1 AFFINI Edoardo
2 BEHRENS Niklas
3 BRENNAN Matthew
4 CAMPENAERTS Victor
5 FIORELLI Filippo
6 GRAAT Tijmen
7 HAGENES Per Strand
8 HUISING Menno
9 JORGENSON Matteo
10 KELDERMAN Wilco
11 KRUIJSWIJK Steven
12 KUSS Sepp
13 LAPORTE Christophe
14 LEMMEN Bart
15 MATTIO Pietro
16 NORDHAGEN Jørgen
17 REX Tim
18 SCHIFFER Anton
19 TULETT Ben
20 UIJTDEBROEKS Cian
21 VAN AERT Wout
22 VAN BELLE Loe
23 VINGEGAARD Jonas
24 YATES Simon
25 ZINGLE Axel
Nog niet bekendgemaakt:
26 ARMIRAIL Bruno
27 PIGANZOLI Davide
28 DOULL Owain
29 KIELICH Timo
Dit jaar reden ze met 30 renners, dus in potentie is er nog ruimte voor 1.
Transfer van Doull zag ik niet aankomen. Had meer verwacht dat nog een jonkie uit het development team een contract zou krijgen. Matisse van Kerckhove reed zeer sterk in Duitsland Tour, Ashlin Barry is een groot multi talent. Maar ze kiezen voor renners met ervaring.
Doull schijnt samen met Fiorelli in dienst van Brennan te gaan rijden. Begrijpelijke keuze. Het zou kunnen dat Pietro Mattio ook een ondersteunende rol voor Brennan krijgt.
Armirail, Piganzola en Kielich lijken mij prima aankopen. Tim Rex en Pietro Mattio mogen zich rustig gaan bewijzenn. Anton Schiffer blijft een vraagteken, of hij in de ploeg past en ook of hij echt een versterking voor het team is?
Ik denk dat ze bewust 29 aanhouden voor het geval een talent uit de opleidingsploeg zich sneller dan verwacht aandient.
Voor 2027 wordt het wel een klein probleem: maar 5 renners lopen af, dus weinig mogelijkheden om talent door te schuiven en nog sterke renners van buitenaf aan te kopen. + wat doe je met yates en laporte? Ga je die weer met 2 jaar verlengen (ze worden 36 in 2028) en zo niet: gaan zij akkoord met 1 jaar
17 en 18 jaar is wel erg jong. Daar heb je gelijk in. Toen Ashlin Barry werd gestrikt verscheen een artikel van Robbert de Groot. Ze zagen enorme potentie in Ashlin Barry en er werd een toekomstplan voor Ashlin uitgestippeld. Robbert de Groot liet nog open of Ashlin Barry in 2026 meteen zou uitkomen voor het World Tour Team of dat hij in 2026 eerst zou uitkomen voor het Development Team en daarna zou starten voor het World Team.
Ze hebben best wat honge renners waarvan ze neem ik aan verwachten dat ze volgend jaar een stap gaan zetten. Nordhagen, Tulett, Hagenes, Zingle, Brennan. En op een level eronder ook Graat, Rex en Huising.
Bovendien is Laporte weer terug, zal Jorgenson vaker als kopman uitgespeeld worden en lijkt het erop dat Uijtdebroeks ook op de weg terug is.
Kortom, ik snap de middenveld aankooen van renners rond de 30 wel.
Die twee zouden heel goed in aanmerking kunnen komen inderdaad. Rowe is er ook eentje. Tegelijkertijd hebben ze volgend jaar nog op beloften niveau een stap te zetten qua koersen die ze rijden (niet het meest prestigieuze programma gedraaid dit seizoen), of in het geval van Barry een stap naar dat niveau. Eens zien hoe ze dat doen, voor het eventueel een probleem op zou kunnen leveren.
Ja dan heb je Affini, Yates, Laporte, Van Belle en Kruijswijk. Die laatste twee zullen wel vertrekken verwacht ik, maar Affini zou je eigenlijk tot einde carrière willen houden. Yates zal afhangen van ontwikkeling Cian en Nordhagen. Laporte ligt aan hoe hij terugkomt van z'n blessure nu, zit qua salaris wel hoog in de boom dus kan ook zomaar naar een Franse ploeg gaan ivm kopmanschap.
Dure plaatsjes dus volgend jaar! En zaak om contracten te verlengen want anders zit je het jaar erna met heel veel aflopende contracten
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.