Team Visma | Lease a bike 2025

1 2 ... 156 ... 166 167
S. Morgenstern

Beter dan Fiorelli denk je?

ComebackWout

Skjelmose is gewoon een klasse renner, niet met Fiorelli te vergelijken. Als je 4e kan worden op dit zware WK parcours dan kun je wel wielrennen. Skjelmose zou meer een kopman voor heuvelklassiekers zijn. Fiorelli schat ik in, dat hij een heel nuttige renner gaat worden om Brennan te ondersteunen in heuvelklassiekers en heuvelachtige etappes.

S. Morgenstern

Zit wat in ja!

Denk je dat als hij weg wil bij Lidl, omdat ze daar nu Ayuso halen als mede kopman voor de rondes, dat hij naar een ploeg zou willen waar winnaars van Giro, Vuelta en Parijs-Nice knechten voor een tweevoudig Tour winnaar? Of is dat dan net niet helemaal de ploeg om aan te denken?

kelderfan
S. Morgenstern
Beter dan Fiorelli denk je?

Fiorelli is de man en Brennann is dolblij. Jij mag blijven hopen, maar ik heb daar een zwaar hoofd in. Go, go Fio

ComebackWout
S. Morgenstern
Zit wat in ja! Denk je dat als hij weg wil bij Lidl, omdat ze daar nu Ayuso halen als mede kopman vo...

Als Skjelmose uberhaupt weg wil, dan zou hij bij Visma/Lab absolute kopman voor heuvelklassiers kunnen worden. Maar ook om gedeeld kopmanschap te krijgen, voor een ronde die Vingegaard niet rijdt. Zou aantrekkelijk kunnen zijn voor Skjelmose, bij een ploeg waar hij wel gecharmeerd van is. Of hij ook betaalbaar is, is nog de vraag?

Anders is het logischer bij vertrek, dat hij kiest voor een ploeg waar hij absolute kopman wordt en een team om hen heen wordt gebouwd. Maar hoeveel ploegen zijn er nog waar hij absolute kopman kan worden?

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Wanneer Ayuso zijn plek zodanig zou innemen, dat hij weg wil, dan gaat hij toch niet naar een ploeg waar nog betere renners rijden dan Ayuso? Makes no sense.

Ik begrijp dat je als Visma fan bij ontevredenheid toppers graag een route ziet naar 'jouw' ploeg. Dat zou echter niet in de weg moeten staan dat je in kunt zien dat die route niet reëel is.

VandienAert

Logischer lijkt me dat er een renner vanuit het nog te fuseren fusieteam komt

ghostwriter

Als het klopt dat hij bang is dat Ayuso nooit voor hem zal willen knechten is Vingegaard misschien een betere kopman voor hem. Die heeft aangetoond een knecht de Vuelta te laten winnen. Zou Ayuso dat in zijn schoenen hebben gedaan? Ik denk van niet. Daarbij zou het me ook niet verbazen als Vingegaard in bepaalde eendaagsewedstrijden graag zijn landgenoot ondersteund. Maar ja, verder denk ik ook niet dat hij voor Visma zou kiezen aangezien hij daar het budget niet voor hebben (tenzij iemand als Van Aert zou vertrekken). 

Robert

M.b.t. de toptalenten aantrekken voor de opleidingsploeg blijft het voor een supporter gewoon lastig in te schatten hoeveel rek er in zit. Zitten ze al op de max of kunnen ze nog doorgroeien?

Met Staune-Mittet hadden we bijvoorbeeld het toptalent. Brennan werd in 2023 nog 38e bij de junioren met Parijs Roubaix en 2 jaar later rijdt hij een dijk van een wedstrijd bij de profs.

kelderfan

Ja het budget zou een ding kunnen zijn. Al hoop ik op 't tegendeel. Want met die Skjelmose zou 't team een stuk sterker worden en 't is nog een landgenoot ook van onze Vingegaard. Ik denk dat Visma daar echt blij mee zou zijn. Want ja de overige teams staan niet stil. Kijk naar Red Bull, Decathlon, Lidle Trek en wat gaat XDS Astana doen.

S. Morgenstern

De wensen van de renner zijn al een ding. Dat hij een landgenoot zou treffen, die overigens naar mijn weten geen heuvelklassiekers in dienst van anderen rijdt, zal echt niet in de toptien van zijn wensenlijstje staan. De twijfels of zijn ploeg nog wel een team om hem heen wil bouwen, gaat hij niet inruilen voor de zekerheid dat zijn ploeg om een andere renner (landgenoot of niet) is gebouwd. 

Daarnaast is het inderdaad zo dat je vanuit deze ploeg er vanuit kunt gaan dat het budget een ding zal zijn. Het zou tenslotte nogal merkwaardig zijn om budgettaire ruimte voor zo'n toprenner te hebben en desondanks je ploeg deze winter aan te vullen met allemaal relatieve koopje. Makes no sense.

kelderfan

Oh, ja het is toch Doull geworden voor 't Vlaamse voorjaar en dan als lead-out voor Brennann.

VandienAert

Was vismalab niet ooit geïnteresseerd in Skjelmosse en gingen ze er vandoor met Vingegaard? Of was 't Honore

AWestie
VandienAert
Was vismalab niet ooit geïnteresseerd in Skjelmosse en gingen ze er vandoor met Vingegaard? Of was '...

