Team Visma | Lease a bike 2025

1 2 ... 154 ... 164 165
kelderfan
VandienAert
Toch jammer dat het erop lijkt dat het Development team volgend seizoen 0 Nederlandse renners lijkt...

Zij hebben er nu twaalf renners staan volgens PCS, maar Picnic haalt twee talentjes uit 't WK tijdrijden WJ. Waar blijven de gele bijtjes, want die Megan Arens laat je toch niet lopen en wat gebeurt ja, die gaat ook picknikken. 

Laatst gewijzigd
TVL

@kelderfan Nu weten we dat je elke renner met een fatsoenlijke uitslag aandraagt hier, maar de ploeg heeft de laatste jaren al genoeg talenten gehaald. Oudeman, Reijnhout, Geurtje, Bunel, Wolff, Chladonova, Veenhoven. Zoals al vaker tegen je is gezegd: je kan ze niet allemaal halen.

kelderfan
TVL
@kelderfan Nu weten we dat je elke renner met een fatsoenlijke uitslag aandraagt hier, maar de ploeg...

Wie zegt, dat je ze allemaal moet halen, maar een toptalent als Megan Arens laat je toch niet lopen. Ook bij de jonge Nederlandse mannentalenten gaat 't vaak mis met het halen van die talenten. Denk even aan bijvoorbeeld Senna Romijn en Tibor del Grosso.

kelderfan

Ashlin Barry doet 't goed in de tijdrit met een 2e. plek achter de steengoede Michiel Mouris.

S. Morgenstern
kelderfan
Wie zegt, dat je ze allemaal moet halen, maar een toptalent als Megan Arens laat je toch niet lopen....

Wat is daar mis gegaan dan? Volgens mij zitten Remijn en Del Grosso bij de best denkbare ploeg voor talenten die veld en weg willen combineren. Waarom moeten die bij Visma zitten? Wat mij betreft juist mooi dat die keuzes er zijn.

Poeksel

Waar rijdt Mouris eigenlijk volgend jaar? 
edit: RB dev meldt WF net.

Laatst gewijzigd
kelderfan
S. Morgenstern
Wat is daar mis gegaan dan? Volgens mij zitten Remijn en Del Grosso bij de best denkbare ploeg voor...

Het team stelt, dat er geen Nederlandse talenten zijn. Toch nog niet zo lang geleden vastgesteld door Tijssen.

Dat die twee een andere weg zijn ingeslagen is zeker prima. Maar het blijft een feit, dat zij zich wat beter op de Nederlandse talenten moeten richten. Zeker nu de Rabo is aangesloten. Kun jij dat even vakkundig toelichten, want ik ben weg kwijt wat dat betreft.

Want vorig jaar waren zij nog bij de les met halen van wel buitenlandse damestalenten Wolff en Chladonova en Ashlin Barry bij de herentalenten.

T80JZ

kelderfan oordeelt weer voordat hij weet hoe het in elkaar zit. Misschien hebben ze Arens wel benaderd maar koos ze liever voor Picnic. Dat kan. Niet iedereen wil voor Visma Lab rijden. Zo had Visma Lab via de Jonge Renner belangstelling voor Michiel Mouris maar koos hij voor Red Bull- Bora-hansgrohe. Hij rijdt in 2026 en 2027 voor hun Rookies team na het afgelopen seizoen voor hun juniorenteam te hebben gereden. 

S. Morgenstern
kelderfan
Het team stelt, dat er geen Nederlandse talenten zijn. Toch nog niet zo lang geleden vastgesteld doo...

Wie is Tijssen?

Volgens mij was het verhaal in het interview waar je waarschijnlijk naar verwijst, dat de talenten die er waren andere keuzes maakte doordat ze andere wensen hadden (zie Remijn met zijn combinatie met het veld) of mooiere aanbiedingen (zie de jongens die naar Red Bull kunnen). 

Ik zie niet in waarom dat anders zou moeten zijn. Nederlandse talenten moeten voor de beste route kiezen die bij hun past, en Visma voor de talenten die bij hun aanpak passen. Wanneer daar even geen Kooij, Van Dijke, Graat, of Huising uit rolt dan is dat wat het is en bestaat er geen 'beter op Nederlandse talenten richten' zonder belangrijke pijlers onder een succesvolle aanpak los te laten.

Laatst gewijzigd
AWestie

Je leest het ook weer in de comments dat TVL niet eens interesse heeft in Nederlandse renners. Dat is gewoon kul. Ik denk dat onder de streep ze zelfs verder zouden gaan voor Nederlandse renners, al is dat een pure gok.

Scouting en opleiding bij TVL is alleen zo specifiek tegenwoordig dat het ook gewoon een mal is die je moet of wil passen.

VandienAert

Jullie doen net of kelderfan gek is. Maar dat is hij niet. In zowel fe world team ploeg als in het development team daalt het aantal Nederlandse renners gestaag. Terwijl er veel jonge renners doorbreken. Wellicht omdat jonge renners mi te weinig mooie koersen cq grote rondes mochten rijden. Veelal in dienst van. Misschien nu die white yersey groep er is dat dat weer lokt 

Rawolf

kijk in het worldtourteam moeten er harde keuzes worden gemaakt en met de internationale sponsoren kiest de ploeg, terecht, puur op basis van kwaliteiten. 

Maar bij het development team snap ik het gebrek aan nederlanders niet helemaal. De ploeg geeft altijd aan dat het nederlandse wielrennen ontwikkelen een speerpunt is. Dit lijkt zo een wassen neus. En ook Rabobank zal er niet happy mee zijn. 

