U23 van vorig jaar (o.a. de hele UAE-brigade). Hetzelfde geldt overigens voor de nummer 2, Svrcek.

LaatsteWiel
ComebackWout
Misschien vallen Schiffer en Kielich in Deutschland Tour erg tegen. Ze worden toch intensief gescout...

Behrens laat inderdaad wel erg weinig zien, zeker als je het vergelijkt met de anderen uit de top 10 van het WK U23 van vorig jaar (o.a. de hele UAE-brigade). Hetzelfde geldt overigens voor de nummer 2, Svrcek.

S. Morgenstern
kelderfan
Ja, maar in de TdF ging 't niet als Jonas zich had voorgesteld en ook Pogacar liet duidelijk weten,...

Ik zou juist denken dat het feit dat de Tour de France weer een duidelijke achterstand op Pogacar liet zien, ondanks de probleemloze voorbereiding, een argument is om de Giro te rijden.

De vergelijking met Pogacar lijkt mij niet correct, aangezien die dit seizoen reeds twee grote piekperiodes heeft gehad met het voorjaar en de Tour de France en nu heeft besloten zijn derde in te korten tot het WK. Vingegaard zou er met de combinatie Giro en Tour toch ook twee hebben? Vergelijkbaar met Pogacar vorig jaar, en zichzelf twee jaar terug. Beide twee rondes achter elkaar het niveau om te winnen.

Dat het veel van ze vraagt zal zeker zo zijn. Dat is eigen aan deze sport, en aan het zijn van ronderenner in het bijzonder. Dat ze twee rondes achter elkaar op niveau kunnen zijn, lijkt mij echter wel duidelijk. 

Vergelijkingen met Yates en Van Aert zijn minder waardevol. Yates moest tot het uitstekend gaan om de Giro te winnen, dat zou je van een renner die zelfs in de Tour iedereen buiten Pogacar op minuten rijdt niet verwachten. Van Aert is geen ronderenner en was in beide gevallen ziek in de week voorafgaand aan de start.

T80JZ

Niet mee eens dat Vingegaard een probleemloze voorbereiding op de Tour had, voor de rest wel. Het volledig koersherstel van zo'n val en de bijbehorende blessures duurt een jaar. Na vorig seizoen had Jonas koers nodig. Door de val in Parijs-Nice, de hersenschudding en het niet kunnen rijden van Catalonië werd dat beperkt. Het is wat mij betreft geen toeval dat Vingegaard zijn slechte dagen in het begin van de Tour had. 

Overigens is het natuurlijk een non discussie of de Giro en de Tour een goede combinatie is voor Jonas. Hij wil de Giro rijden om de ervaring en om te winnen zodat die op zijn erelijst kan worden bijgeschreven. Visma Lab zal daaraan meewerken zoals ze dat ook bij Van Aert hebben gedaan.  

S. Morgenstern

Dat is waar inderdaad, totaal vlekkeloos was de voorbereiding natuurlijk niet. Ik spraak meer in relatie tot vorig jaar, toen de voorbereiding zodanig was verstoord dat ze genoeg aanleiding hadden om nog te zien of de verhoudingen dit jaar anders zouden liggen. Dat is nu niet het geval.

S. Morgenstern

Affini weer achterlijk sterk vandaag. Kooij uiteindelijk prima gebracht door Laporte, maar op waarde geklopt door Merlier. 

kelderfan

Kooij maakte ook een klein foutje; want hij ging te vroeg aan. Blij dat Laporte weer aan de beterende kant is.

tdola

Van poppel snijdt brennan af en houdt hem imo af van zijn 2e zege in Duitsland 

YogiBear

In Duitsland mogen er wel een paar een dsq krijgen waaronder Van Poppel. Wat een geslinger in die sprint.

BraboCycling

Kunnen we Van Poppel gewoon verbieden om überhaupt te sprinten? Die man is levensgevaarlijk, nondeju. 

Laatst gewijzigd
AWestie

Kooij ging op 200 aan, dat is nou niet per se heel vroeg. Merlier is gewoon de beste en hij zette ook niet meer aan op het eind.

kelderfan
S. Morgenstern
Dat is waar inderdaad, totaal vlekkeloos was de voorbereiding natuurlijk niet. Ik spraak meer in rel...

Dus bijna vlekkeloos.😀

Flowtosti

Brennan duikt in een gat dat er niet is. Heeft gewoon nog wat te leren. no worries jongens!

kelderfan

Shit en na al 't voorbereidende werk van de ploeg met 5 bees geen sigaar voor Matthew Brennan, die bijna ten val kwam. Maar Wout van Aert weer als vanouds sterk.

Laatst gewijzigd
tdola

Van poppel sprint aan re kant en slingert 2x naar links naar mijn mening. 

KJP
Flowtosti
Brennan duikt in een gat dat er niet is. Heeft gewoon nog wat te leren. no worries jongens!

Gat was er wel, van Poppel laat duidelijk die ruimte en gaat vervolgens gewoon weer naar links. Absolute DSQ voor Van Poppel.

Flowtosti

haha fanboy Noud

KJP
Flowtosti
haha fanboy Noud

Duidelijker kan je ze niet krijgen Torsten. 

kelderfan

Maar die Matisse van Kerckhove krijgt de bloemen, want er waren 5 bees in de strijd incl. Matisse.

Die laat zich wel zien in dit rondje.

Yeez

Wel jammer dat gevaarlijke acties van collega's, maar ook zeker wat tactische missertjes brennan de rit- en eindzege lijken te kosten dit rondje. Die tussensprint leek, met name door wout, ook nergens naar.

KJP
Yeez
Wel jammer dat gevaarlijke acties van collega's, maar ook zeker wat tactische missertjes brennan de...

Vond het doortrekken daarna eigenlijk nog minder verstandig. Brennan later naar voren piloteren was beter geweest.

tdola

@yeez

Van aert en brennan gingen duidelijk niet voor de tussensprint. Wilden gewoon voorin zitten.

Als van poppel niet 2x naar links slingert dan wint brennan. 

Flowtosti

Het gaat Brennan iig niks opleveren toch? Danny wel hoeveelste gele kaart?

KJP
Flowtosti
Het gaat Brennan iig niks opleveren toch? Danny wel hoeveelste gele kaart?

Klopt Waerenskjold profiteert er meer van dan Brennan haha.

1 2 ... 137 138 139 140

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.