Team Visma | Lease a bike 2025

1 2 ... 42 ... 45 46
Cycling

@Skylimit op basis van de selectie kunnen we heus zelf wel een beeld vormen van de verwachtingen. Als Kooij valt in de Panne en Gent-Wevelgem heb je geen resultaat met deze ploeg. Ook weten de fans van VLaB wel dat Van der Poel en Pogacar een treetje hoger staan als Van Aert op dit moment. Muv E3 prijs, Omloop en het wegvallen van renners (Laporte, Vingegaard, Behrens en Kooij) zijn de prestaties naar verwachting en voor Tulett en Brennan boven  verwachting. Ik had Van Aert en ook Van Baarle na zijn hun valpartijen afgelopen jaar echt niet zomaar een goed klassiek voorjaar zien rijden. 

S. Morgenstern
kelderfan
Ja met trollen kom je erwel. Mijnheer Morgenstern het resultaat is niet wat je mag verwachten van ee...

Wat jij denkt te mogen verwachten van een team waarvan de kopman tijdens de koers zijn sleutelbeen breekt, is niet mijn probleem. 

WoutvoorGoud

We worden verwend met een generatie van unieke toppers. Maar helaas is het wielrennen ook een loterij geworden. Vooral dit seizoen wordt gekenmerkt door grote hoeveelheid valpartijen, waardoor wielrenners vaak voor langere tijd worden uitgeschakeld. Ook vorig seizoen zag je die tendens.

Waardoor absolute toppers als Evenepoel, Vingegaard, van Aert lange tijd niet te bewonderen zijn of nog steeds niet op normale niveau rijden. Geluk of ongeluk zit vaak in een klein hoekje. Denk aan Pogacar in een van de eerste etappes van Tour de France vorig jaar, kon op het allerlaatste moment tenauwernood een verkeersbord ontwijken. Liep goed af, maar had al meteen einde Tour kunnen zijn.

Dit jaar viel Pogacar op een verschrikkelijke manier in Strade Bianche, toen hij een bocht miste. Kwam er relatief goed vanaf en rijd nu weer op topniveau. Jonas Vinnegaard viel in Parijs-Nice en kwam er gehavend en met hersenschudding uit en mist weer heel wat koersen.

Veel ploegen missen diverse renners door valpartijen en ziektes. Maar voor de resultaten van je team, is het desastreus als je diverse toppers lange tijd moet missen. Zoals bij Visma/Lab vorig seizoen en helaas ook weer dit seizoen. Ook bij Soudal-Quick Step doet het gemis van Evenepoel zich enorm voelen. Het aanzien van je wielerploeg loopt ook commercieel schade, als je diverse veelwinnaars in je team lange tijd moet missen.

In een populaire sport als wielrennen, waar zoveel geld omgaat en de sponsorbelangen erg groot zijn, is het van de gekke dat niet verregaande maatregelen kunnen worden genomen om valpartijen te minimaliseren. Er zullen altijd renners vallen, maar dit seizoen is veel te wijten aan onveilige parcoursen. 

Organisatoren zouden door UCI gedwongen moeten worden, om verregaande veiligheids maatregelen te nemen. Anders consequenties voor organiseren van betreffende koers. 

Ook wielrenners zelf hebben daar hun aandeel in, door met roekeloze acties andere wielrenners ten val te brengen. Zie gisteren bijvoorbeeld Jordi Meeuws. Ik denk aan steviger straffen als echt verwijtbaar gedrag is aan te tonen. Door renners langere tijd te schorsen, zeker als de door hen veroorzaakte val door roekeloos rijgedrag andere wielrenner(s) lange tijd zijn uitgeschakeld.

S. Morgenstern

Waarom gaat bij jouw posts mijn 'deze student heeft wel heel veel AI gebruikt'-alarm altijd af? Zal wel beroepsdeformatie zijn.

Laatst gewijzigd
AWestie

We denken ieder jaar dat het huidige jaar het gevaarlijkst is, maar is dat wel echt zo? Ieder jaar valt er wel een topper (of een in spé) uit door een droge knal ergens in Zuid-Europa of in een waterige Belgische koers.

Laat onverlet dat er echt meer geacteerd mag worden op een veiligere sport hoor.

Rawolf

Goed we kunnen ons op de valpartijen richten, dat is ook zeker zonde maar de ploeg in de klassiekers draait ook daarbuiten belabberd.

Laporte mis je door ziekte en van Aert misschien nog niet top door al het blessureleed en bangich op de fiets.

Benoot, aanwezig maar een tand te klein om mee te koersen 
Jorgenson, zag er goed uit in het openingsweekend maar nu een tand te klein. 
Hagenes, totaal geen stap gezet. zwak.
vBaarle, nergens

Beetje makkelijk om dan alles op pech te gooien als dat maar van 2/6 renners waarvan ik vooraf wat verwachtte in het voorjaar het geval is. Behrens en ondertussen Kooij mis je ook maar dat was al 2e lijn voor deze koersen.

Dan heb je nog Zingle, waarom rijd die niks? 

