Die Rex is inderdaad geen verkeerde renner om die rol te vervullen en ja hopelijk komt er nog een ploeg voor Vermote; alhoewel er nu veel Belgische talenten in de wachtrij staan met de fusie van Lotto en Intermarche.
De selectie van TVL is voor 2026 nagenoeg compleet. Naar mijn bescheiden mening zijn ze er kwalitatief op achteruit gegaan. Ze hebben nog een mogelijkheid om twee renners te contracteren. Welke twee renners kunnen ervoor zorgen dat de kwaliteit voor 2026 nog redelijk kan gaan verbeteren. Ik heb in het verleden de naam van Cosnefroy laten vallen. Echter ik lees dat UAE hem heeft benaderd.
Als je sec kijkt naar de hoeveelheid punten en overwinningen ben ik het met je eens, maar volgens mij heeft de ploeg praktisch nu diversere mogelijkheden in het voorjaar, een nieuw treinprojectje voor Brennan en stabielere klimkrachten.
Over stabiele klimkracht gesproken: Cosnefroy is nou niet direct een speler waar je langere tijd op kan bouwen. En ik zie ook nog niet echt welke missende rol hij binnen de ploeg opvult. Als zelfs WF niet weet met wat voor jongen ze de vrijgekomen plek door Cian kunnen opvullen, is het echt volledig gissen.
'We will be back to win it.' Waarvan akte. Dat zijn de woorden van de grote baas en dat betreft de TdF.
Nu met Armirail en Campenaerts ook mede voor de tourstart in Barcelona een TTT zogezegd.
Jonas in iedergeval met Jorgenson, Kuss en ik denk ook Simon Yates. Voor de afsluiting in Parijs met kennelijk een zelfde soort rit als dit jaar. Derhalve dus met Wout van Aert. Dus het laatste plekje voor?
Ja dat lijkt mij ook. De grote baas is behoorlijk positief bij het bekend worden van de TdF mannen en vrouwen. Dus ik verwacht nog wel een klimmer maar wie.
Wat de vrouwen betreft. Is 't ook nog steeds gokken wie er bij gaat komen. Verschillende concurenten al met 19/20 rensters.
Aangezien ze de illusie hebben dat ze, na twee jaar niet in de buurt te komen, toch de strijd met Pogacar aan kunnen voor eindwinst, denk ik niet dat dat zo'n uitgemaakte zaak is. Ik denk zelfs dat Affini met de ploegentijdrit zelfs een streepje voor heeft, wanneer ze de ploeg volledig om Vingegaard heen bouwen.
Een potentiële tourwinnaar? Waar is dat op gebaseerd?
Volgens mij had hij voor volgend jaar hooguit uitzicht op schaduwkopman in Giro of Vuelta (reden voor hem om te vertrekken).
Ik zou niet weten waarom het een probleem is om Nordhagen, Tulett, Piganzoli en Graat allemaal een plekje op te laten schuiven in de hiërarchie en zodoende hier en daar een net iets mooier programma te laten rijden. Ik zie liever Graat in de Giro debuteren, dan een klimmer die nu nog op de markt is.
Dat is gebaseerd op zijn uitslagen in het verleden. O.a. winnaar Ronde van de Toekomst. Deze renner is enorm getalenteerd. Hoe stond de leiding van TVL twee jaar geleden niet te juichen, omdat ze een van de meest getalanteerde renners hadden gecontracteerd. Door diverse fysieke en psychische problemen heeft hij een slecht jaar gehad. Tevens ben ik van mening, dat een ploeg tegenwoordig uit minimaal 30 rennsers dient te bestaan. Gelet op de zwaarte van het seizoen. Ziekte, blessures e.d. Vandaar ook mijn opmerking.
Als 't een TTT is, dat heb je misschien gelijk, maar 't is juist TIT zoals Plugge aangeeft en dan moet je ook verder kijken naar opvolgende etappes en dan heb je aan Affini niets. Jij benoemde Tulett en die zou ik ook voor 't laatste plekje in aanmerking laten komen, want die speelt ook bergop goed mee. Trouwens met Campenaerts en Armirail heb je al twee tijdrijders mee voor de TdF.
Jonas speelt ook met de gedachte om de Giro erbij te nemen en dat zou betekenen dat Affini met Campenaerts met de Giroploeg mee gaan.
