Team Visma | Lease a bike 2025

1 2 ... 61 62 63 64
S. Morgenstern
kelderfan
Picnic kan hem niet betalen of 't moet ten koste gaan van 't aantal renners en dat zijn er al te wei...

Bardet stopt dit seizoen. Volgens mij heb je daarmee ruimte voor een nieuwe kopman van de ploeg.

Waarom zou hij niet naar EF of Astana gaan? Die laatste ploeg kan bijvoorbeeld een prima trein voor hem neerzetten. 

kelderfan
S. Morgenstern
Bardet stopt dit seizoen. Volgens mij heb je daarmee ruimte voor een nieuwe kopman van de ploeg. Waa...

Bardet is een klimmer en die rol heeft Kooij niet. Bij EF hebben zij al Marijn van den Bergh en Madis Mihkels en bij Xds Astana heb je wel Matteo Malucelli en zit hij wel met Mike Teunissen. Dus misschien dan wel maar liever behouden.

Laatst gewijzigd
kelderfan
baukeingeel
Beetje vroeg oordeel over MClay toch. Nog nauwelijks met Kooij samengewerkt. Oman had geen competiti...

Van Aert komt van een lange herstelperiode en mist nog wat procenten, maar die McLay heeft volgens mij nog niets toegevoegd. Er moeten toch wel betere jongens zijn om Kooij te lanceren.

kelderfan

Tiesj Benoot is op weg naar Decathlon; dat is de eerste aderlating. Wie volgt.

kelderfan

LIVE KOERS. Remco Evenepoel verkent Luik-Bastenaken-Luik met opvallende aanwezige in zijn wiel, Wout van Aert stelt Tour de France shirt Visma-Lease a Bike voor | Het Nieuwsblad; opvallend het shirt voor de TdF. Go, go Wout Van Aert en jammer dat zijn maatje Benoot een andere weg in gaat slaan.

Trouwens het shirt is ook bij 't team te bewonderen met Ferrand-Prevot in de hoofdrol.

Laatst gewijzigd
AWestie

McLay is tot nu toe bij iedere overwinning van Kooij betrokken geweest, dus hoezo valt hij niet op? Het is echt een vieze en snelle beuker, dus wat mij betreft doet hij het werk wat hij moet doen

Benoot is alleen zeker van dat hij een aanbieding heeft gekregen, verder staat er geen lead in het artikel dat het al een done deal is

WoutvoorGoud

Zou jammer zijn voor Visma/Lab als Tiesj gaat vertrekken naar Decathlon. Als je als 31 jarige een riant 3 jarig contract kan tekenen tegen een riant salaris, kan ik wel voorstellen dat je dit serieus gaat overwegen.

Vanuit Visma/Lab kan ik begrijpen, dat je niet meer een 3 jarig contract wil aanbieden.

Wil je bij de sterkste ploegen ter wereld horen, dan zul je toch goede opvolgers moeten contracteren. Er is zeker talent, maar ervaren renners heb je wel nodig naast jonge gasten.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern
kelderfan
Bardet is een klimmer en die rol heeft Kooij niet. Bij EF hebben zij al Marijn van den Bergh en Madi...

Picnic kon hem niet betalen zeg je. Ik geef aan dat Bardet vertrek en er dus weer ruimte ontstaat voor een kopman. Picnic is daarmee een reële optie. Ik zou het zelfs onbegrijpelijk vinden, wanneer zij niet hard achter Kooij aan gaan.

T80JZ

Er gaan heel veel ploegen belangstelling hebben voor Kooij. Benson noemde onlangs ook Ineos. En dat is geen gekke gedachte want wie niet de beschikking heeft over Vingegaard, Pogacar of Evenepoel kan zich maar beter op wat anders richten dan het algemeen klassement in de Tour. En dan komt automatisch Kooij in beeld want Olav is een garantie voor succes. Niet alleen kandidaat voor etappezeges maar hij kan ook - nog niet bij zijn eerste deelname, in de toekomst wel - mee gaan doen voor het groen. En dan zijn er nog al die andere wedstrijden die hij kan winnen en - voor een gedeelte - ook zal gaan winnen. 

Dat zal ook het probleem zijn voor Visma Lab om hem te behouden. Hij kan voor andere ploegen van veel grotere betekenis zijn en die hebben hem daarom ook veel meer te bieden zoals een top leadout in alle wedstrijden, deelnemen aan de klassiekers die hij wil, in de Tour ook voor groen gaan en financieel. 