Voor het een heel zuur verhaal word... Lichtpuntje dit seizoen is Brennan en ook Tulett verrast positief.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Kooij was voor drie Vlaamse klassiekers kopman. Hij valt letterlijk weg in twee van de drie koersen. Benoot en Hagenes (die laatste ziek geweest trouwens) zou ik eerder als 2de lijn renners bestempelen.

Van Aert, Laporte, Van Baarle en Jorgensen zijn de kopmannen voor de andere klassiekers. Waarvan er nu twee (!) zijn gereden. Laporte door ziekte er niet bij, Van Aert en Van Baarle in meer of mindere mate nog terugkomend van blessures, Jorgensen gewoon op niveau maar weinig specifieke wapens op dit terrein. 

Ik vind het niet zo vreemd dat het dan tegen valt allemaal. 

Laatst gewijzigd
AWestie

Ik heb nooit zo heel veel met PatLef gehad, maar over één ding had hij altijd gelijk: de afrekening komt pas na Luik. De ploeg is inderdaad nog niet op punt door allemaal factoren, maar er komen nog meer kansen dan we denken.

kelderfan
S. Morgenstern
Wat jij denkt te mogen verwachten van een team waarvan de kopman tijdens de koers zijn sleutelbeen b...

Natuurlijk is 't niet jouw probleem, maar shit dat Olav Kooij eruit ligt met zijn blessure sleutelbeen. Hij was goed onderweg en daarom stelde ik eerder, dat hij zich juist op 't Vlaamse moet gaan richten, want 't is nu wel duidelijk, dat hij meer kan dan alleen sprinten.

kelderfan
Rawolf
Goed we kunnen ons op de valpartijen richten, dat is ook zeker zonde maar de ploeg in de klassiekers...

Precies en natuurlijk heeft TVL veel pech door allerlei oorzaken. Vooral het gemis van Laporte en een in vorm zijnde Wout Van Aert. 

Dus 't is niet gek, dat ik stel, dat de Vlaamse tak moet worden versterkt. Want Jorgenson wordt zo opgerookt. 

S. Morgenstern

Jorgensen wordt opgerookt? Waar blijkt dat uit?

Nieuwe poppetje halen is verder niet altijd de oplossing hè. Ik weet dat dat jouw standaard reflex is, op nagenoeg alles, maar met de renners die ze in huis hebben kun je uitstekend een goed voorjaar rijden. Dat hebben de afgelopen jaren meer dan voldoende aangetoond. 

AWestie

Ik vind het zelfs een teken van breedte van de selectie dat ze Zingle nog steeds prima achter de hand kunnen houden.

Rawolf
S. Morgenstern
Kooij was voor drie Vlaamse klassiekers kopman. Hij valt letterlijk weg in twee van de drie koersen....

Kooij kan je misschien gelijk in hebben. 

Maar Benoot 2e lijn, wat een kolder. Daar word al een deccenia op gerekend dat je daarmee finales rijd en dit jaar valt hij iets tegen. 

Verder is je verhaal wat warrig want je herhaalt letterlijk mijn bericht waarin ik zelf ook al duidelijk aangeef dat WvA en Laporte een excuus hebben. 

Van Baarle ga ik niet in mee. Dan heeft elke renner op deze planeet wel wat gehad. Die heeft gewoon goed kunnen trainen en is een maand geleden al terug in koers gekomen.

Rawolf
AWestie
Ik heb nooit zo heel veel met PatLef gehad, maar over één ding had hij altijd gelijk: de afrekening...

Eens, maar je gaat toch met me mee dat we nu niet direct winst verwachten van de gele mannen in de komende klassiekers als we deze lijn doortrekken?

WvA voor Roubaix schrijf ik nog niet af. Met een goede dag kan die dsar nog steeds winnen. Als het meezit. Maargoed de kanshebberslijst is daar ook het grootst.

kelderfan
S. Morgenstern
Jorgensen wordt opgerookt? Waar blijkt dat uit? Nieuwe poppetje halen is verder niet altijd de oplos...

Dat is onzin, want er zijn nu drie klassiekers gereden en het resultaat is?

Want je weet nog hoe sterk de ploeg van Patlef was. De meeste overwinningen en ook in de klassiekers de baas en nu zijn zij op hun sprinter en natuurlijk kanjer Remco Evenepoel na toch aardig in de marge bij de Vlaamse klassiekers. 

Wie heeft dat ook weer gezegd: "Als je stilstaat ga je achteruit".

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Als je na iedere wedstrijd de status van je selectie moet heroverwegen, dan kom je echt nergens.

Wanneer jij in de winter had geroepen dat ze met Van Aert, Laporte, Jorgensen, Van Baarle, Benoot, Hagenes, Kooij, Affini, Behrens en Campenaerts een te matige selectie hadden om in het Vlaamse voorjaar te scoren én je had gevonden dat ze in plaats van een klassement kopman (Yates) beter daar iets konden versterken, dan had je nu recht van spreken gehad.

Nu klagen dat je verwachtingen niet worden ingelost kan ik daarentegen niet serieus nemen.

kelderfan
S. Morgenstern
Als je na iedere wedstrijd de status van je selectie moet heroverwegen, dan kom je echt nergens. Wan...

