Team Visma | Lease a bike 2025

1 2 ... 160 ... 165 166
S. Morgenstern

Ze hebben volgend jaar ook Huising, Laporte, Affini, Behrens, Hagenes, Zingle en Van Aert nog die in koersen met Brennan opgesteld kunnen worden. Ik denk dat de renners die ze specifiek voor Brennan nog nodig hadden daarnaast al zijn gehaald. 

Ik zou bij iemand van die fusie ploegen eerder aan Barre denken. Interessante middenvelder met groeipotentie. Zie hem wel binnen het profiel van deze ploeg passen.

Laatst gewijzigd
Poeksel

Maar het is toch ook wel leuk als er nog wat Nederlanders in het team zitten, en Artz lijkt me een goede aanwinst.

ghostwriter

Het lijkt me onverstandig om geen vaste sprinttrein om Brennan heen te vormen. Als Visma dat niet doet zal hij snel genoeg een ploeg vinden die belooft dat wel te doen. Tot nu toe hebben ze met Doull, Fiorelli en Kielich drie mogelijke knechten voor Brennan aangetrokken maar Artz lijkt me iemand met in potentie een stuk meer kwaliteit dan die drie. Daarbij zit hij qua leeftijd in de buurt van Brennan waardoor het in potentie een langdurige partnership kan zijn.

Dat Artz een van de weinige Nederlandse wielrenners is die echt iets aan de ploeg toe kan voegen (ook de ploeg voor de Vlaamse klassiekers) lijkt me daarnaast mooi meegenomen. Visma zal toch een beetje aan fan binding moeten doen want alle Nederlandse kinderen die ik ken (en dat zijn er eerlijk veel via familie en vrienden) hebben echt helemaal niets meer met de ploeg door het gebrek aan Nederlanders. Veel van mijn vrienden kijken geen wielrennen meer omdat hun kinderen daar niet naar willen kijken. Dat is geen probleem zolang de prestaties goed blijven maar hoe interessant is Visma nog voor sponsoren als Vingegaard een zware blessure oploopt? Volgens mij onderschatten mensen enorm hoe slecht het gaat met het Nederlandse wielrennen qua interesse van het volk en Visma kan zich op de internationale markt richten maar dat valt weg als ze geen wereldtopper hebben. Ik zou geen Nederlanders aantrekken omdat ze Nederlander zijn maar als er een goede/talentvolle Nederlander die daadwerkelijk een meerwaarde heeft als Artz beschikbaar is zou ik daar zeker gebruik van maken. 

Laatst gewijzigd
AWestie

Verbeter mij gerust met niet-familiaire bronnen, maar het verband tussen het gebrek aan Nederlanders bij een Nederlandse ploeg en de interesse voor de sport in het algemeen lijkt me echt te ver gezocht. Natuurlijk helpt het als er een ploeg rondrijdt die de oranje vaandel hoog draagt en succes heeft, maar een sport leeft uiteindelijk vooral bij zijn grootste uithangborden. Het voetbal had Messi en Ronaldo en nu bijvoorbeeld Yamal, het wielrennen moet het nu doen met Tadej, Matje en Remco. Aangezien Pogacar met kop en schouders bovenuit steekt en dat elke keer doet met indrukwekkende maar saaie solo's kijk ik de helft minder wielrennen dan normaal.

Artz gaat daar in jaren nul verschil in maken, of hij moet plotsklaps bij als hij bij TVL gaat rijden Parijs-Roubaix winnen.

Verder:
- Vaste sprinttrein rond Brennan: graag! Kooij is na de Van Dijkes veel meer zelf gaan zwerven voor mijn gevoel dus vastigheid helpt.
- Is wielrennen ooit een kijksport voor kinderen geweest? Geloof ik geen bal van eigenlijk
- Ik denk dat de ploeg meer sponsoren te danken heeft aan Wout dan Jonas.

ghostwriter

"Verbeter mij gerust met niet-familiaire bronnen, maar het verband tussen het gebrek aan Nederlanders bij een Nederlandse ploeg en de interesse voor de sport in het algemeen lijkt me echt te ver gezocht."

Dan onderschat je echt enorm hoe belangrijk de Raboploeg was voor het inlevingsvermogen van kinderen is. 

Kijk bijvoorbeeld naar hoe weinig Ajax nu leeft onder Amsterdamse kinderen. Hoe minder Amsterdammers in het eerste van Ajax spelen hoe minder het leeft onder Amsterdamse kinderen. Iemand als Nouri was van veel groter belang voor de populariteit van Ajax bij Amsterdamse kinderen dan iemand als Tadic. Puur omdat de Amsterdamse kinderen zichzelf in Nouri konden zien als iemand die in dezelfde stad is opgegroeid en op dezelfde pleintjes speelde. 

"Is wielrennen ooit een kijksport voor kinderen geweest? Geloof ik geen bal van eigenlijk"

In ieder geval veel meer dan nu. Er worden nu nauwelijks nog Nederlandse wielerliefhebbers gekweekt. 

