Maar dan ben je wel een jaar verder; je moet ook kijken naar volgend seizoen om de sponsoren tevreden te houden.
In de toekomst lijkt 't goed te zitten met in iedergeval Brennan, maar er zijn nu te veel renners, die 't laten afweten met de net genoemde Van Baarle aan kop.
"De ploeg moet Wout en Matteo gewoon goed afzetten bij de Taaienberg en volgens mij moeten Vermote, Tosh of Campenaerts dat ook prima kunnen."
Intrinsiek wel, zou je denken. Maar die renners vallen me niet mee. Als ik ze in een relatief grote koers op de startlijst voor VLAB zie staan, is mijn eerste gedachte altijd dat het waarschijnlijk de bedoeling was (of zou moeten zijn) dat iemand anders zou starten.
Onder de streep komt VLAB nu eigenlijk de twee Van Dijkes tekort. En om nou te zeggen dat die tot dusver datgene bij Bora laten zien waarvoor ze daar gehaald zijn...
Precies. Die jongens waren duidelijk niet op de afspraak. Benoot was met Van Aert op hoogte/Teide, dan kun je nog denken, die staan er wel morgen dan; maar Affini, Vermote en Van Der Sande kwamen duidelijk te kort, want ook in de Omloop was 't te matig.
Nee 't hoeft niet altijd top te zijn, want 't is sport. Maar meedoen en in de kijker rijden is toch wel 't minste wat je mag verwachten.
Het was nu achter de feiten aanlopen. En de jonkies hebben laten zien, hoe 't moet met o.a. Ben Tulett en Matthew Brennan
We zijn het er toch over eens dat Van Aert en Jorgenson toppers zijn? Dan mag je toch verwachten dat ze in dit soort koersen zich niet alleen in de kijker rijden, maar ook altijd om de knikkers dienen mee te doen.
Het zal wel met de aanpak en trainingsmethoden te maken hebben, dat de renners van Visma er niet meteen staan en dat het altijd gericht is op doelen later in het seizoen.
Zijn aanval in de eerste ronde was wel wat tragisch. Beetje zoals Frank Schleck vroeger op kousenvoeten weg kan rijden, alleen dan zonder weg te rijden. Maar met de opeenvolging van klimmen kwam Kelderman er wel goed doorheen uiteindelijk. Benieuwd of daar richting Baskenland nog wat bij kan en hij daar wel echt mee kan koersen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.