Je gaat er wel weer makkelijk aan voorbij, dat het tot nu toe niet goed gaat en dat is niet alleen te wijten aan valpartijen. Er zijn nu 5 met Omloop en KBK erbij Vlaamse klassiekers verreden en de conclusie is KBK goed met Kooij; Omloop matig; Brugge - De Panne heel matig; E3 matig met alleen Jorgenson bij de beste 10; G-W matig met wel een goede Kooij t/m de plugstreets en 't positieve dat voor de plugstreets 't team mee heeft gedaan met waaiers, maar ja 't Kemmelgedeelte toch niet "echt voldoende."

Laatst gewijzigd
kelderfan

Trouwens Zingle mag volgens FirstCycling de opengevallen plek in Dwars door Vlaanderen invullen.

S. Morgenstern
kelderfan
Je gaat er wel weer makkelijk aan voorbij, dat het tot nu toe niet goed gaat en dat is niet alleen t...

Ik ga nergens aan voorbij. Jij denkt dat als het resultaat tegen valt, dat je dan nieuwe poppetjes moet wensen. Ik denk dat als het resultaat tegen valt, dat je dan naar de redenen daarachter moet kijken. De samenstelling van de selectie is daarbij zeker niet het enige waar je aan moet denken voor betere resultaten. 

Ik vertel je verder alleen dat wat jij nodig hebt voor jouw verwachte resultaat van een topteam: of een renner erbij is van het niveau van Pedersen en Ganna, of een sprinter die als Kooij valt niet valt én kan wedijveren met Milan en Merlier. Dat is namelijk het niveau van de renners die wel resultaat halen. Als jij vindt dat Visma die niet genoeg heeft, dan hadden ze afgelopen winter dus in plaats van Yates zo'n renner moeten halen. Die wens heb ik echter niet gelezen.

Laatst gewijzigd
kelderfan
S. Morgenstern
Ik ga nergens aan voorbij. Jij denkt dat als het resultaat tegen valt, dat je dan nieuwe poppetjes m...

Goede uitleg, maar Yates is niet gehaald voor 't Vlaamse werk toch. Hij is gehaald om Jonas weer aan een TdF-zege te helpen en dat is een goede zet, want UAE heeft een sterk colectief bijelkaar gesprokkeld. Dan kun je niet achterblijven, als je mee wil doen om de knikkers.

Wat betreft 't Vlaamse werk is door 't voorlopig uitvallen van Laporte de Vlaamse kern wat matig bezet ook omdat Hagenes ziekjes is gebleken en hopelijk weer kan aansluiten. Alleen ik had voor McLay toch liever Teunissen gezien, want die had Kooij kunnen afzetten en van grote waarde zijn voor Wout en Matteo in deze.

Maar goed er zijn nog drie kansen te gaan en dan maar zien wat 't verdict is.

S. Morgenstern

Yates hadden ze niet kunnen halen, als ze een renner hadden gehaald die had kunnen scoren in de Vlaamse klassiekers. Dat is het punt. Daarom is nu zo'n renner nodig vinden alleen zinvol, als je ook aan de consequenties wil.

Teunissen had niets veranderd aan het verhaal. Dat is ook geen renner die resultaat rijdt in deze koersen.

AWestie

Teunissen zag ik vandaag nog een mooie statistiek van: Hoog in het lijstje meeste top tien in eendagskoersen zonder overwinning.

skylimit

@kelderfan het halen van "nieuwe poppetjes" voor het klassiekerwerk biedt geen enkele garantie dat er dan wel resultaten gehaald zullen worden c.q al behaald zouden zijn. Breedte versterking is sowieso niet de beste optie en echte toprenners in dit werk rijden bij andere ploegen en zullen lastig te contracteren zijn.

Visma zal wel moeten gaan doorselecteren en talenten de kans blijven geven, zodat ze niet gratis de deur uitlopen. Ik denk dat Brennan een goede toevoeging kan zijn aan de klassieke kern, hij is beter dan o.a. Nordhagen en Per Strand en is in mijn optiek al een betere renner dan Kooij, heeft meer mogelijkheden dan Kooij. Daarnaast is Tulett ook een goede optie voor een aantal klassiekers, eventueel ter vanging van Van Baarle.

Dus m.a.w eerst in de eigen keuken blijven kijken! En de juiste keuzes maken voor bepaalde wedstrijden en zorgen dat de renners echt in vorm zijn en als team opereren!

S. Morgenstern

Tulett rijdt toch de klassiekers die bij hem passen? Volgens mij staan de Ardennen klassiekers al vanaf de winter op zijn programma (net als vorig jaar).

Laatst gewijzigd
skylimit
S. Morgenstern
Tulett rijdt toch de klassiekers die bij hem passen? Volgens mij staan de Ardennen klassiekers al va...

Ja, de heuvelklassiekers staan op zijn programma, maar ik denk dat hij ook niet zou hebben misstaan in o.a de E3-prijs en in de Ronde van Vlaanderen i.p.v bijvoorbeeld een Affine, Van der Sande, Per Strand of Van Baarle.

1 2 ... 42 ... 45 46

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.

▼ Ad by Refinery89