TVL

Zoals gezegd is Mouris een aanbod gedaan en reed Schoonvelde vorig jaar nog voor de satelietploeg bij de junioren. Renners maken soms helaas andere keuzes

VandienAert

Doe dan Daan maar

https://wielerverhaal.com/2025/07/31/rik-devoogdt-kondigt-aanstormend-talent-17-aan-in-nederland-wordt-hij-gezien-als-1-van-de-3-topjunioren/

kelderfan
VandienAert
Doe dan Daan maar https://wielerverhaal.com/2025/07/31/rik-devoogdt-kondigt-aanstormend-talent-17-aa...

Goed gezien, want die Daan kan er wat van.

S. Morgenstern
Rawolf
kijk in het worldtourteam moeten er harde keuzes worden gemaakt en met de internationale sponsoren k...

Welke Nederlandse talenten hadden ze een plek moeten geven? Heb je het idee dat er een Van Belle, Huising of Graat tussen zit die ze nu missen?

defietser

Team TVL heeft volgens mij nog 1 plekje over. Benoit Cosnefroy? Contract loop af.

kelderfan
S. Morgenstern
Welke Nederlandse talenten hadden ze een plek moeten geven? Heb je het idee dat er een Van Belle, Hu...

Een Van Belle zeker wel. Bovendien heb je hiervoor kunnen lezen, dat er een Daan Dijkman onderweg is als talent bergop.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern
kelderfan
Een Van Belle zeker wel. Bovendien heb je hiervoor kunnen lezen, dat er een Daan Dijkman onderweg is...

Wie van die eerste jaars beloften die ze vorig jaar hadden moeten halen rijdt dan de uitslagen die Van Belle reed? Ik denk niet dat er week voorbij zou gaan, waarin jij niet had gevonden dat ze zo'n renner aan de WT-selectie toe moesten voegen.

Ik zie zo'n renner niet terug in die lijst met Zomermaand en Molenaar. Zit daar nu werkelijk iemand bij voor de onderkant van de WT-selectie? Iemand die ze een mooi traject hadden moeten bieden om daar te komen.

Waarbij een nieuwe Van Belle dus eigenlijk ook al niet goed genoeg is, want die zie jij al ruim een jaar niet meer zitten. Ondanks alle tegenslag die hij is tegengekomen. Dus waarom zouden ze dan minder goede renners moeten halen? Om ze hier nog eerder af te kunnen schrijven?

Laatst gewijzigd
kelderfan
S. Morgenstern
Wie van die eerste jaars beloften die ze vorig jaar hadden moeten halen rijdt dan de uitslagen die V...

Ik zie Van Belle niet zitten? Die arme jongen beult zich wat af. Maar de genoemde jonge talenten zijn niet goed genoeg. Die Dario Belletta is bijvoorbeeld zeker niet minder als de door jou bewierookte Fiorelli. En die Dario was niet goed genoeg.

S. Morgenstern

Ik heb jou nog nooit iets positiefs zien zeggen over Van Belle, dus dan leek mij de conclusie gerechtvaardigd dat jij het niet in hem ziet zitten en vond dat er wel betere renners in zijn plaats konden rijden. Maar als jij hem wel een geschikte renner voor de WT-ploeg vindt dan zijn we het toch eens.

Blijft de uitdaging om één Nederlandse renner te noemen die ze dit jaar een kans hadden moeten geven die van hetzelfde niveau is. Want ik zie ze niet in de lange lijst namen die vorig jaar nog opgelepeld kon worden als de ploeg weer een buitenlandse beloften aan trok. 'Een Van Belle zeker wel', maar wie dan?

Wat Belletta (die om niet-sportieve redenen de ploeg moest verlaten) daar mee te maken heeft ontgaat mij. Laat staan waarom je weer over Fiorelli begint; waar ik en andere van zien dat hij uitslagen rijdt die hem geschikt maken om aan Brennan te koppelen (nou, nou, komen wierook tekort inderdaad), terwijl jij niet verder komt dan op niets af roeptoeteren dat hij ongeschikt is.

Laatst gewijzigd
kelderfan
S. Morgenstern
Ik heb jou nog nooit iets positiefs zien zeggen over Van Belle, dus dan leek mij de conclusie gerech...

Dat klopt niet want hij heeft in 't begin prima gereden, maar om de e.o.a. reden heeft geen gevolg gekregen. Hij heeft wel in de ondersteuning zijn best gedaan.

Maar de volgende renster die 't nest verlaat en dat is Mijntje Geurts, die ook wat wisselvormig is.

S. Morgenstern
kelderfan
Dat klopt niet want hij heeft in 't begin prima gereden, maar om de e.o.a. reden heeft geen gevolg g...

Oké, dus vind je hem toch niet geschikt? Verwarrend. 

Weet je ondertussen al wie jij even grote talenten vindt van de vorige lichting junioren? Wie hadden nu bij Visma bij de beloften moeten rijden, omdat ze uitzicht zouden hebben op een plek in de WT-ploeg?

Poeksel

Nette zilveren medaille van Chladoňová. Bunel deed ook goed werk. En dan nog Riedmann en Wolff niet ver erachter, dus in de breedte sterke prestaties van de Visma-meisjes.

kelderfan

Wauw zeker weer een goede Chladonova gezien en ja Bunel doet goed werk ook voor haar teamgenote of beter landgenote. En ja Wolff en Riedmann zeker goed in vorm. Met die meiden kan de ploeg verder.😃

1 2 ... 154 ... 164 165

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.