Dijkman is nu junior, dus die had dit seizoen niet bij Visma kunnen rijden. De vraag was wie ze vorig jaar hadden moeten halen, waarvan je kunt zien dat ze minimaal het niveau van Van Belle hebben. Daar zouden er heel wat van moeten zijn, wanneer ik jullie verhaal geloof dat ze iets echt niet goed doen.
Ik volg de junioren verder totaal niet, dus heeft het weinig zin om zelf met namen te komen. Daarnaast geven ze vooral jongens een plek waar ze nog veel groeimarge bij zien en waar hun trainingsaanpak bij aan sluit. Ik zou alleen op uitslagen af kunnen gaan, waardoor ik bijvoorbeeld nooit bij een nieuwe Van Kerckhove zou uitgekomen (vorig jaar hier nog een huis tuin en keuken talent genoemd). Ik voel daardoor zelden de behoefte om namen te noemen.
Het kan snel gaan. Tegenwoordig komen de jonge talenten snel bovendrijven. Kijk maar bij Ashlin Barry en ook bij de dames komen de talenten sneller bovendrijven met o.a. Viktoria Chladonova. Derhalve moet je ook naar de jonge jeugd kijken, want voordat je 't beseft zijn ze daar.
Ja eens wat ook Thijs Schoonvelde is lovend over zijn ploeggenoot.
"Daan en ik zaten nog wel goed in de wedstrijd, maar in de laatste ronde ging er voor ons iemand onderuit."
Dus een pech voor Daan.
Inderdaad. De beste renner die we nooit gehad hebben. Ben Hermans was als Sinterklaas. Op het einde van het jaar hoopte je elke keer weer op een mooi kado, maar elk jaar was dat weer tegen beter weten in.
Juan Ayuso voor 5 jaar naar Lidl Trek. Een goede zet van dit wielerteam of juist het binnenhalen van veel problemen?
Mattias Skjelmose was bepaald niet blij met het aantrekken van Ayuso, vooral omdat de leiding van Lidl Trek hem totaal niet op de hoogte had gesteld van het contracteren van Ayuso. Skjelmose was best geïrriteerd en liet in een interview dit ook goed merken. Vroeg zich openlijk af of Ayuso wel bereid was om voor Skjelmose te werken? Zeker omdat Ayuso daar bij UAE erg veel moeite mee had.
Weet niet of enorme onvrede over aantrekken Ayuso bij Skjelmose ertoe leidt dat hij bij Lidl Trek weg wil? In het verleden heeft Skjelmose zijn bewondering voor Visma/Lab laten blijken. Skjelmose is een goede renner (maar wel kwetsbaar) en een goede versterking voor heuvelklassiekers en kleine rondes.
Leuk feitje: de twee belangrijkste wedstrijden bij de vrouwen (Tour en het WK) zijn gewonnen door rensters die een relatie hebben met (nu nog) een Visma-renner. Vallieres is namelijk de vriendin van Uijtdebroeks.
Ik weet niet of er nog vrijgezellen bij Visma rijden, maar die zijn nu vast heel gewild in het damespeloton.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.