Dat Nordhagen en Graat een stap hebben gezet is mooi en moet zeker worden beloond in hun programma voor het komende seizoen, maar waarom is een extra klimmer niet nodig? Het wordt wel steeds moeilijker om een talentvolle klimmer te scoren.
De enige optie lijkt mij de genoemde Lennert Van Eetvelt.
Die winst in de Ronde van de Toekomst was tegen toekomstige ronde grootheden Staune-Mittet en Hessmann.
Ik zou op basis van het beste niveau dat hij tot nu toe heeft laten zien (Tourmalet Vuelta 2023 en eerste week Giro 2024), zeggen dat hij zeker een renner is/was voor de top vijf met uitzicht op het podium in Giro en Vuelta. Zo'n groot talent is hij inderdaad (even aangenomen dat anderhalf jaar worstelen met zijn rug definitief voorbij is). Hij heeft echter nooit de indruk gegeven van het niveau te zijn van de absolute toprenners die voor Tour de France eindwinst mee doen.
Ik zou van zijn generatie (en jonger) oa Del Toro, Ayuso en Seixas veel hoger inschatten.
Wanneer je van mening bent dat Affini buiten een TTT niets toe te voegen heeft, dan zijn we snel uitgepraat.
Ik denk dat beide renners elkaar voor de 'Van Hooydonck' rol weinig ontlopen, waardoor ik me voor kan stellen dat de start met een TTT de doorslag geeft.
Volgens mij was jij een week geleden nog van mening dat nieuwe renners jongens als Barry, Van Kerckhove, Rowe, Hoydahl en Smith niet in de weg moeten zitten. Waarom zouden er dan nu opeens nog twee renners bij moeten, waarmee er dus minder ruimte ontstaat voor die talenten om met de WT-ploeg mee te doen?
Waarom is een extra klimmer wel nodig? Volgens mij is dat vooral de vraag die beantwoord moet worden.
Dat een talentvolle klimmer altijd fijn is om erbij te hebben, wordt tenslotte niet betwist, maar dat gegeven is geen argument om te stellen dat er met het vertrek van Uijtdebroeks nu dus nood is een directe vervanger van hem.
Uijtdebroeks vertrekt tenslotte omdat hij ergens anders meer ruimte heeft voor een wenselijk programma. Niet gek wanneer je bedenkt dat hij bij Visma Vingegaard, Yates, Jorgenson, Kuss, Tulett en Nordhagen om zich heen ziet.
Daarachter nog Piganzoli, Kelderman, Graat, Kruijswijk en Lemmen om de klimmers te ondersteunen in de bergen.
Waarom moet (!) daar nog een klimmer bij? Ik denk dat het nu al krap is, en voor bijvoorbeeld Graat de kans op een grote ronde behoorlijk klein.
Van Kerckhove en Rowe zijn nu al zeker voor de overstap naar de mannen. Barry is een megatalent maar mag zich nog laten zien bij 't development team. Dus ja dat zie je goed en 't is wel een denkpuzzel door het aantrekken van twee renners, die zelf verbaasd zijn dat zij worden gehaald of bij een, die 't zeker nog moet laten zien. Ook de laatste aanwinst Doull vind ik niet erg sterk overkomen. Maar die drie staan wel ook in 2027 op de rol. Wat dat betreft doet Soudal Quickstep 't verstandiger met eenjarige contracten zoals bekend.
Dit geeft geen antwoord op de vraag waarom er in 2026 nog twee renners bij moeten, waardoor de ruimte voor al die beloften om zich in het WT-team te tonen minder groot wordt.
Dit gaat over 2027. Wanneer er dus sowieso nog twee plekken over zijn, met daarnaast ook Kruijswijk die is afgezwaaid en een vierde talent op de weegschaal zou kunnen liggen met Van Belle. Wat een ingewikkelde puzzel inderdaad!
Ik ben verder van mening dat geloven in de renners die je aan trekt, omdat je scouting extreem zorgvuldig te werk gaat (lees nog eens iets terug over Broe zou ik zeggen), alleen maar een plus punt is. Daarnaast passen de lange contracten die daar een gevolg van zijn ook juist bij de lange termijn aanpak van deze ploeg.
Ik begrijp dat iemand die meer op de dagkoersen vaart dat ingewikkeld vindt, maar alsnog kun je moeilijk om het succes van die aanpak heen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.