"Ik denk dat de ploeg meer sponsoren te danken heeft aan Wout dan Jonas."

Ja, toen Van Aert een wereldtopper was maar dat is hij inmiddels niet meer dus hoe lang blijven die sponsoren nog voor Van Aert? 

"Artz gaat daar in jaren nul verschil in maken, of hij moet plotsklaps bij als hij bij TVL gaat rijden Parijs-Roubaix winnen."

Volgens mij is wielrennen nou juist een sport waar veel mensen een binding mee krijgen door mindere goden. Iemand als Tankink heeft volgens mij meer Nederlandse wielerliefhebbers opgeleverd dan iemand als Kelderman. 

S. Morgenstern

Waarom zou een vast sprinttrein van Brennan alleen kunnen bestaan uit nieuw aangetrokken renners? Die denkwijze volg ik niet.

Daarnaast moet je een vast sprinttrein nooit te dogmatisch zien. Wanneer je in grote koersen er Van Aert, Laporte of Affini bij kunt krijgen, dan gaat echt niemand ontevreden zijn.

ghostwriter

"Waarom zou een vast sprinttrein van Brennan alleen kunnen bestaan uit nieuw aangetrokken renners?"

Omdat de wielrenners die Visma al in huis had al een andere rol hadden, ongeschikt zijn daarvoor of nog jonge talenten zijn die de kans moeten krijgen om zichzelf als wielrenner te leren kennen (iets wat Artz al deels heeft gedaan en Artz kwam zelf tot de conclusie dat hij onder andere een geschikte sprintaantrekker is). Kooij had ook geen geschikte sprinttrein om zich heen. Van de mensen die jij hebt genoemd zat er geen enkele tussen die ik aan de sprinttrein van Brennan toe zou voegen. Sommige qua type niet en sommige niet omdat ik ze eerst zichzelf zal laten leren kennen (zoals Behrens en Huising) voordat ik ze een vaste knecht van een ander zou maken.  

“Daarnaast moet je een vast sprinttrein nooit te dogmatisch zien. Wanneer je in grote koersen er Van Aert, Laporte of Affini bij kunt krijgen, dan gaat echt niemand ontevreden zijn.”

In grote koersen kunnen andere hem ondersteunen maar die zullen dan toch voornamelijk in eigen dienst rijden. Kijk naar het programma van Van Aert dit jaar, in welke wedstrijden had hij in dienst van Brennan gereden. Want het lijkt me onlogisch om het schema van Van Aert aan dat van Brennan aan te passen. 

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Huising was dit jaar in meer dan de helft van de koersdagen van Brennan ook aanwezig. Volgens mij zit dat hem totaal niet in de weg om ook nog ruimte te hebben voor zijn eigen ontwikkeling. Het idee dat je dat laatste alleen zou kunnen als je geen onderdeel bent van enige andere doelstelling van de ploeg is een misvatting. Hetzelfde gaat op voor Behrens en Hagenes.

Wanneer je naar een potentiële combinatie met Van Aert op zoek bent, dan hoef je niet verder te kijken dan naar afgelopen Giro. Ik zou niet weten waarom Van Aert voor Brennan niet kan doen, wat hij in het verleden wel kon voor Kooij en Groenewegen. Hetzelfde gaat op voor Laporte en Affini. 

De gedachte dat enkel nieuwe renners geschikt zouden zijn voor een 'ploeg rond Brennan' en reeds aanwezige renners ongeschikt zijn, heeft teveel geforceerde onderbouwing nodig om stand te houden. Visma heeft al heel veel kwaliteit in huis, zonde om die niet te benutten voor de ondersteuning van een megatalent als Brennan. Zeker als je hem als gezichtsbepalende renner wilt behouden, dan moet je die aanwezig kwaliteit gewoon benutten. 

Laatst gewijzigd
kelderfan
ghostwriter
"Waarom zou een vast sprinttrein van Brennan alleen kunnen bestaan uit nieuw aangetrokken renners?"...

Ik denk dat je met Huub Artz geen verkeerde renner hebt gekozen, want die heeft met Niklas Behrens EC Championship 2024 betwist.

T80JZ

Van Aert heeft de afgelopen maanden al regelmatig in dienst van Brennan gereden. Hij is lovend over diens kwaliteiten. De kansen voor Van Aert om een bepaald soort koersen te winnen worden bovendien kleiner. Dat zijn juist de koersen waar Brennan kans heeft. Hun programma zal ook meer overeenkomsten gaan krijgen. Zeker in het voorjaar. 

kelderfan
T80JZ
Van Aert heeft de afgelopen maanden al regelmatig in dienst van Brennan gereden. Hij is lovend over...

Hetzelfde programma lijkt mij juist niet; alleen in de GT's of andere meerdaagse. Dat Van Aert in een aantal koersen onze Brennan heeft bijgestaan was voor de ontwikkeling. Brennan is een renner die geen trein nodig heeft. Hij moet alleen goed worden afgezet in de finale.

