Dylan Groenewegen was jarenlang 1 van de toppers van het team. Uiteindelijk koos Dylan voor een frisse start bij Jayco AlUla. Zijn opvolger stond al klaar, de zeer talentvolle Olav Kooij. Olav groeide bij Visma/Lab snel uit tot een wereldtopper en boekte schitterende overwinningen. Bij Visma/Lab waren ze blij met zijn contractverlenging. Maar wisten ze ook dat Olav graag grote rondes en vooral de Tour wou rijden.
Daarom is het niet zo vreemd dat waarschijnlijk Olav Kooij naar Decathlon gaat verkassen. Maar hoe bijzonder is het dat een jonge vent uit de opleidingsploeg in zijn debuutjaar de stenen uit de straten rijd. En nog meer overwinningen boekt dan Olav Kooij.
Wout van Aert is vrij onder de indruk van Matthew Brennan. Wat een talent. Ik zag hem in GP Denain koersen en vond Brennan indrukwekkend rijden. Ik zag zelf overeenkomsten met Wout van Aert. Zag later ook wel overeenkomsten met Michael Matthews. Zo sterk en explosief in wat geaccidenteerde koersen. Maar ik schatte Brennan nog niet zo hoog in, dat hij wereldtoppers als Milan, Pedersen of Phillipsen zou kunnen verslaan.
De 1e etappe van Duitsland Tour liet Brennan zijn grote klasse zien, door Milan te verslaan.
In een artikel van Wielerkrant.be laten wielerfans weten met welke wielrenner ze Brennan vergelijken. Met Wout van Aert, maar een ander met Cavendish.
Ik denk dat Matthew Brennan met geen enkele sprinter te vergelijken is en zijn eigen geschiedenis aan het schrijven is. Hij is jong en kan nog veel leren. Maar zijn potentie is enorm.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.