Mee eens dat het openbreken en verlengen van het contract van Brennan de prioriteit moet hebben. 

Laatst gewijzigd
Nijmos

Wordt het niet vooral eens tijd om met Vingegaard wat anders te gaan doen? Ik vind het wel mooi dat Vlab de beste renner van de wereld elk jaar wil uitdagen in de tour, maar misschien kan dat ook wel een jaar met 2 mannetjes minder? En het jaar erna een keer de giro en de vuelta proberen winnen?

Gezien de huidige situatie van Van Aert en het vertrek van Vingegaard zou mij er veel aan gelegen zijn Kooij te behouden, ook als dat een tourgarantie moet zijn.

Glorious

Met alle respect maar als Visma bij de beste ploegen ter wereld wil horen moet het 10 a 20 miljoen  per jaar meer kunnen uitgeven, tevens...waar op gebaseerd zijn gasten zoals van Belle, Graat en Huising goed voor  een ploeg dat bij die beste wil horen, ik zie het niet en verwacht het nooit te zien. En bij Kruiswijk zei ik 3 jaar geleden al dat je niet verder moet gaan met hem, drukt op de begroting en is alleen knecht. Dit zijn voorbeelden en ik verwacht niet dat iedereen het hiermee eens is. Ook zien we renners te makkelijk vertrekken, wat ook veel zegt. Ik kan mij ook niet voorstellen dat Kooij blijft. 

S. Morgenstern
Glorious
Met alle respect maar als Visma bij de beste ploegen ter wereld wil horen moet het 10 a 20 miljoen ...

Stom hè, dat ze dat niet kunnen. Nou, snel supporter worden van een andere ploeg die dat wel uit kan geven.

AWestie

Soms heb ik het gevoel dat ik een grijsgedraaide plaat aan het spelen ben, maar waar blijft die overtuiging vandaan komen dat Kruijswijk met een uit proportie salaris op de begroting drukt?

Glorious
S. Morgenstern
Stom hè, dat ze dat niet kunnen. Nou, snel supporter worden van een andere ploeg die dat wel uit kan...

Begrijpend lezen. 

Maargoed, ik geef dus aan dat het niveau van Nederlandse jonge renners niet veel is bij Visma. Mijn hoop is Rabo.

Glorious
AWestie
Soms heb ik het gevoel dat ik een grijsgedraaide plaat aan het spelen ben, maar waar blijft die over...

Ik verwacht wel dat hij boven gemiddeld zit.

Ooit verdiende hij €750.000,-. Dat zal natuurlijk nu minder zijn. 

AWestie

Ik heb het niet in mijn achterzak, maar dat nattevingerwerkgetal is toch ook geen gek bedrag voor TVL om uit te geven aan een voormalig kopman en gewaardeerde kracht? Zeker als je bedenkt dat een gemiddeld salaris in de WT €501.000 is en TVL gewoon wel een van de rijkste wielerclubs is (Dit is het gemiddelde (snel stijgende) salaris van een mannelijke profwielrenner | Wieler Revue).

WoutvoorGoud

Op het lijstje met wielrenners wiens contract afloopt, staan interessante wielrenners:

Mads Pedersen, Jasper Stuyven, Sam Welshford, Max Kanter, Adam Yates, Tim Wellens, Wout Poels, Enric Mas, etc. Maar ook een aantal jonge renners zoals Ian van Wilder en Kevin Vauquelin. Beide 24.

Mads Pedersen zou een absolute versterking zijn. Het team naar hoger niveau stuwen. Is een afmaker en goede teamspeler. Was ontevreden over weinig steun van ploegleiding en het niet rijden van de Tour. Maar gaat geloof ik wel contract verlengen. Ook waarschijnlijk onbetaalbaar.

Jesper Stuyven zou als ervaren renner iets toevoegen, als Benoot zou vertrekken.

Maar Kevin Vauquelin zou het team aanvullen. Is jong en heeft dit jaar al 5 overwinningen behaald. 2x achter elkaar 2e in Waalse Pijl. Bruyneel en Armstrong waren erg onder de indruk van zijn rijden in Waalse Pijl en voorspellen een goede ronderrenner in Vauquelin.