Men ging ooit voor Honore kijken en toen werd Jonas getipt (Merijn Zeeman: "Jumbo-Visma wil bijdrage leveren aan talentontwikkeling in Nederland" | WielerFlits). Heel bijzonder artikel om met de kennis van nu te lezen trouwens.

Skjelmose heeft zijn waardering ooit uitgesproken over hoe professioneel de ploeg was, maar of er ooit onderhandeld is over een transfer kunnen we op basis van openbare bronnen niet zeggen volgens mij.

ghostwriter

"Dat hij een landgenoot zou treffen, die overigens naar mijn weten geen heuvelklassiekers in dienst van anderen rijdt"

Voor wie zou Vingegaard dat nu bij Visma moeten doen? Sinds hij bij Visma zit heeft de ploeg geen enkele topper in de heuvelklassiekers gehad. Vingegaard heeft in de Vuelta laten zien een bijna zekere overwinningen uit handen te willen geven aan een ploeggenoot (Kuss). Als iemand dat met een grote ronde doet zou het mij verbazen als hij niet ook graag in een eendaagse wedstrijd iemand zou willen ondersteunen (zeker als dat iemand is die in de Tour voor hem belangrijk werk kan doen).

"De twijfels of zijn ploeg nog wel een team om hem heen wil bouwen, gaat hij niet inruilen voor de zekerheid dat zijn ploeg om een andere renner (landgenoot of niet) is gebouwd."

Volgens mij heeft Visma een sterke ploeg voor de heuvel- en laaggebergte koersen al maar mist het een kopman waar het in dienst voor kan rijden. Het is dus niet zo alsof hij bij Visma alleen op steun van Vingegaard moet hopen. 

Laatst gewijzigd
kelderfan
ghostwriter
"Dat hij een landgenoot zou treffen, die overigens naar mijn weten geen heuvelklassiekers in dienst...

Precies.

kelderfan

Team Visma | Lease a Bike versterkt vooral het middenveld! Dit zijn de 8 nieuwelingen van de Nederlandse topploeg | Wieler Revue; ik heb bij twee mijn bedenkingen, maar ja dat moet de toekomst ons laten zien.

Verder nog geen woord over de laatste aanwinst of niet.

AWestie
kelderfan
Team Visma | Lease a Bike versterkt vooral het middenveld! Dit zijn de 8 nieuwelingen van de Nederla...

Je bedoelt of er nog iemand wordt aangekondigd? Ik denk dat ze je nog maanden in spanning laten, leuk hé?

S. Morgenstern
ghostwriter
"Dat hij een landgenoot zou treffen, die overigens naar mijn weten geen heuvelklassiekers in dienst...

De heuvelklassieker die Skjelmose dit jaar won, werd enkele edities eerder gewonnen door de ploeggenoot van Vingegaard. De andere heuvelklassiekers zou Vingegaard gewoon als kopman starten. Dat doet hij echter niet, omdat het niet in zijn seizoensplanning richting de Tour de France past. Daar gaan ze echt niets aan veranderen om te kunnen knechten voor Skjelmose. 

De komst van Ayuso zit Skjelmose verder niet in de weg in die koersen, net als er genoeg kleine rondjes blijven om kopman te zijn. De twijfels gaan over zijn ambities in de grote rondes, waar hij bij Visma dus een ploeg ziet die daarin om Vingegaard is gebouwd. 

Skjelmose naar Ineos zou ik nog een piste vinden om het over te hebben, daar zou hij meer ruimte kunnen vinden voor zijn ambities. Vaststellen dat er bij Visma juist minder ruimte is, lijkt mij niet zo moeilijk. 

kelderfan
AWestie
Je bedoelt of er nog iemand wordt aangekondigd? Ik denk dat ze je nog maanden in spanning laten, leu...

Daar zat ik op te wachten.

kelderfan
S. Morgenstern
De heuvelklassieker die Skjelmose dit jaar won, werd enkele edities eerder gewonnen door de ploeggen...

Daar gaat Vauquelin toch naar toe. Bernal blijft, dus dan is de komst van Skjelmose toch overbodig. Dat hij wel of niet vertrekt is nog de vraag.

AWestie
kelderfan
Daar gaat Vauquelin toch naar toe. Bernal blijft, dus dan is de komst van Skjelmose toch overbodig....

Oh daar is Skjelmose wel overbodig door even twee namen uit het team te plukken. Konden we allemaal maar zo simpel redeneren.

S. Morgenstern
kelderfan
Daar gaat Vauquelin toch naar toe. Bernal blijft, dus dan is de komst van Skjelmose toch overbodig....

Wanneer je van mening bent dat de aanwezigheid van Vauquelin en Bernal (beide 7de in een grote ronde) de komst van Skjelmose overbodig maken, dan begrijp ik nog minder van het noemen van zijn naam in een topic over een ploeg waar ze dit seizoen eerste, tweede en eerste werden in de grote rondes. Volgens mij bevestig je hiermee vooral mijn punt dat dit al helemaal geen ploeg is voor Skjelmose. 

VandienAert

Die Schiffer schijnt wat contact gestoord te zijn toch.

1 2 ... 156 ... 166 167

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.