Deden ze vier jaar geleden ook met Kooij, dat ging toen prima. Aangezien ze ook voor Zingle hadden kunnen kiezen, of desnoods Vermote of Van der Sander, zullen ze er alle vertrouwen in hebben dat hij klaar is voor zo'n koers.
Ja precies. Wat betreft de Omloop zou ik voor Vermote hebben gekozen. In Kuurne zou ik 't een prima idee hebben gevonden. Maar goed de club heeft hiervoor gekozen en ik ben benieuwd. Trouwens met Hagenes zat je goed wat betreft Parijs-Nice.
Maar wat verwacht jij dan van het supertalent Matthew Brennan in dat gedrang van de Omloop. Ik denk dat Wout meer gebaat is met een renner, die hem ondersteunt in het gedrang.
Volgens mij is de selectie sterk genoeg om Van Aert te ondersteunen waar dat nodig is. Ik betwijfel of ze zich genoodzaakt voelen om de hele dag op kop te rijden, maar zelfs dan is Affini altijd nog in staat om Van Aert en co bij het eerste sleutelmoment vooraan af te zetten.
Brennan heeft vorig jaar in het najaar reeds getoond dat hij een semi-klassieker boven de 200km prima aan kan. Mooie ontdekkingstocht dit weekend om te zien hoe ver hij komt in een nog sterker peloton, in een koers waarin hij in de toekomst in de finale wordt verwacht. Gezien zijn pijlsnelle ontwikkeling en het feit dat jonge talenten steeds sneller die stap naar finale rijden lijken te maken, lijkt het mij helemaal niet verkeerd om vroeg te beginnen met het rijden van deze koersen.
Dat Van Baarle en Laporte dat in de weg stonden lijkt me volkomen logisch. Vermote of Van der Sande is een ander verhaal.
Met weemoed dachten veel mensen terug aan de tijd dat Rabobank in de wielersport actief was. Enorme talenten kregen toen de tijd om zich te ontwikkelen tot toppers.
Nu 12 jaar later is Rabobank weer terug in de wielersport. Vooral als sponsor van Team Visma Lab. Juist in een periode waar we nog steeds Nederlandse talenten hebben, maar de spoeling stukken dunner is geworden.
Vandaag de presentatie met oa. Richard Plugge en Wout van Aert in het Rabobank hoofdkantoor. Een feestelijke dag.
Enig minpuntje is dat Wout net voor de openingsklassiekers aanwezig was. Hopenlijk verstoorde het niet de rust of voorbereiding voor komend weekend? Wel met een helicopter overgevlogen.
Clubliefde bij Visma | Lease a Bike, zeker met Rabobank erbij: 'Ik ga ook nergens meer anders meer fietsen tot ik stop' | Indeleiderstrui.nl. Wouw daar wordt ik alleen maar blij van. Wilco wil tot het einde van zijn carriere bij de ploeg blijven. Net als zijn oude maat topper Robert Gesink, dat heeft gedaan.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.