Milan Fretin is nog onder contract. Maar ik voorspel hem een grote toekomst als sprinter. Gaat de Giro rijden dit jaar. Heeft 3 overwinningen behaald en 8 x top 5 klassering. Heeft Meeus, Kanter, van Aert, Ganna, Girmay en de Lie al verslagen.

Laatst gewijzigd
kelderfan
WoutvoorGoud
Op het lijstje met wielrenners wiens contract afloopt, staan interessante wielrenners: Mads Pedersen...

Hopelijk kan TVL Benoot overtuigen om te blijven en ja Jasper Stuyven zou dan een geweldige versterking zijn in de goede richting.

josi

Stuyven is een prima renner, maar ik zie hem niet snel vertrekken bij Lidl-Trek. Bovendien is hij volgend jaar al 34, dus heeft hij maar een beperkte houdbaarheid.

S. Morgenstern
Glorious
Begrijpend lezen.  Maargoed, ik geef dus aan dat het niveau van Nederlandse jonge renners niet veel...

Oh, ik had al veel eerder begrepen dat jij een succes supporter bent. Onuitstaanbaar toen alles in goud veranderde in 2023, vooral richting neutrale volgers en supporters van andere renners/ploegen, en nu dat succes niet voor altijd  blijkt lees ik hoofdzakelijk berichten waar het onvermogen om daar mee om te gaan vanaf spat.

Wat de Nederlandse talenten betreft vind ik het alleen maar positief dat die een kans krijgen in de WT, ook wanneer ze daar geen uitgesproken aanspraak op maken. Bouwman heeft op die manier een prachtige WT-loopbaan. Mooi dat die kansen blijven nu de ambities veel hoger liggen. 

S. Morgenstern

Stuyven is wel een interessante naam wanneer ze een directe vervanging voor Benoot willen halen. Heeft iets meer wapens om zelf resultaat te rijden in Vlaanderen, goede connectie ook met Van Aert dacht ik. Hij zou tevens meer toevoegen in een sprinttrein. 

Verliest wel de veelzijdigheid van Benoot. Dat zouden ze dan anders op moeten lossen, intern of door een degelijke middenvelder erbij te halen. 

S. Morgenstern

Mocht het overigens lukken om Kooij te behouden, dan zou het vertrek van Benoot misschien juist extra ruimte kunnen scheppen om Kooij door te schuiven naar het kransje finale rijders van de Vlaamse kern. Althans, jij kunt je afvragen of je er nog iemand bij moet halen, wanneer je daar Van Aert, Jorgenson, Laporte, Kooij en Brennan voor zou hebben. Zou dan ook kunnen kijken of je niet eerder ervaring voor de tweede lijn moet halen, aangezien die nu zou bestaan uit Hagenes en Behrens (en evt Van Baarle).

kelderfan
josi
Stuyven is een prima renner, maar ik zie hem niet snel vertrekken bij Lidl-Trek. Bovendien is hij vo...

Ja, maar voor 't volgende seizoen een mooie brug naar de toekomst, want die jonge talenten komen heel snel, maar zij moeten niet meteen in 't diepe worden gegooid. Brennan moet bijvoorbeeld de kans krijgen om te zien waar hij staat en ook Behrens moet zich nog ontwikkelen. Dus voor die tijd is Stuyven een hele goede tussenstap. Maar ja hij zal van zijn maatje Pedersen niet zomaar afscheid nemen.

Rawolf

Stuyven is alleen interessant als je Kooij behoudt. Een hele goede pion voor de sprinttrein. Maargoed eigenlijk heb je Laporte al die mijns inziens exact hetzelfde profiel heeft als Stuyven. Alleen Stuyven is wat betrouwbaarder misschien. 

Voor je gaat fantaseren over aankopen moet je het einddoel helder hebben. Volgensmij is dat nog steeds identiek, Tour de France winnen. Monumenten winnen. 

De hoofdvraag voor mij is, kan Vingegaard 1v1 Pogacar nog steeds verslaan? Of is Pogacar echt nog beter geworden de laatste jaren. Als Vingegaard de betere van Pogacar is moet je ook in 2026 weer vol toeleggen op de Tour en Touromkadering. Als Vingegaard langzaamaan verbij word gestreeft moet je gaan differentieren. 

AWestie

Volgens mij heeft Lidl een hoop sterkhouders uit het voorjaar al langer vastgelegd zonder het officieel bekend te maken, als ik Steven de Jongh eerder dit jaar goed had begrepen. 

Laatst gewijzigd
1 2 ... 61 62 63 64

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.