In zijn laatste koers laat hij duidelijk zien meer dan sprinter te zijn.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Voorjaarsklassiekers zullen ze natuurlijk ook regelmatig samen rijden. 

Brennan is zeker meer dan simpelweg een sprinter, maar dat betekent nog niet dat hij niet vooral veel kansen in sprints zal hebben (al was het maar, omdat er daar nu eenmaal veel van zijn). Afgelopen week was wat dat betreft ook een grotere kans geweest, wanneer ze hadden gecontroleerd voor een sprint. 

Daar heb je dan wel een ploeg voor nodig; van degene die het eerste kopwerk doet, tot degenen die een heuveltje overleven en hem in een goede positie afzetten in de finale. Achterover leunen en denken dat hij het alleen ook wel kan verkleint de kansen alleen maar.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Kijken wat Tulett en Uytdebroeks kunnen klaarspelen tegenover het sterke blok van UAE met de favo in hun midden. Het is voor Tiesj Benoot helaas zijn laatste race voor de gele bijtjes. Ik ga hem missen en zeker in de Belgische voorjaarsklassiekers, waar Van Aert en Laporte 't nu alleen moeten opknappen.

kelderfan

Ik moet zeggen. Ik heb mij vergist met Fiorelli. Die doet 't goed bij de Gran Piemonte; alhoewel ik bij voorbeeld Pinarello een betere keuze had gevonden.

S. Morgenstern

Altijd goed om je inschatting op één uitslag te baseren!

Of hoe deed je dat vroeger ook alweer altijd? Kijk maar S5 Giro2025 Matera met Del Toro, Carapaz en Roglic 

Laatst gewijzigd
ComebackWout

Visma/Lab Development versterkt zich (beiden 2 jarig contract) met Sloveense topklimmer Sven Mernik en Belgisch klassieker talent Aldo Taillieu. Verlengde daarnaast met 1 jaar met allrounder Jonas Hoydahl. Bron Website Visma/Lab

Laatst gewijzigd
kelderfan
ComebackWout
Visma/Lab Development versterkt zich (beiden 2 jarig contract) met Sloveense topklimmer Sven Mernik...

Zo een Sloveens talent en een Belgisch talentje van Lotto is verrassend en ik ben echt benieuwd naar hun verdere ontwikkeling.

Mooi dat ook Hoydahl er nog een jaar eraan vast mag koppelen.

S. Morgenstern

Taillieu is een interessant talent. Ik zie dat topklimmer er niet aan af bij Mernik, maar ze zien zelf veel potentie blijkbaar. Zullen hem goed getest hebben. Ik vraag me wel af waarom ze hem dan voor slechts één jaar vastleggen. 

Ik ben benieuwd wat er met de twee Britten gebeurd die nog niet zijn verlengd. Ik kan mij voorstellen dat Pattinson in de weegschaal lag met Hoydahl en ze bij die laatste meer groeimarge zien. Smithson lijkt mij een sterke schakel voor een sprinttrein en wat dat betreft wellicht eerder iemand om te verlengen.

kelderfan
S. Morgenstern
Taillieu is een interessant talent. Ik zie dat topklimmer er niet aan af bij Mernik, maar ze zien ze...

Dat zie je goed en ik vraag mij af wat er met die twee Britse talenten gaat gebeuren.

Wat mij betreft zou ik Smith of eventueel Matisse Van Kerckhove naar de hoofdmacht laten doorstromen en Smithson nog een jaar laten blijven voor zijn ontwikkeling. Want Smithson is zeker goed bezig.

ComebackWout
S. Morgenstern
Taillieu is een interessant talent. Ik zie dat topklimmer er niet aan af bij Mernik, maar ze zien ze...

Volgens mij hebben ze Mernik voor 2 jaar vastgelegd. Hoydahl 1 jaar verlengd.

S. Morgenstern

Ze spreken in het persbericht over een jaar.

ComebackWout
S. Morgenstern
Ze spreken in het persbericht over een jaar.

Je hebt gelijk.  Mernik krijgt een contract voor 1 jaar. Ze zien enorme potentie in hem, maar altijd afwachten of het er ook uit komt. Mernik heeft nog weinig op de weg gereden en komt uit het mountainbike circuit. Vandaar dat ze waarschijnlijk geen 2 jarig contract geven.

ComebackWout

Inkomend bij Development Team:

Ashlin Barry, Henry Hobbs, Sven Aleksander Mernik, Matej Pitak, Francesco Baruzzi, Fabio Segatta en Aldo Taillieu.

kelderfan

Die cyan toch  zijn toptien. Die nieuwe aanwinst mooi dicht daarachter ja piganzoli.

Laatst gewijzigd
luca77
kelderfan
 Die cyan toch  zijn toptien. Die nieuwe aanwinst mooi dicht daarachter ja piganzoli.

Cyanide. Mooi :p. Zo voelde werken met hem dit jaar mosschien wel voor de ploeg!

1 2 ... 160 ... 165 166

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.