Super prestatie van Jonas en Wout. Wout heeft echt een puike tijdrit gereden. Gaf zelf aan nergens een goed gevoel te hebben gehad in tijdrit. En dan zo een toptijd!
Jonas laat zijn klasse zien in tijdrit. Wint de laatste etappe en is 1e in het Eindklassement. Goed gedaan Jonas.
Goede motivatie voor Team Visma/Lab voor komende koersen.
Wat schering en inslag is in allerlei wielerkoersen, zijn de onveilige situaties in het parcours. Vandaag in UAE Tour. Een verkeersdrempel die onbeschermd in het parcours was opgenomen. Voorin konden ze het amper ontwijken, middenin renners de klos.
De meesten die vielen met sleutelbeen breuk voorlopig uitgeschakeld. Arvid de Kleijn, Carlos Rodriguez, Chris Froome en misschien ook Niklas Behrens sleutelbeen gebroken.
Het is net een loterij, wie wel of niet uitgeschakeld worden door blessures. Valpartijen kunnen altijd ontstaan, maar uit de roulatie door een zeer onveilig parcours is toch een schande.
Wanneer worden ze wakker bij de UCI?
Misschien nog wat vroeg om te zeggen maar het lijkt alsof er in de winter stappen gemaakt zijn wat betreft het tijdrijden (was ook wel nodig). Ook als je nagaat dat van Aert afgelopen maanden nauwelijks op z'n tijdritfiets getraind heeft en op het vlakke het snelst van allemaal was. Vingegaard bv ook sneller dan een Kung op het vlakke gedeelte.
Op PCS staat Wout van Aert toegevoegd bij de Brabantse Pijl, gebaseerd op de volgende uitspraak: "Ik zou het net lullig vinden als ik zou zeggen dat ik ga proberen om Dwars door Vlaanderen en de Brabantse Pijl te winnen. Dat ga ik trouwens proberen, maar met het palmares dat ik heb en de mogelijkheden die ik heb, moet ik hoog durven te mikken. En dat zijn dan die twee Monumenten."
Maar mogelijk gaf hij gewoon twee wat kleinere koersen als voorbeeld.
Kelderman zou normaal catalonie en baskenland doen en laporte openingsweekend, strade en msr. Van Baarle zou met v aert op hoogte gaan na het openingsweekend, maar wie weet schuiven ze nu wat.
en dat lijkt dus met van baarle het geval te zijn. Laporte was trouwens serieus ziek staat er...
Kleine scoop vanuit de wielerorakel podcast met mathieu heijboer: van baarle doet zondag drome classic en aansluitend tirreno… gaat gelukkig goed met hem momenteel, maar kiezen dus voor wedstrijden richting het voorjaar ipv hoogte. Kiezen vanwege de nervositeit bewust niet voor een rentree in kuurne (of omloop).
Heijboer had verder wat meer van kuss en kelderman in algarve verwacht, omdat ze in de training zagen dat ze in orde waren, maar maakt zich obv 1 bergop aankomst nog geen zorgen.
Sporza meldt ondertussen dit:
"Maar in de podcast van WielerOrakel laat Mathieu Heijboer - head of performance bij Visma-Lease a Bike - vallen dat Van Aert er ook nog de Brabantse Pijl en Amstel Gold Race bijneemt.
Wanneer we dit checken bij de Nederlandse ploeg blijkt dat ze toch nog een slag om de arm houden. "We hakken de knoop over Brabantse Pijl en Amstel pas door na Roubaix", klinkt het. "
Ja dat hadden zij eerder kunnen vaststellen, maar Wout heeft lange herstelperiode achter de rug en je kan lezen, dat zijn rechterbeen nog niet 100% is. Bovendien stelt hijzelf, dat hij in 1 week tijd een stap heeft gezet. Dus dat sprinten in de Algarve heeft hem echt goed gedaan.
Dan is 't ook logisch, dat hij en trainer daar over na gaan denken. De Omloop zal zeker een graadmeter zijn.
Van Hooydonck ziet dat Van Aert goed in zijn vel zit, maar schuift andere Visma | LaB-man naar voren voor Omloop | Indeleiderstrui.nl. Leuk dat Nathan zijn oude maat Tiesj Benoot naar voren schuift voor de Omloop.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.