Ahh daarom ging Huising aan met twee Jayco's in z'n wiel.
Je kunt toch proberen bv na de tussensprint in een schuifje een of twee renners weg te laten rijden zodat Jayco aan de bak moet? Nu was het een lange lead-out voor Double.
Tactisch geen andere waarde; gewoon dom uitgespeelt toch. Positief is dat Lemmen weer terug is en dat Tijmen Graat er ook weer bij zit.
Andere kant laat zien, dat Thomas Gloag te vroeg de deur is gewezen.
Huising vanaf de voet laten openen vind ik niet zo'n vreemd plan. Heeft hij de kwaliteit voor. Dan zitten in het beste geval de eigen klimmers in zijn wiel, maar ook zonder dat dat het geval is blijft vanaf de voet openen met zoveel kanshebbers in de ploeg prima toch? Ik zie dat probleem niet echt.
Klimmers in de vallei hun krachten laten verspillen tegen knechten van de concurrent, was juist het tegendeel van je 'overtal' goed benutten geweest. Wanneer er nu een andere tactiek voor handen was geweest die de kansen had vergroot, dan had ik een kritische blik begrepen. Daar is nu echter geen sprake van.
Huising had in de aanloop al heel veel gegeven en parkeerde na 300 meter, dus wat was het plan? Als je 6 op 19 renners voorop hebt en dan 2e, 3e, 5e en 8e wordt was er én iemand sterker, én heb je het niet slim gespeeld. Zeker van Cian mag na wat hoopvolle optredens en WK-selectie echt wel meer verwacht worden.
Huising nog even vol laten openen aan de voet. Ik begrijp werkelijk niet wat daar mis mee is.
Ze hebben op de klimmen voor de slotklim genoeg geprobeerd. Vervolgens is er in de lange aanloop in de vallei naar de slotklim een situatie waarin de helft van de groep bestaat uit de twee ploegen van de grootste kanshebbers. Ondenkbaar dat er op dat moment één van die twee nog de controle over de wedstrijd aan de ander weg gaat geven. Doen alsof ze daar beter Lemmen of Gloag aan hadden kunnen laten vallen slaat derhalve nergens op en had daarnaast het 'overtal' alleen maar verzwakt.
De aanwezige knechten op het vlakke nog hun werk laten doen, met geloof in de kansen van je drie beste klimmers was een volkomen logische tactiek. Zeker degenen die meer hadden verwacht van Uijtdebroeks (of Cian voor zijn fans) zullen dat beamen.
Had vooral het idee dat Cian niet voluit is gegaan op die klim en dat het plan was om hem niet een kopie van Tsjechië te laten hebben, en dus voor een eindschot te bewaren. Als je de finish zag was Lemmen helemaal kapot, Gloag zichzelf voorbij gehobbeld en Cian leek heel relaxt. Daar was meer te halen denk ik.
Ik weet natuurlijk niet precies waarom Schoonvelde (en Mouris) uit CyclingclassNL zijn gegaan destijds, maar ik gok dat die niet binnen korte tijd weer terug bij de Devo's willen. Bij de hoofdmacht is ook geen plek dus misschien over een paar jaar weer.
Hoezo over een paar jaar en waarom geen plek meer, want 't team heeft al vaker misgegrepen bij Nederlandse talenten.
Bij de talenten staan zij nu op twaalf plekken en bij de mannen op 29.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.